Vakantie-garant / IHO BV

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
redhead55

Re: Vakantie-garant / IHO BV

Bericht door redhead55 » 12-06-2018 00:25

Mavos schreef:Heeft iemand inmiddels al bericht gekregen van een incassobureau?

4 maanden later en het antwoord is: NEE

redhead55

Bericht door redhead55 » 12-06-2018 01:45

tommeke schreef:Hallo Allemaal,

Enorm veel gedupeerden onder ons. Waarom schakelen ze dit handeltje van VakantieGarant niet gewoon uit?
Even heel eerlijk: ik ben - net als de meesten - gebeld en heb op veel vragen ´ja´ gezegd. Puur omdat ik reislustig ben en ook interesse heb in leuke vakanties. Ik vroeg aan de telefoon of het uit zou maken als ik niet binnen 12 dagen zou reageren. 'Nee´, was het antwoord. ´U zit er niet aan vast´. Nou prima dacht ik. Ik ben namelijk net een eigen onderneming begonnen en heb een vriendin die in juli geopereerd gaat worden. Waarschijnlijk zit er dit jaar dus sowieso geen vakantie in.

12 dagen later had ik mij dus ook nog niet afgemeld. Toen kwam ik ineens op tv bij OPGELICHT deze kwestie tegen. Meteen de dag daarna de bij iedereen bekend betalingsmail van 349 euro. Mijn eerste vraag was meteen: waarom zit ik eraan vast als ik dit duidelijk niet overeen gekomen ben?
Nu is het ook zo dat ze de opname bandjes kunnen manipuleren en dat hebben ze in mijn geval ook gedaan. Ze stuurden mij - na mijn verontwaardigde mail - een opname gesprek van het overeenkomen van de dienst. Het stukje waarin ik bevestigd kreeg er niet aan vast te zitten, is er tussenuit gehaald...

Desondanks denk ik dat - wat de reden van niet betalen bij ons allemaal ook is - we heel sterk staan.
Als je namelijk naar de website van Garant gaat, kun je geen vakantie kiezen. De website werkt gewoon niet en is dus ook misleidend. Ook bellen naar hun nummer levert niets op. Je krijgt niet eens te horen wie je eraan hebt en wordt meteen in de wacht gezet. Op grond van misleidende praktijken hoef je sowieso niet te betalen.

Ik ben heel benieuwd naar reacties en ook weer nieuwe gedupeerden. Zodra we samen goed blijven communiceren en elkaar tips en nieuwtjes blijven geven, ga ik er vanuit dat niemand ook maar 1 euro aan VakantieGarant hoeft te dokken. Iemand al een deurwaarder aan de deur gehad? ;)

Groetjes Tom

Tom, het antwoord is simpel. Zolang er geen uitspraak is van een rechter dat deze praktijken niet geoorloofd zijn, hebben dit soort charlatans vrij spel. Ze opereren op de grens van de wet, maar durven een gerechtelijke procedure niet aan omdat nagenoeg vast staat dat ze die verliezen. Dus hun "machtigste" wapen is dreigen met incassobureaus, in de hoop dat er enkelen zijn die onder de druk bezwijken en kiezen voor de "veilige" weg van betalen om van het gezeik af te zijn. De consument is echter behoorlijk beschermd door Europees recht. De enige manier om die druk te weerstaan is NIET betalen. Als ze dapper genoeg zijn, dan dagen ze een consument voor de rechter. Maar ze weten eigenlijk al op voorhand dat ze die zaak gaan verliezen. Het zijn dus eigenlijk schijtlijsters die denken indruk te kunnen maken op consumenten door te dreigen met zaken waarvan ze weten dat ze die nooit kunnen hardmaken in een gerechtelijke procedure. Turkse maffia in optima forma derhalve. En juist daarvoor moeten we waken! Kwam het inderdaad maar tot een rechtszaak want dan kun je die charlatans inderdaad de duimschroeven aandraaien.
Maar zowel bij Vakantie Garant als Fly Away hebben we te maken met Turken die, als hen de grond onder de voeten te heet wordt, vluchten naar Turkije. Zodat uitlevering niet mogelijk is en ze hier niet vervolgd kunnen worden. Is dat discriminatie ? Nee dat is het leggen van de vinger op de zere plek. Ook dat moet benoemd kunnen worden. Alleen al die vlucht geeft aan dat ze WETEN dat ze fout zitten. M.a.w. Nederlandse consumenten zeer BEWUST misleiden. Nederlandse consumenten hebben echter recht op bescherming van hun Nederlandse en Europese consumentenrechten. En de Turkse maffia mag daarop geen (negatieve) invloed hebben. Niks fluwelen handschoenen praktijken maar keihard aanpakken en tot op de laatste cent terugvorderen wat aan consumenten toekomt.

