LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online datingfraude - 28 januari 2014

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Gesloten
Moderator
Site Admin

Online datingfraude - 28 januari 2014

Bericht door Moderator » 28-01-2014 21:56

Heeft u ook te maken gehad met online dating fraude? Vertel het ons hier.

Delphine58

Re: Online datingfraude - 28 januari 2014

Bericht door Delphine58 » 29-01-2014 14:28

Goedemiddag,

Op 6 oktober 2013 ben ik, via Face Book, in contact gekomen met Martin C., uit de Verenigde Staten. Ik was niet echt op zoek naar een date maar vind het gewoon leuk om met andere mensen uit andere landen te chatten.
Het duurde echter niet lang of ik kreeg de mooiste liefdesbrieven, gedichten etc. toegestuurd en ik viel als een blok voor deze man.
Op 22 oktober vertelde hij mij dat hij naar de UK ging, een zakenreis. Nadien zou hij op bezoek komen in Nederland, hij wilde mij ontmoeten.
We bleven chatten en ook belden we af en toe. Op vrijdag, 8 november zou hij me een berichtje sturen wanneer hij zou arriveren op Schiphol, op zondag 10 nov.
En toen werd het stil, ik hoorde niets en dacht dat hij teruggegaan was naar USA. Tot ik zondag een telefoontje kreeg van het London Bridge Hospital, hij had een ongeluk gehad.
En, toen had hij geld nodig om de ziekenhuisrekening te betalen, hij was over zijn limiet met zijn creditcard. En ik heb een bedrag gestuurd.
Daarna gingen bij mij alarmbellen rinkelen, ik was al gewaarschuwd, maar kon daar op dat moment niets mee.
Ik kan niet beschrijven wat er op dat moment door me heen ging. De wereld op zijn kop. Ik heb hulp gezocht en gevonden bij Romancescam.org in Amerika, fantastische mensen.
Ik heb er ontzettend veel van geleerd en het zal me nooit weer overkomen.
Maar het zal niet stoppen zolang er geld wordt overgemaakt naar scammers.
Ik heb aangifte gedaan maar de politie kon er niets mee, ook Face Book heb ik een bericht gestuurd, ik weet niet of ze er iets mee doen.
Misschien een leuk onderwerp voor een uitzending.

Dit is een summiere omschrijving van deze datingfraude, ik zou er een boek over kunnen schrijven.

Ik ben "ervaringsdeskundige", ik zou graag in contact komen met anderen die dit ook hebben meegemaakt.

Hartelijk dank voor de uitzending.

Met vriendelijke groet,

H.Z.

Huize-de-Treek

Bericht door Huize-de-Treek » 13-09-2014 16:32

Op deze oude topic wil ik toch even reageren:

Ik snap niet dat de meeste mensen niet op een normale manier aan iemand kunnen komen.
Vroeger in de jaren 60\70 tot aan de 21ste eeuw kon iemand nog op een normale wijze aan een partner komen, maar tegenwoordig heeft men zo'n een of andere flut site nodig om iemand te vinden.
Als ik dan berichten lees over zo'n onbenullig datingsite-tje wat in de meeste gevallen ook nog bakken met geld kost, vraag ik mij zolangzamerhand af, waar is mijn medemens in Godsnaam mee bezig.
Wat is er gebeurd dat men niet meer op een normale manier een partner kan krijgen.

Weet je, dat je als mens belazerd word is nooit leuk, maar men vraagd er wel om.
Je weet dat criminelen op Internet rondwaren en van alles doen om jou het geld op slinkse wijze afhandig te maken en toch laat men zich telkens weer vangen.

:? Echt volk, deze man begrijpt jullie totaal niet.

Almirah

Bericht door Almirah » 10-10-2014 21:46

Op 6 oktober 2013 ben ik, via Face Book, in contact gekomen met Martin C., uit de Verenigde Staten. Ik was niet echt op zoek naar een date maar vind het gewoon leuk om met andere mensen uit andere landen te chatten.

japie1971

Bericht door japie1971 » 11-10-2014 13:15

Huize-de-Treek schreef:Op deze oude topic wil ik toch even reageren:

Vroeger in de jaren 60\70 tot aan de 21ste eeuw kon iemand nog op een normale wijze aan een partner komen, maar tegenwoordig heeft men zo'n een of andere flut site nodig om iemand te vinden.

:? Echt volk, deze man begrijpt jullie totaal niet.
Vroegah... toen de vissen nog op het land liepen en je poepen met een lange "oe" schreef? En ow.. toen zaten er ook nog 7 blikjes in een sixpack... :lol: :mrgreen:

Gesloten