Vakantie-garant / IHO BV

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Suffie123

Re: Vakantie-garant / IHO BV

Bericht door Suffie123 »

Jeetje, ik kan er niets aan doen, weet dat het oplichters zijn, maar wordt toch wel zenuwachtig van je bericht.. wil je ons op de hoogte houden wat er na de 3 dagen dat je zou moeten betalen gebeurt is?

tommeke

Bericht door tommeke »

Hallo Allemaal,

Enorm veel gedupeerden onder ons. Waarom schakelen ze dit handeltje van VakantieGarant niet gewoon uit?
Even heel eerlijk: ik ben - net als de meesten - gebeld en heb op veel vragen ´ja´ gezegd. Puur omdat ik reislustig ben en ook interesse heb in leuke vakanties. Ik vroeg aan de telefoon of het uit zou maken als ik niet binnen 12 dagen zou reageren. 'Nee´, was het antwoord. ´U zit er niet aan vast´. Nou prima dacht ik. Ik ben namelijk net een eigen onderneming begonnen en heb een vriendin die in juli geopereerd gaat worden. Waarschijnlijk zit er dit jaar dus sowieso geen vakantie in.

12 dagen later had ik mij dus ook nog niet afgemeld. Toen kwam ik ineens op tv bij OPGELICHT deze kwestie tegen. Meteen de dag daarna de bij iedereen bekend betalingsmail van 349 euro. Mijn eerste vraag was meteen: waarom zit ik eraan vast als ik dit duidelijk niet overeen gekomen ben?
Nu is het ook zo dat ze de opname bandjes kunnen manipuleren en dat hebben ze in mijn geval ook gedaan. Ze stuurden mij - na mijn verontwaardigde mail - een opname gesprek van het overeenkomen van de dienst. Het stukje waarin ik bevestigd kreeg er niet aan vast te zitten, is er tussenuit gehaald...

Desondanks denk ik dat - wat de reden van niet betalen bij ons allemaal ook is - we heel sterk staan.
Als je namelijk naar de website van Garant gaat, kun je geen vakantie kiezen. De website werkt gewoon niet en is dus ook misleidend. Ook bellen naar hun nummer levert niets op. Je krijgt niet eens te horen wie je eraan hebt en wordt meteen in de wacht gezet. Op grond van misleidende praktijken hoef je sowieso niet te betalen.

Ik ben heel benieuwd naar reacties en ook weer nieuwe gedupeerden. Zodra we samen goed blijven communiceren en elkaar tips en nieuwtjes blijven geven, ga ik er vanuit dat niemand ook maar 1 euro aan VakantieGarant hoeft te dokken. Iemand al een deurwaarder aan de deur gehad? ;)

Groetjes Tom

alh__

Bericht door alh__ »

Hier ook helaas er in getrapt. 9 maart gebeld, er werd gezegd dat wanneer ik geen gebruik maakte van de diensten ik niet hoefde te betalen. Hiermee akkoord gegaan, vervolgens kreeg ik 2 weken later een email met de factuur van 349,-
Formulier model ontbinding opgestuurd alleen zij ontkennen hem gehad te hebben (gewoon via de post en niet aangetekend gedaan ivm kosten)
Veel mailverkeer; aangezien ze telefonisch niet te bereiken zijn. Uit angst voor deurwaarders en incasso een betalingsregeling afgesproken en de 1e termijn van 34,90 betaald. Hier werd mij duidelijk gemaakt dat ik gewoon moet betalen aangezien ik mondeling toe heb gezegd. Vervolgens heb ik op advies van Consuwijzer een mail gestuurd mbt opheffen contract. VakantieGarant heeft hierop gereageerd dat zij aan de informatieplicht hebben gedaan en ik gewoon dien te betalen.
Achteraf zat dit mij toch niet lekker aangezien alle verhalen hier op het internet. Nu heb ik afgelopen dinsdag een email gehad met dat ik binnen 3 dagen de volgende termijn moet betalen of anders het gehele bedrag in 1 keer, en wanneer ik dit nog niet doe dat ik dan een deurwaarder en incasso etc krijg. Nu zie ik hier dat nog niemand dat heeft gehad, dus ga ik toch de gok nemen niet te betalen en maar af te wachten.

