Vakantie-garant / IHO BV

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
koffie juf2018

Re: Vakantie-garant / IHO BV

Bericht door koffie juf2018 » 05-03-2018 17:10

na de brief die ik gemaild en afgegeven heb op het adres
wel laten tekenen voor ontvangst
heb ik een week later een mail gekregen met mijn voicelog daar op is het hele gesprek te horen en ook dat ik ja
heb geantwoord
deze voicelog heb ik opgestuurd naar mijn rechtsbijstand
binnen 10dg zou ik bericht terug krijgen . Dus hier wacht ik nog op
gr koffie juf

koffie juf2018

Bericht door koffie juf2018 » 05-03-2018 17:29

beste juella.
deze brief heb ik gestuurd maar als jij deze wilt gebruiken dan wel in eigen woorden

onlangs ontving ik van u een mail dat u van mij €356.50 vordert
ik ben niet bekent met de door u gestelde vordering. ik heb ook geen overeenkomst met u, waaruitblijkt dat ik u iets verschuldigd ben.
ik verzoek u daarom dit dossier te sluiten . en dit binnen 7 dg,na dagtekening van deze brief aan mij te bevestiging
Als u anders van mening bent, verzoek ik u mij gemotiveerd en gedocumenteerd aan te tonen op grond waarvan ik deze vordring moet voldoen. ik verzoek in het bijzonder de overeenkomst toe te sturen waaruit blijkt dat ik ben ingestemd met een overeenkomst
met u.
ik ga er van uit dat u verdere invorderingsmaatregelen zult staken totdat deze kwestie is opgelost.
mvrg
.........

Hehe

Bericht door Hehe » 06-03-2018 04:16

Ook ik heb het probleem met Vakantiegarant.
Gebeld worden, eerste mail nooit gehad en vervolgens de mail met aanmaning om rekening te betalen.
Lees dat velen dit zelfde hebben mee gemaakt. Maar hoe kom je er van af ?

frankenlisa

Bericht door frankenlisa » 06-03-2018 15:44

wij horen blijkbaar ook bij die groep die een rekening mocht ontvangen vandaag met pdf bestand
of we maar even € 349,- willen betalen wel nu mooi niet..
zo te lezen zijn er maar genoeg die er intrappen waarom worden zij geen halt toe geroepen ??
pure oplichtings praktijken,, verder zijn ze niet te berijken op wat voor manier dat je het ook probeert
een ding weten we zeker betalen doen we nooit....
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ONDERSTAAND BERICHT ZO JUIST VERZONDER NAAR VAKANTIE-GARANT !!!!!!

Roosendaal 07-03-2018.

t.a.v; vakantie – garant.

Onderwerp; deze feek overeenkomst
Per direkt stop zetten !!!!

onlangs ontving ik van u een mail dat u van mij €349,- vordert
ik ben niet bekent met de door u gestelde vordering. ik heb ook geen overeenkomst met u, waaruit blijkt dat ik u iets verschuldigd ben.
ik verzoek u daarom dit dossier te sluiten . en dit binnen 7 dagen na dagtekening van deze brief aan mij te bevestiging
Als u anders van mening bent, verzoek ik u mij gemotiveerd en gedocumenteerd aan te tonen op grond waarvan ik deze vordering moet voldoen. ik verzoek in het bijzonder de overeenkomst toe te sturen waaruit blijkt dat ik ben ingestemd met een overeenkomst
met u.
bovendien stuurt u de mail t.a.v. h. broeren ??? ,,hier woont helemaal geen h. broeren,,
voorts laten wij u bij deze weten dat wij nooit een betaling aan u zullen voldoen !!!!!!!!!!

ik ga er van uit dat u verdere invorderingsmaatregelen zult staken totdat deze kwestie is opgelost.

Mvg f. schijven.
Klantnummer; VG2013261.
Factuurnummer; 200182050.
Laatst gewijzigd door frankenlisa op 07-03-2018 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.

EsmeeKolkman

Bericht door EsmeeKolkman » 06-03-2018 16:23

Net precies gebeld door ''Vakantie-garant''. Ik zou ooit een vragenlijst hebben ingevuld en als bedankje een vakantie/vakantie geld kado krijgen, via een mail mag ik dan zelf bepalen of ik er gebruik van maak.. Onder het telefoontje google meteen geopend omdat ik het allemaal erg vreemd vond. Er werd gevraagd om mijn mail adres en mijn woon gegevens hadden ze al, toen ik met vragen kwam over waar en wanner ik die lijst had ingevuld was het antwoord: Dat kan ik niet in mijn gegevens zien mevrouw. Vervolgens gezegd dat ik geen gegevens meer door wil geven en geen interesse heb. Vrij geïrriteerd werd er toen gezegd dat ze me gingen doorverbinden met het bel me niet register. Nu maar afwachten, hopelijk heb ik snel genoeg gedacht hier klopt iets niet..

Zijn er mensen die echt problemen hebben gehad qua betalen? Ik ben namelijk echt niet van plan te betalen mocht die mail komen..

