Vakantie-garant / IHO BV

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Studentje

Re: Vakantie-garant / IHO BV

Bericht door Studentje »

Op 21 dec 2017 ben ik gebeld, ja gezegd omdat ik bezig was met studeren en dacht ik kijk er wel even naar en afmelden kan in 14 dagen.
Nooit bij stilgestaan dat er moeilijk gedaan zou kunnen worden.

Gelijk de werkdagen erna heb ik geprobeerd hen te bellen, maar er werd telkens maar niet opgenomen.
Op 29 december heb ik toen maar het afmeldformulier ingevuld en in de brievenbus gestopt, ook een kopie van het afmeldformulier gemaakt.

Vervolgens krijg ik 5 januari een factuur.
Ik mail met het bedrijf en vertel over het verzonden formulier. Ik dacht kerst en oudjaar is net voorbij, misschien loopt het postbedrijf een beetje achter.

Vervolgens vul ik nogmaals het formulier in en maak een kopie en stuur het op, want ik wou weten of het aan het bedrijf lag of aan de postbezorger. Ik verstuur de post op dezelfde manier en ook stuur ik nog een verjaardagskaart naar een vriendin in een andere stad.
Ik weet hoe stom van mij om beide brieven niet aangetekend te sturen, maar ik had veel aan mijn hoofd en stond er niet echt bij stil. Immers heb ik mijn hele leven altijd post zo verstuurd met een postzegel in de postbus, ik wist niet beter.

Vervolgens krijg ik niks te horen van vakantiegarant, maar mijn vriendin heeft wel de kaart ontvangen.
Op 9 januari beweren zij per mail niks te hebben ontvangen van mij en dat misschien het postbedrijf achterloopt door de feestdagen.

Ik mail terug op 15 januari dat ik het allemaal maar vreemd vind en dat ik vind dat zij niet duidelijk zijn geweest en ik daarom mijn VoiceLog wil terugluisteren. Ook stuur ik in de mail foto's van mijn 2 kopieën.
Ik krijg reactie terug met argumenten waarom het bedrijf rechtsgeldig hanteerd, maar geen reactie op mijn bijgestuurde formulieren of de VoiceLog.
Ik reageer met dat ik mijn VoiceLog alsnog wil en hoe het zit met mijn annulering.
Als reactie krijg ik dat de annulering niet doorgaat omdat ik nu buiten het bedenktermijn zit en als bijlage mijn VoiceLog.
In de voicelog werd niet veel verteld maar naast het ja zeggen alleen dit: "u ontvangt van mij een bevestiging voor het recht om binnen 1 jaar 2 weken lang gebruik te maken van 1 van de luxe villa's van vakantiegarant. Het eenmalige bedrag van €349,- betaald u alleen indien u niet afziet van het aanbod". Er wordt niet duidelijk verteld dat dit eigenlijk inschrijfgeld is en dat er nog kosten bijkomen als je een villa boekt.

Vervolgens zocht ik informatie op consuwijzer en somde ik in de mail terug allemaal punten waarom onze overeenkomst niet geldig is. En stuurde ik nogmaals de foto's mee met het volgende van consuwijzer: "Volgens de wet ben ik op tijd, ook als de mededeling u pas bereikt na afloop van de bedenktijd".
Vanaf toen werd het een beetje een "nee ik heb gelijk"-mailgevecht.

Ik kreeg op 22 jan 2018 een betalingsherinnering.
Consuwijzer gemaild en die vertelde mij niet te betalen.
Het Juridisch Loket gebeld en er werd mij verteld dat langskomen handiger is en dat ik niet bang hoef te zijn voor een incassobureau, want die mensen kunnen je alleen maar herinneren aan het betalen en verder niks.
Meneer legde mij uit dat een incassobureau iets anders is dan een deurwaarde. Dat de incassobureau je letterlijk alleen maar aan het betalen kan laten herinneren, ze doen het vaak in persoon om je te intimideren. Maar eigenlijk kunnen zij je niks maken en als je verteld waarom je oneens bent met de factuur gaan ze gewoon weg.
En ook dat indien er een deurwaarde zou worden ingeschakeld er een heel juridisch proces omheen zit en dat het vakantiegarant dan wel heel wat centen gaat kosten. Dus die kans is wel heel klein. En hij adviseerde mij om niet meer met het bedrijf te communiceren.

