Vakantie-garant / IHO BV

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
RuDo

Re: Vakantie-garant / IHO BV

Bericht door RuDo » 02-02-2018 14:58

Hallo allemaal,

Ik kan mijn situatie in veel reacties herkennen.
Zeker het laatste bericht van TanjaR, ik heb echter nog geen betalings herinnering ontvangen.
Ik hoop dat het klopt over de schriftelijke overeenkomst en zeker boven de 200 euro.
Kan nou niemand deze oplichters stoppen?

Quinn
Contacteer:

Bericht door Quinn » 02-02-2018 20:05

Stelletje oplichters!
Laatst gewijzigd door Quinn op 04-02-2018 21:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Cars

Bericht door Cars » 03-02-2018 16:29

Ja hoor, ook ik ben vanmiddag gebeld. Tijdens mijn dagelijkse wandeling, dus ze overvielen me ermee. Ik heb gelijk gezegd dat ik niet geïnteresseerd was, maar deze man was erg opdringerig. Uiteindelijk maar gezegd dat hij de mail dan maar moest sturen, omdat ik van deze man af wilde. Ik had hem gewoon weg moeten drukken. Het voelde helemaal niet goed, en bij thuiskomst zag ik op deze site de reacties. Mijn gevoel klopte dus, maar het is al te laat. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan!!
Ik heb nog geen mail, maar die zal ongetwijfeld volgen......
Ik heb wel een klacht ingediend bij consuwijzer.nl en om advies gevraagd.

TanjaR

Bericht door TanjaR » 03-02-2018 22:23

RuDo schreef:Hallo allemaal,

Ik kan mijn situatie in veel reacties herkennen.
Zeker het laatste bericht van TanjaR, ik heb echter nog geen betalings herinnering ontvangen.
Ik hoop dat het klopt over de schriftelijke overeenkomst en zeker boven de 200 euro.
Kan nou niemand deze oplichters stoppen?
Jij precies hetzelfde?

HelpAnn

Bericht door HelpAnn » 05-02-2018 10:22

Vanmorgen werd ook ik wakker gebeld door vakantie garant. Met mijn slaperige hoofd dacht ik ja leuk... maar eigenlijk te leuk om waar te zijn. Dus goed stuur de info ik ga wel lezen want nu wil ik verder slapen. Dit lukte niet omdat het me niet lekker zat. Even mn laptop erbij en al snel kwam ik bij opgelicht terecht... shit... zoeken zoeken zoeken en hier vond ik een telefoon nr. 0857326740 HEEL ERG DANK DAARVOOR. Gelijk gebeld en kreeg ze vrij snel te pakken. Mevrouw wilde weten waarom ik afmelde. Dit haar uitgelegd en vond ze maar raar. Elk bedrijf had ten slotte mensen die negatief spreken over je. Tja kan maar niet elk bedrijf komt bij opgelicht terecht dan maak je het toch wel bond. Daarnaast was mijn gevoel gewoon niet goed. Ze heeft het geannuleerd en ik zou nu geen mail krijgen. Laten we daar op hopen.

Dus mensen voel je je opgelicht door vakantiegarant bel 0857326740 en meld je af.

Maria60

Bericht door Maria60 » 05-02-2018 10:46

Mijn partner, die zelf een reisbedrijf heeft, werd vanochtend gebeld door Vakantie Garant met het mooie verhaal dat er een vakantiewoning voor 2 maanden geboekt kon worden voor €349. Gelukkig heeft ze mij hiervan op de hoogte gebracht en kon ik direct naar het nummer van Vakantie garant bellen, waar ik door Vanessa te woord gestaan ben die mij meldde dat de mail niet verstuurd zou worden. Dit gesprek heb ik opgenomen ter voorkoming van ellende ;-) :P

Cars

Bericht door Cars » 05-02-2018 16:05

Ik heb zojuist met een andere telefoon naar het nummer van Vakantie-garant gebeld en werd te woord gestaan door Carolien.
Ze deed helemaal niet moeilijk en vroeg me ook niet waarom ik wilde annuleren.
Ze heeft me beloofd een mail te sturen met daarin de bevestiging dat ik geannuleerd heb.
Nou, ik ben benieuwd.....

Juella1995

Bericht door Juella1995 » 06-02-2018 14:19

Opgelicht en blijkbaar gewoon moeten betalen!! Bevestiging bericht komt in de spam!! Opgelet dus! Want de factuur komy er gewoon achteraan!! Kan er niet meer onderuit komen. Krijg nu weer een factuur als deze niet betaald word komt er €7,50 bij.. wat hieraan te doen ? Iemand ideeen ?