Want feit is dat zowel Vakantie Garant als Fly Away geleid worden door Turken. Is hier wellicht sprake van witwas praktijken ? Zijn Vakantie Garant en Fly Away slechts dekmantels? Dat is aan het OM is om nader te onderzoeken. Ik besef dat het hard is wat ik hier nu stel, maar het is wel de huidige realiteit.

Maantje

Bericht door Maantje » 12-06-2018 12:56

Ik had begin maart een aanmaning gekregen en daarna niets meer gehoord tot vandaag.
Dacht dat ik er vanaf was, maar heb vandaag weer een aanmaning gekregen.
Het zijn wel volhouders.

GertjanBuddy

Bericht door GertjanBuddy » 12-06-2018 14:28

Maantje schreef:Ik had begin maart een aanmaning gekregen en daarna niets meer gehoord tot vandaag.
Dacht dat ik er vanaf was, maar heb vandaag weer een aanmaning gekregen.
Het zijn wel volhouders.

Laat ze maar komen bij mij met een aanmaning! Ik wil heel graag de strijd met hun aangaan in de rechtszaal. Maar dat durven ze niet. Stelletje lafaards!

hoge_aa

Bericht door hoge_aa » 12-06-2018 15:53

Goedemiddag,

wij hebben met veel interesse het de verhalen van de laatste weken gelezen en zitten in hetzelfde schuitje, zie hieronder.
Uiteraard betalen we niet maar het is super vervelend en intimiterend.
Uiteraard ook een wijze les voor de volgende keer...

Mvg
Moniek en Hans

Let op! Dit is de laatste waarschuwing voor het inschakelen van een dergelijke externe partij!

Ondanks ons eerdere verzoek heeft u, zonder gegronde redenen, verzuimd de volgende openstaande factuur te voldoen.

Het betreft factuur met factuurnummer 200181426, ten bedrage van € 356,50. U bent in gebreke gebleven met voldoening van de schuld.

Ik verzoek u thans – en voor zover nodig sommeer ik u – het verschuldigde bedrag, € 356,50 uiterlijk binnen drie dagen na verzending van dit schrijven te voldoen op ons rekeningnummer NL02RABO0322748895 ten name van IHO BV onder vermelding van uw factuurnummer.

Indien het bedrag binnen de gestelde termijn niet is ontvangen bent u van rechtswege in verzuim en zal ik de vordering ter incasso uit handen geven.

U dient er mee te rekenen, dat de wettelijke rente, de incassokosten en kosten van eventuele juridische bijstand, voor uw rekening zullen komen.

Gaarne vertrouw ik, dat u binnen de gestelde termijn aan uw verplichtingen zult voldoen.

Met vriendelijke groet,

C.... S....

Suffie123

Bericht door Suffie123 » 12-06-2018 16:52

Ik begrijp niet dat er mensen zoals Corine Steger nog voor dit bedrijf willen werken. Je kunt mij niet vertellen dat zij (wrs een fictief persoon) vindt dat ze een leuke baan heeft? Ik zou aan mijn werkgever twijfelen en ontslag nemen als ik zoveel e-mails met ontevreden zou ontvangen.

Dorethe

Bericht door Dorethe » 14-06-2018 09:04

Ook wij zijn al bezig vanaf maart begin mei een aanmaning gehad niks na gedaan Weken niks gehoord tot 11 juni laatste aanmaling of we binnen drie dagen 359 wilde betalen ik weet echt niet meer wat ik moet doen ben helemaal radeloos hebben ook nooit een mail gehad dat we ervan af konden zien wat raad u de mensen aan die in het zelfde schuitje zitten mvg t van de roer

GertjanBuddy

Bericht door GertjanBuddy » 14-06-2018 12:34

Dorethe schreef:Ook wij zijn al bezig vanaf maart begin mei een aanmaning gehad niks na gedaan Weken niks gehoord tot 11 juni laatste aanmaling of we binnen drie dagen 359 wilde betalen ik weet echt niet meer wat ik moet doen ben helemaal radeloos hebben ook nooit een mail gehad dat we ervan af konden zien wat raad u de mensen aan die in het zelfde schuitje zitten mvg t van de roer

Je hoeft helemaal niets te doen behalve heel Vakantiegarant vergeten. En ZEKER NIET BETALEN!!

Die oplichters hopen alleen maar dat je uit angst gaat betalen. Maar er is nog niemand die een incassobureau of deurwaarder gezien heeft. Ze weten heel goed dat ze dit verliezen als het voor een rechter komt.

HelgaR

Bericht door HelgaR » 14-06-2018 14:34

Ook hier na een paar maanden rust weer een aanmaning gehad. Hoewel ik weet dat zij totaal niet in hun recht staan, brengt dit wel onrust. Ik vind het bloedirritant, en ik hoop dat hier openbaar ruchtbaarheid aan gegeven wordt zodat niemand meer zich laat overhalen op hun bedreigingen in te gaan en tot betaling over te gaan.

