OPGELICHT?! SLOTENMAKER

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Moderator
Site Admin

Slotenmakers - 16 september 2014

Bericht door Moderator » 16-09-2014 21:58

Je hebt haast en trekt snel de deur achter je dicht. Op het moment dat je het doet, besef je dat de sleutel nog binnen ligt. Paniek! Of je hebt de sleutel wel, maar je slot is kapot en je krijgt de deur niet open. In deze gevallen zit er niets anders op, je moet een slotenmaker bellen. Maar als je niet oppast kan dit een heel duur grapje worden.

Nils

Re: OPGELICHT?! SLOTENMAKER

Bericht door Nils » 19-01-2015 15:25

Hey man wat vervelend voor je. Ik heb dit zelf ook meegemaakt ik had toen een slotenmaker in Amsterdam]gebeld die had het bij mij voor €60 gefixt. Zeker een aanrader.

[URL verwijderd door moderator]

ameni

Bericht door ameni » 10-04-2015 19:21

Uitzending van 16 sept. 2014 gemist, anders was ons dit niet gebeurd.
Gisteren konden wij de deur niet meer openkrijgen, van binnenuit ook niet. Slotenmaker gebeld, geen prijsopgave opgevraagd. Uiteindelijk moesten wij een rekening betalen van 730,21 euro. Het zat ons helemaal niet lekker, maar wel de rekening ondertekend en betaald natuurlijk :(
Gisteravond zijn we gaan googelen en ja hoor dan komen de oplichtingsverhalen naar boven, het bedrijf klopt ook nog. 24H Slotenservice Nederlande.
Ze zouden vandaag terugkomen om nog de klinkers te leveren, maar ze zijn niet geweest. Gewoon teruggebeld. Ze zouden contact opnemen of langskomen. Ik heb ze tot nu toe niet gezien of gehoord. Dus die openstaande werkzaamheden zullen ook wel niet meer uitgevoerd gaan worden.
Achteraf voel je je zo dom. Maar ook enorm boos, omdat je blijkbaar niemand meer kunt vertrouwen.

Fred78

Bericht door Fred78 » 02-06-2015 11:14

Hallo,

Ik heb onlangs gebruik moeten maken van een slotenmaker, en deze man heeft mij een in mijn ogen zeer hoog bedrag berekend. Voordat ik iemand daadwerkelijk beschuldig van oplichting, zou ik graag zeker willen weten of een dergelijk bedrag wel of niet gebruikelijk is. Ik noem daarom op dit moment nog geen naam, want ik heb niet de intentie iemand onnodig zwart te maken

De situatie is als volgt:

Op een zaterdagochtend heb ik de sleutel aan de binnenkant van de deur laten zitten, en toen de deur dichtgetrokken. Ik heb via internet gezocht naar een slotenmaker bij mij in de buurt (die op dat moment open was), en hem gevraagd te komen. Ik besef me achteraf dat ik stom ben geweest door niet eerst naar de prijs te vragen, maar op dat moment wilde ik zo snel mogelijk weer naar binnen. Er kwam iemand, en ik moet zeggen dat het werk professioneel is gedaan en in de behandeling net en aardig was. Omdat ik een slot met anti-kerntrekbeslag heb, moest er goed geboord worden om er doorheen te komen. Dit boren nam ongeveer 20 tot 30 minuten in beslag. Na binnen te zijn geraakt, bood ik de man een kop koffie aan. Hij heeft toen zo'n 15 tot 20 minuten gezeten. Vervolgens bleek hij voor het plaatsen van een nieuw slot niet de juiste materialen bij zich te hebben. Hij heeft toen een half uur in zijn bus gezocht, en kwam toen tot de conclusie dat hij terug naar kantoor moest. Een uur later kwam hij terug, en heeft toen nog zo'n 20 minuten gewerkt om het slot te monteren. Daarna heeft hij ook nog een kop koffie gedronken. Uiteindelijk heeft hij mij 375 euro gerekend voor het slot, de voorrijdkosten en manuren. Omdat ik het hem tijdens de werkzaamheden vroeg, weet ik dat het beslag en cilinder samen 145 euro kostten. Dit betekent dus dat hij mij 230 euro heeft gerekend voor het werk en het vervoer.