David2018

Bericht door David2018 » 08-03-2018 14:07

Mijn zoon is op 15/2 tijdens werk telefonisch benaderd door vakantiegarant. Hij heeft flinke schulden en kan amper zijn huur betalen. Tijdens het gesprek dat hij een gratis vakantie kreeg als hij zich aanmelden bij vakantiegarant. Of hij adresgegevens etc maar even doorwilde geven. Hij werkt in de bouw en was erg druk en toen hij woord gratis hoorde heeft hij gegevens doorgegeven. Hij leest niet dagelijks mail om dat hij geen computer heeft. Hij heeft nu op 2 maar mail gekregen met herinnering om maar 349 euro te betalen. Binnen 14 dagen. Heeft hierop gebeld, na verschillende pogingen om in contact tekomen en meer als 10 min wachttijd aan de telefoon, heeft hij iemand gesproken die zei dat hij toch moest betalen omdat ze een bandopname hadden waarop hij gezegd heeft dat hij het wilde. Hij ging er alleen vanuit dat hij een aanbieding toegezonden zou krijgen en niet al meteen een rekening, terwijl er gezegd was dat de vakantie gratis zou zijn als hij er gebruik van zou maken. Deze manier van marketing vind ik misbruik maken van mensen die druk zijn en misschien niet alles goed horen hierdoor. Dit geld zeker voor mijn zoon. Op 4 maart heb ik geprobeerd te bellen, krijg niemand aan de lijn na een wachttijd van 10 min. Iedereen zou in gesprek zijn. Half uur later nogmaals geprobeerd, hetzelfde probleem. Nu op 8 maart weer opnieuw geprobeerd contact te krijgen maar helaas. Zijn niet van plan te betalen want hij heeft geen geld ervoor. Ga opnieuw proberen een mail te sturen en anders zal mogelijk alleen het juridisch loket de volgende stap zijn. Marian

Ang

Bericht door Ang » 08-03-2018 14:42

Nu deze mail binnen gehad van vakantiegarant

Amsterdam, 08-03-2018

Betreft: Aanmaning VakantieGarant

Geachte heer/mevrouw Broeders,

U bent in gebreke gebleven met het nakomen van uw betalingsverplichting inzake onderstaande factuur. Ondanks de aan u gezonden factuur en de betalingsherinnering heeft u nagelaten deze tijdig te voldoen.

Factuurnummer: 200181154

Factuurdatum: 14-2-2018

Factuurbedrag: € 349,00

Administratiekosten: € 7,50

Totaalbedrag: € 356,50

Wij verzoeken u vriendelijk het openstaande bedrag à € 356,50 binnen 14 dagen na dit schrijven te voldoen op bankrekening NL02RABO0322748895 ten name van IHO BV o.v.v. uw factuurnummer 200181154.

Indien wij het openstaande bedrag niet binnen de hiervoor gestelde termijn hebben ontvangen, geven wij onze vordering uit handen aan een incassobureau. Tevens wordt de vordering dan verhoogd met buitengerechtelijke kosten.

Heeft u het verschuldigde bedrag inmiddels overgemaakt? Dan kunt u dit schrijven als niet verzonden beschouwen.

Met vriendelijke groet,

Corine Stegers
VakantieGarant

www.vakantie-garant.com
Mail: [email protected]
Tel.: 085 732 67 40
Hogehilweg 19
1101 CB Amsterdam
BTW nr.: NL857848148B01
KVK: 69367353

Al mensen bekent of ze dit ook doordrukken ja of nee?

frankenlisa

Bericht door frankenlisa » 08-03-2018 16:14

Consumentenbond Hoi Frank, we zien hier meer klachten over. Niet betalen hoor! Lees hier meer http://bit.ly/2oU4FXL Groetjes, Ayinda.

bovenstaand bericht is van heden morgen via facebook naar mij gestuurd..

,,op facebook staat ook het e.e.a. te lezen,,

mvg frank en lisa.

Mgr

Bericht door Mgr » 08-03-2018 16:49

Onderstaande is mij dus overkomen. ik lees helaas nergens wat er de gevolgen zijn als je niet betaald.
Is er al iemand die met een incassobureau te maken heeft en hoe agressief zijn ze dan?

frankenlisa

Bericht door frankenlisa » 08-03-2018 17:10

laat je niet op stang jagen door z,n incassoburo daar zijn ze net op uit
met de bedoeling dat je bang word en gaat betalen !!!!
niet doen dus en poot stijf houden in deze zaak,,want daar zijn ze net op uit.....
mvg frank en lisa

redhead55

Bericht door redhead55 » 08-03-2018 19:14

Mijn vriendin ontving vandaag een telefoontje over een openstaande factuur. En in haar mailbox een betalingsherinnering.
Ze had me al een aantal malen gevraagd eens naar haar mail te kijken omdat er mailtje zou moeten zijn. Maar we wisten niet
waarop te zoeken. volgens Vakantiegarant zouden er 3 mails verzonden zijn: een op 2 februari, een op 21 februari en een vandaag.
Nu ik een zoekterm had, heb ik die ingevoerd en laten zoeken in alle mappen inclusief de spambox.
Er kwamen 2 mails boven water: die van 21 februari (met een factuur van E 349,00) en 1 van vandaag met de betalingsherinnering.

