Oplichting is volgens de politie altijd 'civiel'.

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Gesloten
Aangever62

Oplichting is volgens de politie altijd 'civiel'.

Bericht door Aangever62 » 25-02-2019 21:30

Oplichting is volgens de politie altijd 'civiel'. Ook ik had eens aangifte gedaan wegens oplichting middels, nu bewijsbare, vervalste bewijsstukken. Dat was 'civiel'. En agent kon het weten "want ik ben hulp-officier van justitie geweest'. Nu werd later mijn aangifte wel opgenomen, maar alleen maar omdat ze dat wettelijk verplicht zijn. En werd er vervolgens dus door de politie (en OM) niet gekeken naar mijn bewijsstukken. Het betrof een door mijn (toenmalige) leidinggevende gefabriceerd 'gespreksverslag' van '4 december 2014' (dus meer dan een jaar oud zodat ik het onder outlook niet meer terug zou kunnen vinden) met de 'afspraak' dat ik toestemming moest vragen om over te mogen werken (meneer weigerde immers mijn overwerk uit te betalen omdat hij na maandenlange fouten in mijn urenadministratie daar van hoger hand geen toestemming meer voor kreeg, of omdat hij zelf uit was op mijn dagdienstbaantje) maar was schijnbaar vergeten dat we op 19 december 2014 nog een beoordelingsgesprek hadden gehad waarvan in ons beoordelingsformulier niets is terug te vinden van dat 'gesprek' en 'afspraak' van zogenaamd 15 dagen daarvoor. Terwijl hij nu beweert dat mijn overwerk het bedrijf alleen maar geld kost had hij mij toen nog zelfs positief beoordeeld voor mijn kwantiteit van mijn werkzaamheden. Maar politie en OM deed niets met mijn bewijs. Ze vroegen hem alleen maar 'heeft u het naar waarheid opgesteld?'. Waarna hij natuurlijk zei 'ja'. Zo had ik na 30 jaar daar mijn baan verloren.
Laatst gewijzigd door Aangever62 op 27-02-2019 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.

xisuy

Re: Oplichting is volgens de politie altijd 'civiel'.

Bericht door xisuy » 26-02-2019 22:25

gaat dit nu over oplichting of over een intern geschil van officier of een agent.
want wat ik eruit opmaak word er zelfs met bewijs gerotzooid.
wat weer onder froude valt.
kom op dat willen we toch niet kan dit niet gewoon even onderling geregeld worden.
daar zijn toch oplossingen voor.
ook outlook kan lijden aan data verlies.
dat is hinderlijk maar niet urgent.
outlook online of windows ?
online ben ik door hacking data verloren die ik op dat moment hard nodig had als bewijs tegen marktplaats oplichting.
helaas niks aan te doen.
Ik vind uw tekst maar een raar verhaal politie die rommelt met papier als bewijs en dan officier is vervolgens over overuren die niet betaald worden klaagt.
of iemand probeert een raar verhaal op te hangen of er word onvrede geuit.
onvrede uiten doen we allemaal maar dit kan werkelijk even anders

Aangever62

Bericht door Aangever62 » 27-02-2019 14:42

Dank voor uw reactie. Met de vervalsing (met derhalve de valse datum 4 december 2014) had mijn toenmalige leidinggevende mij en HR af willen laten zien van uitbetaling van, weldegelijk met instemming gemaakt, overwerk. Daardoor is een conflict ontstaan en hebben ze bij de kantonrechter mijn arbeidscontract willen laten ontbinden. Toen is vervolgens die vervalsing ook nog eens als (vals) bewijsstuk aan het kantongerecht aangeleverd. (Inmiddels als een 'brief' want ik kon inmiddels verder dan een jaar terug kijken in mijn mailbox waar ik die 'mail' natuurlijk niet zag staan). Dat is valsheid in geschrifte. Art. 225 Wetboek van Strafrecht. Inmiddels had ik ook als bewijs ons beoordelingsformulier van 15 dagen na dat vermeende gesprek als bewijs dat dat gesprek én afspraken niet hadden plaatsgevonden. Maar de agent beweerde dus dat het een civiele zaak was. Uiteindelijk heeft hij mijn aangifte wel op moeten nemen. Maar vervolgens deed hij met mijn aangifte en bewijsstukken niets. En beroept zich nu op het Openbaar Ministerie, maar dat ik ook van het zelfde laken een pak.

