Vakantie-garant / IHO BV

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
LdeJong

Re: Vakantie-garant / IHO BV

Bericht door LdeJong »

Hello,

Helaas ben ik ook ingetrapt dom maar belangrijk vraag hoe kom je hier vanaf. Want dit is echt puur oplichting. Ik heb contact gehad met mijn rechtsbijstand verz en die heeft me een brief gegeven om naar hun toe op te sturen en kijken of dat helpt en mocht echt niet helpen moest ik weer terug bij mijn verz zijn. In de brief stond erin dat zonder mij schriftelijk toestemming er geen rechtsgeldige overeenkomst tot stand kan komen.
Vakantie garant is op terug gekomen met het volgende antwoord:

" Inderdaad, u heeft niets ondertekend. Echter is dit ook geen vereiste.

Wij willen u erop wijzen dat wij conform de Nederlandse wet en regelgeving hebben afgehandeld.

Gezien u een gemengde overeenkomst bent aangegaan met VakantieGarant, is een schriftelijke instemming geen vereiste. Zodoende is de door u en VakantieGarant gedane overeenkomst rechtsgeldig tot stand gekomen.

Op de website van ACM kunt u het volgende teruglezen;

Wanneer is schriftelijke instemming niet nodig?

Een schriftelijke instemming is niet nodig in de volgende situaties:

u belt om een bestaand energiecontract of dienstenabonnement te verlengen;
u verkoopt via de telefoon tegelijk een product en een dienst die bij elkaar horen;
u verkoopt een tastbaar product.

VakantieGarant levert gedurende 1 jaar diensten betreft vakantiewoningen. Tevens ontvangt u een tegoedbon (het product) voor het vervoer naar uw vakantiewoning.

Gezien VakantieGarant niet enkel diensten levert, maar ook producten, is er sprake van een gemengde overeenkomst.

Voor meer informatie betreft de schriftelijkheidsvereiste bij gemengde overeenkomsten verwijs ik u naar: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... emarketing

In de bijlage vindt u de bandopname van het gesprek zodat u deze kunt beluisteren.

Wij vragen u vriendelijk doch dringend het eindbedrag van genoemde factuur per ommegaande te voldoen.

Met vriendelijke groet"

Ik heb nu dossier gemaakt bij mij verz en alles op gestuurd hopelijk kan ze me hieruit helpen.

Zijn er nog mensen die deze stappen aan het lopen zijn of hebben reeds gelopen? Hoe komen we in godsnaam van deze malafide pratkijken af. Alle ideeen zijn welkom. Betalen ga ik zoiezo niet doen maar hoe kom je eraf.

TanjaR

Bericht door TanjaR »

GertjanBuddy schreef:@hkreis: NIET BETALEN. IN IEDER GEVAL NIET BETALEN!!
Het enige waar ze op uit zijn, zijn mensen die uit angst maar gaan betalen. Dit "bedrijf" is augustus vorig jaar verzonnen om mensen op te lichten. Ze zijn totaal onvindbaar en vorige week is er nog voor ze gewaarschuwd bij TROS Opgelicht. Ik betaal pas als een rechter mij daartoe dwingt. Er heeft bovendien nog niemand hier een deurwaarder aan de deur gehad. NIET BETALEN!

Ik heb inderdaad ook nooit betaald en dat was in januari. Heb nooit meer wat van ze gehoord.

LdeJong

Bericht door LdeJong »

TanjaR schreef:
GertjanBuddy schreef:@hkreis: NIET BETALEN. IN IEDER GEVAL NIET BETALEN!!
Het enige waar ze op uit zijn, zijn mensen die uit angst maar gaan betalen. Dit "bedrijf" is augustus vorig jaar verzonnen om mensen op te lichten. Ze zijn totaal onvindbaar en vorige week is er nog voor ze gewaarschuwd bij TROS Opgelicht. Ik betaal pas als een rechter mij daartoe dwingt. Er heeft bovendien nog niemand hier een deurwaarder aan de deur gehad. NIET BETALEN!

Ik heb inderdaad ook nooit betaald en dat was in januari. Heb nooit meer wat van ze gehoord.

Heeft u enige juridische stappen ondernomen naar hun toe of iets dergelijks?

GertjanBuddy

Bericht door GertjanBuddy »

Ik heb geen juridische stappen ondernomen. Ik wacht gewoon af. Een incassobureau heeft nog niemand gezien en maakt op mij geen indruk.

Suffie123

Bericht door Suffie123 »

Ook ik ben benaderd, maar geen mail ontvangen. Ik heb de voorbeeldbrief van Consuwijzer verzonden met als onderwerp:niet voldaan aan het schriftelijkheidsvereiste, geen geldige overeenkomst en dat ik de factuur niet betaal.
Hier kreeg ik een reactie op; ik ontving het opgenomen telefoongesprek en de (vage) brief met bevestiging. Deze had ik echter nog nooit gezien. Op advies van het Juridisch Loket heb ik weer een mail gestuurd met voorbeeldbrief: Vernietiging overeenkomst wegens een oneerlijke handelspraktijk.
Zij kon mij geruststellen dat zij mij niets kunnen maken en als ze echt willen dat ik de factuur voldoe dit door een rechter besloten moet worden.
Mijn vraag is: Hebben jullie aanmaningen ontvangen en is de deurwaarder langs geweest? Hebben jullie uberhaubt nog iets van ze gehoord? Hoe is het afgelopen? Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Voel me een suffie...