- Is dit normaal voor de netto werktijd van alles bij elkaar 60 minuten (90 min incl koffie)?
- Ben ik als klant verantwoordelijk voor de tijd dat hij kwijt is aan het vinden/halen van het juiste materiaal? Ik heb precies aangegeven wat de situatie was, inclusief dat het om anti-kerntrekbeslag ging.
- De afstand van zijn kantoor naar mijn huis is 20 kilometer
- Het was op zaterdagochtend

Ik hoor graag van mensen die een soortgelijke opdracht hebben laten uitvoeren, of van eventuele slotenmakers die op dit forum actief zijn.

Alvast bedankt!

Moderator
Site Admin

Bericht door Moderator » 02-06-2015 13:55

Opgelicht?! heeft hier in de uitzending aandacht aan besteed, zie: http://www.opgelicht.nl/dossiers/detail/7577/

michellevzand

Bericht door michellevzand » 15-06-2015 09:55

hoi,

ik sta voor een dichte deur... vanochtend in alle haast deur dicht getrokken
Heb geen reserve sleutel bij de hand en ook geen familieleden die er 1 hebben.
wie heeft ervaring met dit? help!

Michelle van Zand

Computerin

Bericht door Computerin » 08-02-2016 21:47

Vandaag had ik de pech dat mij sleutel afbrak in mijn voordeur. Dus zat er niets anders op dan een slotenmaker te bellen. Via google bij slotenmakersnel.nl terecht gekomen. Slotenmakersnel.nl stuurde FREANK SLOTENSERVICE.
Freank slotenservice heeft mijn slot er binnen 5 minuten kunnen uitboren. Heel erg fijn, maar helaas werd ik hierna geconfronteerd met een exorbitant hoge factuur!!
Waarschijnlijk ben ook ik, net zoals vele andere Nederlanders de afgelopen jaren slachtoffer geworden van een malafide slotenmaker. (zie ook de items die kassa en oplicht hierover hebben gemaakt)
Dus bij deze een waarschuwing. PAS OP VOOR SLOTENMAKERSNEL.NL!!!!!!!!!!

mehmetenschede

Bericht door mehmetenschede » 17-02-2016 00:52

Slotenmakervooru.nl kost 280 euro per uur. ( Slotenmaker voor U : KvK-nummer 64328031).

Mijn vriendin heeft op 15 november 2016 haar sleutels thuis vergeten.
Ik was die dag telefonisch niet bereikbaar, omdat ik op mijn werk was.
Toen heeft zij op internet/google gezocht naar een slotenmaker in Enschede.
Ze kreeg bovenaan google, www.slotenmakervooru.nl

Ze heeft dus gebeld naar slotenmakervooru.nl en later kwam er een slotenmaker langs en die heeft de deur open gemaakt.

Na het openen van de deur, kreeg mijn vriendin een factuur van 280 euro.

Ik kwam maandag avond laat thuis en kreeg het verhaal te horen.
Ik weet dat lokale slotenmakers voor tussen de 80 euro en 120 euro, je deur openmaken.
Maar dat wist mijn vriendin natuurlijk niet.
Omdat zij de niet op de hoogte was van de slotenmakers prijzen, dacht zij dat dat een marktconforme prijs was voor de dienstverlening van een slotenmaker.
Mijn vriendin moest de factuur ook ondertekenen.

Er is dus voor een dienstverlening aan een prijs-onbewuste vrouw, 250% meer gefactureerd dan de gebruikelijke tarief.

Ze is als het ware, opgelicht waar ze bij stond.
En dat allemaal door een bedrijf dat op Google helemaal bovenaan de lijst staat.

Mijn vriendin dacht dat het een bedrijf uit Enschede was, wat achteraf bleek dat het een online bedrijf was in Soest, waar een paar jongens achter de website klanten proberen te werven. Zij hebben op verschillende plekken in Nederland een aantal slotenmakers in dienst.

Ik heb vandaag gebeld om te vragen waarom ze 280 euro hebben gefactureerd, voor minder dan één uur werken.
Ik kreeg te horen, dat dat bedrag aan mijn vriendin was toegelicht en dat wij eraan vast zaten, want mijn vriendin had het ondertekend.
Ze wouden het mij niet nog een keer vertellen, want het was al aan mijn vriendin toegelicht. Ze zeiden ook tegen mij dat ik alle juridische stappen mocht ondernemen, maar dat dat allemaal geen zin zou hebben.

Als mijn vriendin 16 februari 2016 niet zou betalen, dan zou er vanaf 17 februari 2016, een incasso procedure starten, tegen mijn vriendin.

