Vakantie-garant / IHO BV

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
redhead55

Re: Vakantie-garant / IHO BV

Bericht door redhead55 »

Vandaag ook de aanmaning ontvangen met uiteraard een ingebrekestelling.
Kort daarop als volgt gereageeerd: U bent eveneens in gebreke gebleven. Er is geen mail van 2 februari, ondanks het log
dat U overlegt. (daarin zijn delen van ip adressen afgeschermd, hetgeen duidt op manipulatie van de logfile. Dat zegt overigens nog niets want het zou slechts bewijzen dat de mail verstuurd zou zijn. Het zegt echter niet dat de geadresseerde het ook ontvangen heeft.). Ik heb ze van harte uitgenodigd bij de rechtbank. Dan doen we daar dezelfde zoekactie ten overstaan van de rechter in alle zoekmappen, inclusief spam. Laat incassobureu maar komen. Die kunnen toch niets doen. Als ze echt willen incasseren zullen ze toch eerst een vonnis bij de rechtbank moeten halen en vervolgens een deurwaarder inschakelen voor de executie van het vonnis. Maar geloof me, zover gaat het niet komen. Geen rechter die hier in gaat trappen.
Gewoon poot stijf houden en vooral :niet betalen!

janny

Bericht door janny »

Ik heb jammer genoeg wel betaald, nadat ik een aanmaning heb gekregen.
Kreeg een dag later de link naar deze site jammer genoeg te laat dus.
wel blij dat iedereen hetzelfde verhaal had wat ik had verstaan, dacht n.l dat het aan mij lag.
bank gevraagd terug te storten maar was te laat.
formulieren aangetekend erachter aan gestuurd, maar ze blijven zeggen dat ze in hun gelijk staan.
hoe verder.,
wie heeft er wat ondernomen?

GertjanBuddy

Bericht door GertjanBuddy »

Ik ben bang dat je naar dat geld kunt fluiten. Ik vind het echt balen dat hun taktiek van mensen bang maken met een aanmaning soms werkt. Die oplichters achter die site zitten morgen lekker op een terrasje van jouw geld. Van mij krijgen ze geen cent totdat een rechter mij dwingt te betalen.

redhead55

Bericht door redhead55 »

Heb vandaag de tweede aanmaning ontvangen!
Het eerder gestuurde log zegt niets. Delen van IP adressen zijn vervangen door **. Volgens hun mogen ze dat afschermen.
Kan zo zijn maar dan is het log dus gemanipuleerd. Bovendien zegt dat log niets meer dan dat ze pretenderen een mail gestuurd
te hebben. (gezien de manipulatie kun je daar ook aan twijfelen). Als je zo zeker wilt zijn dat er rechtsgeldig een overeenkomst tot
stand gekomen is, vraag je om een ontvangst-/leesbevestiging! Bij mij werd gesuggereerd dat de mail in de spambox terecht was gekomen, aan mijn aandacht was ontsnapt, en na 7 dagen automatisch zou zijn verwijderd. Erg knap dat zij "weten" dat de bevestigingsmail in de spambox "moet" zijn beland maar dat vervolgens de mail met de factuur en alle volgende correspondentie wel in de "gewone" mailbox beland! Dan heb je dus bewust een mail opgesteld waarvan je op voorhand weet dat die in een spambox beland! Los daarvan, zo'n mail wordt niet "verwijderd". Die blijft in die spambox staan! Als ik zo zou opereren zou ik naast de log ook een kopie van de betreffende mail hebben meegezonden als bewijs. Niets echter van dat alles!.Ze vallen daarmee glorieus door de mand en geen rechter die dat argument gaat accepteren! Heb ze van harte uitgenodigd om de zaak bij een rechter aan te brengen! (maar zover gaat het niet komen hoor!)
Overigens heb ik over 3 weken een vergadering op de Hogehilweg 17 dus een ideale gelegenheid om daarna even bij de buren op nr 19 binnen te stappen. Ik wed, niet meer dan een bureau en een pc die al die leuke mails aan jullie verstuurd. En misschien zelfs dat niet eens maar gewoon een werkplek waar je met een laptop aan de slag kunt!

