Vakantie-garant / IHO BV

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
HarryS

Re: Vakantie-garant / IHO BV

Bericht door HarryS » 22-01-2018 15:58

Hallo Allemaal,

Zojuist werd ik inderdaad ook gebeld, gelukkig met een laptop in me handen (zodat gelijk deze info kon "google"). Je wordt inderdaad bedankt voor een deelname van ik weet niet wat. Er wordt aangegeven dat het meerdere linkjes kan hebben, waar je iets hebt ingevuld van een deelname. Vervolgens bieden ze je voor 2 weken lang een vakantiehuis aan voor 8 personen. Enige wat je moet doen is je mailadres doorgeven. Ik snap dat sommige wel hun mailadres doorgeven, alleen maar voor ter info. Je zou denken, dat kan toch geen kwaad? Dus bij deze bedankt voor jullie info.

Harry

tonschuurkamp

Bericht door tonschuurkamp » 22-01-2018 16:27

Ook wij kregen vandaag de rekening van 349.00 van deze vakantieaanbieder . net zoals alle reakties hier wisten ook wij nergens van ! de rekening staat op mijn gegevens terwijl mijn zoon met andere voornaam een herinnering krijgt ! ook zou zijn geboorte datum gebruikt zijn . na telefonisch contact werd eerst mijn zoon verteld dat ik degene was die dit geregeld zou hebben . zelf maar even gebeld en ineens was het mijn zoon die dit geregeld zou hebben ! ze hadden een bandopname als bevestiging werd mij verteld! op mijn vraag om de bandopname te laten horen kreeg ik natuurlijk geen reakties! wel werd mij verteld om toch maar te betalen om verdere ellende te voorkomen ! over oplichting gesproken !!! Wij betalen dus zeker niet en gaan hulp zoeken via het juridisch loket ! sterkte allemaal die ook slachtoffer zijn van deze SUPER vakantie aanbieder !

Hallod

Bericht door Hallod » 22-01-2018 17:57

Ik heb dus precies hetzelfde.. hoe hebben jullie dit aangepakt en hebben jullie hiervoor betaald ?

Temooiomwaartezijn

Bericht door Temooiomwaartezijn » 23-01-2018 00:23

Te mooi om waar te zijn :
Ik ben en blijf een Hollander , voor weinig op de eerste rij !!
2 wkn voor € 349 in luxe villa
Keuze uit 4 landen !!
Na ff Googlen en bellen blijkt dat beide bedrijven (Naam / KVK nummer ) NIET huren van eigenaar pand ( toevallig een bekende van mij ) Duuuussss....zoals ik bij eerste gesprek al dacht : NIET BETALEN !! OPLICHTERS

dehjong

Bericht door dehjong » 23-01-2018 10:03

Ik ben ook 28 december benaderd door vakantie garant en mij werd vertelt dat ik had deel genomen aan een vragenlijst en mede dankzij de deelname mocht ik 2 weken in een Villa verblijfen naar mij keuze voor 349€ ze zei me ook dat ik heel simpel kon annuleren als ik niet kon of geen leuke locatie kon vinden ik heb 2 dagen later een bevestiging mail gekregen heb het niet geannuleerd en ook een factuur gekregen en betaald. vandaag heb ik ook gebeld en mijn vakantie besteming uitgekozen voor juni in turkije :) ik heb ook een bevestiging gekregen dus als je echt niet wilt kan je ook heel simpel binnen 14 dagen anuleeren ja en als niet afzegt krijg je idd een factuur[/color]
Laatst gewijzigd door dehjong op 23-01-2018 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Avm

Bericht door Avm » 23-01-2018 11:06

Ik ben zaterdag gebeld door vakantie garant met hetzelfde verhaal, inschrijfgeld, 20% korting en zelf binnen twee weken annuleren na ontvangst van de mail. Ik heb de mail ontvangen, is het nu ook een schriftelijke overeenkomst? Het telefoonnummer doet het niet, dus wat moet ik nu doen? Hoe kan ik het annuleren?