Alsjeblieft AvroTros, neem dit item op in jullie consumentenprogramma('s)!

Groeten Helga

GertjanBuddy

Bericht door GertjanBuddy » 15-06-2018 16:18

AAN ALLE LEZERS EN PLAATSERS VAN EEN BERICHT:

VOORAL EN ZEKER NIET BETALEN AAN DEZE OPLICHTERS!!

IK WIL GRAAG DE JURIDISCHE STRIJD MET HUN AANGAAN MAAR ZE HEBBEN TOT NU TOE NIET EENS EEN INCASSOBUREAU INGESCHAKELD, LAAT STAAN EEN DEURWAARDER. ZE WETEN ZELF OOK WEL DAT HUN WERKWIJZE NIET KLOPT.

VIA DEZE SITE KUNNEN WE GOED MET ZIJN ALLEN DE STRIJD MET HUN AANGAAN.
LAAT JE NIET BANG MAKEN DOOR DEZE LAFAARDS!!!!!

welling

Bericht door welling » 15-06-2018 18:29

helemaal mee eens Gert-Jan,

Ze verlagen bij mij het bedrag naar 87,50 "uit coulance" durven ze te zeggen.
Inmiddels begrijp ik wel hoe ze het doen. Juist de mail waar je op moet reageren sturen ze vanuit een no-reply mail adres...niet echt logisch eb buiten dat sturen mail filters dat soort mails vaak naar de spamboxen. Tevens loopt je mail via verschillende servers....iets waar spam filters ook alert op zijn.
Natuurlijk gaan alle komende mails en dreigementen via 1 server/host en valide mailadres dus die komen wel aan.

De namen van de zgn. dames vindt je nergens op sites en ook niet die van de zakelijke/business site Linked-In….een site waar je als organisatie juist wel op wilt staan. Maar nog de dames als VG is daar op te vinden.
Hun eigen site is zon doe het zelf site. Druk je op de foto's dan ga je niet naar bedrijven waar je vakanties kan boeken. je blijft niet foto's zien....schiet ook niet op. Hoop dat ze meelezen....hoop dat de consumentenbond en overheden het nu eens serieus aanpakt dit soort internet criminelen.
Gr.
Ben

redhead55

Bericht door redhead55 » 16-06-2018 00:41

Daar heb ik dus alle bewijzen van, met nabootsing en screenshots.

Die "tegoedbon" van 20 euro voor de reiskosten naar je verblijf die IN de mail geplakt zit
zorgt er voor dat die mail door je provider in de spambox geplaatst wordt. En dat weten ze bij Vakantie Garant, vandaar dat geniepig opgenomen zinnetje in hun opgenomen gesprek
(belscript) dat hun mail in je spambox kan arriveren (ze WETEN dat dus al op voorhand! Zogenaamd om zichzelf in te dekken). Veel providers hanteren een termijn van minder dan 14 dagen, waarna zo'n mail verwijderd wordt. Zie daar de verklaring waarom die mail niet (meer) is terug te vinden! Graag coördineer ik met GeertJanBuddy! Zijn advies is het enig juiste: niet reageren op mails, niet betalen, geen coulance regeling van 87,50 of ander bedrag accepteren! Helemaal NIETS doen! Alleen dat kan hen dwingen de volgende stap te zetten: het inschakelen van een incassobureau. Maar dat is tot op heden bij nog NIEMAND gebeurd. Dus wederom een loze dreiging. Laat je niet intimideren!

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ALS ze een incassobureau inschakelen dit wel eens Business Collect zou kunnen zijn (vanwege de eigendom van een landgenoot).

Mocht iemand iets van een incassobureau krijgen dan graag melden bij GeertJanBuddy of ondergetekende. Wij zullen dan de verdere actie coördineren !

margreetje

Bericht door margreetje » 19-06-2018 21:31

Na maanden niets gehoord te hebben vandaag weer een mail ontvangen dat ik binnen drie dagen moet betalen.
Het is een erg intimiderende mail maar heb besloten niet te reageren, zoals ik in mijn twee aangetekende brieven al had vermeld, en vooral niet te betalen.
Ik voel me gesterkt door alle reacties van jullie allemaal.
Fijn dat ik bij iemand kan melden mocht ik een incasso aan de deur krijgen.
Benieuwd of en wanneer dit gaat eindigen...

Mozes77

Bericht door Mozes77 » 20-06-2018 16:39

Vakantie garant is niet eens een bedrijf. deze mensen hebben een Cal centrum aan huis. dit zijn Turken die geld proberen te verdienen via deze praktijken. niet betalen en laat je niet bang maken. ze zijn nu gevlucht naar Turkije en dit kon ik zien op de programma van oplicht. als jullie jullie dit aflevering kunnen vinden kan je ook precies zien waar ze wonen.https://opgelicht.avrotros.nl/uitzendin ... ment/2309/

Gesloten