Vakantie-garant / IHO BV

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending

Re: Vakantie-garant / IHO BV

Berichtdoor MonMil » 04-02-2019 13:24

Hi Anita

Dit lijkt wel het verhaal van mijn zoon, hij is net gebeld.
Precies hetzelfde verhaal.
Hij gaat nu direct de politie bellen en aangifte doen van bedreiging, Hij heeft al eerder aangifte gedaan tegen dit bedrijf.

Mo
MonMil

Berichtdoor femkebuijs » 04-02-2019 15:43

Ook ik ben vandaag gebeld door Petersincasso-deurwaarders.com door ene Oscar de Wolf. Had na mijn mailtje van mei 2018 niets meer gehoord over de openstaande factuur van VakantieGarant. Ik had immers ook gemeld dat ik deze factuur niet ging betalen en dat ik niets met ze afgesloten had. Had het mailtje namelijk ook niet ontvangen waarin ik enige afspraken met ze was aangegaan. Tot dat ik ineens een factuur via de mail ontvangen had. Ik had ook VakantieGarant gegoogled en ontdekt dat ze dit bij meerdere mensen gedaan hadden.

Zojuist werd ik dus gebeld met het verzoek om 424 euro over te maken naar een Duitse rekening en als ik dit vandaag niet orde zou maken dat ze dan langskomen en mijn sloten vervangen. Ik ben dus behoorlijk geschrokken en heb ook een melding gemaakt bij de politie. Zij vertelde mij dat ik me niet druk hoefde te maken. Een deurwaarder belt dus nooit telefonisch op om geld te innen en komen ook niet zomaar bij langs om je sloten te vervangen. Zij sturen je dus altijd vooraf een brief en gaan eerst een afspraak met je maken. Deze afspraak is ook nooit bij je thuis, dit vertelde de agente. Ze gaf aan dat je hier dus niet op moet reageren. Als je naar de website van Peters incasso deurwaarders kantoor gaat dan zie je dat je ook alleen maar contact op kan nemen via het contactformulier en verschillende links werken niet. Dit klopt dus ook al niet. Vervolgens gecheckt bij de KVK daar zijn ze ook niet te vinden en als ik zoek op Oscar de Wolf zoek dan kom ik een geen linkedinprofiel of ander social netwerk tegen. Alleen vermeldingen van een band.

Oscar van Peters incassobureau heeft aangegeven dat VakantieGarant overgenomen is door thephonecenter. Dus heb ik ook gezocht op thephonecenter, die staat wel geregistreerd bij de KVK en verkoopt alleen telefoontjes etc. Bezoek je deze website dan blijkt dat dit domeinnaam niet gekoppeld is aan website, dus je ziet een website van een hostingprovider.

Overigens hebben we nooit iets ondertekend van VakantieGarant dus we zijn nooit een contract met ze aangegaan.
femkebuijs

Berichtdoor Marijke1981 » 04-02-2019 17:17

Hier net ook gebeld. Ze wilde inderdaad een afspraak maken was trouwens erg gebrekigg Nederlands . Ik heb gezegd dat ik niets met deze oplichtersbende te maken wilde hebben en als ze geld van mij zouden moeten krijgen gaan, ze maar naar de politie. Toen heb ik opgehangen. De vorige x kreeg ik al bijna een paniekaanval. Hoe durven ze. Zucht

Wel of geen aangifte doen?
Marijke1981

Berichtdoor melissa.raya-van-krimpen » 04-02-2019 17:17

Ook hier vandaag een telefoontje van peters incasso bureau.
Gelukkig heb ik ze zelf direct afgewimpeld en werd er opgehangen met het dreigement dat ze onaangekondigd langs zouden komen.

De consumentenbond geeft aan dat het advies blijft staan om nergens op in te gaan. Ze hebben al meerdere meldingen gekregen.
melissa.raya-van-krimpen

Berichtdoor J. Rienstra » 04-02-2019 17:28

Ze hebben het maar druk bij Peters Incasso Bureau... ook ik ben zojuist gebeld en kreeg dezelfde dreigementen, ook werd eventueel de politie ingeschakeld. Daarna wanneer ik het liefst had dat ze langskomen, s'morgens, s'middags of s'avonds.. Ik heb gezegd dat ze helemaal niet hoeven te komen en dat ze moeten stoppen met die domme oplichtingspraktijken, daarna het gesprek beeindigd.
J. Rienstra

Berichtdoor Joke v/d » 04-02-2019 18:57

Ook mijn vrouw is gebeld met deze “ deurwaarders” en gedreigd met we komen morgen en gooien andere sloten op uw huis, gelukkig heeft ze gezegd bel mijn man vanavond, dit hebben ze ook gedaan, ik heb hun verteld dat dit bedrijf een dwang som van €2500 kon krijgen van ACM daarna hun verteld dat ik nergens op in ga en dat ze moeten stoppen met bedreigen, daarna heb ik de hoorn er op gelegd.
Ben benieuwd hoe dit weer afloop. Heb wel melding gemaakt bij ACM.
Wanneer gaat justitie hier wat mee doen.
Joke v/d

Berichtdoor anita1980 » 04-02-2019 20:38

Bedankt voor de reacties. Vervelend om te horen dat er nog meer slachtoffers zijn. Ze zijn vandaag wel lekker bezig geweest.