GertjanBuddy

Suffie123 schreef:Ook ik ben benaderd, maar geen mail ontvangen. Ik heb de voorbeeldbrief van Consuwijzer verzonden met als onderwerp:niet voldaan aan het schriftelijkheidsvereiste, geen geldige overeenkomst en dat ik de factuur niet betaal.
Hier kreeg ik een reactie op; ik ontving het opgenomen telefoongesprek en de (vage) brief met bevestiging. Deze had ik echter nog nooit gezien. Op advies van het Juridisch Loket heb ik weer een mail gestuurd met voorbeeldbrief: Vernietiging overeenkomst wegens een oneerlijke handelspraktijk.
Zij kon mij geruststellen dat zij mij niets kunnen maken en als ze echt willen dat ik de factuur voldoe dit door een rechter besloten moet worden.
Mijn vraag is: Hebben jullie aanmaningen ontvangen en is de deurwaarder langs geweest? Hebben jullie uberhaubt nog iets van ze gehoord? Hoe is het afgelopen? Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Voel me een suffie...

Nee joh, Niemand hier heeft iets van een incassobureau laat staan een deurwaarder ontvangen. mijn vriendin is in januari gebeld 1 herinnering gehad met wat extra kosten erboven op. Daarna nooit meer wat gehoord. Ik betaal ook pas als een rechter mij daartoe zou verplichten. Maar zover gaat het echt niet komen. Ik durf er wel op te wedden dat dit "bedrijf" niet eens briefpapier heeft met hun eigen logo erop. Ze hopen echt alleen maar dat mensen uit angst voor hogere kosten, een incassobureau of deurwaarder betalen. En helaas hebben een aantal mensen dat gedaan. Wie met een beetje gezond verstand gaat nu € 349,00 betalen om korting te krijgen op een vakantie?

Suffie123

Bericht door Suffie123 »

Oké dat stelt me wel een beetje gerust. Hopelijk hoor ik niets meer van ze..

Maantje

Bericht door Maantje »

Ik heb begin maart een aanmaning ontvangen en
ik moest voor 22 maart betalen. Ik heb daar helemaal niet op
gereageerd en heb sindsdien ook helemaal niets meer van
Vakantie-garant gehoord. Dus ik zeg ook: "niet betalen !!!"

Sennaaa

Bericht door Sennaaa »

Ik hoor graag wat jullie hebben gedaan en of jullie nog iets gehoord hebben. Ik ben ook opgelicht en moet dus eigelijk gaan betalen.

welling

Bericht door welling »

Met grote schaamte moet ook ik bekennen erin getrapt te zijn. Na een ja/nee verhoor aan de telefoon kreeg ik na weken opeens een factuur van 349 euro. Ik heb ze toen gevraagd te stoppen met deze spam maar werd herinnert aan het telefoon gesprek. De eerder toegestuurde mail heb ik niet kunnen vinden alhoewel ze kopie hebben toegestuurd van opname telefoongesprek en de tijdbom-mail van 2 weken.
Ik krijg nu steeds mails met verhogingen en dreiging incasso bureaus. Ik heb ze na de mail met factuur gezegd geen gebruik te kunnen en willen maken van hun zgn aanbiedingen. Ik kan niet met vakantie gaan. Kom uit een periode van 4 jaar schuldsanering na mijn faillissement en met een schone lei zoals dat heet.
Buiten dat koop in NOOIT iets via de telefoon zonder dat ik iets onderteken. Uit beleefdheid heb ik destijds het telefoon gesprek doorlaten gaan. Een aardige dame die zo snel praat dat ik de helft niet volgde of direct door had. De bedragen waren voor mij nier duidelijk hoorbaar.
Ik ga niet betalen. Voel me erin geluisd. Wat kan ik doen om uit deze nachtmerrie te komen ???
B.Welling

redhead55

Bericht door redhead55 »

Ook hier is het plotseling stil geworden. Na pittige email correspondentie met ze (waaruit bleek dat ze zelfs een
mail niet goed kunnen lezen, ze vonden nl dat ik hen valselijk beschuldigde van manipuleren geluidsopname terwijl
ik sprak over een gemanipuleerde mail log!) is er plotseling "de grote stilte". Meneer schijnt naar Turkije vertrokken te zijn, dan kan ie niet uitgeleverd worden. Dat incassobureau gaan we nooit zien. Eigenlijk wel jammer, want de Consumentenbond was zeer geinteresseerd bij non betaling in een rechtszaak voor dit soort praktijken. Helaas, die zaak gaat er niet komen en dus ook geen rechterlijk oordeel over dit soort praktijken. Daarmee blijven dit soort praktijken, helaas, in stand.

