LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongedekte buitenlandse cheques

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Gesloten
Moderator
Site Admin

Ongedekte buitenlandse cheques

Bericht door Moderator » 30-10-2013 17:00

Praat mee over de oplichtingstruc met ongedekte buitenlandse cheques.

apie79

Re: Ongedekte buitenlandse cheques

Bericht door apie79 » 07-11-2013 22:01

Ik heb zelf de uitzending over ongedekte buitenlandse cheques van 29 oktober jl.niet gezien, maar kreeg een week later het verhaal van mijn vader te horen.
Het verhaal uit de uitzending leek verdacht veel op wat mij is overkomen of liever gezegd bijna is overkomen,want dankzij de tip ben ik er dus niet ingetrapt.

Een paar weken geleden kreeg ik een mail over de trouwjurk die ik op tweedehands.net had staan.
Er werd gevraagd wat ik voor de jurk wilde hebben, ik antwoordde het bedrag en kreeg een mail in het Engels terug dat ze akkoord ging met het bedrag.
Vervolgens zei ze dat ze een cheque met het bedrag zou opsturen, inclusief wissel kosten en transsport kosten.
De cheque zou ze via haar baas regelen.
Een paar dagen later ontving ik de cheque, maar het bedrag was 10x zoveel als afgesproken.
Ik heb terug gemaild dat ik de cheque had ontvangen en aangegeven welk bedrag er op de cheque en gevraagd of dit wel klopte.
Ik kreeg antwoord en ze zei dat het bedrag correct was. Het was meer dan afgesproken wegens de verschepings kosten, wissel koers etc. Ik vond het wel veel, maar had ook geen idee wat de kosten voor het verschepen zouden zijn....
Ik ben dus toch met de cheque naar de bank gegaan
De cheque is nu nog in behandeling, maar ik weet nu al wel dat deze niet gedekt zal zijn.
Ik heb de mevrouw in Engeland gemaild en aangegeven dat hier in Nederland verhalen rondgaan over niet gedekte cheques en ik heb niks meer van haar vernomen.
Gelukkig heb ik mijn jurk nog niet verstuurd.

Gesloten