Juella1995

Bericht door Juella1995 » 06-02-2018 14:22

TanjaR schreef:
Hallod schreef:Hallo mensen,

Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik heb contact opgenomen met consuwijzer en zij hebben mij het advies gegeven aangezien dit een ‘abonnement’ is niet te betalen. Met een abonnement moet je namelijk schriftelijk iets ondertekenen. Ook vond zij het heel vreemd dat de eerste mail in spam terecht kwam maar het daadwerkelijke factuur wel bij postvak in. Ik word de 30e opnieuw gebeld door consuwijzer. Ze gingen zich hierin verdiepen en ik zal tegen die tijd laten weten wat hieruit is gekomen.
En wat zei de consuwijzer?
Wat is eruit gekomen? Ik heb weer een factuur voor de 2e keer gekregen, met als ik niet betaal er €7,50 erbovenop komt?

Cars

Bericht door Cars » 06-02-2018 14:37

Cars schreef:Ik heb zojuist met een andere telefoon naar het nummer van Vakantie-garant gebeld en werd te woord gestaan door Carolien.
Ze deed helemaal niet moeilijk en vroeg me ook niet waarom ik wilde annuleren.
Ze heeft me beloofd een mail te sturen met daarin de bevestiging dat ik geannuleerd heb.
Nou, ik ben benieuwd.....
Heb inmiddels ook de bevestiging van mijn annulering ontvangen via mijn mail.
Ik hoop dat ik hiermee van het hele gedoe af ben.

Juella1995

Bericht door Juella1995 » 06-02-2018 17:13

TanjaR schreef:Ik ben eind december gebeld door vakantiegarant, vervolgens in mijn Spambox mail gekregen (niet gezien) en vervolgens een factuur gekregen in januari. Ik bleek ineens 349euro te moeten betalen voor iets waarmee ik geen overeenkomst had afgesloten. Toen ik hierover gebeld had met vakantiegarant werd gezegd dat ik het bedrag moet betalen omdat de 14 dagen voorbij waren. Toen gezegd dat ik dit niet ga betalen en meteen werd er gedreigd met een deurwaarder. Mijn vriend heeft gelijk de consumentenbond en juridisch loket gebeld. Zolang ik geen schriftelijke overeenkomst had getekend kunnen ze mij niet verplichten die 349euro te betalen. Ook werd er vertelt dat bij een bedrag boven de 200euro altijd een schriftelijke overeenkomst nodig is! Ik heb door advies van jurisch loket een brief+email gestuurd naar vakantiegarant. Bij een email terug werd ik op van alles gewezen wat er in het gesprek vertelt Was, maar dit was geen bewijs volgens het jurisch loket. Nu heb ik betalingsherinnering gekregen gisteren die ik moet voldoen binnen 3 dagen, maar ik ga dus echt niet betalen! Stelletje oplichters zijn het! Ik bewaar alle mailtjes en alles, dat mocht er een deurwaarder aankomen Ik kan laten zien wat ik gedaan heb en dat ze maar contact opnemen met het juridisch loket. Iemand anders ook al een betalingsherinnering gehad?
Ik heb ook een herinnering gehad en als ik niet betaal binnen 3 dagen dan komt er 7,50 bij.. ik weet niet wat ik moet doen?

ZlataJ

Bericht door ZlataJ » 08-02-2018 11:44

I will write this in English as my dutch writing is not on top level yet. In any case I was just called by a lady with nice story of being able to rent luxury houses. After explaining that I will get that email within 3 days and I can cancel it within 14 days "simply to keep them informed of my decision" I asked if I am obliged to pay these 349 EUR in case I don't cancel. Then she was avoiding to answer that by replying "well madam you don't need to wait 14 days, you can cancel immediately". In any case she started to repeat the whole story again (as I gave all my details before I understood what was going on) and then I interrupted her for the 2nd time and said sorry I don't want this I am not interested. And she got really mad and said "what is your problem, what of my story did you not understand, I have explained it all nicely". I explained to her that she did but I don't want to agree on something and she was interrupting me and in the end she said "zoek het maar uit wat je wilt met de email" and she hung up.

I still did not receive any email but I will keep an eye in my spam and if it comes in I hope I am able to cancel it immediately.

Funny enough she was talking about never giving our account details and I dont need to pay anything until I have told them that I am interested!

FRAUD!!!!!

T.Mittelberg

Bericht door T.Mittelberg » 10-02-2018 14:51

Zojuist gebeld door vakantiegarant. Volgens hun had ik een enquête ingevuld. En had ik recht op een vakantie van 2 weken. Toen ik vroeg wanneer ik deze enquête had ingevuld, kreeg ik een vaag verhaal dat ik het in een winkelcentrum of via internet had ingevuld... ik aangegeven dat ik die enquête niet kon herinneren en ik dus geen interesse had. Er werdt mij gevraagd of ik dan toch maar mijn email door wou geven, zodat ik het rustig kon doornemen.. nogmaals gezegd dat ik het maar een vaag verhaal vind en ik dus geen interesse had.
Er werd mijn geirriteerd een fijne dag gewenst en ik werd opgehangen...
Ik werd niet gewezen op het belmeniet-register!!!
Pas op met deze gasten!!!

