Ali Mustafa director

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
ikvoelmezostom

Re: Ali Mustafa director

Bericht door ikvoelmezostom » 25-04-2018 08:51

Ik heb gisteravond precies hetzelfde meegemaakt. Alleen heette de man nu Mohamed Cherif. Totaal kapot ben ik ervan. Ik had net mijn salaris gehad en heb me laten overhalen om 900 euro te pinnen. Ik heb hem opgepikt op de snelweg A1/A6 net voor de oprit A6 naar Almere. Dure auto, Mercedes denk ik, zilverkleurig. Ik hoef niet het hele verhaal te herhalen want is identiek aan eerdere verhalen. Kreeg zijn ketting, ring en Rolex. Was op weg uit Duitsland naar Manchester en stond zonder benzine omdat zijn portemonnee was verloren. Hij droeg een Arafat Hoofdsjaal en had een zeer luxe uitstraling. Zijn engels was niet zeer goed. Hij was erg nerveus aan het doen want binnen een paar uur zou hij een deal doen voor 250000 euro en hij mocht deze niet mislopen. Er is geen moment geweest om dingen te checken vanwege de tijdsdruk die hij oplegde. Als ik zelf naar zulke programma's kijk, dan denk ik "daar trap je toch niet in". Totdat het jezelf overkomt. Het idee dat je de volgende dag 5000 euro van hem ontvangt (want geld is geen issue voor hem, stinkend rijke sjeik), laat alle stoppen doorslaan in je hoofd. En dan maak je stomme beslissingen. Ik dacht werkelijk dat ik iemand had geholpen en ben nu alle vertrouwen kwijt.

[email protected]

Bericht door [email protected] » 23-05-2018 22:02

Ook ik ben erin gestonken!!!!
15 mei 2018 reed ik vanuit Ridderkerk op de oprit naar de A16 richting Rotterdam - Utrecht.
Op de vluchtstrook stond een grijze BMW. Een nette zakenman stond voor de auto te gebaren.
Ik ben gestopt. Het verhaal is eigenlijk identiek aan bovenstaande verhalen.
Ik had € 90,00 in mijn portemonnee. Dat heb ik hem gegeven, maar hij had meer nodig. Ik heb hem meegenomen om € 1.500,00 bij de bank uit de geldautomaat te halen. ABN-Amro kantoor Poolsterplein. Hij bleef buiten zitten op een bankje voor het bankkantoor. Precies in het zicht van een camera. Ik heb dit doorgegeven bij de aangifte. Ik hoop dat de politie deze beelden kan achterhalen.
De oplichter lijkt veel op de man op de hierboven getoonde foto. Hij heeft nu geen baard, maar een smal baardje op zijn kin. Hij zag er keurig uit.
Bizar!!!! Hoe kan ik daarin trappen.

redhead55

Bericht door redhead55 » 26-06-2018 01:45

Ai ai! 30 jaar geleden kon je bij een oprit nog met een kartonnen bordje "Parijs" staan en had je wat mazzel dan kreeg je een lift die in elk geval "in de buurt" kwam van je reisdoel!
Zelf ooit een liftster meegenomen richting "het hoge Noorden". Tot ik een ongeval kreeg (klapband). Liftster afgevoerd naar ziekenhuis in Hoogeveen. Uiteraard wel langs gegaan om na te vragen hoe het met haar was gegaan en om excuses aan te bieden, ook aan de ouders. (en ik kwam uit de Randstad met ov). Maar dat was het fatsoen dat je toen nog had. Vandaag de dag ?

Sorry als je langs de snelweg staat, een lift nodig hebt, maar van mijn kant : ik rijd je glashard voorbij. Ligt niet aan jou maar aan de huidige mentaliteit van de samenleving. Ik vertrouw niemand meer. Waarschijnlijk ben je heel eerlijk, wil je gewoon een goedkope vakantie en we zien wel waar we eindigen, maar helaas die tijden zijn voorbij.

Niels72

Bericht door Niels72 » 05-07-2018 15:04

Hoi, deze lieden werken nu onder de naam Mohamed Ahmed, zogenaamd directeur van een import - export bedrijf voor auto's in Dubai. Ik ben vandaag ook geld kwijtgeraakt door mijn goede vertrouwen. Zelfde verhaal, dus toelichting verder niet noodzakelijk. Telefoonnummer +971552376279 op het kaartje was bereikbaar, zal een gestolen nummer met wegwerptelefoon zijn uit de Verenigde Arabische Emiraten. Het andere nummer +447438371480 was niet bereikbaar. Mailadres [email protected] heb ik niet geverifieerd. Ik heb de oplichter nadien even gebeld om hem te bewonderen voor de kwaliteit van zijn toneelspel en ik heb de hoop uitgesproken dat Allah genade heeft voor zijn ziel. Verder heb ik hem vergeven en verteld dat hij zijn karmaschuld altijd bij me mag komen aflossen. Ik ga ik dit nu achter me laten.
Wees gewaarschuwd en vertel het door. Gezien de recente meldingen zijn deze lieden behoorlijk actief in ons mooie land en zou er wat meer aandacht aan gegeven mogen worden in de media.

