Vakantie-garant / IHO BV

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
JanOpgelicht

Re: Vakantie-garant / IHO BV

Bericht door JanOpgelicht » 24-01-2018 09:08

Ook ik ben telefonisch benaderd en heb nooit een mail gekregen. Ook niet in Spam. 23 januari kreeg ik in mijn inbox de mail met factuur.

Lutz

Bericht door Lutz » 24-01-2018 11:02

Hier nog zo iemand die erin is getrapt en nu een factuur van €340,- heeft gekregen. Hoe kom ik hier van af

dehjong

Bericht door dehjong » 24-01-2018 11:43

[Quote is verwijderd door de moderator]

Hoe is het bij jullie afgelopen? Ik heb hetzelfde probleem en wil dit bedrag absoluut niet betalen, wat nu? Bericht stond in de spam[/quote]

mij werd wel vertelt dat het ook op spam kan komen en dat ik vakantie-garant moest toevoegen aan me adres lijst

Khan01

Bericht door Khan01 » 24-01-2018 15:14

beste alles, het is mij ook zelfde overkomen ik heb ze gebeld na 15 min kreeg ik niemand aan de lijn. toen heb ik deze form bezocht.
wat heb ik gedaan ik heb ze opnieuw gebeld maar dan met prive nr en wat denk je werd gelijk opgenomen.

ik heb aan gegeven dat dit gesprek wordt opgenomen. Teven wil ik dit alles per direct opzeggen akkoord en ik moet een mail ter bevestiging ontvangen. ik had daarvoor met mijn klant gegevens een mail gestuurd en na dat gesprek heb ik ook een mail gestuurd met het naar van de mevrouw die ik gesproken heb.

ik hoop dat jullie ook zijn uit gekomen op een nette manier het is heel erg vervelend dat dit bij heel veel mensen gebeurd is. wat een oplichters.

J10J

Bericht door J10J » 24-01-2018 16:19

Ik werd om 16 januari gebeld door een vrouw van “Vakantiegarant”. Ze liet me weten dat ik had gewonnen door een enquête waar ik aan had deelgenomen. Ik vul nog wel eens een enquête in dus het klonk niet apart voor mij. Vervolgens dacht ik dat ik gratis iets had gewonnen maar het ging over een 20% korting van het eerste jaar (dit kwartje ging pas vallen richting het einde van het gesprek). Ze vroeg me dus om mijn naam en postcode en geboortedatum en dit heb ik doorgegeven etc want ze wist het toch al (vreemd trouwens). Daarna kwamen we bij een beloftegedeelte en toen zei ze dit gedeelte van het gesprek wordt opgenomen etc. Ik moest antwoorden met “ja” op mijn naam, adres , en of dat ik een mail wilde ontvangen met extra informatie en gelijktijdig typte ik op mijn computer de naam van het bedrijf in waar ik mee belde om te checken. Toen verschenen er meteen webpagina’s van KASSA en opgelicht op mijn scherm. Ik onderbrak de vrouw dus ook direct en zei dat ik het verkeerd had begrepen en dacht dat het eerste jaar helemaal gratis zou zijn ipv alleen die 20% korting. Toen legde ze dus uit dat dat niet het geval was en dat het slechts 20% korting was. Ik zei vervolgens dat ik het toen verkeerd had begrepen en dat het dus geen zin voor me had omdat ik student ben en amper geld heb, en dat ik dacht dat ik gratis iets had gewonnen. Gelukkig was het “belofte-herhaal-gedeelte” nog niet afgelopen volgens mij en praatte ik er door heen om haar te onderbreken met dat ik het verkeerd had begrepen. Vervolgens zei ze 'nou oké'. Toen zei ik, dus ik hoeft eigenlijk geen mail te ontvangen, welke ze me in eerste instantie toe ging sturen met nadere informatie (welke ik rustig door kon gaan lezen, daarom kwam het ook zo onschuldig over!). En daarop antwoordde ze: ja maar u krijgt ook geen mail nu omdat u niet akkoord gaat. Toen zei ik oké en verontschuldigde ik me omdat ik het verkeerd had begrepen. Ze bleef netjes en liet overkomen dat het niet erg was. Uiteindelijk verwees ze me naar belmeniet.nl . Toen vroeg ik wat ik daarmee moest doen, en wat ik daar dan moest invullen. Toen zei ze daar hoef je slechts je nummer in te vullen. Ik zo bedankt en ik wens u nog een fijne dag. En zij zei dat toen ook en tot ziens.
Alleen nu hoop ik dat het ook werkelijk niet wordt doorgezet voordat ik dadelijk aan een abonnement vast zit en dat ik een factuur à € 349 in de brievenbus krijg (wat ik hier dus lees op het forum).
En aangezien ik nu dus in de veronderstelling ben dat de vrouw de 'bestelling', om het zo maar te noemen, gewoon niet heeft doorgezet. Oplichters.

