Vakantie-garant / IHO BV

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Snoekduik1

Vakantie-garant / IHO BV

Bericht door Snoekduik1 » 10-01-2018 12:06

Mijn vrouw werd op 21-12-2017 gebeld door iemand van vakantie-garant.
Ze was aan het werk en heeft (helaas) haar e-mail en adresgegevens door de telefoon gegeven aan de verkoper met de belofte er later naar te kijken. De e-mail die op 22-12-2017 is verstuurd is in haar SPAM belandt. De e-mail van 09-01-2018 met de factuur kwam wel in haar inbox. Een factuur van 349 euro, binnen 14 dagen te voldoen. Meteen heeft ze telefonisch contact met vakantie-garant opgenomen dat ze geen gebruik wil maken van hun diensten. Aan de telefoon werd haar mede gedeeld dat ze het bedrag moet voldoen, omdat ze zich telefonisch had aangemeld. Bij niet betalen zouden ze gebruik gaan maken van een incassobureau.
Mijn vrouw was in paniek en wilde het bedrag meteen gaan betalen. Dit gaan we niet doen en mocht het nodig zijn dan zullen we de juridische weg gaan bewandelen. Het bedrijf houdt zich niet aan de wet van de telemarketing.
Ik wil graag ook anderen hiervoor waarschuwen. De factuur staat overigens op naam van IHO BV, kvk 69367353.

eric.bos
Contacteer:

Re: Vakantie-garant / IHO BV

Bericht door eric.bos » 12-01-2018 12:37

Ons is hetzelfde overkomen, mijn vrouw werd gebeld met een verhaal dat ze een enquête had ingevuld en dat ze nu recht had op een vakantie van twee weken voor maar 349,-! Klinkt te mooi om waar te zijn en is dus meestal niet waar... Mijn vrouw was aan het werk en vroeg e.e.a. op mail te zetten. Vervolgens hebben we een mail gehad een daarin de mededeling dat we nu lid zijn en 349 euro moeten betalen. Het lidmaatschap houdt in dat je met 20% korting een vakantie kan boeken.
Telefonisch zijn ze niet bereikbaar, op mail wordt niet gereageerd, het opzeggingsformulier kan je niet downloaden en er staat ook nergens een adres waar je deze naar toe zou kunnen sturen.

Opgepast dus!!

Wouterneh

Bericht door Wouterneh » 12-01-2018 12:51

Mij is ook hetzelfde gebeurt, ik ben op 28 december gebeld en mij werd ook gezegd dat ik het binnen een bepaalde tijd af kon zeggen, die email is in de spamfolder gekomen en vandaag heb ik een factuurmail in mijn normale folder gekregen. nu heb ik hetzelfde bedrag als factuur gekregen. Ik ben student en heb sowieso geen geld of tijd.

joanna.bagniewska
Contacteer:

Bericht door joanna.bagniewska » 12-01-2018 16:18

Vandaag gebeld door vakantiegarant. Ook met het verhaal dat ik enige tijd geleden had meegedaan aan een enquete. En dat ik gebruik kon maken van een vakantiewoning binnen 1 jaar voor 349 euro. Op zich is dit niet duur en ik vroeg om meer informatie. Ze zou mij meer informatie sturen dus vroeg ze om bevestiging van mijn email adres en huis adres en geboorte datum. Toen pas vertelde ze mij dat ik binnen 3 dagen een mail zou ontvangen en als ik geen gebruik wou maken van het aanbod ik binnen 14 dagen moest annuleren. Dit vond ik een beetje raar klinken dus vroeg aan haar of het inderdaad betekende dat als ik de mail ontvang ik 349 euro moet betalen of anders binnen 14 dagen annuleren. Zij bevestigde dit.
Ik heb haar toen gezegd om het maar te laten gaan ik hoef geen mail te ontvangen en heb geen interesse.
Hopelijk krijg ik nu geen email..

Heb het gesprek wel opgenomen mochten zich toch problemen voordoen.

Alegna1977

Bericht door Alegna1977 » 16-01-2018 12:36

Helaas is ook ons hetzelfde overkomen. Ik werd op 20 december 2017 gebeld door vakantie garant. Dat we voor 349 euro op vakantie konden. Op dat moment zat ik met mijn moeder in het ziekenhuis dus het was een kort gesprek. Ik heb dezelfde dag telefonisch geannuleerd met de telefoon van mijn man. Tot onze grote verbazing kregen we toch een factuur toegestuurd per mail. Meteen vakantie garant gebeld dat we 20 december om 13.10 geannuleerd hebben. Kregen te horen dat er geen annulering in hun systeem staat. Ik heb een bewijs naar hun gemaild van het nummer wat op mijn man zijn telefoon stond, vervolgens kregen we een reactie dat ze daar niet akkoord mee gaan. Gisteren heb ik een specificatie gestuurd van de telefoon van mijn man zodat ze kunnen zien dat we telefonisch geanuleerd hebben. Heb nog geen reactie terug gekregen. Heb ze net gebeld en te horen gekregen dat ik een reactie ga krijgen. Nou ik geloof niks meer van hun beloftes. En heb nu rechtsbijstand ingeschakeld. Laat dit een waarschuwing zijn voor andere mensen.