Dus ik met moeite de betalingsherinnering genegeerd.
Verder had ik die week geen tijd om langs het juridisch loket te gaan, omdat ik moest leren voor een belangrijke toets.

Op 29 januari (1 week later) een aanmaning gekregen met dat ik uiterlijk 12 februari moet hebben betaald. Ik dacht weetje wat, ik wacht wel of er wel überhaupt een incassobureau wordt ingeschakeld, want het komt allemaal maar een beetje over alsof ze alleen maar mensen bang willen maken.
Ik was van plan om het incassobureau mijn reden van niet betalen te vertellen en vervolgens persoonlijk langs het juridisch loket te gaan.

Echter is het inmiddels 25 februari (bijna 2 weken verder) en ik heb nog niks van een incassobureau gehoord.
Ik weet niet of het normaal een aantal weken duurt ofzo, want dit is de eerste keer dat ik met zoiets te maken heb.

Ik houdt jullie op de hoogte!

Sterkte allemaal!
Laatst gewijzigd door Studentje op 25-02-2018 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.

cartoontje

Bericht door cartoontje »

Studentje schreef:Op 21 dec 2017 gebeld, ja gezegd omdat ik bezig was met studeren en dacht ik kijk er wel even naar en afmelden kan in 14 dagen.

Gelijk de werkdagen erna heb ik geprobeerd hen te bellen, maar er werd telkens maar niet opgenomen.
Op 29 december heb ik toen maar het afmeldformulier ingevuld en in de brievenbus gestopt, ook een kopie van het afmeldformulier gemaakt.

Ik mail met het bedrijf en vertel over het verzonden formulier. Ik dacht kerst en oudjaar is net voorbij, misschien loopt het postbedrijf een beetje achter.

Vervolgens vul ik nogmaals het formulier in en maak een kopie en stuur het op, want ik wou weten of het aan het bedrijf lag of aan de postbezorger. Ik verstuur de post op dezelfde manier en ook stuur ik nog een verjaardagskaart naar een vriendin in een andere stad.
Ik weet hoe stom van mij om beide brieven niet aangetekend te sturen, maar ik had veel aan mijn hoofd en stond er niet echt bij stil. Immers heb ik mijn hele leven altijd post zo verstuurd met een postzegel in de postbus, ik wist niet beter.

Vervolgens krijg ik niks te horen van vakantiegarant, maar mijn vriendin heeft wel de kaart ontvangen.
Op 9 januari beweren zij per mail niks te hebben ontvangen van mij en dat misschien het postbedrijf achterloopt door de feestdagen.

Ik mail terug op 15 januari dat ik het allemaal maar vreemd vind en dat ik vind dat zij niet duidelijk zijn geweest en ik daarom mijn VoiceLog wil terugluisteren. Ook stuur ik in de mail foto's van mijn 2 kopieën.
Ik krijg reactie terug met argumenten waarom het bedrijf rechtsgeldig hanteerd, maar geen reactie op mijn bijgestuurde formulieren of de VoiceLog.
Ik reageer met dat ik mijn VoiceLog alsnog wil en hoe het zit met mijn annulering.
Als reactie krijg ik dat de annulering niet doorgaat omdat ik nu buiten het bedenktermijn zit en als bijlage mijn VoiceLog.
In de voicelog werd niet veel verteld maar naast het ja zeggen alleen dit: "u ontvangt van mij een bevestiging voor het recht om binnen 1 jaar 2 weken lang gebruik te maken van 1 van de luxe villa's van vakantiegarant. Het eenmalige bedrag van €349,- betaald u alleen indien u niet afziet van het aanbod". Er wordt niet duidelijk verteld dat dit eigenlijk inschrijfgeld is en dat er nog kosten bijkomen als je een villa boekt.