Meneer George zei aan de telefoon, dat als mijn vriendin het bedrag van 280 euro niet spoedig zou gaan betalen, dat hij dan de bankrekening van mijn vriendin zou laten blokkeren en beslag zou laten leggen op haar inkomen. Wij zijn als het ware mentaal (psychologisch) in shock.

Ik heb vorig jaar (mei 2015) een slotenmaker thuis gehad, en die heeft voor het openen van de deur, 90 euro inclusief btw gerekend.
Omdat ik afgelopen maandag, telefonisch niet bereikbaar was, heeft mijn vriendin mij telefonisch niet kunnen bereiken om te vragen welke slotenmaker dat geweest was.

Ze heeft willekeurig een slotenmaker uit Enschede gezocht op Google, en die gebeld.
Achteraf bleek het helemaal niet Enschede te zitten en absurde prijzen te hanteren.

Ik wil een schappelijke prijs betalen voor een dienstverlening van minder dan één uur.
Ik wil het bedrag van 280 euro niet betalen.

Heeft iemand ervaring met dit soort klusjes websites, die prijs-onbewuste mensen aan de deur oplichten (voor een klein klusje, gigantische bedragen factureren).

Ik heb meneer George gesproken van slotenmakervooru.nl.
Meneer George was wel heel boos en dreigde mij met juridische stappen te nemen.
Ik moest van hem niet langer de telefoon lijn bezet houden, want dat kostte hem tijd en geld. Hij zei dat als ik nog langer hun via de telefoon aan het gesprek zou houden, dat hij dan mij voor het gerecht zou gaan slepen.

Later heeft meneer George tegen mij gezegd dat ik met de slotenmaker die de dienst heeft verleend, zelf moest spreken.

Meneer George heeft mij de telefoon nummer gegeven van H. Ernez Montage, dat is de slotenmaker die in dienst werkt van de website, en in de regio Enschede, Hengelo en Almelo opereert.
Ik heb met meneer Ernez gesproken over de dienst en de factuur.
Meneer Ernez zei dat hij niets aan de factuur kon doen, en dat ik toch naar het kantoor (website) slotenmakervooru.nl moest bellen en met de jongens op kantoor moest praten.

En zo ben ik dus van kast naar muur gestuurd.

Ze wouden mij niet vertellen waar het kantoor (bedrijf) gevestigd was.
Volgens meneer George moest ik niet hun, maar mijn vriendin aansprakelijk stellen voor deze gigantisch dure factuur.
Het was volgens hem, de keus geweest van mijn vriendin om hen te bellen.

Wat moet ik nu doen.
Ik ben wel bereid om een schappelijke bedrag te betalen van 100 euro, voor een dienstverlening van minder dan één uur.
Maar 280 euro schiet mij echt in het verkeerde keel gat.

Iemand die via de uitzendbureau werkt, verdiend 300 euro in 5 werkdagen.
Daar moet hij 40 uur, keihard voor werken.

De slotenmaker heeft alleen de deur opengemaakt.
Er is dus geen slot vervangen, ook geen cilinder vervangen en ook geen deurbeslag vervangen. Het is puur, deur openmaken en verder niets.

Moet ik aangifte doen bij de politie, van oplichting ?
Of moet ik een jurist inschakelen ?

Heeft dat allemaal wel zin ?

mehmetenschede

Bericht door mehmetenschede » 17-02-2016 01:09

Slotenmakervooru.nl kost 280 euro per uur. ( Slotenmaker voor U : KvK-nummer 64328031).

Ze heeft dus gebeld naar slotenmakervooru.nl en later kwam er een slotenmaker langs en die heeft de deur open gemaakt.

Ik weet dat lokale slotenmakers voor tussen de 80 euro en 120 euro, je deur openmaken.
Omdat zij de niet op de hoogte was van de slotenmakers prijzen, dacht zij dat dat een marktconforme prijs was voor de dienstverlening van een slotenmaker.

Er is dus voor een dienstverlening aan een prijs-onbewuste vrouw, 250% meer gefactureerd dan de gebruikelijke tarief.

En dat allemaal door een bedrijf dat op Google helemaal bovenaan de lijst staat.

Mijn vriendin dacht dat het een bedrijf uit Enschede was, wat achteraf bleek dat het een online bedrijf was in Soest, waar een paar jongens achter de website klanten proberen te werven. Zij hebben op verschillende plekken in Nederland een aantal slotenmakers in dienst.

