Van de gepleegde telefoontjes kun je screenprints maken als bewijs.
Via Consuwijzer kreek ik vandaag reactie op het hierboven geplaatste bericht:
Geachte heer/mevrouw ……..,
Dank voor uw bericht van 11 juli 2018. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft uw e-mail naar ons doorgestuurd. ConsuWijzer is het consumentenloket van de ACM. Daarom krijgt u van ons een reactie.
In uw bericht geeft u aan dat u op de hoogte bent van de last onder dwangsom (zaak ACM/18/028276) die door de ACM is opgelegd aan IHO B.V., handelend onder de naam VakantieGarant. U geeft aan dat VakantieGarant na de termijn die de ACM in haar besluit heeft vastgelegd, is doorgegaan met de geconstateerde overtredingen. Zo bent u na 27 juni nog drie keer door hen gebeld: 28 juni, 6 juli en 9 juli over een onterechte vordering. U kunt bewijs verstrekken van de telefoontjes. Dit wilt u melden en u verzoekt dit mee te nemen in de beoordeling of IHO/VakantieGarant zich aan de opgelegde last heeft gehouden.
Wij danken u voor dit signaal en geven deze informatie door aan de toezichthouder. In deze e-mail vertellen we wat wij doen met uw melding.
Waarom is uw melding belangrijk?
ConsuWijzer registreert uw melding voor de Autoriteit Consument & Markt (ACM). De ACM kan zo zien waar er problemen zijn en of actie nodig is. Daarvoor kan één melding voldoende zijn. De ACM beslist of zij een onderzoek start. En wat ze daarna doet, bijvoorbeeld een boete opleggen.
Laat de ACM u weten of zij in actie komt na uw melding?
De ACM laat u niet weten wat er gebeurt met uw melding. Want dat kan het onderzoek ongunstig beïnvloeden. Bedrijven weten niet altijd dat de ACM onderzoek doet. Ook kan blijken dat ze zich toch aan de regels houden. Dan krijgen ze onverdiend een slechte naam. Blijkt na onderzoek dat een bedrijf regels heeft overtreden? Dan kan de ACM dat bekend maken op
www.consuwijzer.nl en op
www.acm.nl.
Lost ConsuWijzer uw probleem met een bedrijf op?
Nee. ConsuWijzer vertelt wat uw rechten zijn en geeft advies hoe u zelf uw probleem kunt oplossen.
Hebt u nog vragen?
Bel ons gerust op 088 070 70 70. Wij vragen dan naar uw contactnummer. Dat nummer is 100622336. Meer over uw rechten als consument en handige voorbeeldbrieven vindt u op
www.consuwijzer.nl.
Met vriendelijke groet,
ConsuWijzer
(T) 088 0 70 70 70, bereikbaar ma t/m vr van 8:30 tot 17:30 uur
Volg ons op:
facebook.com/consuwijzer
twitter.com/consuwijzer
Hoe meer signalen hoe beter!