Avm

Bericht door Avm » 23-01-2018 11:08

Hoe heb je dan gebeld? Want op de telefoonnummers nemen ze niet op
dehjong schreef:Ik ben ook 28 december benaderd door vakantie garant en mij werd vertelt dat ik had deel genomen aan een vragenlijst en mede dankzij de deelname mocht ik 2 weken in een Villa verblijfen naar mij keuze voor 349€ ze zei me ook dat ik heel simpel kon annuleren als ik niet kon of geen leuke locatie kon vinden ik heb 2 dagen later een bevestiging mail gekregen heb het niet geannuleerd en ook een factuur gekregen en betaald. vandaag heb ik ook gebeld en mijn vakantie besteming uitgekozen voor juni in turkije:) ik heb ook een bevestiging gekregen dus als je echt niet wilt kan je ook heel simpel binnen 14 dagen anuleeren ja en als niet afzegt krijg je idd een factuur

Avm

Bericht door Avm » 23-01-2018 11:10

Naar welk nummer hebben jullie gebeld?
Alegna1977 schreef:We hebben ons verhaal geplaatst op 16 jan 2018. Mijn man heeft ze de andere dag nog gebeld hoe het ervoor stond met annuleren en de specificatie, kreeg als antwoord dat er wel een reactie op de mail zou komen. Ze gingen een notitie maken mijn man zei zet er maar bij dat we de rechtsbijstand ingeschakeld hebben ( hadden we idd gedaan ). De andere dag kregen we netjes een mail van vakantie garant dat ze akkoord gingen met de specificatie en dat de annulering genoteerd was. Poeh een hele opluchting

dehjong

Bericht door dehjong » 23-01-2018 11:59

Hoe heb je dan gebeld? Want op de telefoonnummers nemen ze niet op

Ik ben ook 28 december benaderd door vakantie garant en mij werd vertelt dat ik had deel genomen aan een vragenlijst en mede dankzij de deelname mocht ik 2 weken in een Villa verblijfen naar mij keuze voor 349€ ze zei me ook dat ik heel simpel kon annuleren als ik niet kon of geen leuke locatie kon vinden ik heb 2 dagen later een bevestiging mail gekregen heb het niet geannuleerd en ook een factuur gekregen en betaald. vandaag heb ik ook gebeld en mijn vakantie besteming uitgekozen voor juni in turkije:) ik heb ook een bevestiging gekregen dus als je echt niet wilt kan je ook heel simpel binnen 14 dagen anuleeren ja en als niet afzegt krijg je idd een factuur

0857326740 mvr van essen had ik aan lijn

Avm

Bericht door Avm » 23-01-2018 14:16

Inderdaad hetzelfde nummer gebeld, naar 8 x luisteren dat er niemand beschikbaar is had ik nu een mevrouw aan de lijn waarbij ik het heb geannuleerd, als het goed is krijg ik zometeen een mail te bevestiging. Dank!
dehjong schreef:Hoe heb je dan gebeld? Want op de telefoonnummers nemen ze niet op

Ik ben ook 28 december benaderd door vakantie garant en mij werd vertelt dat ik had deel genomen aan een vragenlijst en mede dankzij de deelname mocht ik 2 weken in een Villa verblijfen naar mij keuze voor 349€ ze zei me ook dat ik heel simpel kon annuleren als ik niet kon of geen leuke locatie kon vinden ik heb 2 dagen later een bevestiging mail gekregen heb het niet geannuleerd en ook een factuur gekregen en betaald. vandaag heb ik ook gebeld en mijn vakantie besteming uitgekozen voor juni in turkije:) ik heb ook een bevestiging gekregen dus als je echt niet wilt kan je ook heel simpel binnen 14 dagen anuleeren ja en als niet afzegt krijg je idd een factuur

0857326740 mvr van essen had ik aan lijn

NeeltjeZ

Bericht door NeeltjeZ » 23-01-2018 15:16

VAKANTIE GARANT is OPLICHTERIJ, trap er niet in en hang de telefoon meteen op als u door ze wordt gebeld!
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt als veel van onderstaande reacties. Ik werd ergens in december gebeld en Vakantie Garant zou me informatie over een goedkope vakantie toesturen. Waarschijnlijk rond etenstijd en in december is iedereen druk, een uitgelezen periode om mensen op te lichten. Ik was op het moment van het telefoontje druk bezig met andere dingen, dus ik heb wellicht gezegd: "stuur maar informatie, dan kijk ik wel of ik interesse heb". Echter, ik heb die eerste mail nooit gezien (is waarschijnlijk zoals bij de meesten in de spambox terechtgekomen, wat opmerkelijk is), maar de factuur kwam (hoe kan het!) wél in mijn gewone mailbox terecht. Omdat ik me de naam van Vakantie Garant niet herinnerde en ik bang was dat het oplichterij was, heb ik die eerste factuur meteen - zonder te openen - gedelete. Vandaag ontving ik echter een herinnering, en heb ik meteen contact met Vakantie Garant opgenomen om te melden dat ik niets bij ze geboekt heb en dus niet ga betalen. Een dame vertelde dat ik een mail had ontvangen en dat ik me niet aan de opzegtermijn heb gehouden en dus moet betalen. Ik was zeer verbaasd (in negatieve zin uiteraard), ben boos geworden en heb gevraagd of ze me het desbetreffende telefoongesprek kunnen toesturen. Ook heb ik aangegeven dat ik absoluut niet gediend ben van dit soort praktijken en dat ik zeker niet ga betalen en er een advocaat op zet, de Consumentenbond informeer en Radar op de hoogte stel. Wordt vervolgd.