Ik heb vandaag gebeld om te vragen waarom ze 280 euro hebben gefactureerd, voor minder dan één uur werken.
Ik kreeg te horen, dat dat bedrag aan mijn vriendin was toegelicht en dat wij eraan vast zaten, want mijn vriendin had het ondertekend.
Ze wouden het mij niet nog een keer vertellen, want het was al aan mijn vriendin toegelicht. Ze zeiden ook tegen mij dat ik alle juridische stappen mocht ondernemen, maar dat dat allemaal geen zin zou hebben.

Als mijn vriendin 16 februari 2016 niet zou betalen, dan zou er vanaf 17 februari 2016, een incasso procedure starten, tegen mijn vriendin.

Meneer George zei aan de telefoon, dat als mijn vriendin het bedrag van 280 euro niet spoedig zou gaan betalen, dat hij dan de bankrekening van mijn vriendin zou laten blokkeren en beslag zou laten leggen op haar inkomen. Wij zijn als het ware mentaal (psychologisch) in shock.

Ik heb vorig jaar (mei 2015) een slotenmaker thuis gehad, en die heeft voor het openen van de deur, 90 euro inclusief btw gerekend.
Omdat ik afgelopen maandag, telefonisch niet bereikbaar was, heeft mijn vriendin mij telefonisch niet kunnen bereiken om te vragen welke slotenmaker dat geweest was.

Ze heeft willekeurig een slotenmaker uit Enschede gezocht op Google, en die gebeld.
Achteraf bleek het helemaal niet Enschede te zitten en absurde prijzen te hanteren.

Ik wil een schappelijke prijs betalen voor een dienstverlening van minder dan één uur.

Heeft iemand ervaring met dit soort klusjes websites, die prijs-onbewuste mensen aan de deur oplichten (voor een klein klusje, gigantische bedragen factureren).

Ik moest van hem niet langer de telefoon lijn bezet houden, want dat kostte hem tijd en geld. Hij zei dat als ik nog langer hun via de telefoon aan het gesprek zou houden, dat hij dan mij voor het gerecht zou gaan slepen.

Later heeft meneer George tegen mij gezegd dat ik met de slotenmaker die de dienst heeft verleend, zelf moest spreken.

Meneer George heeft mij de telefoon nummer gegeven van H. Ernez Montage, dat is de slotenmaker die in dienst werkt van de website, en in de regio Enschede, Hengelo en Almelo opereert.
Meneer Ernez zei dat hij niets aan de factuur kon doen, en dat ik toch naar het kantoor (website) slotenmakervooru.nl moest bellen en met de jongens op kantoor moest praten.

Volgens meneer George moest ik niet hun, maar mijn vriendin aansprakelijk stellen voor deze gigantisch dure factuur.

Wat moet ik nu doen.
Ik ben wel bereid om een schappelijke bedrag te betalen van 100 euro, voor een dienstverlening van minder dan één uur.

Er is dus geen slot vervangen, ook geen cilinder vervangen en ook geen deurbeslag vervangen. Het is puur, deur openmaken en verder niets.

mehmetenschede

Bericht door mehmetenschede » 17-02-2016 01:10

Wat moet ik nu doen.

