Vakantie-garant / IHO BV

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
King007

Re: Vakantie-garant / IHO BV

Bericht door King007 » 10-07-2018 09:31

Goed om te lezen dat de ACM eindelijk in actie komt. Wel jammer dat dit meer dan een half jaar heeft moeten duren. Wij hebben het 085 nummer ook geblokkeerd in onze eigen telefoon. Ik heb melding gemaakt bij de eigenaar (echte eigenaar) van het 085 nummer maar kennelijk hebben die het nummer niet afgesloten en accepteren ze de praktijken van hun klant. Het schijnt een 'groot' bedrijf in Nederland te zijn waar dit nummer van is. Jammer genoeg ken ik de naam niet van dit bedrijf, ik zou iedereen in Nederland dan namelijk adviseren vooral geen 085 nummers bij dat bedrijf te nemen aangezien ze malafide praktijken accepteren.

Ik ga alvast tellen, hoeveel uren/dagen/weken zou het gaan duren voor er een nieuwe naam opduikt?

welling

Bericht door welling » 10-07-2018 11:30

fantastisch !!!....ze hebben mij toevallig de afgelopen week 2x geprobeerd te bellen. Met dank aan ACM en alle organisaties en consumenten die zich hiervoor hebben ingezet.

redhead55

Bericht door redhead55 » 10-07-2018 19:22

En nu ook bij de collega's van Radar:

https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... e-van-acm/

redhead55

Bericht door redhead55 » 10-07-2018 19:59

Hier de last onder dwangsom van de ACM:

https://www.acm.nl/sites/default/files/ ... -06-12.pdf

Allereerst blijkt daaruit dat de ACM het nodige vooronderzoek heeft gedaan om tot het besluit te komen. Dan moet er nog een besluit zelf genomen worden. Zaken die allemaal tijd kosten.
Maar nu kunnen we IHO/Vakantiegarant terugpakken!

Het besluit is gedateerd 12 juni 2018. Vakantiegarant dient uiterlijk 2 weken daarna om 10.00 uur aan de last (het staken van de diverse overtredingen als genoemd in het besluit) te hebben voldaan.
De consument heeft echter pas vandaag, 10 juli, van dit besluit kennis kunnen nemen.

Vakantiegarant is echter ook na 26 juni 2018 10.00 doorgegaan met het benaderen van consumenten over een openstaande,
en naar nu vaststaat, onterechte factuur. In ons geval op 28 juni, 6 juli en 9 juli. Naar mijn oordeel levert dit het negeren van de last onder dwansom op en wel (tenminste) 3 x. Ofwel is euro 7500 euro aan dwangsommen verbeurd. Als we nu nog meer data (bewijsbaar) kunnen aantonen dan kan de dwangsom nog leuk oplopen! Moeten we dat natuurlijk wel melden bij de ACM!
Dus kom in actie, check je telefoon en meldt de data bij ACM. !

redhead55

Bericht door redhead55 » 10-07-2018 20:27

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen even goed in schrijven is.
Daarom plaats ik hier mijn reactie aan de ACM
(via deze link: https://www.acm.nl/nl/contact/reactieformulier )

Zaaknr. ACM/18/028276

Als consument heb ik vandaag, 10 juli, kennis kunnen nemen van de last onder dwangsom opgelegd aan IHO BV h.o.d.n. Vakantiegarant. Ik zie dat het besluit is gedateerd 12 juni en dat IHO uiterlijk binnen 2 weken na dagtekening van het besluit om 10.00 uur de geconstateerde overtredingen dient te hebben beeindigd. Dat wil zeggen uiterlijk op 27 juni 10.00 uur. Vakantiegarant is echter na die datum doorgegaan met het benaderen van consumenten over een openstaande, en op grond van het besluit onterechte factuur van 349 euro, dan wel verhoogd met 7,50 aanmaningskosten. Derhalve euro 356,50.

Dit levert naar mijn oordeel een overtreding op van de last onder dwangsom.

Ik ben na 27 juni 10.00 uur 3 x door hen gebeld: op 28 juni, 6 juli en 9 juli.

IHO heeft hiermee duidelijk getracht om, vóór openbaarmaking van het besluit, de consument alsnog geld af te troggelen.

Ik verzoek U beleefd dit mee te willen nemen in de beoordeling of IHO zich aan de opgelegde last heeft gehouden.