Vervolgens zocht ik informatie op consuwijzer en somde ik in de mail terug allemaal punten waarom onze overeenkomst niet geldig is. En stuurde ik nogmaals de foto's mee met het volgende van consuwijzer: "Volgens de wet ben ik op tijd, ook als de mededeling u pas bereikt na afloop van de bedenktijd".

Het Juridisch Loket gebeld en er werd mij verteld dat langskomen handiger is en dat ik niet bang hoef te zijn voor een incassobureau, want die mensen kunnen je alleen maar herinneren aan het betalen en verder niks. Meneer legde mij uit dat een incassobureau iets anders is dan een deurwaarde. Dat de incassobureau je letterlijk alleen maar aan het betalen kan laten herinneren, ze doen het vaak in persoon om je te intimideren. Maar eigenlijk kunnen zij je niks maken en als je verteld waarom je oneens bent met de factuur gaan ze gewoon weg.
En ook dat indien er een deurwaarde zou worden ingeschakeld er een heel juridisch proces omheen zit en dat het vakantiegarant dan wel heel wat centen gaat kosten. Dus die kans is wel heel klein. En hij adviseerde mij om niet meer met het bedrijf te communiceren.

Verder had ik die week geen tijd om langs het juridisch loket te gaan, omdat ik moest leren voor een belangrijke toets.

Op 29 januari (1 week later) een aanmaning gekregen met dat ik uiterlijk 12 februari moet hebben betaald. Ik dacht weetje wat, ik wacht wel of er wel überhaupt een incassobureau wordt ingeschakeld, want het komt allemaal maar een beetje over alsof ze alleen maar mensen bang willen maken.
Ik was van plan om het incassobureau mijn reden van niet betalen te vertellen en vervolgens persoonlijk langs het juridisch loket te gaan.

Echter is het inmiddels 25 februari (bijna 2 weken verder) en ik heb nog niks van een incassobureau gehoord.
Ik weet niet of het normaal een aantal weken duurt ofzo, want dit is de eerste keer dat ik met zoiets te maken heb.

Sterkte allemaal!

heb je dat afmeldformulier toevallig nog? wij hebben helemaal geen mail ontvangen.

Studentje

Bericht door Studentje »

cartoontje schreef:Wij zijn vandaag gebeld door vakantie-garant. Ik ga er vanuit dat wij die mail niet gaan krijgen.
Heeft iemand hier voor ons de contactgegevens van vakantie garant? Zodat wij op voorhand al kunnen reageren op een mail die we waarschijnlijk niet gaan krijgen.
Ik heb geen telefoonnummer gevonden in de mail.
In de bevestigingsmail zat er wel een hyperlink in, als ik erop drukte kwam ik uit op dit formulier:
http://www.vakantie-garant.com/wp-conte ... g-2014.pdf

koffie juf2018

Bericht door koffie juf2018 »

het adres van vakantie garant is
Hogehilweg 19
1101 cb amsterdam ( dit is een postbus adres )
tel. 085 7326740
email:: [email protected],com :oops:

koffie juf2018

Bericht door koffie juf2018 »

bewaar alle correspondentie met vakantie garant
heb voor derest ook na mijn laatste brief ( 22 febr.) niets gehoord
ben wel bezig met rechtsbijstand

maria.seijkens
Contacteer:

Bericht door maria.seijkens »

