betaalverzoeken en gelijk oversteken

tyrion

betaalverzoeken en gelijk oversteken

Bericht door tyrion » 08-01-2018 18:27

Marktplaats werkt notoire oplichters in de hand door te doen alsof de bankrekeningen gecontroleerd zijn en dat het geen oplichters zijn met een verifieerde rekening. In tegendeel de nieuwe policy en manier van betaalverzoeken is goed voor niemand behalve oplichters. Ik kon het bankrekeningnummer niet controleren en achteraf blijkt het nummer al jaren bekend te staan als grote oplichter. Mede dankzij marktplaats haar nauwelijks te onderscheiden gewone betaalverzoeken via ideal en gelijk oversteken verzoeken en doen alsof het veilig is ben ik mn geld kwijt. Ik heb een gelijk oversteken verzoek gestuurd maar deze oplichters hebben een gewoon verzoek teruggestuurd . Achteraf lees je op je internetbankieren naar welke rekening het is gegaan en dan blijkt dit sujet al jaren bezig te zijn. DUS goed opletten of het wel of geen gelijk oversteken betaling is.

TER VOLLEDIGHEID: NL21INGB0674773837 CMM VAN POLANEN PETEL , marktplaats nick "melody"

Robbi3

Re: betaalverzoeken en gelijk oversteken

Bericht door Robbi3 » 09-01-2018 12:01

Hier ook waarschijnlijk opgelicht door dezelfde persoon via marktplaats. Hetzelfde rekeningnummer NL21INGB 0674 773837 zogenaamd op naam van A.A Niestijl. Die betaal verzoeken van marktplaats wekken een schijnveiligheid op.
@ tyrion Heb je nog meer bewijs gevonden dan over deze persoon en bankrekening nummer?
Laatst gewijzigd door Robbi3 op 11-01-2018 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.

tyrion

Bericht door tyrion » 09-01-2018 16:47

Weet je wat het is, dat rekeningnummer is een tussenrekenening van ING voor Ideal betalingen dus niet het rekeningnummer van die persoon zelf. Dat hele Idealgebeuren voegt helemaal niks toe voor kopers laat staan voor verkopers want die willen het geld meestal toch eerst zien op hun bankrekening. Marktplaats verwijst je naar de politie om aangifte te doen en de politie doet daar niks mee. Ik heb sinds gisteren verhalen gelezen van mensen die even snel 100/300 euro nodig hebben en eenmalig even wat mensen oplichten op marktplaats omdat de kans dat ze gepakt worden nagenoeg nihil is. Ondertussen laat marktplaats de advertenties dagen lang staan, zelfs nadat je ze er via sociale media op wijst dat je bent opgelicht. Het is een broeinest van/voor criminelen en junks. Banken en betalingsverwerkingsbedrijfen als "ideal" werken er net zo goed aan mee.

Robbi3

Bericht door Robbi3 » 09-01-2018 16:59

Oke, dat wist ik ook niet. En daar betaal je nog transactie kosten voor ook. Ik Maak vanaf vandaag in ieder geval geen gebruik meer van de Ideal betaalmogelijkheid op marktplaats als ik iets koop.

tyrion

Bericht door tyrion » 09-01-2018 17:08

Juist! Ik ook niet. Het was ook niet mijn bedoeling om dat uberhaupt te doen. Zoals ik al eerder vermelde stuurde ik een gelijk oversteken verzoek. Afgezien van wat kleine lettertjes en misschien een prijsverschil van 2% op de betaalprijs is het verschil tussen een gelijk oversteken ideal betaling en een gewoon betaalverzoek niet echt op te merken. Daarbij kwam ook nog dat deze vrouw uit het zuiden des lands mij opbelde om te vragen of ik haar misschien wou vertellen hoe het moest want voor haar was het allemaal nieuw. Tja uiteindelijk is het mijn eigen schuld dat ik niet heb opgelet en inderdaad ook uitging van de scheinveiligheid die marktplaats creeert.

Jeroen2019

Bericht door Jeroen2019 » 09-01-2018 21:41

Ik ben helaas op dezelfde manier opgelicht door dit persoon. Graag alle informatie delen! ik zal in de loop van volgende week mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen.

marktplaats nick: Bernard&Tina / account Benny. omschrijving rekening: C Kuijpers.