Op de mail van vandaag (ondertekend door Corine Stegers) heb ik als volgt geantwoord:

Geachte mevrouw Stegers,

De factuur zal NIET worden betaald en wel om de volgende reden.

De mailbox, inclusief spambox, is volledig doorzocht en daaruit komen 2 mails van Vakantiegarant naar voren:

1 mail van 21 februari 2018 12.39 uur met de hieronder genoemde factuur;
de hieronder vermelde mail van vandaag, zijnde een betalingsherinnering, ontvangen om 11.15 uur.

U bent in gebreke gebleven met het versturen van een mail die zou moeten dienen als bevestiging van de inschrijving/aanmelding
en waarin duidelijk vermeld staat :
de bedenktijd om de overeenkomst te annuleren;
de wijze waarop de overeenkomst dient te worden geannuleerd.

Een en ander impliceert dat GEEN overeenkomst tot stand is gekomen en dat ik derhalve niets verschuldigd ben.

Voor het geval U van mening bent dat toch een overeenkomst tot stand gekomen is, beroep ik mij hierbij op de verlengde bedenktijd van 1 jaar wegens het ontbreken van een bevestiging van inschrijving/aanmelding.
Met gebruikmaking van deze verlengde termijn annuleer ik hierbij, voor zover nog noodzakelijk, de door U gepretendeerde overeenkomst.

Ik vertrouw er op U hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Voor de goede orde: het versturen van een factuur is geen bevestiging van het bestaan van een overeenkomst.

Ik hou jullie op de hoogte van de reactie.

Studentje

Bericht door Studentje » 08-03-2018 19:19

Mgr schreef:Onderstaande is mij dus overkomen. ik lees helaas nergens wat er de gevolgen zijn als je niet betaald.
Is er al iemand die met een incassobureau te maken heeft en hoe agressief zijn ze dan?
Ik had mijn aanmaning gekregen op 29 januari dat ik uiterlijk 12 februari zou hebben moeten betaald.
Ik heb gewoon niet betaald en ben gaan afwachten.
Tot op heden nog niets gehoord van een incassobureau.
Verder ook niets meer gehoord van het bedrijf zelf.

Maantje

Bericht door Maantje » 08-03-2018 19:41

Na het lezen van al jullie berichten durf ik het nu ook wel aan om af te wachten wat er gebeurd
als je niet betaalt. Want ook ik heb vandaag een aanmaning gekregen .

Bianca4

Bericht door Bianca4 » 09-03-2018 15:10

Hier precies hetzelfde verhaal
Ze mailen je dan wel de bandopname , maar dat is zo misleidend want je gaat daar akkoord dat ze je iets mailen en niet voor een factuur van 349 euro...
Ik heb ze ook duidelijk aan gegeven niet te betalen en kreeg vandaag de aanmaning binnen. Ik durf het wel aan om niet te betalen, inmiddels zijn zoveel mensen de dupe van deze praktijken dat ze bij een incassobureau niet meer hoeven aan te kloppen..

Jolanvk

Bericht door Jolanvk » 09-03-2018 18:10

Ook wij herkennen dit.
eerst een mail met de mededeling dat we moeten betalen voor iets waar geen idee van hebben wat het is.

Na vele keren bellen is er een keer opgenomen.
Tijdens dit gesprek beweerde ze dat er wel degelijk een overeenkomst was gesloten en een mail is gestuurd met bevestiging.
Nu krijgen we zojuist een mail met een PDF met de mail log met mail (zie hieronder) en daarbij de melding dat we toch moeten betalen.

Zo'n log is snel in elkaar gefröbeld en als het wel echt is en we de mail al ontvangen zouden hebben dan is dit toch geen bewijs dat wij ook akkoord zijn gegaan.

Ik zeg ergens in 1 van de berichten een melding van de consumentenbond met een link naar een betaal niet voorbeeldbrief. Die gaan we invullen en hopen dat het helpt.

https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... 01810_99BC

9/01/2018 12:00:25 - SMTP 83.217.***** AUTH 15;8;50;60;5;1;5]
[#0] 220 com-mailing006.srv.*****.net ESMTP relay server ready at Fri, 19 Jan 2018 10:09:58 +0100ESMTP
[#0] EHLO 88.248.*****
[#0] 250-com-mailing006.srv.*****.net Hello 88.248.***** [88.248.*****]
[#0] 250-ENHANCEDSTATUSCODES
[#0] 250-PIPELINING
[#0] 250-EXPN
[#0] 250-VERB
[#0] 250-8BITMIME
[#0] 250-SIZE 27000000
[#0] 250-DSN
[#0] 250-ETRN
[#0] 250-AUTH PLAIN LOGIN
[#0] 250-DELIVERBY