JoyceBouterse

Bericht door JoyceBouterse »

Amsterdam, 07-06-2018

Betreft: Aanmaning VakantieGarant

Geachte heer/mevrouw

U bent in gebreke gebleven met het nakomen van uw betalingsverplichting inzake onderstaande factuur. Ondanks de aan u gezonden factuur en de betalingsherinnering heeft u nagelaten deze tijdig te voldoen.

Factuurnummer: 200183364

Factuurdatum: 3-5-2018

Factuurbedrag: € 349,00

Administratiekosten: € 7,50

Totaalbedrag: € 356,50

Wij verzoeken u vriendelijk het openstaande bedrag à € 356,50 binnen 14 dagen na dit schrijven te voldoen op bankrekening NL02RABO0322748895 ten name van IHO BV o.v.v. uw factuurnummer 200183364.

Indien wij het openstaande bedrag niet binnen de hiervoor gestelde termijn hebben ontvangen, geven wij onze vordering uit handen aan een incassobureau. Tevens wordt de vordering dan verhoogd met buitengerechtelijke kosten.

Heeft u het verschuldigde bedrag inmiddels overgemaakt? Dan kunt u dit schrijven als niet verzonden beschouwen.

Met vriendelijke groet,

Corine Stegers
VakantieGarant

www.vakantie-garant.com
Mail: [email protected]
Tel.: 085 732 67 40
Hogehilweg 19

Deze net binnen gekregen vind nu wel beetje eng worden pfff kunnen ze niet opgepakt worden ofzo er is nu toch van ons allemaal genoeg bewijs

Dom

Bericht door Dom »

deze brief heb ik ook een week geleden ontvangen.
Dus ik heb nog een week? Nou kom maar op met de deurwaarde.
Laat me niet meer bang maken. Ben benieuwd

GertjanBuddy

Bericht door GertjanBuddy »

AAN IEDEREEN:

VOORAL NIET BETALEN!!!
ZE PROBEREN MENSEN ALLEEN MAAR BANG TE MAKEN.

HET JURIDISCH LOKET HEEFT REEDS BEVESTIGD DAT HUN HANDELSWIJZE ABSOLUUT NIET RECHTSGELDIG IS.

tommeke

Bericht door tommeke »

GertjanBuddy schreef:AAN IEDEREEN:

VOORAL NIET BETALEN!!!
ZE PROBEREN MENSEN ALLEEN MAAR BANG TE MAKEN.
HET JURIDISCH LOKET HEEFT REEDS BEVESTIGD DAT HUN HANDELSWIJZE ABSOLUUT NIET RECHTSGELDIG IS.

Mooi Gertjan! Dit antwoord is zeer positief. Als het bewezen niet rechtsgeldig is, kan de overeenkomst met VakantieGarant als nietig verklaard worden. Rustig adem halen allemaal, er gaat ons niks gebeuren. Niet betalen dus

welling

Bericht door welling »

ik ontvang net een bericht dat ze de overeenkomst willen stoppen tegen betaling van de gemaakte onkosten van E. 87,50. Weer zon dilemma...doen om van het gezeik af te komen of den" poot stijf houden"?
Ik neig naar het laatste. Meer mensen die dit soort aanbiedingen gehad hebben ?
Groet
Ben W

GertjanBuddy

Bericht door GertjanBuddy »

welling schreef:ik ontvang net een bericht dat ze de overeenkomst willen stoppen tegen betaling van de gemaakte onkosten van E. 87,50. Weer zon dilemma...doen om van het gezeik af te komen of den" poot stijf houden"?
Groet
Ben W

NIET INTRAPPEN!!

LdeJong

Bericht door LdeJong »

Inderdaad NIET BETALEN!!!!!! Alle die email zijn gewoon dreigemnt zodat mensen uit angst gaan betalen. dus NIET doen. Zelf heb ik advocaat ingeschakeld maar ik negeer zoiezo ook hun emails. MENSEN NIET BETALEN VOORAL. Zo ver gaat het niet komen.

Anoniem1900

Bericht door Anoniem1900 »

Massaal een klacht indienen bij de autoriteit consument en markt.

