Telefoonafpersing

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Moderator
Site Admin

Re: Telefoonafpersing

Bericht door Moderator » 04-02-2014 22:15

Ook in de uitzending van 4 februari 2014 besteedden we weer aandacht aan telefoonafpersing.

Rosaaa

Bericht door Rosaaa » 03-11-2015 16:00

Helaas ben ik een te aardig en naïef persoon, waardoor precies al het onderstaande ook mij vorige week is overkomen. Ik dacht iemand die zijn baan dreigde te verliezen te helpen door een abonnement af te sluiten en hem het toestel en contract te geven. Ikzelf zou er ook geld aan overhouden. Gelukkig is het voor mij maar bij 1 abonnement gebleven, omdat ik weg moest. Toen ik daarna weer zou afspreken viel het kwartje pas dat dit natuurlijk complete oplichterij is.

Als ik het verhaal nu na vertel kan ik bijna niet geloven hoe ik hier in heb kunnen trappen, maar ik had totaal geen idee van het bestaan van dit soort praktijken en ben daarbij niet iemand die mensen snel wantrouwt (helaas). Het verbaasde mij ook hoeveel moeite de desbetreffende jongeman en zijn 'baas' erin hebben gestoken om het hele verhaal geloofwaardig te maken. Hij heeft mij een foto gestuurd van dat hij aan het werk was, hij legde mij uit hoe het hele systeem werkt binnen een telecom bedrijf, hij had contracten in zijn zak die geannuleerd waren. Allemaal bullshit, maar ik ging er niet vanuit dat iemand zoveel shit eromheen zou bedenken om mij er maar in te luizen. Ook heb ik weinig verstand van telecombedrijven en dergelijke dus dacht van Nouja oke, het zal wel dan.

Ontzettend dom, maar wat ik vooral naar vind, is dat hier nu weinig aan gedaan kan worden. Ik moet nu op mijn eigen blaren zitten, maar wat ik vooral vervelend vind is dat er na mij waarschijnlijk nog veel meer jonge mensen zijn die hier in gaan trappen.

Dit gebeurde in Amsterdam, ik ontmoette de jongeman tijdens het uitgaan waar hij misschien al met voorbedachte rade op zoek was naar meisjes die te goedgelovig zijn??? Jammer dat ik geen foto kan delen.

damian.kers
Contacteer:

Bericht door damian.kers » 06-02-2017 17:28

Hallo,

Ik ben door 'Kevin van Leeuwen' opgelicht door middel van verstrekte telefoon abbonomenten.

Gesloten