Vakantie-garant / IHO BV

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Boudewijn

Re: Vakantie-garant / IHO BV

Bericht door Boudewijn » 22-06-2018 14:30

Het is voor mij al meer dan 3 maanden geleden.
Kreeg deze week een drijgmailtje dat
Ze de incasso gaan inschakelen.
Gelijk verwijderd deze onzin.
Trap er niet in en betaal niet.
Snap niet dat deze vent nog niet is opgepakt en zijn rekening nog niet is geblokkeerd.
In zijn eigen land flikt ie dat niet daar word ie wel harder aangepakt die Turk.
Ik hoop dat ie nog eens hard word gestraft voor zijn daden en al het leed van de vele mensen die al betaald hebben.
Ik was gelijk weer boos toen ik het mailte las.
Meteen mijn humeur verpest dat er Dit soort mensen (gezwellen) bestaan. :evil:

melissa.raya-van-krimpen
Contacteer:

Bericht door melissa.raya-van-krimpen » 25-06-2018 17:17

Ik ben al sinds februari ook de dupe van vakantie garant en na meerdere pogingen om er netjes uit te komen het advies van hier gevolgd. Alle mails verder genegeerd, niets betaald.

Zonet werd ik gebeld door het bedrijf, dat ik nog niet betaald heb en als ik voor morgen niet kan betalen, wordt er een incasso bureau op gezet... Anderen zo'n zelfde telefoontje gekregen?
Wat te doen?

Onderstaand een geluidsopname van het telefoon gesprek
https://1drv.ms/u/s!AlnYqyDAmmVlgYZruSa9lnl558oAiA

redhead55

Bericht door redhead55 » 26-06-2018 01:14

Nou, ik zit met smart te wachten op die deurwaarder. Inmiddels ruim anderhalve week verstreken na de laatste aanmaning om binnen 3 dagen te betalen maar nog geen deurwaarder te zien. En die gaat ook niet komen. Want dan wordt ze de grond onder de voeten toch iets te heet. Ze gokken er op dat er mensen zijn die vanwege de dreigende taal
alsnog tot betaling overgaan. Kassa! (Sorry, is een ander programma :-) )
Laat maar komen die deurwaarder! Kan nog een bak koffie krijgen ook en dan zal ik hem/haar haarfijn uitleggen dat hij/zij voor het karretje van een stel oplichters gespannen wordt. Ik denk dat hij/zij de opdracht heel snel zal teruggeven. Maar waarschijnlijk zal er wel weer een of ander mysterieus Turks incassobureau worden ingeschakeld. Laat maar komen! Ik veeg de vloer met ze aan!

GertjanBuddy

Bericht door GertjanBuddy » 26-06-2018 05:56

Ik heb die oplichters vele malen per telefoon en mail duidelijk gemaakt dat ze mijn vriendin met rust moeten laten. En toch hebben ze gisteren weer gebeld :evil: :evil:

Ik heb ze daarop de volgende mail gestuurd:"Beste oplichters,

Ik dacht voldoende duidelijk gemaakt te hebben dat ik namens mevrouw XXXX handel. Dat heb ik jullie in ieder geval in mijn telefoontjes en mails duidelijk gemaakt. Tot mijn verbazing hebben jullie haar gisteren weer gebeld in jullie oneindige hunkering naar geld. Mevrouw XXXX heeft jullie nu zelf duidelijk gemaakt dat ik namens haar handel en jullie mijn telefoonnummer gegeven.

Ik daag jullie uit mij te bellen maar vermoedelijk hebben jullie daar het lef niet voor! Zoals ik ook al heel vaak heb duidelijk gemaakt:

Wij betalen niets aan oplichters zoals jullie!!!

Hooguit als een rechter ons daartoe verplicht zullen wij betalen. Van jullie en een eventuele incassobureau zijn we niet onder de indruk en zal zeker niet leiden tot een betaling. Dus span maar een rechtszaak aan, stelletje oplichters."