Ik bied bewijs aan van de bovengenoemde door IHO/Vakantiegarant gepleegde telefoontjes.

mvg
……….

Uw bericht sturen we door naar een van onze medewerkers die deskundig is op dit onderwerp.

Hartelijk dank voor uw reactie.

JoyceBouterse

Bericht door JoyceBouterse » 11-07-2018 14:11

Ik weet niet of ik dit bericht hier moet plaatsen naar aanleiding van vorige bericht
7 juni een aanmaning gehad
Gebeld op 29 juni 1keer
Op 5 juli 2 keer op 6 juli 2 keer en op 9 juli 1 keer gebeld door hun 085 nr allemaal uiteraard niet opgenomen

redhead55

Bericht door redhead55 » 12-07-2018 21:49

Van de gepleegde telefoontjes kun je screenprints maken als bewijs.

Via Consuwijzer kreek ik vandaag reactie op het hierboven geplaatste bericht:

Geachte heer/mevrouw ……..,

Dank voor uw bericht van 11 juli 2018. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft uw e-mail naar ons doorgestuurd. ConsuWijzer is het consumentenloket van de ACM. Daarom krijgt u van ons een reactie.

In uw bericht geeft u aan dat u op de hoogte bent van de last onder dwangsom (zaak ACM/18/028276) die door de ACM is opgelegd aan IHO B.V., handelend onder de naam VakantieGarant. U geeft aan dat VakantieGarant na de termijn die de ACM in haar besluit heeft vastgelegd, is doorgegaan met de geconstateerde overtredingen. Zo bent u na 27 juni nog drie keer door hen gebeld: 28 juni, 6 juli en 9 juli over een onterechte vordering. U kunt bewijs verstrekken van de telefoontjes. Dit wilt u melden en u verzoekt dit mee te nemen in de beoordeling of IHO/VakantieGarant zich aan de opgelegde last heeft gehouden.

Wij danken u voor dit signaal en geven deze informatie door aan de toezichthouder. In deze e-mail vertellen we wat wij doen met uw melding.

Waarom is uw melding belangrijk?
ConsuWijzer registreert uw melding voor de Autoriteit Consument & Markt (ACM). De ACM kan zo zien waar er problemen zijn en of actie nodig is. Daarvoor kan één melding voldoende zijn. De ACM beslist of zij een onderzoek start. En wat ze daarna doet, bijvoorbeeld een boete opleggen.

Laat de ACM u weten of zij in actie komt na uw melding?
De ACM laat u niet weten wat er gebeurt met uw melding. Want dat kan het onderzoek ongunstig beïnvloeden. Bedrijven weten niet altijd dat de ACM onderzoek doet. Ook kan blijken dat ze zich toch aan de regels houden. Dan krijgen ze onverdiend een slechte naam. Blijkt na onderzoek dat een bedrijf regels heeft overtreden? Dan kan de ACM dat bekend maken op www.consuwijzer.nl en op www.acm.nl.

Lost ConsuWijzer uw probleem met een bedrijf op?
Nee. ConsuWijzer vertelt wat uw rechten zijn en geeft advies hoe u zelf uw probleem kunt oplossen.

Hebt u nog vragen?
Bel ons gerust op 088 070 70 70. Wij vragen dan naar uw contactnummer. Dat nummer is 100622336. Meer over uw rechten als consument en handige voorbeeldbrieven vindt u op www.consuwijzer.nl.

Met vriendelijke groet,

ConsuWijzer
(T) 088 0 70 70 70, bereikbaar ma t/m vr van 8:30 tot 17:30 uur

Volg ons op:
facebook.com/consuwijzer
twitter.com/consuwijzer

Hoe meer signalen hoe beter!

King007

Bericht door King007 » 23-07-2018 13:23

Geen idee of het na mijn melding is richting Turkije, maar de website vakantie-garant.com is offline! :D