Sterkte allemaal
anita1980

Berichtdoor Nachtwaker » 05-02-2019 10:10

Peters Incasso & Deurwaarders is een uiterst verdacht "bedrijf". Website is net nieuw en vermeld nergens een KVK of adres of wat voor informatie behalve dan algemene info over wat ze doen en de naam is niet terug te vinden bij de KVK. Dit is wel allemaal heel apart. Ook verhalen alsof ze al jaren bezig zijn (met cijfers en al) maar de site is van 2019 en er is helemaal niets terug te vinden van het hele bedrijf, ook heel apart.

En dat ze dreigen je huis open te breken en het slot te vervangen laat duidelijk zien dat dit allemaal niet klopt daar je voor zo een actie een gerechtelijke uitspraak moet hebben (dus dan is het gehel traject al doorgelopen) en dit alleen gebeuren mag over toezicht van de politie want anders is er sprake van inbraak!

Ook is het verplicht om mensen eerst schriftelijk aan te manen, als dat al niet gebeurt is dan kunnen ze helemaal niets doen dus zeker niet ingaan op het maken van een afspraak aan de deur per telefoon want ik vermoed dat ze je ter plekke onder druk gaan zetten op een niet geheel legale manier om het zo te zeggen.

Dus laat ze maar dreigen en naar de rechter gaan (gaan ze zeker niet doen zonder een duidelijk dossier), zonder de juiste procedure te volgen kunnen ze niets maken.

Vakantiegarant is uitgeschreven bij de KVK op 1-10-2018 en als een ander bedrijf de claims heeft overgenomen moet dat bewezen worden dus zeker vragen naar een bewijs van overdracht!

Dus direct vragen naar de KVK gegevens van dit bedrijf als ze weer bellen en ik vermoed dat ze deze niet gaan geven en proberen het gesprek in een andere richting te gaan draaien.
Nachtwaker

Berichtdoor IEMR » 05-02-2019 10:18

Ook hier zojuist gebeld, met hetzelfde verhaal. En ook dezelfde irritante vrouw!! Die zich mevrouw Peters noemt. (Ieder telefoontje een ander naam, maar dezelfde stem). Vorige keer belde ze onder een ander bedrijf. (Weet even niet meer welke). Nu ook weer gezegd dat er niet betaald gaat worden, ik schrok er toch wel weer van...maar we houden vol! Helaas bellen ze ook anoniem.
IEMR

Berichtdoor LJ22 » 05-02-2019 19:26

Ook ik ben vandaag gebeld door Diana Vreeswijk van Peters incasso bureau. Mvr wilde een afspraak maken met 2 juristen (a 150,- per jurist) om de zaak te bespreken oid(?!). Dat dit me wel 1400 euro zou gaan kosten. Ik heb gevraagd wat mijn opties verder zijn, de 424 euro betalen die ik hen zogenaamd verschuldigd ben. Van mevrouw kreeg ik een rekeningnummer en naam van het bedrijf die vakantie garant overgenomen zou hebben. Aangegeven dat ik wil dat ze dit zwart op wit naar mij mailt omdat ik het niet vertrouw. Mevr kon mij geen telefoonnummer geven en ook kon ze mijn zaak niet naar mij sturen. Ik heb gezegd dat ik sterk twijfel omdat ik op de excact zelfde wijze opgelicht ben door VakantieGarant. Mvr kon mij wederom niks geven aan contactgegevebs.
Ik voelde me dusdanig tegen de muur gedrukt dat ik op punt stond om te betalen. Na wat research en ruggenspraak van naasten de politie gebeld en het gesprek opgenomen. Agente gaf aan dat ze bluffen, dat je sowieso per post word benaderd door een incasso bureau wat in mijn geval niet gebeurd was. Agente gaf aan dat ik de situatie kan vergeten en als er dergelijke figuren voor de deur staan die ik niet vertrouw, 112 moet bellen. Opgelucht dat ik niet betaald heb want ik was al zover om het wel te doen door de dreigementen. Onderstaand de gegevens die ik los kon peuteren

Diana vreeswijk
[email protected]