Studentje

Bericht door Studentje » 26-06-2018 10:40

Ik kreeg mijn laatste aanmaning op 29 januari, niets meer te horen gekregen.
Toen 19 juni pas weer een aanmaning, die ook genegeerd.
Gisteren werd ik weer telefonisch benaderd, ik weer gezegd waarom ik er niet mee eens ben.
Mevrouw met een buitenlands accent geeft aan dat ze mij zal terug bellen.
Vind ik nu een mailtje in mijn spambox met nogmaals een laatste aanmaning 2 uur na het telefoontje.
Er zou een halfjaar geleden al iemand van een incassobureau voor mijn deur moeten staan, nog steeds niemand gezien of gehoord.
En als er iemand voor de deur zou staan, ben ik volgens het juridisch loket niet verplicht om de deur open te doen.
Laat ze maar komen met die dreigementen, actie ondernemen durven ze toch niet.

ReneTilla

Bericht door ReneTilla » 26-06-2018 11:13

Vandaag gebeld door een dame van Vakantie-garant.
Zij vroeg mij hoe het er voor stond met de betaling.
In maart was het laatste contact geweest, via mail.
Heb duidelijk aangegeven dat ik nooit ga betalen, en dat er meerdere klachten
waren over deze firma. Heb ook diverse mails ontvangen.
Zij vertelde mij tevens dat het nu uit handen wordt gegeven door een incassobureau.
Heb aangegeven dat ik daar graag op zit te wachten.
Ik heb verteld dat ik het gesprek ga afsluiten, omdat ik er helemaal klaar mee ben.
Heb overigens wel een telefoonnummer : 085 732 6740.
Nogmaals, nooit betalen ook niet na telefonische dreigementen.

Rene

hoge_aa

Bericht door hoge_aa » 26-06-2018 13:02

Goedemiddag,

na een eerdere aanmaning en dreiging met deurwaarder vandaag wederom gebeld door deze fijne mensen.
Mijn vriendin heeft verwezen naar eerdere communicatie mbt recht op mondelinge overeenkomst vs schrifelijke overeenkomst en toen opgehangen.

Verder nog geen deurwaarder/incasso bureau gezien.

Gr
Hans

Anoniem1900

Bericht door Anoniem1900 » 27-06-2018 10:45

Net gebeld door Vakantie-garant dat ik nog steeds niet betaald heb en niet reageer op hun mails. UItgelegd dat ik iedere keer gereageerd heb. Daar hadden ze geen notitie van in administratie. Vreemd toch? Heb ook aangegeven dat hun mails allemaal in mijn spambox komen behalve de 1e rekening. Wordt niet op gereageerd alleen dat ze daarvoor waarschuwen dat het in je spam komt. Heb om uitleg gevraagd waarom er maar 1 mail van hun in je inbox komt (de rekening) en de rest in je spam. Krijg je geen antwoord op.
Ik ga nu ook melding maken bij de autoriteit consument en markt. Advies van een advocaat dat iedereen dat moet doen.

scrap4yfun

Bericht door scrap4yfun » 27-06-2018 12:48

Werd net gebeld door vakantie garant...de administratie. Mijn man is er niet daar vroegen ze na. Heel duidelijk gemaakt dat ik aangifte ga doen...ja dat mag u heeft van ons de band opname ontvangen. Nee dat heb ik dus ook niet. Grrr :twisted: :twisted: :twisted: ik wer nu effe boos. Dus hebben ze de verbinding verbroken, zo irritant volhardend bedrijf. Wou het effe doorgeven dat wanneer je denkt het is goed...dan gaan ze weer bellen.

Anoniem1900

Bericht door Anoniem1900 » 27-06-2018 16:52

Heeft iemand al eens op de site gekeken? Er staan prachtige plaatjes op met bestemmingen. Maar meer ook niet. Geen woning, geen plaats, geen prijzen. Helemaal niets. Je boekt dus een plaatje?

King007

Bericht door King007 » 27-06-2018 17:19

Begin dit jaar zijn wij gebeld door Vakantie garant om een flyer te ontvangen. De flyer hebben we echter nooit ontvangen omdat deze in de SPAM is beland. Ik heb onderzoek gedaan en wat blijkt, Vakantie garant stuurt de flyer vanuit een GMAIL adres die heel vaak in de SPAM beland en dus door servers wordt geweigerd/verwijderd indien ingesteld. Hierop spelen ze dus bewust in zodat je hem niet kunt annuleren.

