LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nep-investeerder uit Bangkok - 9 oktober 2012

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Gesloten
Moderator
Site Admin

Nep-investeerder uit Bangkok - 9 oktober 2012

Bericht door Moderator » 10-10-2012 10:53

In deze economisch moeilijke tijden is het verre van gemakkelijk om bij de bank een lening te krijgen voor een bedrijf. Om een zakelijke droom toch te kunnen verwezenlijken gaan ondernemers op zoek naar alternatieven. Via verschillende websites is het mogelijk in contact te komen met geïnteresseerde investeerders. Met behulp van deze investeerders kunnen de ondernemers toch de grote stap maken. Echter, niet elke investeerder blijkt zo betrouwbaar als hij zich voordoet.

Jan uit het Bos

Re: Nep-investeerder uit Bangkok - 9 oktober 2012

Bericht door Jan uit het Bos » 11-10-2012 20:01

Slimme combinatie van identiteitsfraude en 419.

Het is zo lastig om hier iets tegen te doen. Thailand interesseert het in zijn geheel niet wat er heeft plaatsgevonden en de Nederlandse politie kan hier al helemaal niets mee.

Er zijn veel vermogende 'Angel Investors' of andere particuliere initiatieven. Ook crowdsourcing kan een oplossing bieden. Maar goed, ik ben bang dat veel van de plannen daar niet goed genoeg voor zijn... Nog nooit heb ik gehoord van een particuliere financierder die zonder een persoonlijke ontmoeting geld ging uitlenen.

Wat ik verder niet begrijp... Als je 25k of meer gaat lenen, waarom vlieg je dan niet naar de investeerder toe?

Jan uit het Bos

Bericht door Jan uit het Bos » 12-10-2012 12:28

De nagekomen reactie van Investormatch.nl spreekt boekdelen...

Ben eigenlijk wel benieuwd waarom in de uitzending geen aandacht aan het Investormatch verhaal is besteed. Het getuigd niet van kwaliteit wat we van de Tros zouden verwachten. Vooronderzoek, hoor en wederhoor en niet zomaar een verhaal klakkeloos overnemen.

Helaas sprak de Raad voor de Journalistiek al eerder in het nadeel van Opgelicht?! Het is zo jammer omdat het programma wel degelijk een maatschappelijke functie heeft. De verstrekte informatie moet dan wel correct en volledig zijn en weinig tot de eigen verbeelding van de kijker.

Om terug te komen op het onderwerp...

Investormatch.nl geeft in een open reactie aan investeerders en ondernemers het volgende aan:

'Helaas heeft de ondernemer onze adviezen (We hebben haar vervolgens nadrukkelijk geadviseerd niet met deze - ons onbekende investeerder - in zee te gaan en aangeboden om deze partij eerst door ons te laten checken) in de wind geslagen en is de ondernemer vervolgens opgelicht. Tragisch voor haar, maar ook vervelend voor ons dat het programma alleen onze website in beeld brengt zonder verder in te gaan op de voorgeschiedenis van het verhaal.'

Als even later Google nageslagen wordt op Mw Barbara de Roos dan valt het nodige op. Het enthousiasme en het geloof in eigen kunnen heeft helaas de realiteitszin overwonnen. Dit komt sterk naar voren in de volgende quote die Mevrouw De Roos zelf uitspreekt:

Barbara de Roos: "Het is inmiddels meer dan een jaar verder en Frank is mijn trainer niet meer. Ik zou uncoachable zijn, wat in zijn school gelijk staat aan verbanning. Na alles wat ik met hem heb meegemaakt wil ik ook niet meer…"

jess83

Bericht door jess83 » 27-10-2013 10:32

hoe dom kan een mens zijn? nja ik heb me laten vangen
ik wou een lening van 10000 euro aangaan en alles was in kannen en kruiken contractje getekend geen vuiltje aan de lucht. ik kreeg zelf haar paspoort omdat ze wou bewijzen dat het niet om oplichting ging,de naam was josé pronk klint wel nederlands als je het mij vraagt maar wat deed zij in bangkok? als antwoord kreeg ik ik ben nederlandse en werk hier voor exeter finance. tot zover alles nog prima inorde ik zou de premie overmaken via western union 104 euro voor 5OOO euro te krijgen de zelfde dag nog,het andere deel zou ik later overmaken;s'morgens het geld overgemaakt en tot ong 16 uur altijd meteen email terug gekregen.toen plots alles stopte het geld was met spoed naar mijn bankrekening in belgie over gemaakt maar tot op vandaag heb ik niets meer gehoord,ze lijken wel spoorloos.wrs krijgt een andere dame of heer ooit mijn paspoort te zien :-)
zielig vind ik het in elk geval! hoe kun je mensen nog dieper de put in duwen:-(

Gesloten