ZlataJ

Bericht door ZlataJ » 13-02-2018 23:10

Juella1995 schreef:
TanjaR schreef:Ik ben eind december gebeld door vakantiegarant, vervolgens in mijn Spambox mail gekregen (niet gezien) en vervolgens een factuur gekregen in januari. Ik bleek ineens 349euro te moeten betalen voor iets waarmee ik geen overeenkomst had afgesloten. Toen ik hierover gebeld had met vakantiegarant werd gezegd dat ik het bedrag moet betalen omdat de 14 dagen voorbij waren. Toen gezegd dat ik dit niet ga betalen en meteen werd er gedreigd met een deurwaarder. Mijn vriend heeft gelijk de consumentenbond en juridisch loket gebeld. Zolang ik geen schriftelijke overeenkomst had getekend kunnen ze mij niet verplichten die 349euro te betalen. Ook werd er vertelt dat bij een bedrag boven de 200euro altijd een schriftelijke overeenkomst nodig is! Ik heb door advies van jurisch loket een brief+email gestuurd naar vakantiegarant. Bij een email terug werd ik op van alles gewezen wat er in het gesprek vertelt Was, maar dit was geen bewijs volgens het jurisch loket. Nu heb ik betalingsherinnering gekregen gisteren die ik moet voldoen binnen 3 dagen, maar ik ga dus echt niet betalen! Stelletje oplichters zijn het! Ik bewaar alle mailtjes en alles, dat mocht er een deurwaarder aankomen Ik kan laten zien wat ik gedaan heb en dat ze maar contact opnemen met het juridisch loket. Iemand anders ook al een betalingsherinnering gehad?
Ik heb ook een herinnering gehad en als ik niet betaal binnen 3 dagen dan komt er 7,50 bij.. ik weet niet wat ik moet doen?

DON'T PAY!!!! Whatever you do DON'T pay! This is how they earn money. People get scared to get in trouble with Incasso etc. This will NOT happen because they cannot prove that you have agreed in writing that you agree to their terms and conditions. Even if you would agree on the phone and say YES please send me the email - this does not hold as an agreement signed by you. I also found below on the internet:

"In zijn algemeenheid herkennen we dit soort praktijken wel. Via telefonische verkoop wordt een aanbod gedaan waarbij niet duidelijk wordt gemaakt waar het precies om gaat. Dit gebeurt ook niet in eventuele bevestigingsmails. Mensen ontvangen vervolgens een rekening en worden onder druk gezet om te betalen.

Dat kan in strijd zijn met de regels van het consumentenrecht. Er kunnen diverse redenen zijn waarom de consument niet hoeft te betalen:

Als de consument aan de telefoon niet akkoord gaat met het sluiten van een overeenkomst komt geen overeenkomst tot stand.

Overeenkomsten waarbij het bedrijf belooft voor langere duur een dienst te leveren kunnen niet aan de telefoon worden afgesloten. De consument moet daarmee na het telefoongesprek schriftelijk instemmen. Zo lang de consument dat niet heeft gedaan is er ook geen overeenkomst en geen betalingsverplichting.

Consumenten moeten bij het afsluiten van een overeenkomst alle belangrijke informatie over het aanbod ontvangen die zij nodig hebben om een goede beslissing te kunnen nemen. Wanneer een bedrijf belangrijke informatie niet verstrekt kunnen consumenten niet tot betaling worden verplicht. Als er wel een overeenkomt is gesloten maar als de consument onvoldoende geïnformeerd is over het aanbod adviseert de ACM om het bedrijf hierover een mail te sturen.'"

So very easy DON'T PAY! This is REAL FRAUD! And those people that agree to their terms I would love to hear how was the holiday of 350 EUR? Because a vacation house for 2 weeks for 350EUR is too good to be true. In fact I have understood that you pay them a fee of 350 EUR. Then you sign up on their website that you want to go on holiday, you fill in nicely all details and thereafter you will get an offer from them - vacation house for 2 weeks - price 3500 EUR but since you paid them 350 EUR you will get a lovely discount of 20% on the vacation. What an offer!!!

koffie juf2018

Bericht door koffie juf2018 » 14-02-2018 16:44

hallo
ik heb het zelfde meegemaakt ben ook in december vorig jaar gebeld maar omdat ik ziek was ,heb ik overal ja op gezegd
heb nergens meer aangedacht
totdat ik de faktuur kreeg van € 349.00
heb gelijk gebeld dat ik dit wil annuleren maar dat kon niet meer want de 14 dg waren voorbij
talloze keren gemaild dat ik alles wil annuleren omdat ik ziek ben geweest maar dat kon die 14 dg waren voorbij.
heb toen consu wijzer gebeld deze geeft aan
de ondernemer moet na telf.gesprek alle info over overeenkomst verstrekken op een duurzamegegevensdrager
dat kan een email zijn ook het modelformulier voor ontbinding moet worden verstrekt het is aan de ondernemer om aan te tonen
dat de email is verzonden
tip
heb je rechtsbijstand vraag of die kunnen helpen met een brief of verdere stappen
heb je geen rechtsbijstand vraag dan info bij www.juridischloket.nl
heeft iemand al iets gehoord over zijn of haar brief over vakantie garant

Gesloten