Edmo

Bericht door Edmo » 10-01-2018 00:40

Jeroen2019 schreef:Ik ben helaas op dezelfde manier opgelicht door dit persoon. Graag alle informatie delen! ik zal in de loop van volgende week mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen.

marktplaats nick: Bernard&Tina / account Benny. omschrijving rekening: C Kuijpers.
Dus zogenaamd veilig betaald via Marktplaats?
Geld overgemaakt via een betaalverzoek via iDeal naar NL21INGB0674773837

tyrion

Bericht door tyrion » 10-01-2018 16:38

Jeroen het is spijtig maar het heeft allemaal geen zin. Rechtsbijstand kan niks doen. Marktplaats, IDEAL in combinatie met de banken in nederland hebben zich wel goed ingedekt met hun policies en voorwaarden etc. Ieder van de voorgenoemde bedrijven wijzen je alleen maar op aangifte doen en goed opletten. De politie doet er in principe niks aan, ik heb 7 uur na de aangifte al een bericht terug dat ze de aangifte niet in behandeling gaan nemen. Internetoplichting is gewoon semi-gedoogd en zo normaal als fietsendiefstal in nederland altijd al is geweest. Blijkbaar worden er honderduizenden mensen opgelicht via marktplaats per jaar, kun je nagaan hoeveel geld erin omgaat. Van minderjarigen tot bejaarden iedereen doet het. Het is treurig maar dat is de realiteit.

Om nog even terug te komen op dat bankrekeningnummer, dat is dus niet van een persoon maar van een tussenrekening van IDEAL . We hebben nada aan info over die oplichters en dat gaan we ook niet krijgen door het beleid van marktplaats, ideal en de banken. Marktplaats verwees me naar de politie en ideal , ideal verwijst me ook naar de politie.

Jeroen2019

Bericht door Jeroen2019 » 10-01-2018 20:01

waarmee zijn jullie opgelicht? hebben jullie andere informatie? telefoon nr? email?

Robbi3

Bericht door Robbi3 » 11-01-2018 10:44

Maak gewoon geen gebruik meer van de marktplaats ideal betaalmogelijkheid, wissel de bankgegevens onderling uit dan heb je in ieder geval wat meer inzicht in bankrekening en naam, zeker gezien de banken nu ook meer controleren op de juiste tenaamstelling van de rekening. d.w.z. dat een bank een betaling niet uitvoert als de tenaamstelling niet klopt.
Maak je toch gebruik van de Ideal mogelijkheid let dan goed op dat je de gelijk oversteken optie kiest.

Samson DNU

Bericht door Samson DNU » 11-01-2018 19:13

Gestelde vraag:

"Geachte Marktplaats.

Ik wilde op 26 december een product kopen via marktplaats. De verkopende partij stuurde me een iDeal verzoek van betaling. Een nieuwe manier van betalen waarbij ik niet kan zien welke rekening de verkoper gebruikt. De betaling is door mij verricht en ook afgeschreven van mijn abn AMRO. De aankoop ging daarna niet door. De verkoper wil het geld terug betalen maar gaf aan niks te hebben ontvangen. Een bedrag van 310€.
Tot op heden heeft de verkoper niks ontvangen.

Graag wil ik jullie hulp inschakelen na overleg met ABN AMRO en iDeal over deze transactie.
De verkoper hoort zijn rekening nr te bevestigen via marktplaats om gebruik te kunnen maken van betalen met iDeal.

De advertentie heeft hij uiteraard inmiddels verwijderd. Maar vóór dat hij dit gedaan heeft heb ik meerdere advertentie van hem in de lijst opgeslagen.

Kunnen jullie zien naar welke rekening de betaling is doorgestuurd? De verkoper geeft aan dat de betaling op het volgende rekening nr zou moeten komen: NL45ABNA0475315367

Hartelijk dank zover."

—-

Reactie marktplaats
Beste Sam,

Ik wil je vragen om nog éénmaal te proberen contact op te nemen met de verkoper. Als dit tot niets leidt, kan je het beste aangifte doen via het Meldpunt Internetoplichting van de politie. Wij krijgen een deel van de aangifte van de politie, zodat wij ook maatregelen kunnen nemen. We sturen je hiervan altijd een terugkoppeling.