Ook ik ben in dec 2017 gebeld ma dat ik veel druk heb wist ik niet meer met wie ik belde 14 dagen later kreeg ik een rekening van 349 euro ik gemailt van huh op vakansie ga ik nooit ! Hoe kan ik zo n rekening hebben hun antwoord u heeft opzeg termijn van 14 dagen gehad ummm welke mail dus mijn man beld vriendelijk op van mvr ik heb geen opzeg mail gekregen jawel moet wel mevrouw echt niet en toch moet u het bedrag betalen mijn man zeg nee mvr zeg nouw zullen we wel zien dat u gaat betalen en gooit de haak neer wat en hoe kunnen we er tegen aan gaan ?

cartoontje

Ik heb vandaag een aangetekende brief verstuurd. En ook meerdere malen mails gestuurd. Voorbeeldbrief van consuwijzer afgehaald en iets aangepast. Ik heb nu van alle kanten ( behalve telefonisch) aangegeven dat ik niks ben aangegaan. Telefoon bewust gemeden omdat ze het m.i. anders toch zodanig manipuleren dat het lijkt alsof ergens ja op zeg.

Evelienvr

Bericht door Evelienvr »

Snoekduik1 schreef:Mijn vrouw werd op 21-12-2017 gebeld door iemand van vakantie-garant.
Ze was aan het werk en heeft (helaas) haar e-mail en adresgegevens door de telefoon gegeven aan de verkoper met de belofte er later naar te kijken. De e-mail die op 22-12-2017 is verstuurd is in haar SPAM belandt. De e-mail van 09-01-2018 met de factuur kwam wel in haar inbox. Een factuur van 349 euro, binnen 14 dagen te voldoen. Meteen heeft ze telefonisch contact met vakantie-garant opgenomen dat ze geen gebruik wil maken van hun diensten. Aan de telefoon werd haar mede gedeeld dat ze het bedrag moet voldoen, omdat ze zich telefonisch had aangemeld. Bij niet betalen zouden ze gebruik gaan maken van een incassobureau.
Mijn vrouw was in paniek en wilde het bedrag meteen gaan betalen. Dit gaan we niet doen en mocht het nodig zijn dan zullen we de juridische weg gaan bewandelen. Het bedrijf houdt zich niet aan de wet van de telemarketing.
Ik wil graag ook anderen hiervoor waarschuwen. De factuur staat overigens op naam van IHO BV, kvk 69367353.
Mag ik vragen hoe dit verder is afgelopen? Ik heb hetzelfde meegemaakt en vandaag een factuur ontvangen..

Evelienvr

Bericht door Evelienvr »

Studentje schreef:
cartoontje schreef:Wij zijn vandaag gebeld door vakantie-garant. Ik ga er vanuit dat wij die mail niet gaan krijgen.
Heeft iemand hier voor ons de contactgegevens van vakantie garant? Zodat wij op voorhand al kunnen reageren op een mail die we waarschijnlijk niet gaan krijgen.
In de bevestigingsmail zat er wel een hyperlink in, als ik erop drukte kwam ik uit op dit formulier:
Hoe is het verder afgelopen? ik ben er ook mee lastig gevallen, de mail waar in stond dat ik zonder afmelding €349 moest betalen nooit gelezen, wel ontvangen dus. Aan de telefoon is nooit gesproken over een bedrag. Ik twijfel daar nu natuurlijk wel over, wat wel en niet gezegd is. Maar ik weet zeker dat als ik zo'n bedrag had gehoord dat ik nooit akkoord was gegaan. Ik ben namelijk ook een student. Maar goed ik heb geen idee waar ik wel en niet voor akkoord heb gegeven. Mijn docent recht vertelde dat ze geen enkele poot hebben om op te staan, dat ik absoluut niet moest betalen. Maar ik ben wel geschrokken..

