Internet oplichting marktplaats

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Gesloten
Hyp3b3ast666

Internet oplichting marktplaats

Bericht door Hyp3b3ast666 » 28-01-2019 19:07

Ik ben ook pas geleden opgelicht in juli 2018. Ik kocht een gelimiteerde sneaker. Yeezy 350 v2 red stripe kocht. Ik dacht ik ga niet de volle mep van 800 euro betalen dus zocht tweede hands. Had er 1 gevonden voor 280 netjes betaald via tikkie (had ik niet moeten doen eigenlijk). Toen was er nog geen gelijk oversteken volgens mij. Ben helaas voor €280 euro opgelicht. Kreeg andere schoenen binnen, het waren neppe. Waren wel zelfde model maar dan in andere kleur. Had telefoonnummer, bankrekeningnummer, sociale media accounts (Instagram en snapchat waren gekoppeld aan telefoonnummer), stem bericht via Whatsapp, ip adres, naam, foto's van gezicht dader, mogelijke woonplaats en nog veel meer. Maar bleek niet genoeg te zijn om een onderzoek te starten. Dus bezwaar brief geschreven naar het OM. Helaas komen die met hetzelfde antwoordt . Helaas kunnen we geen onderzoek starten, omdat andere onderzoeken voorrang hebben en ze de capaciteit er niet voor hebben. Wat een ongelofelijke onzin. Ze hebben wel tijd voor andere onnodige dingen. Besteed die tijd dan gewoon om criminelen op te sporen.

Het OM gaf mij het advies om het via civielrechten op te lossen. Ik moet zelf via een rechtzaak mijn geld terug eisen of in ieder geval terug te halen. Maar dat is het het geld niet waard je bent zelf da nog meer kwijt voor wat je voor je product hebt betaald.

Politie en marktplaats moet naar mijn mening meer doen tegen internetoplichting.
Oplichters kunnen gewoon hun gang gaan in Nederland, want politie doet toch niks. Je kunt naar je geld fluiten. Nederland is een te tolerant land. Je kunt hier als het ware doen en late wat je wilt.

Ik zeg niet dat de politie slecht is, maar er zijn redelijk wat verbeter punten.

Een tip aan marktplaats:
Je zou het product naar een tussenpersoon via marktplaats kunnen sturen. Net zoals stockx.com. Betaal je misschien wel extra voor maar wordt je minder snel opgelicht.

Dat gelijk oversteken is ook niet helemaal waterdicht. Het is meer in het voordeel van de oplichter. Want je kunt alleen maar aangeven pakket ontvangen of niet. Maar verkoper hoeft alleen een track en tracé te hebben en dan heeft degene al zijn geld. Want marktplaats kan zogenaamd niet controleren wat er in de doos zat.

Johnmarie

Re: Internet oplichting marktplaats

Bericht door Johnmarie » 31-01-2019 15:25

Met betrekking op het Om kan een gelijke mening geven het OM is liever Lui dan moe. Het OM maakt zich liever af met een de zelfde uitvluchten. Onlangs is bij een vrouw van 70 jaar door haar kleinzoon het gezicht in elkaar getimmerd, Het gezicht zag uit als of onder een auto gekomen was, Ook hier werd de zaak door het OM niet in behandeling genomen om de zelfde redenen. Vertrouwen moet men in justitie niet meer hebben.

xisuy

Re: Internet oplichting marktplaats

Bericht door xisuy » 26-02-2019 22:17

het is niet alleen oplichting via marktplaats.
het is zelfs erger.
als je niet uitkijkt lijst een oplichter je er nog in ook dat is mij overkomen.
werd opgelicht kocht later weer wat bij een ander dat kwam binnen.
en kreeg ik de politie op de stoep op verdenking van zwart handel omdat ik wat spullen in dozen opgeslagen had staan vertrouwde ze het niet en namen alles mee. heb daar nooit meer wat van gehoord ook nooit niks terug gehad.
marktplaats en politie doen er dus net zo hard aan mee.

WAARDELOOS opheffen marktplaats ik verklaar marktplaats in ieder geval failiet.
dan is het over en afgelopen.

Gesloten