Dan komt er een onderzoek naar de handelswijze van deze "organisatie".

redhead55

Bericht door redhead55 »

Ook hier vandaag de "laatste aanmaning" gekregen om binnen 3 dagen te betalen.
Gaat uiteraard niet gebeuren.
Ik weet dat de Consumentenbond bijzonder geïnteresseerd is, mocht het tot een rechtszaak komen. Hou dat in elk geval in het achterhoofd. Ook belangrijk om te weten: een incassobureau kan niet dagvaarden ! Zij kunnen slechts proberen om een vordering te incasseren. Lukt dat niet, dan zal de schuldeiser zelf, door tussenkomst van een gerechtsdeurwaarder, moeten overgaan tot dagvaarding. De gerechtsdeurwaarder betekent in dat geval de dagvaarding. Let op: vaak staat daarin nog dat de zitting kan worden voorkomen door x dagen voor de zitting alsnog het volledige bedrag (waarin dan al incassokosten zitten) alsnog te voldoen. Niet doen, anders komt er alsnog geen zaak en
kunnen deze praktijken niet door een rechter worden getoetst!

Let op: incassobureaus willen nog wel eens "ter ondersteuning" van hun eis een (concept)
dagvaarding bijvoegen. Daar hoeft U zich dus niets van aan te trekken want het incassobureau kan als gezegd een dergelijke dagvaarding helemaal niet uitbrengen!

Kijk voor de goede orde ook nog even naar de uitzending van de Groeten van Max van
vandaag (11 juni 2018 20.35 uur NPO 1). Daar komt een soortgelijk geval aan de orde:
Fly Away. https://www.npostart.nl/groeten-van-max ... W_03774808

Betreffende onderwerp vanaf 32.10 (tijd, zie linksonder)

redhead55

Bericht door redhead55 »

welling schreef:ik ontvang net een bericht dat ze de overeenkomst willen stoppen tegen betaling van de gemaakte onkosten van E. 87,50. Weer zon dilemma...doen om van het gezeik af te komen of den" poot stijf houden"?
Groet
Ben W

Ben, welke onkosten ? Als je als Vakantie Garant zeker bent van je zaak dan span je een
zaak aan. Maar juist dat is in nog geen enkel geval gebeurt! Het blijft allemaal bij dreigen met incassobureaus terwijl de zaak al geruime tijd speelt. En uit alle reacties hier blijkt dat zelfs nog niemand daadwerkelijk een schrijven van een incassobureau heeft gehad.
Die z.g. "laatste aanmaning" die nu aan diverse mensen wordt gestuurd is te beschouwen als de z.g. 14 dagen brief. Een goede ondernemer zou deze niet alleen per email sturen maar ook per post. Dat is namelijk van belang bij het voeren van een rechtszaak om aan te kunnen tonen dat de 14 dagen brief is verzonden en dat de debiteur daarop niet heeft gereageerd. Maar beschikken ze wel over gegevens om die brief per post te kunnen versturen ? Nee, waarschijnlijk beschikken ze alleen over een emailadres en een telefoonnummer. De eerste vraag moet dan zijn: hoe komen ze aan die gegevens ?

Dit is gewoon een zwaktebod met als doel toch in elk geval iets binnen te krijgen.
Laat je niet gek maken!
Laatst gewijzigd door redhead55 op 11-06-2018 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.

redhead55

Bericht door redhead55 »

@nita schreef:Hier hetzelfde verhaal... Op 2/2/2018 gebeld tijdens werk..na ontvangst van de factuur, gemaild met vakantie garant, maar ze blijven volhouden dat ik betalen moet, omdat de bedenk termijn van 14 dgn al was verstreken..

Vandaag volgende mail ontvangen:

Geachte heer/mevrouw

Let op! Dit is de laatste waarschuwing voor het inschakelen van een dergelijke externe partij!

Ondanks ons eerdere verzoek heeft u, zonder gegronde redenen, verzuimd de volgende openstaande factuur te voldoen.

Het betreft factuur met factuurnummer ......, ten bedrage van € 356,50. U bent in gebreke gebleven met voldoening van de schuld.

Ik verzoek u thans – en voor zover nodig sommeer ik u – het verschuldigde bedrag, € 356,50 uiterlijk binnen drie dagen na verzending van dit schrijven te voldoen op ons rekeningnummer NL02RABO0322748895 ten name van IHO BV onder vermelding van uw factuurnummer.