Amersfoort_

Bericht door Amersfoort_ » 16-01-2018 21:30

Ik ben 15 Jan benaderd door ene Simon van vakantie garant en mij werd vertelt dat ik had deel genomen 16 feb vorig jaar aan een vragenlijst en mede dankzij de deelname mocht ik 2 weken in een luxe Villa verblijfen voor 349€ (dus dat vertrouwde ik al niet ben er toch mee akkoord gegaan hij zei me ook dat ik heel simpel kon annuleren als ik niet kon of geen leuke locatie kon vinden) ik heb gelijk een bevestiging mail gekregen en dus had ik geprobeerd of ik het kon annuleren en ja hoor ik kon heel simpel annuleren maar heb het niet geannuleerd dus nu ga ik dankzei Simon 2 weken in een luxe villa verblijfen... in Turkije..p.s .. Simon coole gast hoop dat ie dit ooit zal lezen..

Enagaarden

Bericht door Enagaarden » 17-01-2018 10:18

Het zijn gewoon oplichters

Daantje 132

Bericht door Daantje 132 » 19-01-2018 08:53

Ik ben 16 Januarie benaderd door een dame genaamd Linda van vakantie garant en mij werd vertelt dat ik had deel genomen voor een actie over vakantie en dank zij deze deelname mocht ik 2 weken in een luxe Villa verblijfen voor maar 349€ dat vertrouwde ik natuurlijk niet maar mij werd verteld dat ik eerst binnen 3 dagen een mail zou ontvangen als ik toch niet wilde binnen 14 dagen mog afzeggen ik heb vandaag een bevestiging mail gekregen en dus had ik geprobeerd of ik het kon annuleren en ik heb per direct geannuleerd na een kleine onderzoek heb ik weer terug gebeld en weer aangemeld, ik ben van plan in september met mijn 3 kinderen naar Portugal op vakantie tegaan voor 350 euro.

Rdam95

Bericht door Rdam95 » 19-01-2018 16:05

Zelfde hier..... Benieuwd hoe mensen er vanaf zijn gekomen of dat ze niks meer hebben gehoord of iets na die 2 weken dat je hebt om de factuur over te maken? Het kvknummer staat ook onder een eenmanszaak....... Een turkse mannen-naam. Heeft verschillende 'zaken' onder zich.. zijn 06nummer staat er ook bij en is een prepaid van Libera(heet dat merk zo..?) En kan telkens niet worden opgenomen. Graag ervaringen over na die 2 weken en 'incassobureau' ....???

Nathalietje

Bericht door Nathalietje » 19-01-2018 22:01

Hallo, hier idem dito. Ook gebeld net voor kerst. Was op mijn werk. Gesprek ging supersnel. Kon opzeggen middels formulier. Gedownload en uitgeprint en vervolgens opgestuurd naar adres wat ik vond op internet. Moest binnen 2wk en vervolgens factuur binnen met te betalen 349,- binnen 2 wk. Ik gebeld tot 2x toe. Ik had n aangetekende brief moeten sturen was het antw. Ik verteld dat ik een vrouw in scheiding ben en alles kan gebruiken momenteel. Ik had pech maar kon toch op vakantie voor weinig geld. Welliswaar werd er niet bij verteld dat je de reis enz er ook nog bij moet boeken. Ongehoord stelletje oplichters!! Heb nog niet betaald en las net over juridisch loket?? Das n goeie! Ik had toch al niks aan mn hoofd joh! Naast fulltime te werken als moeder

marc001

Bericht door marc001 » 20-01-2018 19:24

Mij is hetzelfde overkomen. Ik werd ook gebeld vlak voor kerst trwijl ik aan het werk was.
Normaal klik ik dat sort telefoontjes meteen weg maar deze keer deed ik het een keer niet.
Had ik dat maar niet gedaan!! Ik had geen enkel idee dat ik er aan vast zou zitten, want dat werd mij namelijk ook belooft.
Twee dagen geleden kreeg ik ook een faktuur van 349 euro, of ik dat even binnen 2 weken wilde betalen.
Ik heb ze gelijk gebeld, kreeg ook iemand aan de lijn, en die zei dat ik niet kon annuleren, ik was woest en zei dat ik niets ga betalen en al helemaal niet op vakantie ga.
Graag zou ik willen weten of er al iemand iets gehoord heeft wat er gebeurt als er niet betaalt word, want dat ben ik echt niet van plan!