GertjanBuddy

Ik ben heel benieuwd wat je daar aantreft. Houd ons op de hoogte aub.

redhead55

Bericht door redhead55 »

Mogelijk dat het volgende, afkomstig van de site van Consuwijzer, velen kan helpen:

Wordt er tijdens het hetzelfde telefoongesprek aan u gevraagd om op een bepaalde telefoontoets te drukken ter bevestiging van de overeenkomst? Of wordt u gevraagd ‘ja’ te zeggen en wordt dat op band opgenomen? Dan hebt u nog niet schriftelijk ingestemd. Er is dan dus nog geen geldige overeenkomst tot stand gekomen. De schriftelijke instemming is bedoeld om u de kans te geven om het contract rustig te lezen. Zodat u een bewuste keuze kan maken of u het contract echt wilt. Pas na de schriftelijke instemming komt de overeenkomst tot stand en gaat de bedenktijd lopen.

Met andere woorden: de bandopname zegt dus niets. Als de beloofde bevestigingsmail in Uw spambox is terecht gekomen, of U heeft hem helemaal niet ontvangen, EN U heeft niet op andere wijze (schriftelijk) ingestemd, dan is er nog steeds geen overeenkomst omdat niet aan het schriftelijkheidsvereiste is voldaan.

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... dsvereiste

redhead55

Bericht door redhead55 »

Ik hou altijd wel van een beetje onderzoek doen.
Vakantiegarant had eerder een pdf bestand gestuurd dat moest bewijzen dat de bevestigingsmail op 2 februari verstuurd was.
De pdf bestond uit de "headers" waaruit moest blijken dat het bericht was afgeleverd, alsmede de tekst van de betreffende mail.
Het eerste wat opviel waren de regelafstanden bij de headers. Daarnaast waren delen van ip adressen verwijderd (volgens hen uit oogpunt van privacy) waarmee de mail log al ongeloofwaardig wordt. De indruk bestond dat deze "mail log" in word gemaakt was
(wat de regelafstanden zou kunnen verklaren) en vervolgens geconverteerd is naar pdf. Bepaalde regels waren ook nog gehighlight
(met geel)
Ik heb de pdf geexporteerd naar word. Vervolgens heb ik de 2 afbeeldingen (een tegoedbon en het vakantiegarant logo) opgeslagen.
Daarna heb ik mijn outlook (office) geopend en de tekst van de email gekopieerd in een nieuw emailbericht. Op de juiste plaatsen
heb ik vervolgens de 2 hiervoor genoemde afbeeldingen ingevoegd.
Daarna heb ik deze vanaf mijn reguliere caiway mailadres verzonden naar het hotmail/live mailadres van mijn vriendin.
Binnen 1 minuut stond de mail in haar ongewenste -/ spam mailbox met de volgende opmerkingen:
Dit bericht is geidentificeerd als spam. Het wordt na 10 dagen verwijderd.
Het bericht is geen ongewenste e-mail | geblokkeerde inhoud weergeven.

Daarmee is aangetoond dat de mail zodanig is opgesteld (met name door de enorm grote tegoedbon in de email) dat deze wel in spam-/ongewenste mail moet belanden. Daar is dus door hen welbewust op aangestuurd.

Uiteraard heb ik e.e.a. gedocumenteerd d.m.v. de nodige screenshots (en geprint) om e.e.a. aan te kunnen tonen voor het geval dat het tot een rechtszaak mocht komen.

De uiterste annuleringsdatum was 18/2 maar de mail was al verwijderd op 12-13/2 (2febr + 10 dagen)

Een ontvangst-/leesbevestiging werkt ook in hotmail wat blijkt uit het volgende:

This is the mail system at host smtp-out2.caiw.net.

Your message was successfully delivered to the destination(s) listed below. If the message was delivered to mailbox you will receive no further notifications. Otherwise you may still receive notifications of mail delivery errors from other systems.

The mail system

<xxxxx(verwijderd)@hotmail.com>: delivery via
barracuda-auth.caiw.net[62.45.**.**]:25: 250 Ok: queued as 1C194D90026

Dit zegt dus alleen dat het bericht in de mailbox is afgeleverd, niet in welke mailbox (inbox spambox etc.)

Ook de headers zien er compleet anders uit:

Return-Path: <[email protected]>
Received: from DESKTOP9AT2LO6 (***-***-158-163.dynamic.caiway.nl [163.158.***.**])
(Authenticated sender: xxxxxxx)
by smtp-out2.caiw.net (Postfix) with ESMTPSA id 81D13A009B
for <[email protected]>; Thu, 26 Apr 2018 21:58:48 +0200 (CEST)
Return-Receipt-To: <[email protected]>
From: <[email protected]>
To: <[email protected]>
Subject: Welkom!
Date: Thu, 26 Apr 2018 21:58:44 +0200
Message-ID: <!&!AAAAAAAAAAAYAAAAAAAAA[email protected]caiway.nl>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/related;
boundary="----=_NextPart_000_0000_01D3DDA9.C0464AC0"
X-Mailer: Microsoft Outlook 16.0
Thread-Index: AdPdmCnFtIEiQJUpQHCLXxKsnJA5Pw==
Content-Language: nl
Disposition-Notification-To: <[email protected]>

