Vakantie-garant / IHO BV

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
ginky00

Re: Vakantie-garant / IHO BV

Bericht door ginky00 » 15-02-2018 09:41

Vandaag gebeld door meneer van Vakantie Garant. Hield een mooi verhaal. Tijdens het gesprek gelijk de naam gegoogled en kwam op dit forum. Ik heb verteld dat ik geen interesse heb en de verbinding verbroken.... Hopelijk blijft het daarbij! We hebben dus geen overeenkomst als ik een eerdere reactie mag geloven.

ReneTilla

Bericht door ReneTilla » 15-02-2018 11:25

Ook ik werd telefonisch benaderd door VakantieGarant half januari 2018.
Ik zou meegedaan hebben met een enquête. Een heel aantrekkelijk verhaal over een
fikse korting. Behoeft geen nadere uitleg, reeds gelezen in alle reacties op dit forum.
Zij willen beweren dat ik een bevestigingsmail zou hebben ontvangen. Daar zou ik dan
op kunnen reageren of annuleren binnen 14 dagen. Ook ik heb deze mail nooit ontvangen.
Enige mail die ik heb ontvangen was 14 februari 2018 met de factuur van 349,= euro.
Heb meteen telefonisch contact opgenomen ( ging vrij vlot overigens )
Daar werd mij verteld dat de opzegtermijn verstreken was, omdat ik een bevestigingsmail zou
hebben ontvangen. We kregen een ja nee situatie en zij zouden het gaan uitzoeken.
Heb meteen gezegd dat de overeenkomst moest worden ontbonden.
Tevens verteld dat hele gesprek zou worden opgenomen en dat ik ook een aangetekende brief
ga sturen naar VakantieGarant.
Vervolgens heb ik het gesprek beëindigd.
Heb bij Consuwijzer een voorbeeldbrief gedownload. Daar staat precies in hoe te handelen.
Download de voorbeeldbrief : Vernietiging wegens oneerlijke handelspraktijk.
Mochten er meer gedupeerden zijn, meld het dan hier. Hoe meer mensen klagen over
deze praktijken, hoe sterker we staan. Wellicht dat VakantieGarant dan ook ga nadenken
waarmee zij bezig en dat dit echt niet kan. Dit is pure oplichting.

TanjaR

Bericht door TanjaR » 15-02-2018 20:00

Ik heb ondertussen een aanmaning van deze mensen ontvangen, maar ik ga echt niet betalen. Het zijn oplichters. En volgens de consumentenbond en juridisch loket moet ik ook zeker niet betalen. Dus mensen.. NIET BETALEN!!

margreetje

Bericht door margreetje » 15-02-2018 20:39

Net als alle bovenstaande hetzelfde verhaal. Ben op 21 dec gebeld, op 4 januari verliep de termijn, 5 januari de factuur. Vakantiegarant op 6 januari gebeld met het verzoek de bevestigingsmail nogmaals te sturen zodat ik weet waarvoor ik betaal. Mevrouw aan de telefoon zei meteen dat dat moeilijk zou worden en dat de termijn niet opnieuw in ging. Ik wees erop dat de factuurmail geen enkele moeite had mijn mailbox te bereiken. Heb na advies van het Juridisch Loket een aangetekende brief gestuurd dat ik weiger te betalen omdat er geen schriftelijke overeenkomst is. Vervolgens kreeg ik per mail mijn geluidsopname mee gestuurd en werd erop gewezen dat ze volgens de Nederlandse regel- en wetgeving handelen. Hierop heb ik weer gereageerd dat ze zich niet houden aan hen afspraak en dat is het versturen van een bevestigingsmail. Alle mailing ontvang ik verder prima, behalve de bevestigingsmail. Tot deze week nooit eerder ontvangen. Deze week krijg ik dus de bevestigingsmail toegestuurd waarbij het me nog steeds niet duidelijk is waarvoor ik eigenlijk betaal.
Wat moet ik nu doen? Blijven reageren, zeggen dat ik de Rechtsbijstand ga inschakelen (die ik niet heb)? Vindt het toch wel spannend om niet te betalen omdat ik niet weet op hoeveel kosten ik straks uit kom. Maar alles in me zegt dat dit niet klopt.
Ik lees bij iemand dat er boven de 200,00 een schriftelijke overeenkomst moet zijn. Het Juridisch Loket geeft dit ook aan.
En dat terwijl ik zulke telefoontjes altijd meteen weg druk met geen interesse......dom dom

Suus88

Bericht door Suus88 » 16-02-2018 10:39

Wij hebben ook helaas halverwege januari een telefoontje gehad. De 1e mail nooit ontvangen, ook niet in de spam. Toen telefonisch het gesprek werd opgenomen had mn man wel benoemd dat hij akkoord ging als hij de mail ontvangen zou hebben. Dit is dus nooit gebeurt. Wel gister de rekening ontvangen.
Direct gebeld, we kregen iemand aan de lijn die het ging uitzoeken. Ze zou vandaag bellen. Nu ik al jullie reacties zie, heb ik daar weinig vertrouwen in.
We hebben contact gehad met onze rechtsbijstandsverzekering, zij adviseren nog niet te betalen en naar vakantiegarant te mailen dat we van hun reactie terug verwachten binnen een week. Mocht hier niet op gereageerd worden dan gaan we het verder oppakken.
Heeft iemand anders het al verder opgepakt?? Wat waren de uitkomsten bij niet betalen??

