LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vals geld

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Gesloten
Moderator
Site Admin

Vals geld

Bericht door Moderator » 26-08-2014 22:11

Praat hier mee over vals geld.

Huize-de-Treek

Re: Vals geld

Bericht door Huize-de-Treek » 14-09-2014 16:12

Gelukkig voor mij heb ik nog nooit met zoiets te maken gehad, maar misschien komt dat door de tips die ik van Tros Radar en Opgelicht krijg.
Als ik contant geld in mijn handen krijg dan let ik op het watermerk en het zilvergedeelte.
In het zilvergedeelte moet je de getallen zien wat op het briefje staat.
Het getal in het zilvergedeelte licht op als je het tegen het licht houdt.
Opgelicht Redactie, als ik in een betrouwbare winkel kom zoals A&H, V&D, dan maak ik mij niet zo'n zorgen omdat dit soort winkels het briefgeld zelf ook controleren.
Maar zou ik in een winkel komen met niet zo'n bekende naam; ik kan niet zogauw een naam bedenken, dan kijk ik wel degelijk of ik het watermerk zie en het getal in het zilvergedeelte, ook kijk ik of het getal in het zilvergedeelte niet verminkt is .
Ik heb van Tros Radar en de Politie geleerd dat je ook moet kijken of het zilvergedeelte niet loslaat.
Is het allemaal goed, dan is er niets aan de hand.
Laatst in een uitzending van Antoinette Hertsenberg met haar programma opgelicht, ging een collega van haar op pad om een Oplichter te ontmaskeren en daaruit bleek dat de Oplichters nog geen manier gevonden hebben om het watermerk in het Eurobiljet na te maken, goed zo, houden zo, zeggen wij dan, toch ben ik op mijn hoeden en houd het zilvergedeelte waarover ik sprak goed in de gaten.
Indien u van de redactie of u Moderator nog gouden tips voor mij hebben, hoor ik het graag.
Met vriendelijke groeten, P.Th. de Treek

Gesloten