(de laatste regel duidt op een ontvangstbevestiging door de geadresseerde)

Ik zal hier ook nog in een volgene posting een transcriptie plaatsen van de bandopname.
Voor velen waarschijnlijk zeer herkenbaar.

redhead55

Bericht door redhead55 »

Als beloofd, de transcriptie van het telefoongesprek.
vooral de 3e vraag is interessant. Door het gebrekkige Nederlands bent U waarschijnlijk nog bezig
met het eerste deel van de vraag en ontgaat U het deel over de spambox. De hele vraagstelling duurt 3/4 minuut!
Bovendien, waarom zou U een spamaccount toevoegen aan Uw contacten ? O ja, U wist natuurlijk
niet dat de mail als spam zou worden aangemerkt, terwijl vakantiegarant dat nu juist wel wist (zie vorige post).

Ze zijn super beledigd, vinden dat ik valse beschuldigingen uit, terwijl ze mij woorden in de mond leggen die ik niet
gezegd heb. Lezen schijnt, net als spreken, een probleem voor ze te zijn.
Laat ze maar komen met een rechtszaak. (gaat niet gebeuren)

Transcriptie van telefoongesprek tussen Vakantiegarant en X. d.d. 01-02-2018

Vr = vragensteller (in gebrekkig Nederlands)
Ge = gebelde persoon
Gespreksduur: 2 min 24 sec.

Vr:
Luister even goed mee. Welkom bij Vakantiegarant. Dit deel van het gesprek wordt opgenomen zodat U altijd kunt verwijzen naar onze afspraken. Gaat U hiermee akkoord ? (10 sec)
Ge:
Ja (2 sec)
Vr:
Het is vandaag donderdag 1 februari 2018, ik spreek met mevrouw X, geboortedatum xx-x-1966, U woont op X-straat xx, postcode XXXX XX XXXXXXX, Uw mailadres [email protected]. Kloppen deze gegevens ? (22 sec)

Ge:

Ja, klopt (1 sec)

Vr:

Wilt U Uw mailadres voor de zekerheid herhalen mevrouw X ? (4 sec)

Ge:

X X apenstaartje hotmail.com. (3 sec)

Vr:

Dank U wel. U ontvangt van ons een email he, met een bevestiging voor het recht om binnen een jaar met 20% korting twee week lang te mogen verblijven in een van de luxe vakantiewoning van het aanbod van Vakantiegarant en de bijbehorende informatie en een tegoedbon ter waarde van 20 euro voor het vervoer naar de vakantiewoning en de algemene voorwaarden van Vakantiegarant.
Deze zullen wij binnen 3 werkdagen mailen naar xxxxxxxxx at hotmail.com. Let er wel op dat onze mail eventueel tussen de ongewenste mails terecht kan komen. Om dit te voorkomen kunt U at
Vakantie middenstreep garant punt com toevoegen aan Uw contacten. Is dit duidelijk voor U ? (44 sec)

Ge:

Ja hoor (1 sec)

Vr:

Het eenmalige bedrag van 349 inclusief alle bijkomende administratieve kosten betaalt U uiteraard enkel als U besluit om er gebruik te maken van dit aanbod. Indien U toch afziet van het aanbod dient U deze binnen 14 dagen na verzending van de bevestigingsmail kosteloos telefonisch te annuleren.
Gaat U hiermee akkoord ? (23 sec)

Ge:

Ja, ga ik mee akkoord (2 sec)

Vr:

Ik zal U zo nog even Uw rechten betref de telemarketingswet doorgeven. Dit was het ik stop nu de opname. Uw rechten in de telemarketing als U niet meer gebeld wenst te worden voor verkoopdoeleinden ken ik U doorverbinden met het bel niet register. Wilt U doorverbonden worden ? (17 sec)

Ge:

Nee hoor (1 sec)

Vr:

Heeft U nog vragen aan mij mevrouw X ? (2 sec)

Ge:

Nee het is duidelijk (1 sec)

Vr:

Dan wil ik U hartelijk danken voor Uw kostbare tijd dan wens ik U hele fijne dag verder.

Ge

Oke zelfde hoor

Vr:

Graag gedaan hoor, tot ziens

Ge:

Oke hoor

GertjanBuddy

Bedankt voor je uitgebreide onderzoek Redhead. Het is gewoon één grote oplichtersbende van een bedrijf dat pas sinds eind vorig jaar bestaat volgens de Kamer van Koophandel.