Geloof altijd in mensen en wees alert, voorzichtig en kritisch voordat je iets geeft in vertrouwen.

Peter1987

Bericht door Peter1987 » 28-07-2018 16:24

Helaas vandaag hetzelfde meegemaakt. Verhaal is identiek aan de mensen hierboven. Bij knooppunt Sabina in de richting van Rotterdam stond deze man in een zwarte Porsche Cayenne op Duits kenteken. Ik heb mij laten overhalen €710,- af te geven aan de man inruil voor wat kermis sieraden en valse beloftes. Eigenlijk vrijwel direct nadat ik de kan bij de pinautomaat in Willemstad had achter gelaten was hij al uit het zicht verdwenen. Ik heb direct de politie gebeld en hen op de hoogte gesteld.

Maar inderdaad. Dit was een dure levensles.

Wees gewaarschuwd!!

Martin1971

Bericht door Martin1971 » 31-07-2018 09:24

Tssss, gisteren ingestonken. Ahmed Mohamed is de naam, stond gisteren op de afslag van de A15 naar de A325 bij nijmegen met een Porsche Cayenne op Engels kenteken.

+44 7438371480
+971 552 3762 79

Ik help wel vaker mensen langs de kant en in dit geval een dure les helaas.

Crommie

Bericht door Crommie » 03-08-2018 13:04

Woe 1 aug tussen Bocholtz en Kerkrade ook gestopt voor deze (?) kerel. Zelfde verhaal als door anderen reeds omschreven. Gelukkig niet in mee gegaan, omdat ik geen vreemde mee wil nemen in mijn auto en omdat ik geen paar honderd euro ga uitlenen, toen hij hierom vroeg ben ik weg gereden. Aanvankelijk voelde ik mij een beetje schuldig dat ik hem niet geholpen had. Pas toen ik thuis kwam en mijn man het verhaal aanvulde (omdat hij erover gelezen had), kwam het besef.

Juli83

Bericht door Juli83 » 08-08-2018 15:36

Hallo, wir sind leider auch auf diesen Menschen reingefallen und haben ihm 300 Euro gegeben, nachdem er nach Geld gefragt hat und uns eine Kette und einen Ring dafür als Pfand gegeben hatte.:(

Er gab uns auch eine Visitenkarte mit seiner angeblichen E-Mail Adresse ([email protected]) und zwei Nummern, die Martin1971 am 31-07-2018 um 09:24h schon angab:

+971552376279
+447438371480

Auf eine E-Mail antwortete er nicht, die Nummern probiere ich nicht aus um nicht in eine weitere Falle zu tappen. Sie werden mit Sicherheit nicht funktionieren.

Wir müssen diesen Mann stoppen, damit er niemanden mehr bestehlen kann!

Danke für die Hilfe!

bart2018

Bericht door bart2018 » 23-08-2018 17:42

Ik ben er vandaag ook ingetuind. Op de oprit A58/A27 bij Breda. Dom dom dom dom dom.... Hij was dit keer in een zilvergrijze Jaguar met Engels kenteken, verhaal over de boot moeten betalen en inklaring container met autos die vandaag betaald moet anders borg van 36K kwijt. Ook verhalen over dure autos en 7 sterren hotel in Dubai.

Hij begint met eerst geld voor benzine, dan een paar honderd voor de ticket en dan geld voor de container. Stapje voor stapje troggelt hij meer geld af, was ik maar doorgereden naar de politie met hem....

Ik nam zijn foto, maar die wilde hij onmiddelijk gewist vanwege zijn geloof. Hij wist ook heel goed hoe je foto's snel kan wissen.
ZIJN ER GOEDE FOTO'S VAN HEM BESCHIKBAAR?

Volgende week doe ik aangifte. Ik hoop van harte dat hij een keer gepakt wordt!

Jannekebergmans

Bericht door Jannekebergmans » 03-12-2018 18:59

Vandaag helaas hetzelfde meegemaakt. De man is actief omstreken Eindhoven. Hij stond naast de snelweg A67 met een grijs / zilverkleurige Mercedes met een Brits kenteken. De man vroeg €1000 in ruil voor zijn “goude” sieraden en €5000 de volgende dag. De man beweerde uit Dubai te komen en zou vanuit Duitsland naar Manchester, Engeland moeten voor zijn auto onderhandelingen. Helaas is hij ervandoor met de buit. Hij gaf mij zijn business kaartje met de volgende gegevens:

——————————————-

- import/export Europe/Dubai
- Germany-Berlin-England

Muhamed Al karam
Director car dealer

England +44 7438371480
Germany +49 1578061740
Dubai +971 48806558

———————————————
Graag hoor ik meer over deze zaak & hoop dat deze man ooit wordt opgespoord.

JeroenVanGastel
Contacteer:

Bericht door JeroenVanGastel » 14-01-2019 19:17

Vandaag actief in Antwerpen, snelweg R2 richting Liefkenshoektunnel. Auto was een Opel Corsa, grijs metallic. Ik heb hem gelukkig niets gegeven.

Gesloten