Ik heb overigens nog geen mail ontvangen, ook niet in de spam-folder. Ze hoeven er niet mee aan te komen om na 2 weken een mail te sturen want dan zijn ze toch echt bij de verkeerde.

mvg,

J

Frank1972

Bericht door Frank1972 » 25-01-2018 09:29

Ook ik ben gebeld gewoon NEE zeggen en blijven zeggen. Ik heb gezegd dat ik GEEN info wil ze NIET mijn mailadres krijgen en mij niet moeten bellen. Tip: kijk bij bijv de "Vakantiebeurs" uit wat je invult ik ben er zeker van dat er handel is in tel nummers en mailadressen ook al is het personeel bij die stands nog zo vriendelijk. Ik was naar de beurs geweest en prompt de Maandag erop telefoon hmmmmm verdacht. Ik weet precies waar en bij wie ik mijn nummer heb achter gelaten en daar ga ik straks eventjes op de koffie. Nu lees ik hier toevallig over maar gelukkig geef ik nooit mijn mailadres aan verkopers of vertegenwoordigers gewoon niet doen. Ik heb pre paid nummer juist voor deze ongein. Tot slot wees niet bang voor incasso dreiging want dat is vaak alleen maar dwang&intimidatie zeker nu hun handelen bij opgelicht bekend is maar zoals bij iedere oplichtings zaak elk slachtoffer dat betaald is er 1 en vaak zijn ze niet te traceren. Controleer de tenaam gestelde van bijgevoegde Rabobank rekening maar liever betaal nooit als je het niet met je aankoop eens bent of als u zich misleid voelt. Mocht u wel een agressieve incasso medewerker aan de deur krijgen neem een Rottweiler

Miep65

Bericht door Miep65 » 25-01-2018 19:26

Ook wij zijn hier gebeld en door drukte gegevens doorgegeven weten niet meer of alleen mail adres of ook adres gegevens. De mail voor het annuleren zat in de spambox dus niet gezien tot je in je mail een factuur krijgt. Zo geraffineerd slecht. Voelen ons zo genaaid. Wat nu????

Hallod

Bericht door Hallod » 25-01-2018 22:18

Hallo mensen,

Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik heb contact opgenomen met consuwijzer en zij hebben mij het advies gegeven aangezien dit een ‘abonnement’ is niet te betalen. Met een abonnement moet je namelijk schriftelijk iets ondertekenen. Ook vond zij het heel vreemd dat de eerste mail in spam terecht kwam maar het daadwerkelijke factuur wel bij postvak in. Ik word de 30e opnieuw gebeld door consuwijzer. Ze gingen zich hierin verdiepen en ik zal tegen die tijd laten weten wat hieruit is gekomen.

bloempje38

Bericht door bloempje38 » 29-01-2018 16:37

Ook onze zoon werd tijdens zijn werk 23 december gebeld door Vakantie-garant. Bij thuiskomst via het enige wat we hadden afgemeld, een mail
Bij de factuur hebben we gebeld ,na vele malen eindelijk aansluiting, norgmaals doorgegeven dat we afgemeld hadden en geen gebruik wilde maken van vakantie-garant.
Of we de desbetreffende mail in pdf konden sturen. Dit gedaan.
Kregen mail terug , kon niet want dat was een norepley mail. dat telt niet
Weer bellen, uit eindelijk iemand aan de telefoon. Ja kon want het was zo druk werd er gezegd.
Alles weer uitgelegd, dat ook in de pdf te zien was, wanneer er al een poging was gedaan om af te zeggen.
Er zou notitie van gemaakt worden. Niets meer van gehoord.
Nu al aantal keren een rekening gekregen. en vandaag weer 1. De opbouw klopt niet.
Heb nu terug gemaild dat we aangifte hebben gedaan en rechtsbijstand ingeschakeld.
Dat er ook geen getekende overeenkomst is die juridisch nodig is.
Toevallig pas bij kassa of radar gezien.
Nu afwachten