Slotenmaker

Bericht door Slotenmaker » 25-01-2017 15:11

Ik heb me aangemeld op het forum.
Had Opgelicht maar ook RamBam al eens een mail gestuurd met info over deze praktijken.
Me even kort voorstellen aan de Forumlezers. Mijn naam is Mat Verstappen ! neeee niet Max :-).
Heb sinds 1993 een beveiligingsbedrijf/slotenmakers bedrijf in het zuiden van Nederland.
We adverteerde in de gouden gids en hadden zo de spoed klanten.
Er stonden een stuk of 10 regionale bedrijven in de gids.
Nu staan er grote advertenties en hebben de plaatselijke bedrijven zich teruggetrokken.
Ze kunnen de vraagprijzen voor advertenties en "ADD-kliks" op het internet gewoon niet betalen.
Dus je wordt ook niet meer gebeld en gaan deze klanten naar de Call center bedrijven en hun zogenaamde "mannetjes".
Onze spoedklussen zijn door dit nieuwe redelijk nieuw fenomeen met 90% gedaald.
Al jaren bereiken ons de verhalen over torenhoge rekeningen en slecht afgeleverd werk.
Er zijn in Nederland een 600 bedrijven die in meer of mindere maten iets met sloten doen.
Een aantal hebben een dag- en nacht service en leveren in de regio spoedeisend werk zoals buitensluiting.
In het programma snap ik dat het NSSSG naar voren wordt geschoven als zijnde het Gilde van slotenmakers.
Dat is een vertekent beeld. Er zijn minimaal net zoveel goeie slotenmakers in Nederland die niet zijn aangesloten.
Zo heb je ook nog Politie keurmerk bedrijven, Borg erkende bedrijven en de NBR bedrijven. Allemaal bezig met bouwkundig beveiligen. Maar snap wel dat er gekozen is voor deze branche partij.
Ben na aanleiding van het item in RamBam bezig geweest om een keurmerk platvorm op te zetten voor excellente slotenmakers. Maar daar gaat veel tijd in zitten en dat koste nogal wat om via internet dit op te zetten.
Bij gebrek aan sponsoren ( hoge kosten) ben ik daar maar van afgestapt.
Helaas daar ik denk dat de burger daar wel iets aan zou hebben.
Je kan op postcode zo ede beste bedrijven vinden. Open en transparant. Je weet dan van te voren waaraan je begint.
Daarmee zul je de boeven in ons vak niet mee weg krijgen maar hun aandeel zal snel stoppen.
Immers als ze de advertenties niet meer kunnen betalen stopt het vanzelf.
Het zou de sloten fabrikanten sieren om te investeren in een keurmerk maar die hebben zo hun eigen belangen en afwegingen. Dat geld ook voor de overheid die niet thuis geeft als je om steun vraagt om zoiets op te zetten.
Het koste allemaal geld en dan haken partijen al snel af. Jammer

anvandelest

Bericht door anvandelest » 27-05-2018 19:01

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met C.E.Sloten Service in Someren die bij mij een voordeur hebben geopend.

kleinepinda

Bericht door kleinepinda » 31-05-2018 07:55

Gisteren, 30 mei 2018, heb toen ik wilde gaan hardlopen mijn sleutel vergeten. Omdat ik de woning onderhuur, heb ik de huidige bewoner gebeld die helaas niks meer voor mij kon doen.
Op internet maar gezocht naar een slotenmaker en dit resulteerde in slotenmaker-sleutelkoning.nl. Het eerste contact was al heel vreemd. Ik legde uit wat er aan de hand was en er werd iemand naar mij toegestuurd. Over de prijs kon niet gepraat worden, werd bot duidelijk gemaakt, enkel de voorrij kosten van E 25,00,-. Op de vraag of het per factuur kon, dit staat aangegeven op de website, werd niet ingegaan en zelfs opgehangen.
Na een half uur kwam de slotenmaker. Al snel gaf hij aan het heel druk te hebben en moest nog een telefoontje afhandelen. Ik had het idee dat hij dit expres in mijn bijzijn deed. Een andere vrouw was in dezelfde situatie beland als ik en zij wilde graag weten hoeveel het ging kosten. Na vragen zoals, het merk van het slot en of het een veiligheidstrip bevat, kwam het bedrag uit op +/- E 250,00,- De vrouw ging hier niet mee akkoord en de slotenmaker hing geïrriteerd op. Op mijn vraag wat het ging kosten en of het per factuur kon, reageerde die ook meteen geïrriteerd en vragend of ik dat niet met de centrale had besproken. Ik gaf aan dat dit gesprek al snel werd afgekapt. Hij stelde een prijs voor van E 125,00 all inc., maar dat het niet per factuur gaat omdat hij niet zo werkt. Hij stelt voor om binnen te kijken of er iets van waarde is, waardoor ik alleen de voorrijkosten nog hoef te betalen en tegen de centrale moet aangeven dat ik de opdracht heb geweigerd. Ik ga hier maar mee akkoord. Hij begint met het openmaken van de deur, met een spray en een strip. Na 10 minuten geeft die het op en geeft aan dat die toch het slot moet open boren. Dit gaat met dan iets van E 300,00,- meer kosten. Voordat ik het doorheb is die al bezig en is het slot ineens eruit geboord. We lopen naar binnen en hij kijkt gelijk naar iets van waarde. Telkens geeft hij mij ook het gevoel dat die met wilt matsen en dat ik blij moet zijn dat die de deur voor me heeft geopend. Hij kan helaas niks vinden, behalve mijn computer en telefoon. Tijdens het opmaken van de factuur geeft die dan ook meermaals aan het zonde te vinden van het geld want "je kan er ook een nieuwe laptop en/of telefoon van kopen". Met andere woorden, sta je computer af. Je kan toch een nieuwe kopen van het geld wat je nu bespaard. Omdat ik hier niet mee akkoord ga, omdat ik het voor mijn werk nodig heb blijft die schrijven. Waar ik ineens het idee krijg dat die extra dingen in rekening aan het brengen is. De factuur komt dan ook uit op E 536,51,- Ik vraag hem wat die centrale precies is en hij legt het uit. Op de vraag wat zij aan percentage vangen, geeft hij aan dat het 50% is.
Wanneer hij nog een laatste poging doet om mijn telefoon afhandig te maken en vraag wat ik nu cash in huis heb (E 70,00,-) moet ik tekenen en stuurt hij zijn rekeningnummer. Later zie ik dat hij nog wat dingen heeft aangevinkt, wat er eigenlijk op neerkomt dat we samen de prijs goed zijn overeengekomen en dat ik geen klachten heb. Dit was niet aangevinkt toen ik tekende.

