Webshop Alert - 1 april 2014

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Gesloten
Moderator
Site Admin

Webshop Alert - 1 april 2014

Bericht door Moderator » 01-04-2014 17:16

Opgelicht?! introduceert het Webshop Alert en gaat zo samen met Thuiswinkel Waarborg, Stichting Webshop Keurmerk en Opgelet op Internet de strijd aan met malafide websites.

Discussieer mee.

robo71

Re: Webshop Alert - 1 april 2014

Bericht door robo71 » 02-04-2014 10:12

Er zijn diverse tips genoemd om te voorkomen en te controleren of je op een geode of slechte website bent terechtgekomen. Een tip die ik mis is de reputatiescanner welke in diverse virusscanner applicaties in ingebouwd.
Deze installeerd een zogenaamde plugin in je webbrowser. Als je nu naar een website gaat, of iets zoekt in google dan laat deze plugin zien of volgens de database de website die je bezoekt een geode of slechte reputatie heeft. Je kunt ook zelf aangeven wat je van deze website vind, en dus mensen waarschuwen.
Een bekende en goede website zal meestal een goede reputatie hebben, en kun je dus meer vertrouwen.
Een website welke op vrijdag wordt opgezet, is nog niet bekend in deze database, en dus verdacht overkomen.. dat is een prima indicatie om deze links te laten liggen..
Sowieso: als het te mooi is om waar te zijn, dan is het meestal niet waar!! trap daar niet in..

De virusscanner met zo'n reputatie schild zijn bijvoorbeeld van Avast en Bitdefender.

Voor de iets meer technische mensen hier: als je google chrome gebruikt in combinatie met de google DNS servers, dan zal chrome ook malafide webservers niet zomaar tonen. Als crawlbots (zoek robots om websites te indexeren) vreemde code op een site vinden, dan zetten ze een waarschuwing voor de pagina, om de pagina dan toch te bekijken moet je heel bewust kiezen om het onheil op te zoeken.
De DNS servers van google zijn 8.8.8.8 en 8.8.4.4 , deze zijn zeer snel en veilig te gebruiken.

eesger

Bericht door eesger » 02-04-2014 11:39

FireFox (en ander browsers) hebben een 'beveiligingssysteem' tegen malafide sites (voorbeeld)

Ik heb geprobeerd om de site bcc-winkel.com in die lijst te krijgen, maar die lijst bevat uitsluitend websites met "malafide code" en geen oplichtings-sites.

Zou het een goed idee zijn om (in aanvulling op de voorgaande reactie) de "waarschuwings-lijst" zoals "Opgelicht" 'm nu opgetuigd heeft aan te vullen met een plugin voor de meeste courante browsers te maken, die waarschuwd bij het bezoeken van een site waar een waasrchuwing bij zou moeten komen?

Pietervantuinen

Bericht door Pietervantuinen » 04-04-2014 22:28

Als eerst ik ben niet opgelicht maar toch wil ook even mijn zegje doen. Ik vond het een zwak uitzending van tros.
Een beetje laten zien hoe je opgelicht kan worden. Dit doet tros toch al jaren?.
Waar blijft de bank in deze zaak? Nergens dus. Die blijft buiten schot.
Misschien denken jullie wat heeft de bank hiermee te maken maar volgens mij heel veel. Dit
Is het bewijs dat ideal zo lek is als ik weet niet wat.
Ik zelf had het meer informatief gevonden als de uitvinders van ideal dus de banken zelf (1 was voldoende) ook
even in de uitzending waren. Want hoe is het in godsnaam mogelijk dat deze nep bedrijf
een ideal betaling (al is het een link) kon versturen. Om een ideal betaling te kunnen aanbieden heb je een KVK nummer nodig en moet je bij aanvraag uitreksel KVK opsturen naar de instantie waarmee je zaken wil doen ideal wil aanbieden via jou website.
Kortom KVK lek ideal lek en bij TROS zijn ze zo blij netalsof ze de gouden ei hebben uitgevonden met het maken van een soortgelijke nep website.. Owww zo trots dat ze meer dan de helft van de uitzending aan hun eigen nep mediamarkt hebben laten zien.