Geld over te maken naar:
thephonecentre u.t.b.v.
DE65700111106054827553
Zaaknummer: 20013986
Verschuldigde vedrag: 424,-
LJ22

Berichtdoor Johnnie1960 » 05-02-2019 20:39

"Peters Incasso & Deurwaarders is een professioneel incasso bureau met jaren ervaring. "
Wel vreemd dat het domein pas op 09-01-2019 is geregistreerd.
Zitten ook wel wat foutjes in het Nederlands, dus geen zuivere koffie.
De foto's op de site zijn van een demosite: http://zact.in/demo/ZACT_itemplates_one/ (webdesign website). Eigendom van : http://zacreatorstechnology.com/
Alles is namaak aan deze site.
Niet op reageren dus.
Johnnie1960

Berichtdoor Nachtwaker » 06-02-2019 08:46

Nogmaals trap niet er niet in, met dit neppe incassobureau! Dit is allemaal pure bluf en alles wijst er op dat dit niet te vertrouwen is.
Ik werk al jaren samen met diverse incassobureau's en geen enkele werkt op deze manier want het is allemaal niet te verantwoorden bij een rechtsgang. Ze bluffen en door hoge bedragen te noemen en hopen er op dat mensen zich laten intimideren en dat ze niet genoeg weten over de rechtsgang inzake incassodossiers.

Ik kan je melden dat dit geen enkele kans maakt en ook dat voor een bedrag van 400 euro een rechtsgang heel duur wordt en omdat ze het zeker gaan verliezen hopen ze het op deze manier te doen. Op de eerste plaats is de werkwijze van Vakantiegarant dusdanig frauduleus is dat dit al nooit bij een rechter er door komt. Dan de werkwijze van dit "incassobedrijf" al helemaal niet!

Een vage website zonder gegevens, geen KVK gegevens, Duitse bankrekeningnummers van bedrijven die niet te vinden zijn bij de KvK en weigeren ze gegevens te verstrekken, bellen en dreigen of juristen inschakelen voor krankzinnige bedragen (is niet eens toegestaan om zulke kosten zo te maken op zo een klein oorspronkelijk bedrag) en niks schriftelijk willen doen? Geen schriftelijke aanmaningen? Het niet kunnen aantonen dat de claims van Vakantiegarant overgenomen zijn op een legale manier? Ik lees zelfs dat ze claimen dat er al een vonnis is uitgesproken (!) en dat ze langskomen met 2 ambtenaren om de inboedel te taxeren (hahahahahahhahahaha) https://www.klacht.nl/vakantiegarant/kl ... rwaarders/ Dus dit is allemaal nepnepnep!

https://www.juridischloket.nl/schulden- ... sokosten/#
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... assobureau
Nachtwaker

Berichtdoor Manalz » 06-02-2019 14:41

Ja hoor ook ik ben vandaag gebeld door een medewerkster van petersdeurwaarderskantoor!! Ze wilde gelijk een afspraak maken om thuis mijn spullen te taxeren!!! :shock: Toen ik zei weet niet eens wat vakantie garant voorstelde en dat ik niks ga betalen zei ze nog bijdehand ook nou dan komen we vrijdag naar je huis!!!
Manalz

Berichtdoor anita1980 » 06-02-2019 14:45

Tjonge wat een moeite om aan geld te komen. Volgens mij zijn er toch makkelijker manieren. Neem een krantenwijk of zo. :lol:
Ik heb toch de politie gebeld. Aangifte van fraude kon niet omdat ik niet heb betaald en dat ook vooral niet moet doen. Ze wilde wel graag alle gegevens hebben die ik kon geven om er een melding van te maken. Ik werd verder verwezen naar fraudehelpdesk.nl daar kunnen ze verder helpen.

De sloten zitten er hier ook nog netjes in en ik heb verder nog niets van ze gehoord. Wel zit de schrik er in. Gister zouden ze dan langs komen om de sloten te vervangen en voor ik thuis kwam toch eerst even een rondje door de straat gereden en net gedaan als of ik wat zocht.
Gekeken naar verdachte auto's enzo en of het slot er nog wel in zat. Bah.

Hopelijk horen we niets meer van ze en anders verwijs ik ze naar vacaturebank.nl
anita1980

Berichtdoor Maantje » 06-02-2019 19:30

Ben vanmiddag ook gebeld. Dacht dat we er vanaf waren.
Gaat het weer opnieuw beginnen. Mijn man heeft gelijk de politie gebeld.
De politie adviseert om niet te reageren en als ze bellen gelijk wegklikken.
Het geeft toch weer een vervelend gevoel.
Maantje

VorigeVolgende

Keer terug naar Uitzendingen Opgelicht