Rotterdam3206

Bericht door Rotterdam3206 »

Zelfde als andere mensen meegemaakt als op dit forum.
1 mei ben ik gebeld, vertrouwde het niet, omdat deze meneer al bijna alles van mij wist, op mij e-mail na, maar toch maar mijn e-mail gegeven, want 'ach wat kan je e-mailadres nou kwaad'.
Toch maar na het telefoongesprek opgezocht wat VakantieGarant nou inhoud en ja hoor overal stond 'Opgelicht' 'Pas op!'. Ik toch wel een beetje in paniek de politie gebeld (niet het 112 nummer) voor advies. Zij raden me aan gewoon niet te betalen en af te wachten. Daarna toch ook maar Juridsch Loket gebeld voor meer advies, zij raadde me aan om maar een mail of brief te sturen naar VakantieGarant met dat je binnen de 14 dagen annuleert, dit had ik gedaan.
Ik had er duidelijk in vermeld dat ik mij binnen 14 dagen afmeldt, dat ik schriftelijk en/of mondeling geen toestemming heb gegeven om met enige overeenkomst akkoord te gaan en dat ik binnen twee weken een reactie van hun terug verwacht. Dit heb ik gestuurd naar het e-mailadres wat vermeld staat op hun site.
Gelukkig dezelfde dag een reactie gekregen. Dat doormiddel van mijn mail, de eerder telefonische aanvraag is geannuleerd, mocht ik toch nog gebruik willen maken van hun diensten kan ik mij opnieuw via hun site aanmelden. Wat ik natuurlijk nooit ga doen. Ik hoop er nu vanaf te zijn, ik heb alles bewaart dus ze kunnen niets maken, ik heb nergens akkoord opgegeven.

Heb me ook gelijk afgemeld bij bel-mij-niet.nl zodat deze schimmige bedrijven mij niet meer kunnen bellen, zo wel, nooit meer iets van informatie geven, zelfs mijn naam niet!

Anoeska

Bericht door Anoeska »

Mij is hetzelfde overkomen. Ik werd ook gebeld inderdaad met hetzelfde verhaal.
Hun mail was bij mij ook in de spam terecht gekomen en de factuur wel in mijn postvak.
Ik had per mail afgemeld hiervoor.
Bij hun is die mail nooit aangekomen, dus kreeg ik een factuur.
Ook ik weiger te betalen voor Iets waar ik toch geen interesse in heb.
Maar in dit geval hadden ze te vermelden dat ze voor een ander bedrijf moesten bellen.
Ik heb intussen zowel per telefoon als per email contact met ze gehad en ze dreigen inderdaad met een incassobureau.
Dus nu zit ik met mijn handen in het haar wat ik ermee moet doen.

GertjanBuddy

@Anoeska: Vooral niet betalen!!! Het enige wat ze doen is dreigen en mensen onder druk zetten in de hoop dat deze uit angst toch maar gaan betalen. Jij krijgt er niets voor terug en die oplichters hebben weer makkelijk geld verdiend. NIET BETALEN!!. Ik zit in dezelfde situatie en van mij krijgen ze geen cent tenzij een rechter mij daartoe verplicht.

Maantje

Bericht door Maantje »

Ik denk inderdaad dat ze alleen maar dreigen. Ik heb een aanmaning
gekregen die 22 maart betaald moest zijn. Ik heb er niet meer
op gereageerd en heb sindsdien niets meer gehoord. Dus ik zeg ook :"Niet betalen !!"

janny

Bericht door janny »

Ik heb inderdaad de bank gebeld mAr het geld was al weg. Vandaag zijn de mensen van oplichting bij me geweest op 22 mei wordt er aandacht aan besteed bij opgelichtt.
wij denken dat vakantie garant gewoon niet bestaat, oplichting dus

GertjanBuddy

Op de website van Vakantiegarant staat het adres Hogehilweg 19 in Amsterdam. Op dat adres zit een bedrijfsverzamelgebouw en helemaal niemand van Vakantiegarant. Er komt alleen iemand dagelijks de post ophalen daar werd me bij de receptie verteld. Weer een bewijs dat Vakantiegarant niet meer dan een schimmig bedrijfje is met geen ander doel dan mensen geld uit de zak te kloppen door deze bang te maken en onder druk te zetten.

AAN IEDEREEN DIE DIT LEEST: VOORAL NIET BETALEN!!!

Gesloten