Succes allen

DennisH85

Bericht door DennisH85 » 16-02-2018 16:22

Wij zijn net als iedereen hier gebeld door dit bedrijf. Mijn vriendin heeft duidelijk laten weten nergens aan vast te willen zitten, nooit een bevestigingsmail ontvangen ook. En eergisteren kregen wij ineens een mail dat wij 350 euro moesten aftikken.
Wij hebben intussen contact opgenomen met onze rechtsbijstand en deze raden aan om de mail 'niet voldaan aan het schriftelijkheidsvereiste, geen geldige overeenkomst' naar hun te mailen. Deze staat op de consuwijzer site. Verder hebben zij ons aangeraden om telefoongesprekken en mails die daarna volgen te negeren.
Zijn er al daadwerkelijk al mensen die ook echt een deurwaarder aan de deur hebben gekregen?

Mavos

Bericht door Mavos » 17-02-2018 10:52

Heeft iemand inmiddels al bericht gekregen van een incassobureau?

ReneTilla

Bericht door ReneTilla » 20-02-2018 11:18

Dit is de mail die ik vandaag van VakantieGarant heb gekregen.
Ik reageer hier niet meer op.

Beste heer Verhoeven,

VakantieGarant hecht veel waarde aan de mening van zijn klanten en wij stellen uw reactie dan ook erg op prijs. Echter vinden wij het zeer spijtig dat u denkt dat er sprake is van oneerlijke handelspraktijk.

Helaas worden de bevestigingsmails van veel bedrijven gezien als spam. Dit heeft een aantal redenen zoals;

- De bevestigingsmail bevat verschillende symbolen
- Spamgevoelige woorden zoals; aanbieding, korting etc.

Daarom attenderen wij onze klanten om ook de spam box te controleren.

Tevens willen wij u erop wijzen dat wij verplicht zijn om aan de gestelde informatieplicht te voldoen welk in belang is van de consument.

Tijdens het gesprek bent u erop geattendeerd dat u eenmalig € 349,- dient te voldoen voor uw inschrijving, om zo 20% korting te kunnen ontvangen bij uw boeking. Ook bent u erop geattendeerd dat u binnen 14 dagen dient te annuleren indien u geen gebruik wenst te maken van het aanbod.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Wat ik hier nu weer mee aan moet, geen enkel idee.
Het lijkt mij verstandig nergens meer op te reageren, en al helemaal niet te betalen.
Iemand anders nog meer ideeen?

Rene.

masterfool_NL

Bericht door masterfool_NL » 20-02-2018 15:08

Vandaag ook gebeld door een dame. Daarna heb ik ze meteen op internet opgezocht en kwam ik uit op dit forum. Heb ze meteen gebeld en verteld dat ik het wil annuleren. Dit kon volgens de dame en heeft me bij hun uit het bestand gehaald. nu is nog maar afwachten of ik überhaupt een mail krijg van de bevestiging van het eerste telefoon gesprek. Als dit zo is kom ik jammer genoeg nog een keer aan het bellen. Dus de komende twee weken goed mijn spam en mijn mailbox in de gaten houden. hopelijk blijft hier bij.

kiTTy1953

Bericht door kiTTy1953 » 20-02-2018 16:49

ben zelf ook gebeld door Vakantie-Garant op 15-02-2018 , een dag later kreeg ik een mailtje dat ik een abo. had en 14 dagen de tijd had om het te annuleren , na alle slechte dingen die ik toen op internet zag over het systeem dat hun hanteren en moeten betalen en geen telefonisch of email contact met hun te krijgen was , werd ik wel een beetje bang . in de mail stond wel een telefoon nummer dus gebeld dat ik er van af wilde zien.... tot mijn verbazing werd de telefoon keurig opgepakt en ze hebben toen netjes mijn abo. geannuleerd na 2 dagen keurig een bevestigings mail gehad , dus het kan daar ook GOED lopen , ik vindt dat het positieve van Vakantie-Garant ook wel gezegd mag worden [ wel alles netjes binnen de 2 weken bedenktijd geregeld ]