De klap op de vuurpijl, enkele weken daarna als de factuur volgt mailen ze hem vanuit de domeinnaam @vakantie-garant.com zodat de factuur juist wel in de inbox uitkomt. Dit is dus echte fraude maar wel slim gespeeld. We hebben toen geannuleerd maar dat was niet meer mogelijk omdat we te laat waren volgens Vakantie Garant. We hebben het zo gelaten en niets meer gehoord van deze oplichters tot gisteren toen ze opnieuw belde dat de factuur nog niet was betaalt. We hebben aangegeven niets te betalen en toen kwam ene (bestaat natuurlijk niet) meneer Janssen te voorschijn waarvan we heel vriendelijk in twee termijnen mogen betalen. We gaan dat niet doen en wachten 'rustig' op het incasso bureau en de deurwaarden die beide waarschijnlijk niet gaan komen.

Het jammere aan dit verhaal is, dat niemand melding maakt bij de eigenaar van het telefoon nummer, het is immers een 085 nummer dat onder toezicht van de ACM/ConsuWijzer/Consumentenbond kan worden geannuleerd. Er dient dan alleen wel melding te worden gemaakt bij de eigenaar. Wij hebben melding gemaakt bij het bedrijf waar het 085 nummer van is en heeft een onderzoek opgestart. Hij heeft nooit eerder melding gehad over dit specifieke nummer. (kon hij terugzien in het systeem)

Ik wil iedereen die zich hier meldt oproepen om melding te maken bij ConsuWijzer en daarin te vermelden dat ze melding moeten maken van misbruik van het 085 nummer zodat er meer meldingen binnenkomen bij het bedrijf waar het nummer van is. Voor de duidelijkheid dat is niet de 'fraude' eigenaar die iedereen belt.

chander,50

Bericht door chander,50 » 27-06-2018 17:54

Ik heb bij Athleteshop in Groningen een bloeddrukmeter gekocht op 17 maart en tot hede n nog
niet ontvangen.De verkoper zei bij eerste reactie dat het artikkel niet in voorraad is en die krijgt hij over 2
weken weer.Als ik nu telefonisch contact met de verkoper neemt reageerd hij niet, en e-mail beantwoord hij niet meer.
Nu is mij doorgedrongen dat ik door deze verkoper ben opgelicht.Ik heb aangifte gedaan bij de polititie voor internet oplichting.
Mensen denk goed na voordat je iets online bij deze verkoper iets bestelt, je krijgt je spullen nooit en raak je geld kwijt

rukiye.taspinar-akbaba

Bericht door rukiye.taspinar-akbaba » 27-06-2018 18:06

Bellen ze met privé nummer? Gewoon niet opnemen ze proberen mensen bang te maken zodat ze meteen betalen niet doen!

Mavos

Bericht door Mavos » 29-06-2018 22:21

Wellicht interessant om even te kijken:

https://www.nporadio1.nl/radarradio/ond ... n-349-euro

bloempje123

Bericht door bloempje123 » 01-07-2018 11:54

ook ik ben helaas benaderd door vakantie-garant !!!
ik zei meteen dat ik geen interesse had, maar de overdreven aardige mevrouw vertelde dat ik via een mail bericht 14 dagen bedenktijd had om overal van af te zien (ik moest wel mijn spam in de gaten houden) nou dat vergeet je dus en vervolgens krijg je een factuur van 349 euro,die wel gewoon in je normale postvak komt, ook vreemd dat je nog geen gebruik heb gemaakt van hun diensten en toch moet betalen.
ik heb hun vervolgens gemaild dat ik geen interesse heb en dus niet ga betalen maar mijn 14 dagen bedenktijd zijn om dus ik moet volgens vakantie-garant wel betalen.
afgelopen week ben ik gebeld door vakantie-garant wanneer ik van plan was om te betalen,ik zei dat ik dat niet ging doen
mij werd gezegd dat er geluidsopnamen zijn gemaakt waarop duidelijk te horen is dat ik akkoord ben gegaan en als ik niet betaal dat ze een incasso bureau inschakelen, dit voelde voor mij zeer bedreigend,inmiddels heb ik melding gemaakt bij mijn rechtsbijstandverzekering en het juridische loket ook heb ik een mail gestuurd naar vakantie-garant dat ik een kopie van de mail wil en de geluidsopname, maar daar is tot op heden niet op gereageerd.

lieve mensen kijk uit voor dit bedrijf het maakt mij boos dat dit zo maar kan,ik wil niet betalen en hoop dat dit bedrijf aangepakt gaat worden.

afwachtend :(

9

Gesloten