Studentje

Bericht door Studentje »

Evelienvr schreef:
Studentje schreef:
Hoe is het verder afgelopen? ik ben er ook mee lastig gevallen, de mail waar in stond dat ik zonder afmelding €349 moest betalen nooit gelezen, wel ontvangen dus. Aan de telefoon is nooit gesproken over een bedrag. Ik twijfel daar nu natuurlijk wel over, wat wel en niet gezegd is. Maar ik weet zeker dat als ik zo'n bedrag had gehoord dat ik nooit akkoord was gegaan. Ik ben namelijk ook een student. Maar goed ik heb geen idee waar ik wel en niet voor akkoord heb gegeven. Mijn docent recht vertelde dat ze geen enkele poot hebben om op te staan, dat ik absoluut niet moest betalen. Maar ik ben wel geschrokken..
Ik heb tot nu toe nog steeds niets gehoord van een incassobureau of van vakantiegarant zelf. (Aanmaning gekregen op 29 januari 2018)

TanjaR

Bericht door TanjaR »

Ik had ruim een week terug mijn aanmaning moeten hebben betaald, maar dit ook niet gedaan. Tot nu ook nog steeds niks gehoord van hun. Nu hoop ik dat ze mij nu ook met rust laten.
Studentje schreef:Op 21 dec 2017 ben ik gebeld, ja gezegd omdat ik bezig was met studeren en dacht ik kijk er wel even naar en afmelden kan in 14 dagen.

Het Juridisch Loket gebeld en er werd mij verteld dat langskomen handiger is en dat ik niet bang hoef te zijn voor een incassobureau, want die mensen kunnen je alleen maar herinneren aan het betalen en verder niks.
Meneer legde mij uit dat een incassobureau iets anders is dan een deurwaarde. Dat de incassobureau je letterlijk alleen maar aan het betalen kan laten herinneren, ze doen het vaak in persoon om je te intimideren. Maar eigenlijk kunnen zij je niks maken en als je verteld waarom je oneens bent met de factuur gaan ze gewoon weg.

Sterkte allemaal!

DanielVerhallen

Bericht door DanielVerhallen »

Vandaag kreeg mijn vriendin ook een telefoontje,

Ik heb ze terug gebeld en gevraagd te stoppen, daarbij heb ik verteld dat ik dit topic gevonden heb en als ze proberen door te zetten dat ik aangifte ga doen. Toen hebben ze de verbinding verbroken.

Ang

Bericht door Ang »

Ook ik ben erin getrapt, mooie vakantie aangeboden gekregen van twee weken voor het bedrag van 349 euro.

Nooit de mail gezien. Aangezien die in spam terecht kwam maar de factuur wel in de normale postvak binnen..

Wat over en weer gemail maar nu besloten ze te negeren want toegeven ho maar. Zojuist de betalingsherinnering gekregen dat ik binnen 3 dagen moet betalen.. ga ik niet doen ofcourse!

Is aangifte doen niet zoiezo een goed idee?

maria.seijkens
Contacteer:

Bericht door maria.seijkens »

Ik kreeg weer mail na ik gezegt heb dat ik hier verder mee ging ze willen dat ik 57euro brtaal binnen 7 dagen dit was mr laaste kans zijden ze is het niet mogelijk dat we allemaal iets doen tegen die praktijken ook ik heb bewint ma buiten om dat heb ik de mail nooit gezien

cartoontje

Ik kreeg gisteren een mail.

"Geachte,

Op 22 februari bent u telefonisch benaderd door VakantieGarant. Na het telefonische gesprek heeft u de overeenkomst geannuleerd. Zodoende hebben wij u geen bevestigingsmail verzonden.

Zodoende is de door u verzonden schrijven niet aan de orde.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

Heeft dus toch geholpen om een aantal keer per dag een mail te sturen met daarin een brief wegens oneerlijke Handelspraktijken en ook nog eens aangetekend te versturen. Dan ontkennen ze in mijn geval ineens dat ze een mail zouden sturen en dat wij al aan de telefoon hebben opgezegd. ( Persoon aan de telefoon zei expliciet dat er een mail gestuurd zou worden.) let wel op : wij zaten nog binnen de 14 dagen bedenktijd ( voor iets waar we niet om hebben gevraagd).

Gesloten