Klik hier om aangifte te doen.

Heb je een betaalverzoek met iDEAL via Marktplaats gedaan, raden wij je aan om ook een melding bij het Online Betaalplatform te doen via deze link.

Reactie abn bank

Geachte heer, mevrouw,
U heeft een email gezonden aan iDEAL.

iDEAL is een platform en behandelt geen betalingsverkeer of navragen.

Om deze reden is uw email doorgezonden naar de bank en ontvangt u van ons informatie die u kan helpen om uw probleem op te lossen.

Wat is iDEAL?

iDEAL is een on-line betaalmiddel waarmee u de mogelijkheid heeft te betalen via internetbankieren of mobielbankieren. De betaling vindt direct en gegarandeerd plaats.

De tegenpartij kan direct de betaling ontvangen maar maakt vaak gebruik van een betaaldienstverlener een zgn. PSP of Payment Service Provider.

Wat te doen als u een vraag heeft of een probleem ondervindt na de betaling?

Als u een geschil heeft over een iDEALbetaling kunt u dit alleen met de tegenpartij afhandelen.

De bank en iDEAL zijn geen partij in overeenkomsten tussen koper en verkoper.

Bij betaling via een PSP kan de webshop/tegenpartij contact zoeken met die PSP om informatie over de betaling te krijgen.

De bank adviseert u in alle gevallen (opnieuw) contact te zoeken met de webshop/dienstverlener.

Stuurt u hierbij een screenshot van uw betaling mee, dit is uw bewijs van betaling en bevat alle belangrijke gegevens voor de ontvanger.

Meent u te zijn opgelicht of heeft u een klacht over de webshop/dienstverlener?

Doet u aangifte via politie.nl en/of dient u een klacht in via consuwijzer.nl

Het spijt ons dat wij u hierbij niet van dienst kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

ABN AMRO Bank N.V.

Servicedesk Betalen

Mijn reactie = 310€ foetsie. Weg. Bermuda driehoek. Ongeloof en boosheid.

Bespaar je mijn reactie en gebruik niet iDeal betaalverzoek van marktplaats.

Jeroen2019

Bericht door Jeroen2019 » 11-01-2018 20:01

beetje vissen op MP en kom ik weer een oplichter tegen genaamd Marc Boudewijn met rek nr.

NL80 INGB 0793 3197 73

waarschijnlijk omdat deze een soort gelijk product verkocht (gtx 1070)

RTF1970

Bericht door RTF1970 » 12-01-2018 10:44

Robbi3 schreef:Maak gewoon geen gebruik meer van de marktplaats ideal betaalmogelijkheid, wissel de bankgegevens onderling uit dan heb je in ieder geval wat meer inzicht in bankrekening en naam, zeker gezien de banken nu ook meer controleren op de juiste tenaamstelling van de rekening. d.w.z. dat een bank een betaling niet uitvoert als de tenaamstelling niet klopt.
Maak je toch gebruik van de Ideal mogelijkheid let dan goed op dat je de gelijk oversteken optie kiest.
Hier zit je abuis.

Als ik onderling bankgegevens uitwissel met jouw, en ikzelf zeg dat ik Jan met de korte achternaam heet en dan mijn rekeningnummer opgeef, jij vervolgens geld overboekt naar dat rekeningnummer, dan geloof mij maar dat ik wel het geld ontvang, maar echt niet Jan met de korte achternaam heet.
Je zegt het al zelf, er is geen naam en nummer controle meer.

Dus wat voor extra inzicht heb je dan ?
Totaal niks, want je gaat ervan uit dat die persoon echt eerlijk tegen je is.

Robbi3

Bericht door Robbi3 » 12-01-2018 10:55

@ RTF1970
Zie het toch iets anders, indien de banken zich aan deze afspraak houden: https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... boekingen/

Jeroen2019

Bericht door Jeroen2019 » 15-01-2018 12:00

Rechtsbijstand kan niets doen, pas als ze een adres hebben van dat persoon.

Plaats reactie