IPM Groep "IP Services" "IPM Services" "IPMG"

IPM Groep "IP Services" "IPM Services" "IPMG"

Berichtdoor Pascalk » 21-09-2016 08:23

Dit is een actieve groep met oplichters.
Verhaal is hier bekend:

http://www.webhostingtalk.nl/domeinname ... z4KoCgdxZp

Ik ben gebeld op 20-09-2016 rond 16:30

Wijn zijn eigenaar van Dexxon.com en omdat wij het hoofd domein hebben worden wij geïnformeerd dat een andere partij dexxon.be heeft geregistreerd en of wij dit goedkeuren, in eerste geval klonk het geloofwaardig en heb ik mijn baas gevraagd of hij dexxon.be wou vastleggen, hij had liever niet dat andere bedrijven met onze naam aan de haal gingen, zeker niet omdat het domein vanuit Nederland was geregistreerd.
Dus ik hapte in eerste instantie toe, nummer wat ik terug kon bellen was: 020-2170018 (020-217001* range is van hun)
Na het hele verhaal te horen hoe ik het domein kon vorderen had ik er een slecht gevoel bij, met name door de hoge kosten.
Ik ben daarom gaan zoeken op hun naam en telefoonnummer en kwam al snel op forums terecht waar deze heren bekend waren voor oplichting.
Ik was gebeld door een Dillan Visser, maar dit zal waarschijnlijk een valse naam zijn.
Toch merkte ik op de achtergrond dat er door deze groep flink gebeld word, meerdere personen waren op de achtergrond aan het bellen, ze zijn dus erg actief.
Na het confronteren met deze feiten werd deze meneer ook geïrriteerd en agressief via te telefoon.

Deze partij heeft dus dexxon.be dezelfde dag vast laten leggen.
We doen er voor de rest niets mee maar vinden het wel jammer dat we geen beroep meer kunnen doen op dexxon.be en dat een oplichtersgroep met onze domeinnaam aan de haal is gegaan.

Bij de Fraude helpdesk een melding gemaakt.
https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-melden/
Fraude helpdesk incident nummer: 160921-000002
Pascalk

Re: IPM Groep "IP Services" "IPM Services" "IPMG"

Berichtdoor Gaston » 05-01-2017 13:19

Ik wil even melden dat deze IP Services nog steeds actief is.

Ik werd vandaag 5-1-2017 rond 9:10 gebeld door dit bedrijf. En ik kreeg precies hetzelfde verhaal te horen als dat is omschreven in dit forum-topic. Ik heb de domeinnaam computershop-online.nl op mijn naam geregistreerd, en meneer vertelde mij dat een zogenaamde klant van hun computershop-online.com wou registreren, en dat ze aan mij moesten vragen of ik daar mee akkoord ging. Ik gaf aan daar niet mee akkoord te gaan, omdat dan mijn klanten per ongeluk op die andere website (met .com extensie) konden uitkomen. Toen werd mij verteld dat de enige manier om dit tegen te gaan was om het .com domein te registreren bij hun.

Ik kreeg een onderbuik gevoel dat er iets niet klopte, en ik heb toen eens het genoemde .com domein ingetypt in mijn browser, en ik weet dat als iemand een domein aanvraag doet bij een hostingprovider, dat er dan een melding moet komen in de browser dat het betreffende domein voor een bepaalde klant is geparkeerd. En dat was niet het geval. Mijn browser gaf aan de URL niet bestond. Toen ik dat zei werd toch gezegd van "Ja, maar hij is toch al geregistreerd door een klant van ons". Toen had ik echt zoiets van hier klopt iets niet. Toen vroeg ik naar de naam van het bedrijf waar meneer voor werkte, en ik voerde IP Services in in Google, en daar zag ik meteen dit bericht staan. En ik zei nee ik weet genoeg ik laat het .com domein niet registreren. En toen was het ineens "oke, dan wens ik u nog een fijne dag". Toen viel de meneer aan de andere kant misschien ineens in dat hij belde met een computerbedrijf, dus dat ik echt wel weet hoe dit soort dingen werken.......

Mensen trap hier dus niet in! Het genoemde .com domein is helemaal niet geregistreerd door een potentiële klant, en dit is echt wel een oplichtingspraktijk. Voor dat u het weet zit u wellicht vast aan een of ander contract waar niet meer van af is te komen.

Met vriendelijke groet,

Gaston
Gaston

Re: IPM Groep "IP Services" "IPM Services" "IPMG"

Berichtdoor Bluebellyfluff2 » 19-01-2017 15:07

Zojuist gebeld met een lulverhaal over een eu domeinnaam dat zou zijn geregistreerd door een derde partij.
Onzin, het is nog gewoon vrij. Eerste leugen. Nee mijnheer, die moet nog goedgekeurd worden door u. Leugen twee.
Zucht, hou maar op. Opgehangen. Succes ermee.
Bluebellyfluff2

Keer terug naar Webwinkels