xisuy

Bericht door xisuy » 27-02-2019 18:01

Ik kan niet opmaken uit uw tekst of u op dat moment in dienst was als hulp officier of uit dienst.
en wat uw aangifte precies betreft. wat overigens komt omdat zoiets ook moeilijk uit te leggen is laat staan te verklaren.
ik heb helaas meerdere problemen gehad op gebied van valsheid geschriften.
na aangiftes wegens diefstal of onterecht ontnomen.
mails die door storingen zoek zijn dus geen bewijs account die door oplichters gehackt worden op het moment dat ze door hebben dat je hun erin luist.
marktplaats die gewoon tegen werkt paypal wat je account laat verdwijnen als sneeuw voor de zon en nog veel meer.
vreemd genoeg wisten de oplichter wel het bewijs te vervalsen en tegen mij te gebruiken. waardoor ik dus in de problemen kwam zie dan nog maar aan te tonen dat het anders licht.
duidelijk bij mij is dat systemen niet werken het politie systeem niet wat overigens bij nader aandringend verzoek ook stukken miste.
marktplaats die de boel kwijt was niet dat ik zeg dat marktplaats verplicht is mee te werken. maar het zou in veel oplichting zaken wel schelen. voor ik tever van van de topic afwijk onbetaalde overuren kunnen heel simpel anders op gelost worden.
mail box zonder bewijs is hinderlijk niet urgent. vreemd genoeg werkt hotmail gmail of overige instantie,s die daar overigens gewoon een backup op de server van hebben maar het vaak teveel moeite vinden dat terug te zetten.
ik vermoed dat er in dat conflict werkelijk iets meer aan de hand was dan enkeld extra uren hoog opgelopen spanningen wegens werk druk. klagende mensen over oplichting hacking froude. het is aan de orde van de dag dagelijks zijn er 100de mensen slachtoffer van dit soort zaken velen doen of durven geen aangifte te doen teveel gedoe. wat de pak kans klijn maakt als de betreffende instantie,s een handje helpen is niet alles op te lossen maar maakt het wel een stuk beter voor de samen leving.
want als het er werkelijk op aankomt aspirant agent agent digitaal agent jurist officier hoofd officier of wat dan ook ook een burger kan mogelijk als agent optreden of ongemerkt toezicht houden en via bepaalde routings zorgen dat er ergens tips aan komen zodat andere stappen gaan zetten. uit eindelijk zijn we gelijk. recht zaak of niet.
als er een rechtzaak van komt zijn we 6 stappen te ver. omdat het anders had gekund. maar teveel mensen tegen gewerkt hebben.

xisuy

Bericht door xisuy » 28-02-2019 17:17

wat ik nog steeds niet snap waarom moest die datum terug en er wist toch iemand vanaf.
die had toch kunnen zeggen dit is fout gegaan het klopt wat er gezegd word.
archief mail kan met het archief opschonen emmers zoek raken software die daar voor is is niet altijd even gebruiks vriendelijk.
daar zijn backup tooltjes voor die slaat je mail extra op in lagen.
gooi je het archief leeg bestaat de backup nog.
gooi je daar het archief van leeg heb je zelfs nog een laag naar mate het aantal lagen wat je insteld.

mogelijk blijft over dat een collega iets te verbergen had en uw mailbox leeg gooide.
er iets fout is gegaan bij een update van het netwerk of systeem.

en warom zouden we met een datum schuiven.
met datums schuiven doen we wel eens als er ergens iets niet goed is gegaan omdat recht te zetten dat doen we dus achteraf en niet vooraf.

als politie en justitie bij mij ook eens nog eens wat recht kwam zetten.
ik wacht intussen al zo,n 15 jaar. het enige wat ze weten is dat er veel opgeslagen staat. maar waar dat weten ze dan weer niet.
bewijs stukken zijn zoek dit is zoek dat is zoek alles is zoek.
maar onderzoek naar waar het mogelijk in welke opslag dat staat tja het onderzoek is vermoederlijk ook intussen zoek.
niet dat het mij wat boeit zolang ze het gratis en voor niks voor me op willen slaan kost het mij geen plaats namelijk.

Gesloten