Bacardi

Bericht door Bacardi » 30-01-2018 12:18

Ik werd zojuist gebeld door ene Alex van vakantie garant, klonk als een buitenlandse man met een zwaar accent, vond het duidelijk lastig om ABN te spreken. Hij vertelde iets over een vakantie waarvoor ik me had opgegeven en dat ik was uitgekozen om daar gebruik van te maken met een postcode van een oude woning, een vaag verhaal.. toen vroeg hij of m’n e-mailadres klopte en ik reageerde met dat de postcode niet (meer) klopte, deze is al van bijna 4 jaar geleden. Toen vroeg hij wat de postcode dan nu wel was, het leek net alsof hij dat stuk uit het gesprek ging opnemen, omdat ik even niets meer hoorde en na een paar seconde hoorde ik weer dat hij aan de andere kant van de lijn zat. Ik voelde dat er iets niet klopte en heb hem toen weggedrukt. Ik schrik ervan dat zoveel mensen benaderd zijn door dit zogenaamde bedrijf. Ik hoop dat ik niet alsnog een factuur krijg zoals ik hier van veel mensen lees..

Gijsengel

Bericht door Gijsengel » 30-01-2018 13:04

Ook ik ben er vandaag ingetrapt.
Na meerdere malen terug bellen met id aan werd er niet opgenomen. Een half uur gewacht en toen met beller id uit en er werd wel opgenomen. Gesproken met ingrid en die verzekerde mij dat ik geen bevestigingsmail zou ontvangen en dat ik uitgeschreven zou zijn. Ik had in mijn inbox en spambox geen mail van hen ontvangen.
Ik hoop dat het voor mij nu opgelost is. Zo niet dan hebben ze pech want ik betaal toch niet.
Tip: terugbellen met onbekend nr.

Hallod

Bericht door Hallod » 30-01-2018 13:14

Net geproken met de mensen van consuwijzer. Aangezien je nergens ja op hebt gezegt is het volledig ongeldig en ook heb je tevens nergens schriftelijk voor getekend. Zij gaven mij het advies om niet te betalen aangezien zij geen poot hebben om op te staan.

gekemetselaar

Bericht door gekemetselaar » 30-01-2018 15:30

Ik ben 2 keer gebeld door vakantiegarant en mijn gegevens gegeven, maar ik heb helemaal geen mail gezien. Ik ben 15 januari en 22 januari gebeld. Ze vertellen het zo mooi, maar achteraf weer zoveel mensen bedondert.

TanjaR

Bericht door TanjaR » 01-02-2018 08:10

Ik ben eind december gebeld door vakantiegarant, vervolgens in mijn Spambox mail gekregen (niet gezien) en vervolgens een factuur gekregen in januari. Ik bleek ineens 349euro te moeten betalen voor iets waarmee ik geen overeenkomst had afgesloten. Toen ik hierover gebeld had met vakantiegarant werd gezegd dat ik het bedrag moet betalen omdat de 14 dagen voorbij waren. Toen gezegd dat ik dit niet ga betalen en meteen werd er gedreigd met een deurwaarder. Mijn vriend heeft gelijk de consumentenbond en juridisch loket gebeld. Zolang ik geen schriftelijke overeenkomst had getekend kunnen ze mij niet verplichten die 349euro te betalen. Ook werd er vertelt dat bij een bedrag boven de 200euro altijd een schriftelijke overeenkomst nodig is! Ik heb door advies van jurisch loket een brief+email gestuurd naar vakantiegarant. Bij een email terug werd ik op van alles gewezen wat er in het gesprek vertelt Was, maar dit was geen bewijs volgens het jurisch loket. Nu heb ik betalingsherinnering gekregen gisteren die ik moet voldoen binnen 3 dagen, maar ik ga dus echt niet betalen! Stelletje oplichters zijn het! Ik bewaar alle mailtjes en alles, dat mocht er een deurwaarder aankomen Ik kan laten zien wat ik gedaan heb en dat ze maar contact opnemen met het juridisch loket. Iemand anders ook al een betalingsherinnering gehad?

TanjaR

Bericht door TanjaR » 01-02-2018 08:13

Hallod schreef:Hallo mensen,

Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik heb contact opgenomen met consuwijzer en zij hebben mij het advies gegeven aangezien dit een ‘abonnement’ is niet te betalen. Met een abonnement moet je namelijk schriftelijk iets ondertekenen. Ook vond zij het heel vreemd dat de eerste mail in spam terecht kwam maar het daadwerkelijke factuur wel bij postvak in. Ik word de 30e opnieuw gebeld door consuwijzer. Ze gingen zich hierin verdiepen en ik zal tegen die tijd laten weten wat hieruit is gekomen.
En wat zei de consuwijzer?

Gesloten