Indien het bedrag binnen de gestelde termijn niet is ontvangen bent u van rechtswege in verzuim en zal ik de vordering ter incasso uit handen geven.

U dient er mee te rekenen, dat de wettelijke rente, de incassokosten en kosten van eventuele juridische bijstand, voor uw rekening zullen komen.

Gaarne vertrouw ik, dat u binnen de gestelde termijn aan uw verplichtingen zult voldoen.

Met vriendelijke groet,

Corine Stegers

Ik ga op deze mail niet eens reageren, wat een toon slaan ze aan zeg..

"Dit is de laatste waarschuwing voor het inschakelen van een dergelijke externe partij!"

Welke "dergelijke externe partij" ? Krom Nederlands van de bovenste plank! Er wordt niet eens een partij genoemd! (incassobureau, deurwaarder, U mag raden )

"zonder gegronde redenen". Velen hier hebben voorbeeldbrieven van Consuwijzer gestuurd
of andere reacties. Hoezo "zonder gegronde redenen" ?. De gepretendeerde debiteur en de
schuldeiser verschillen van mening over de rechtsgeldigheid van de overeenkomst.
Dan stap je naar de rechter en laat je die een oordeel vellen! Juist het NIET nemen van die stap getuigt er van dat schuldeiser zich bewust is van het procesrisico dat hij de zaak verliest!

"en zal ik de vordering ter incasso uit handen geven." Leuk hoor, maar mevr. Stegers heeft blijkens de KvK geen enkele handelingsbevoegdheid, dus een loos dreigement.

"U dient er mee te rekenen, dat de wettelijke rente, de incassokosten en kosten van eventuele juridische bijstand, voor uw rekening zullen komen".

Wederom klinkklare onzin. Het is aan de rechter om een proceskostenveroordeling toe te wijzen. En dan zijn er diverse opties: De ene partij is grotendeels in het ongelijk gesteld en wordt veroordeeld in de proceskosten van de andere partij, beide partijen hebben deels gelijk en deels ongelijk en in dat geval wordt meestal gecompenseerd in die zin dat elk der partijen zijn eigen kosten draagt.

redhead55

Bericht door redhead55 »

alh__ schreef:Hier ook helaas er in getrapt. 9 maart gebeld, er werd gezegd dat wanneer ik geen gebruik maakte van de diensten ik niet hoefde te betalen. Hiermee akkoord gegaan, vervolgens kreeg ik 2 weken later een email met de factuur van 349,-
Formulier model ontbinding opgestuurd alleen zij ontkennen hem gehad te hebben (gewoon via de post en niet aangetekend gedaan ivm kosten)
Veel mailverkeer; aangezien ze telefonisch niet te bereiken zijn. Uit angst voor deurwaarders en incasso een betalingsregeling afgesproken en de 1e termijn van 34,90 betaald. Hier werd mij duidelijk gemaakt dat ik gewoon moet betalen aangezien ik mondeling toe heb gezegd. Vervolgens heb ik op advies van Consuwijzer een mail gestuurd mbt opheffen contract. VakantieGarant heeft hierop gereageerd dat zij aan de informatieplicht hebben gedaan en ik gewoon dien te betalen.
Achteraf zat dit mij toch niet lekker aangezien alle verhalen hier op het internet. Nu heb ik afgelopen dinsdag een email gehad met dat ik binnen 3 dagen de volgende termijn moet betalen of anders het gehele bedrag in 1 keer, en wanneer ik dit nog niet doe dat ik dan een deurwaarder en incasso etc krijg. Nu zie ik hier dat nog niemand dat heeft gehad, dus ga ik toch de gok nemen niet te betalen en maar af te wachten.

Die 34,90 ben je kwijt, maar gelukkig heb je de schade daarmee nog kunnen beperken.
NIET BETALEN is het devies. Het is geen "gok" die je neemt. NIEMAND hier heeft nog van een incassobureau gehoord, laat staan van een deurwaarder!

Zelf ben ik bestuurder bij een belangenbehartiger voor consumentenzaken en fungeer ik
graag als "kop van Jut" om deze club aan het kruis te nagelen.

Gesloten