Juella1995

Bericht door Juella1995 » 23-01-2018 23:12

Snoekduik1 schreef:Mijn vrouw werd op 21-12-2017 gebeld door iemand van vakantie-garant.
Ze was aan het werk en heeft (helaas) haar e-mail en adresgegevens door de telefoon gegeven aan de verkoper met de belofte er later naar te kijken. De e-mail die op 22-12-2017 is verstuurd is in haar SPAM belandt. De e-mail van 09-01-2018 met de factuur kwam wel in haar inbox. Een factuur van 349 euro, binnen 14 dagen te voldoen. Meteen heeft ze telefonisch contact met vakantie-garant opgenomen dat ze geen gebruik wil maken van hun diensten. Aan de telefoon werd haar mede gedeeld dat ze het bedrag moet voldoen, omdat ze zich telefonisch had aangemeld. Bij niet betalen zouden ze gebruik gaan maken van een incassobureau.
Mijn vrouw was in paniek en wilde het bedrag meteen gaan betalen. Dit gaan we niet doen en mocht het nodig zijn dan zullen we de juridische weg gaan bewandelen. Het bedrijf houdt zich niet aan de wet van de telemarketing.
Ik wil graag ook anderen hiervoor waarschuwen. De factuur staat overigens op naam van IHO BV, kvk 69367353.
Hoe is het bij jullie afgelopen? Ik heb hetzelfde probleem en wil dit bedrag absoluut niet betalen, wat nu? Bericht stond in de spam

Juella1995

Bericht door Juella1995 » 23-01-2018 23:15

Wouterneh schreef:Mij is ook hetzelfde gebeurt, ik ben op 28 december gebeld en mij werd ook gezegd dat ik het binnen een bepaalde tijd af kon zeggen, die email is in de spamfolder gekomen en vandaag heb ik een factuurmail in mijn normale folder gekregen. nu heb ik hetzelfde bedrag als factuur gekregen. Ik ben student en heb sowieso geen geld of tijd.

Hoe is het bij jullie afgelopen? Ik heb hetzelfde probleem en wil dit bedrag absoluut niet betalen, wat nu? Bericht stond in de spam

Juella1995

Bericht door Juella1995 » 23-01-2018 23:15

kardelen.sivri schreef:Helaas is mij hetzelfde overkomen. Er werd mij verteld dat ik een vakantie kon boeken voor 349 euro voor 2 weken.
Dit vond ik al raar voor dit bedrag ik wilde afslaan en zei nee. Toen zij ze dat ze alleen informatie wilde opsturen en dat ik kon afzeggen wanneer ik wilde. Toen heb ik helaas wel mijn gegevens doorgegeven. En ik heb me laten doorverbinden met het bel me niet register. Waarin werd gezegd dat ik me kon afmelden voor alle bedrijven, waardoor ik werd benaderd. Dit heb ik gedaan. Hiervan uitgaande dacht ik dat ik ook afgemeld was. Vandaag kreeg ik ook een mail met een factuur die ik niet wil betalen. Ik heb gebeld en er werd gezegd dat ik me niet telefonische heb afgemeld. En dat ik het moet betalen. Wat verder niet klopt is dat mij telefonische verteld werd dat het een vakantie was voor 349 euro voor 2 weken, maar het gaat alleen maar om 20% korting na inschrijving bij vakantie-garant. Pas op voor dit bedrijf! Ik ga nu zelf naar het juridische loket om te kijken wat ik kan doen om de factuur te annuleren.

Snoekduik1

Bericht door Snoekduik1 » 24-01-2018 08:33

Hoi Juella,

Ik heb tot nu toe niks meer gehoord. Ik verwacht nog wel een herinnering en aanmaning van deze mensen maar ook die ga ik niet betalen. Mochten ze een incassobureau gaan sturen dan zal ik aangifte gaan doen van stalking en oplichting. En een advocaat inhuren als het nodig is. Maar ik denk niet dat ze zover zullen gaan eigenlijk omdat dit gedoe nergens op slaat.

Gesloten