Suffie123

Bericht door Suffie123 »

Ik heb een mail gestuurd met onderwerp 'Vernietiging overeenkomst wegens een oneerlijke handelspraktijk', dit op advies van het juridisch loket. Hierin heb ik aangegeven dat ik meende vrijblijvend aanbod te ontvangen en dat ik geen mail met bevestiging heb ontvangen. Ook heb ik men geconfronteerd met het feit dat ze besproken zijn bij TROS Opgelicht.
Vandaag heb ik een reactie ontvangen: indien er sprake zou zijn geweest van vrijblijvend aanbod, zij niet hadden gewezen op wettelijke bedenktijd. Bla bla bla
Gezien wij conform de wet en regelgeving hebben gehandeld en de overeenkomst rechtsgeldig tot stand is gekomen zien wij geen aanleiding om de factuur te crediteren.
Grrrr hoe kom ik van ze af?? Ik ga geen reactie sturen.
Is er iemand die in na april is benaderd en hoe is dat gelopen?

GertjanBuddy

Suffie123 schreef:Ik heb een mail gestuurd met onderwerp 'Vernietiging overeenkomst wegens een oneerlijke handelspraktijk', dit op advies van het juridisch loket. Hierin heb ik aangegeven dat ik meende vrijblijvend aanbod te ontvangen en dat ik geen mail met bevestiging heb ontvangen. Ook heb ik men geconfronteerd met het feit dat ze besproken zijn bij TROS Opgelicht.
Vandaag heb ik een reactie ontvangen: indien er sprake zou zijn geweest van vrijblijvend aanbod, zij niet hadden gewezen op wettelijke bedenktijd. Bla bla bla
Gezien wij conform de wet en regelgeving hebben gehandeld en de overeenkomst rechtsgeldig tot stand is gekomen zien wij geen aanleiding om de factuur te crediteren.
Grrrr hoe kom ik van ze af?? Ik ga geen reactie sturen.
Is er iemand die in na april is benaderd en hoe is dat gelopen?

Gewoon niet meer reageren en die oplichters lekker laten barsten. Ze proberen iedereen zo bang te maken dat mensen uiteindelijk maar betalen. En dat is juist het laatste wat je moet doen want dan hebben zij hun doel bereikt. Dit topic loopt al een halfjaar en nog niemand die ook maar een incassobureau gezien heeft, laat staan een deurwaarder.

JoyceBouterse

Bericht door JoyceBouterse »

Helaas bij mij ook hetzelfde gebeurt netjes de telefoon aangenomen maar ze ratelde zo dat het te snel ging en helaas 2 weken later een factuur gekregen direct gebeld maar nee niet mee te praten moet betalen van hun juridisch loket gebeld want kwam op internet er achter dat ik niet de enige ben heb een brief gestuurd vernietiging van oneerlijke praktijken kreeg snel reactie terug dat ik moet betalen en dat zij niet fout handelen hierna niet gereageerd 23mei kreeg ik een betalingsherinnering mail gestuurd met onterecht handelen en dat het wettelijk niet mag telefonisch nu niks meer van hun gehoord en hoop dat het zo blijft ben nog wel beetje bang en soms dwaalt.het toch dat ik moet betalen want dan ben ik er vanaf maar lees hier dat ik dat echt niet moet doen . Hopelijk loopt dit met een sisser af maar mocht iemand toch incasso of deurwaarde krijgen hoor ik het graag

@nita

Bericht door @nita »

Hier hetzelfde verhaal... Op 2/2/2018 gebeld tijdens werk..na ontvangst van de factuur, gemaild met vakantie garant, maar ze blijven volhouden dat ik betalen moet, omdat de bedenk termijn van 14 dgn al was verstreken..

Vandaag volgende mail ontvangen:

Geachte heer/mevrouw

Let op! Dit is de laatste waarschuwing voor het inschakelen van een dergelijke externe partij!

Ondanks ons eerdere verzoek heeft u, zonder gegronde redenen, verzuimd de volgende openstaande factuur te voldoen.

Het betreft factuur met factuurnummer ......, ten bedrage van € 356,50. U bent in gebreke gebleven met voldoening van de schuld.

Ik verzoek u thans – en voor zover nodig sommeer ik u – het verschuldigde bedrag, € 356,50 uiterlijk binnen drie dagen na verzending van dit schrijven te voldoen op ons rekeningnummer NL02RABO0322748895 ten name van IHO BV onder vermelding van uw factuurnummer.

Indien het bedrag binnen de gestelde termijn niet is ontvangen bent u van rechtswege in verzuim en zal ik de vordering ter incasso uit handen geven.

U dient er mee te rekenen, dat de wettelijke rente, de incassokosten en kosten van eventuele juridische bijstand, voor uw rekening zullen komen.

Gaarne vertrouw ik, dat u binnen de gestelde termijn aan uw verplichtingen zult voldoen.

Met vriendelijke groet,

Corine Stegers

Ik ga op deze mail niet eens reageren, wat een toon slaan ze aan zeg..

Gesloten