goncb00

Bericht door goncb00 » 31-07-2018 14:43

Ook ik ben opgelicht door Vakantie-garant. In december vorig jaar ben ik gebeld door Vakantie-garant. Ik wilde ook eigenlijk het telefoontje afkappen omdat ik niet geintresseerd was. Maar omdat het allemaal vrijblijvend was had ik zoiets van doe maar, ik zeg het wel direct daarna op. (was in een rouwproces van 3 mensen die ik in korte tijd was verloren)
Ik netjes opgezegd via de mail. Kort briefje met daarin de verwijzing naar telefoongesprek en dat ik het niet wenste te gebruiken.
Heb er nooit meer iets over gehoord totdat ik in juni ineens werd gebeld met de mededeling dat ik moest betalen anders werd het incassobureau ingeschakkeld.
Ze hebben me nog een mail gestuurd met de opname van mijn telefoongesprek.
Ik ben nooit een persoon om in dit soort zwendel te trappen, en geloof me ik heb heel vaak van dit soort dingen al meegemaakt, maar om een voor mij onbekende redenen heb ik dit keer wel betaald. :roll:
Kan ik me geld nu nog terughalen en zo ja hoe doe ik dit dan????
Voel me nu echt heel dom. :cry: :cry:

redhead55

Bericht door redhead55 » 01-08-2018 00:11

ja ja, de actie van ACM heeft zin gehad! In elk geval 1 partij die is uitgeschakeld. Benieuwd onder welke nieuwe naam ze weer actief worden! Weest gewaarschuwd!

Maantje

Bericht door Maantje » 03-08-2018 11:51

Bijna niet te geloven dat we van Vakantiegarant af zijn !!!

Menno-1975

Bericht door Menno-1975 » 16-10-2018 18:30

O.k., o.k. toch minder scherp dan ik dacht. Ook ik ben eind dec. 2017 door deze mensen gebeld. Ook ik heb geen mailtje gehad ter afzegging. Ook ik ben meerdere malen telefonisch benaderd nadien ter attendering op het opstaande bedrag en ook ik ben overstag gegaan tegen beter weten in en heb uiteindelijk 356,50 op 28 juni overgemaakt.

Verder even laten gaan in de veronderstelling dat ik in ieder geval nog iets van ze zou horen. Misschien in de hoop toch nog iets met een vakantie te kunnen regelen met ze. Maar tot op heden nul op rekest. Nu zie ik pas de enorme stroom van informatie deze club aangaande en realiseer me nu dat het waarschijnlijk bye bye geld is. Is hier nog iets tegen te ondernemen of kom ik nu erg naïef over en loop ik zo dik achter de feiten aan dat het geen meerwaarde meer heeft er iets pogen aan te doen?

M.v.g.

Menno Meijer
06 47578824
015 2617500
[email protected]

Hallod

Bericht door Hallod » 03-12-2018 22:04

MENSEN!!!

Het is voor mij nu ondertussen een jaar geleden dat ik voor het eerst in contact kwam met vakantiegarant. Ik was er ook in getrapt en kreeg mails krijgen dat ik moest betalen. Ik heb zelf een laatst waarschuwing gekregen voordat ze een incassobureau in kennis gingen stellen. Die laatste mail is al een half jaar geleden geweest. Ik heb nog steeds niet betaald en IK HOOR NU OOK NIKS MEER VAN ZE.

BETAAL NIKS !!

GertjanBuddy

Bericht door GertjanBuddy » 03-12-2018 22:52

Vakantiegarant bestaat al lang niet meer en is uitgeschreven uit het register van de Kamer van Koophandel. Dezelfde oplichters hebben nu klussersteam opgericht. Voor bijna hetzelfde bedrag als vakantiegarant vroeg kun je je nu zogenaamd abonneren op een klussersteam. Oplichters verleren het nooit.

anita1980

Bericht door anita1980 » 04-02-2019 11:44

ik ben vandaag benaderd door een deurwaarden. of we een afspraak kunnen maken wanneer ze langs kunnen komen. omdat het bedrag nog niet betaald is aan vakantiegarant. inmiddels een bedrag van 424 euro. daarna kreeg ik allerlei gegevens en dat ik vandaag moet betalen anders staan ze morgen op de stoep. ben ik niet thuis dan breken ze de deur open. en komt er meer dan 300 euro voor de slotenmaker en nog eens 200 voor iets anders.
het gaat om petersincasso-en-deurwaarders.com de site bestaat maar verder kom je ook niet. die man die ik aan de telefoon had heet aron alfonds, en mega lange bankrekening met 2 letters en 20 cijvers en een schuldeiser dat zich nu fooncenter u.e.bv noemt wel van vakantiegarant. en een document nummer gekregen maar geen telefoonnummer voor vragen. heb ik ook niet naar kunnen vragen aangezien ik nogal overstuur was door dit telefoontje.

iemand hier bekent mee

Gesloten