LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op met open wifi!

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Gesloten
Moderator
Site Admin

Pas op met open wifi!

Bericht door Moderator » 09-09-2014 22:02

Praat mee over de uitzending van 9 september 2014.

M0i

Re: Pas op met open wifi!

Bericht door M0i » 09-09-2014 22:12

Mijn vraag is
Hoe veilig ben je als je zowel op je tablet en smarthone een goeie anti virusprgramma hebt geinstalleerd. ?
Ik gebruik Kaspersky op beide apparaten

MisterWaakzaam

Bericht door MisterWaakzaam » 10-09-2014 08:39

En wat ook van belang is dat wanneer je je webmail wilt bekijken met een open WiFi-verbinding, je goed moet opletten of je in de adresbalk van je browser https ziet staan. Is dat het geval dan is de verbinding tussen jouw PC, tablet of smartphone en de desbetreffende website beveiligd.

Huize-de-Treek

Bericht door Huize-de-Treek » 11-09-2014 21:06

Hai Tros Opgelicht,

Met belangstelling keek ik jullie uitzending over de WIFi verbinding.
Ik moet zeggen dat, ook al heb ik mijn Android Smartphone net een blauwe Maandag, ik heb na jullie uitzending nadat de door jullie ingehuurde Hacker liet zien hoe een Hacker te werk gaat, meteen 1. Malware scanner app geïnstalleerd; jullie waarschuwde er ook voor, dat je wanneer je gratis apps download ook in veel gevallen malware erbij krijgt en 2. ook een Firewall.
Ik zelf gebruik geen WIFI; ik weet niet hoe het bij andere mensen ingesteld staat, bij mij staat het standaard op uit.
Ik wou afgelopen Zondag geen WIFI verbinding instellen omdat ik per 1 Oktober 2014 een andere Internetprovider heb en dus ook een ander telefoonnummer, maar toen ik jullie uitzending zag, wist ik mij te herinneren dat de Redactie van Opgelicht hier aleens eerder voor gewaarschuwd had, dus nam ik meteen maatregelen door een Firewall app op mijn Smartphone te installeren; dit heb ik gedaan via mijn Computer en usb kabel Smartphone.
Weet u Tros Opgelicht redactie, wat ik gedaan heb zou iedereen feitelijk moeten doen.
Als ik ergens ben en mijn Mobiele Provider ligt eruit door bijvoorbeeld een storing, dan activeer ik mijn WIFI in de hoop dat ik ergens verbinding kan maken en zorg ervoor dat de Firewall de url onderschept.
De Firewall is bij mij al actief, alleen moet ik dus ervoor zorgen zoals ik hiervoor al zei, dat de Server met zijn url ingevoerd is in de Firewall.
Ik heb u na die uitzending een link toegestuurd voor Firewalls, ik hoop ook dat er iets bij zat voor u en dat u net als ik een Firewall geïnstalleerd hebt.
U van Opgelicht denkt met mij en onze medemens mee, mag ik ook met jullie meedenken!?

Hier volgd een link om een goede Firewall voor je Smartphone uit te zoeken.
https://www.google.nl/search?sourceid=c ... smartphone

Tip: Zorg er ook voor, dat je een Malware scanner app op je Smartphone hebt.
Want ook al heb je voor jou een goede Firewall app gekozen en geïnstalleerd, dit betekend niet dat wanneer je een gratis app download, geen gevaar kan lopen.
De malware scanner doet dus wat het zegd.

Gesloten