LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kilometerstand terugdraaien / Dalfsen auto's

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Gesloten
Moderator
Site Admin

Kilometerstand terugdraaien / Dalfsen auto's

Bericht door Moderator » 10-10-2012 10:00

Het terugdraaien van kilometerstanden in auto’s is een groot probleem dat jaarlijks een geschatte schade 800 miljoen euro oplevert. Op dit moment is de teller terugdraaien op zich niet verboden, maar het is wel strafbaar als je een auto verkoopt waarin je de teller hebt terug gedraaid en dit niet meldt aan de koper. Vanaf 2014 komt er nieuwe wetgeving die het terugdraaien wel strafbaar stelt.

arjan5575

Re: Kilometerstand terugdraaien / Dalfsen auto's

Bericht door arjan5575 » 21-11-2012 14:53

Ik heb deze auto een anderhalve maand geleden ingeruild bij de Opel dealer in Etten-Leur (prima bedrijf overigens). Zij houden alleen de ingeruilde auto's van eigen merk en verkopen de andere merken aan de handel. Ik was benieuwd waar de onze terecht was gekomen. Ik zie nu staan bij een dealer in Bakel met de km stand 91000 en nog iets, terwijl ik hem heb weggedaan (1e eigenaar) bij 99000 en nog iets. Of verkeerd ingevuld of teruggedraait of omgekat. Gezien het aantal km sinds de laatste beurt, zou dit ook het laatste bij het register bekende stand kunnen zijn. Verder nog wat niet correcte dingen, namelijk geen cd speler en alleen de eerste paar jaar dealer onderhouden en daarna bij onafhankelijk bedrijf. Volgens hen altijd dealer onderhouden en de complete historie hiervan aanwezig. Alle papieren ter inzage heb ik thuis liggen en kunnen dus niet bij hen liggen, tenzij zelf ze het boekje zelf hebben ingevuld. Ik heb een hekel aan onwaarheden en dit riekt naar oplichting. De verkopende partij (volgens mij heeft deze de auto al weer door verkocht een nieuwe eigenaar) reageert zoals te verwachten niet op mijn vraag om opheldering. Mocht u in de omgeving Bakel wonen en u kent de eigenaar van de Mazda 3 uit 2005 met kentejken 71-RG-RZ, laat hem dan contact met mij opnemen. Deze heeft namelijk een auto onder valse voorwendselen gekocht en kan dit aankaarten bij deze "eerlijke dealer", Pasveer auto's in Bakel.

Karel Jan Vis

Bericht door Karel Jan Vis » 04-02-2013 11:39

Het bedrijf AS Auto's was voorheen Siewes auto's, zij gaan gewoon door met autohandel onder een andere naam. Ze hebben altijd met kilometerstanden gefraudeerd. Nu hebben ze importauto's, staat niets op de website of bij de Autoscout, ze vertellen het niet aan de koper (was ik).
NAP hebben ze niet op de vestiging in Apeldoorn, auto's uit het buitenland hebben geen NAP en beginnen met een NAP op te bouwen vanaf het moment dat ze hier zijn geregistreerd. DAar heb je niets aan.

Heeft iemand ook ervaring met dit bedrijf?

mercedes B200 turbo

Bericht door mercedes B200 turbo » 02-10-2014 13:38

Ik ben op zoek naar personen die ervaring hebben met Dalfsen auto's in Dalfsen, zij draaien kilometerstanden van auto's uit Duitsland tonnen terug en duperen zo iedereen. Ook bij aflevering klopt het bouwjaar niet.

jndb

Bericht door jndb » 04-12-2014 16:06

net uitzending gekeken over dalfsen auto's. auto die ik in dalfsen heb gereden en niet heb gekocht staat nu in wezep bij occasion plein wezep. Iemand ervaring hiero? staat op naam van Hendriks

tonaesesan4

Bericht door tonaesesan4 » 04-12-2014 18:18

Dalfsen auto's stond ook op naam van een mevr Hendriks.

jndb

Bericht door jndb » 09-12-2014 10:23

mijn ervaring is dat m. hendrik verkoper/poetser was bij dalfsen auto's. nu dus eigenaar van occasion plein wezep

Gesloten