14peter

Bericht door 14peter » 05-04-2014 01:18

Pietervantuinen schreef:Als eerst ik ben niet opgelicht maar toch wil ook even mijn zegje doen. Ik vond het een zwak uitzending van tros.
Een beetje laten zien hoe je opgelicht kan worden. Dit doet tros toch al jaren?.
Waar blijft de bank in deze zaak? Nergens dus. Die blijft buiten schot.
Misschien denken jullie wat heeft de bank hiermee te maken maar volgens mij heel veel. Dit
Is het bewijs dat ideal zo lek is als ik weet niet wat.
Ik zelf had het meer informatief gevonden als de uitvinders van ideal dus de banken zelf (1 was voldoende) ook
even in de uitzending waren. Want hoe is het in godsnaam mogelijk dat deze nep bedrijf
een ideal betaling (al is het een link) kon versturen. Om een ideal betaling te kunnen aanbieden heb je een KVK nummer nodig en moet je bij aanvraag uitreksel KVK opsturen naar de instantie waarmee je zaken wil doen ideal wil aanbieden via jou website.
Kortom KVK lek ideal lek en bij TROS zijn ze zo blij netalsof ze de gouden ei hebben uitgevonden met het maken van een soortgelijke nep website.. Owww zo trots dat ze meer dan de helft van de uitzending aan hun eigen nep mediamarkt hebben laten zien.
Uw verhaal is onzin. Om betalingen via Ideal te ontvangen heeft u helemaal geen kvk nodig. Google "betalingsprovider" en u kunt kiezen uit een keur aan bedrijfjes die de transactie voor u verwerken, zowel nederlandse als internationaal opererend. Een aantal zullen uitzoeken wie u bent en wat uw bedoelingen zijn alvorens zij hun diensten leveren, maar dit is lang niet bij allemaal aan de orde. En de oplichters weten natuurlijk de verkeerden er zo uit te pikken.

Onderstaande bevestigd dat ideal geen garantie is voor betrouwbaarheid
telegraaf schreef: Ook de Consumentbond krijgt klachten, al zijn het er volgens woordvoerster Barbara den Uijl niet schrikbarend veel. „Veel mensen denken echter dat het iDEAL-icoon ook een betrouwbaarheidskeurmerk is. Dat is niet zo.
bron; Telegraaf

Pietervantuinen

Bericht door Pietervantuinen » 07-04-2014 22:44

.

Peter het is helemaal geen onzin wat ik zeg.

UPDATE Oktober 2010:

Vanaf heden is het op last van Currence NIET meer mogelijk om, waar dan ook (ook niet meer bij TargetPay), iDeal te accepteren zonder inschrijving bij de Kamer van Koophandel. 

Voor ondernemers die wel in het bezit zijn van een KvK inschrijving is er een overzicht van de iDeal aanbieders beschikbaar.

Bron: http://www.internetkassa.nu/nieuws2/915 ... jving.html.

(Update onderaan het bovenstaand link)

Het was dus eerst wel mogelijk maar vanaf oktober 2010 niet meer. Wil je ideal als betalingsverkeer inzetten op je website dan heb je KVK nummer nodig. Zonder KVK gegevens is dit niet mogelijk.

Ik raad jou aan zelf hier geen onzin te vermelden.
Check eerst je bron voordat je iemand ander zijn verhaal onzin vind!!!
Kortom doe je huiswerk goed!.

14peter

Bericht door 14peter » 08-04-2014 00:23

@Pieter; Dat nieuwsbericht waar ik aan refereerde is zelfs 2 jaar recenter!

Damerau

Bericht door Damerau » 29-11-2017 22:04

hello!
Bedankt voor de info! deze bron onthult enkele aspecten van veilig browsen in de Chrome-browser http://cookieverwijderen.nl/hijackers/c ... arch-today :mrgreen:

Gesloten