Ik heb deze excessieve factuur aan mijn ouders en vrienden voorgelegd en die zeiden dat dit gewoon echt niet kon. Ik ben daarop gaan kijken op internet, ik had dit eerder moeten doen maar als je voor een gesloten deur staat ben je blij dat iemand je kan helpen, en kwam uit op verschillende klachten. Met eenzelfde werkwijze als deze.

Edit moderator: naam slotenmaker verwijderd, na anderhalf jaar en wisselingen in de personele bezetting verdienen ze een schone lei

anvandelest

Bericht door anvandelest » 31-05-2018 23:29

Triest verhaal.
Dit gebeurt dagelijks, malafide slotenmakers die misbruik maken van een noodsituatie.
Bij mij was het nog "erger".
Ik moest voor 40 min.werk maar liefst 625, 20 afrekenen!, gewoon overdag.
Slecht gereedschap,, niet de juiste cilinder enz.
Slordige factuur, geen contactgegevens van het bedrijf, een eenmansbedrijf:C.E.Sloten Service in Someren!
Ook gebeld via een centraal nummer!
Wees gewaarschuwd voor deze slotenmaker!
Op een gegeven moment gaan ze er aan!
Maar ja, dan is de buit binnen en gaan ze op een andere manier verder.
Helaas bestaat dit soort figuren.

Ami1

Bericht door Ami1 » 11-08-2018 12:58

Ook ik ben gister opgelicht door slotenmakers de sleutelkoning. Helaas waaide de deur dicht met sleutel in het slot aan de binnenkant. Uit stres gegoogled naar een slotenmaker en bij de sleutelkoning terecht gekomen. Telefonisch gevraagd wat de kosten ongeveer konden zijn. Dat kon de monteur ter plekke pas bevestigen. Ook werd verteld dat er met pin betaald kon worden. De tussenpersoon gaf aan dat de monteur binnen 20 minuten aanwezig zou zijn. Uiteindelijk heb ik een uur gewacht! Monteur reed in een normale auto en droeg geen bedrijfskleding maar normale kleding.

Eenmaal aangekomen gaf de monteur aan dat het om een flipperdeur ging en dat de kosten hoger zouden worden maar liefst €264!. Vreemd. Dus vroeg ik of dit de standaard kosten zijn die ieder bedrijf hanteerd? Hij gaf natuurlijk aan van wel. Naief dat ik was stemde ik erin mee omdat ik ervan uit ging dat er speciaal gereedschap voor gebruikt moest worden. Dit bleek niet waar te zijn. Alvorens hij begon moest ik eerst tekenen dat ik ermee akkoord ging. Na dat ik had getekend pakte meneer een plastic plaatje en ging 1 minuut heen en weer tussen de deur en hij was open. Ik had er geen fijn gevoel bij. Uiteindelijk kwam meneer ook nog dat er btw bij kwam en uiteindelijk op een bedrag van €320 kwam! Voor 1 minuut werk en ook nog eens geen vervanging van een nieuw slot! Aangezien de pin “opeens” storing had kon er alleen cash betaald worden. Ik voelde me zwaar in de zeik genomen. Achteraf kreeg ik een factuur waarbij er dingen aangevinkt waren die niet van toepassing waren.
De algemene lijn terug gebeld voor een klacht en werd onbeschoft te woord gestaan dat het mijn eigen schuld was dat ik ermee akkoord ben gegaan en dat het probleem toch verholpen is. Woedend en machteloos dat ik was!

Dit is een wijze les geweest. Ik hoop dat deze boeven snel gestopt kunnen worden voordat ze meer geld kunnen stelen van de eerlijke hard werkende mensen!

Gesloten