chentely

Bericht door chentely » 21-02-2018 00:37

ook ik werd benaderd door vakantie garant
ik was zo druk met van alles bezig en had mijn hoofd er ook niet goed bij
kreeg ik een telefoon van vakantie garant.
er werd bij mij een bandopname gemaakt en ze zeiden bent u mevr a.f
door de drukte thuis en 1 bij mij in fam op sterven zij ik ja ik ben mevr a.f en was er met mijn hoofd ook niet helemaal bij
en heb alles maar half binnen gekregen wat ze zei.
en ik ben geen a.f maar g.s en heb mij blijven voor doen op a.f maar ze praat en praat en ze zei u krijgt van mij een mail binnen 14
dagen als u er op reageert zal alles gratis worden geannuleerd ik heb nooit een mail gehad van vakantie garant
en kon nergens een mail vinden van hun ook niet in spam nog geen 14 dagen later kreeg ik een mail of ik 350,00 euro wilde overmaken
binnen de 14 dagen heb ik er over gebeld dat ik nooit een mail van u
heb gehad ja zei ze 11 januari jongs leden. ik kijken nee geen mail van vakantie garant en binnen 14 dagen
350,00 betalen en anders gaan we incassobureau inschakelen. ik heb verschillende keren gebeld.
dat ik deze bedrag helaas niet kan betalen en onder bewindvoering sta en dat ik dat niet aan hun had gemeld
dat ik onder bewindvoering sta. en toch het bedrag moet betalen binnen 14 dagen.
ik heb vanavond pas mijn bewindvoering ingeschakeld om er toch onder uit te komen dit niet te betalen.
en las het pas te laat dat het oplichterij is bij vakantie garant. en heb gelukkig ook niets betaald en hoop ook niets te betalen.

tamvos

Bericht door tamvos » 21-02-2018 11:10

Zojuist gebeld door vakantie-garant met de mededeling dat ik een enquête heb ingevuld en ik hierdoor recht op een prijs heb, een gratis vakantie van 2 weken in een luxe villa.
Vreemd verhaal natuurlijk dus ik heb maar eens doorgevraagd:
Welke enquête? Kunnen ze niet vertellen, nou gewoon 1 waarin u hebt aangegeven dat wij contact met u mogen opnemen. Nee ik heb geen enquête ingevuld. "volgens onze gegevens wel"
Oké aanbieding, zei u nou gratis? Want dat kan ik me niet voorstellen "nou, uhh ik zei dat ik u een mail ga sturen met de aanbieding en deze kunt u lezen en dan kunt u bepalen of u er gebruik van wilt maken" Oké, vond het al zo vreemd.
En als ik de mail heb ontvangen en ik wil het niet, wat dan? "dan doet u niets en is het klaar" Ook dat kan ik me niet voorstellen.
Dus ik heb aangegeven geen interesse te hebben, "O en waarom heeft u geen interesse!?!?!" Omdat ik zeg dat ik geen interesse heb!
Toen werd het pas echt gezellig, lees ronduit onbeschoft. Ik verbind u door met het bel me niet register en de telefoon werd erop gegooid.
Geen bel me niet register, hoeft ook niet want daar sta ik al zeker 300 keer in en heeft geen toegevoegde waarde en tot ziens of bedankt kon er ook echt niet meer af. Wat een enerverende en leuke baan heeft deze mevrouw.

Als ik alle onderstaande berichten zo lees is het maar goed dat ik geen interesse heb getoond want je wordt duidelijk opgelicht waar je bij staat en ze brengen het zo dat ik me kan voorstellen dat je erin trapt omdat je denk, hé gratis vakantie.... ik heb iets gewonnen, leuk!
Maar het ergste is dat ze zo onbeschoft zijn om je nummer ergens vandaan te plukken, je te bellen en je bewust iets proberen aan te smeren waarvan ze weten dat je er niet beter van wordt. Bah, bah

koffie juf2018

Bericht door koffie juf2018 » 22-02-2018 15:57

Hallo Allemaal
heb net de aanmaning binnen gekregen dat het bedrag van €349,00 is verhoogd met € 7.50 dus nu betalen €356.50
heb bij de rechtsbijstand gevraagd om mij te helpen er van af te komen
ze hebben alles door gekeken .
maar omdat ik op alles ja heb gezegd is dat ook een vorm van overeenkomst.
Dus met andere woorden WEL betalen

heb nu een brief gestuurd( naar aanleiding van voorbeeld brieven die je kan vinden op consu wijzer)naar vak. garant
en ga deze ook aangetekend versturen
wachten wat hier op hun antwoord is
HOU JULLIE OP DE HOOGTE
DOEN JULLIE DAT OOK LATEN WE MEKAAR HELPEN

[color=#FF0000[/color]

koffie juf

cartoontje

Bericht door cartoontje » 22-02-2018 19:48

Wij zijn vandaag gebeld door vakantie-garant. Ik ga er vanuit dat wij die mail niet gaan krijgen.
Heeft iemand hier voor ons de contactgegevens van vakantie garant? Zodat wij op voorhand al kunnen reageren op een mail die we waarschijnlijk niet gaan krijgen.

rukiye.taspinar-akbaba

Bericht door rukiye.taspinar-akbaba » 23-02-2018 10:25

Heeft iemand al een deurwaarder gehad aan de deur ..? Of bericht van een incassobureau?

Gesloten