Mozes77

Bericht door Mozes77 » 22-01-2018 11:46

Ik had een link gekregen via de laptop van KLM aanbiedingen. nou ik had het ingevuld ik dacht nou lekker naar vakantie met KLM.
Na 3 dagen wordt ik benadert door Vakantie_garant. met leuk een aanbiedingen. u zit nergens aan vast u moet de voorwaarden accepteren anders kunnen de email niet opsturen. u staat nergens aan vast u kunt binnen 2 weken ons bellen of emaillen. Nou ik had mail gestuurd om te annuleren hierbij zeggen dat ze hebben nooit mijn mail ontvangen. IK HAD ZE ELKE DAG GEBELT MAAR WAARSCHIJNLIJK HERKENZE MIJN NUMMER DAT ZE NIET OPNEMEN. Precies na 2 weken sturen ze wel een factuur om te betalen. Ik zei luister ik ben geen klant van jullie dus weg ermee. maar u had niet gebeld binnen 2 weken. Dat is de spelletje dat ze spelen. Ik zei stuur mij maar de email dat ik van jou zou krijgen. Kon ze niet doen omdat dat mag niet. ik ben niet van plan om te gaan betalen. jullie gebruiken de site van KLM om mensen oplichten. jullie hebben de site uit de lucht afgehaald maar ik heb de link nog steeds van jullie piraterij, Ik heb KLM ook gebeld en door gegeven wat is gebeurt. wat een oplichter zijn deze mensen. ze klinken als Turken. Ik had de consumenten bon gebeld. En dit was vertelt als je niet gebruik gaat maken van hun aanbieding dan hoeft je niks te betalen.

jo-anne-gerard.floresteijn
Contacteer:

Bericht door jo-anne-gerard.floresteijn » 22-01-2018 13:19

Bij ons het zelfde verhaal... alsof ze het ruiken dat je het druk hebt en dan bellen ze. Ze zouden een mail sturen met informatie.. dus (hoe dom ook) mail adres gegeven. Allleen nooit een mail gehad. Na 2,5 week krijgen we wel een factuur of we even kunnen betalen voor iets wat we nooit aangevraagt hebben.... tot 2 keer toe gebeld dat we hier niet mee eens zijn en ook niks gaan betalen. Krijgen we doodleuk een mail dat we te laat zijn met opzeggen en we gewoon moeten betalen. .. baal hier flink van, weet allen niet zo goed wat we er verder aan kunnen doen..

Juella1995

Bericht door Juella1995 » 22-01-2018 15:04

kardelen.sivri schreef:Helaas is mij hetzelfde overkomen. Er werd mij verteld dat ik een vakantie kon boeken voor 349 euro voor 2 weken.
Dit vond ik al raar voor dit bedrag ik wilde afslaan en zei nee. Toen zij ze dat ze alleen informatie wilde opsturen en dat ik kon afzeggen wanneer ik wilde. Toen heb ik helaas wel mijn gegevens doorgegeven. En ik heb me laten doorverbinden met het bel me niet register. Waarin werd gezegd dat ik me kon afmelden voor alle bedrijven, waardoor ik werd benaderd. Dit heb ik gedaan. Hiervan uitgaande dacht ik dat ik ook afgemeld was. Vandaag kreeg ik ook een mail met een factuur die ik niet wil betalen. Ik heb gebeld en er werd gezegd dat ik me niet telefonische heb afgemeld. En dat ik het moet betalen. Wat verder niet klopt is dat mij telefonische verteld werd dat het een vakantie was voor 349 euro voor 2 weken, maar het gaat alleen maar om 20% korting na inschrijving bij vakantie-garant. Pas op voor dit bedrijf! Ik ga nu zelf naar het juridische loket om te kijken wat ik kan doen om de factuur te annuleren.
Wat is hieruit gekomen? ik heb hetzelfde meegemaakt.. Heeft het juridische loket geholpen zodat je dit bedrag niet hoeft te betalen?

Alegna1977

Bericht door Alegna1977 » 22-01-2018 15:06

We hebben ons verhaal geplaatst op 16 jan 2018. Mijn man heeft ze de andere dag nog gebeld hoe het ervoor stond met annuleren en de specificatie, kreeg als antwoord dat er wel een reactie op de mail zou komen. Ze gingen een notitie maken mijn man zei zet er maar bij dat we de rechtsbijstand ingeschakeld hebben ( hadden we idd gedaan ). De andere dag kregen we netjes een mail van vakantie garant dat ze akkoord gingen met de specificatie en dat de annulering genoteerd was. Poeh een hele opluchting

Gesloten