LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kamerverhuuroplichting

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Gesloten
Moderator
Site Admin

Kamerverhuuroplichting

Bericht door Moderator » 04-11-2014 22:30

De kamernood is met name in de randstad nog steeds ongekend hoog. Voor studenten is het bijna onmogelijk om voor een fatsoenlijke prijs een kamer te vinden en de gemiddelde starter kan geen betaalbaar appartement vinden. Waar schaarste is, duiken oplichters helaas vaak op.

lotte.hunneman

Re: Kamerverhuuroplichting

Bericht door lotte.hunneman » 11-11-2014 22:48

Goedenavond,

Ik heb een week geleden op kamernet.nl een kamer gevonden in Losser. Het oude bankgebouw word antikraak aangeboden. Het contact met de verhuurder verloopt goed en snel. Echter kreeg ik op de vraag of ik de kamer eerst kon bekijken voor ik de sleutel aan nam het antwoord; "Helaas is dit niet mogelijk en in de anti-kraak wereld tevens niet gebruikelijk." Tevens is het bedrag wat ik totaal moet betalen voor ik de sleutel krijg boven de 500 euro. Deze betaling kan ik op kantoor contant of via internetbankieren voldoen. Hun voorkeur gaat uit naar contante betalingen. Bankbiljetten van €200,- en €500,- accepteren ze niet.

Ondanks dat de site en de e-mailadres wel goed lijken, zetten ik en mijn ouders vraagtekens bij het niet bekijken vooraf en ook bij het contant betalen. Wat te doen?

Samengevat;
Is het normaal in de "antikraak wereld" om niet eerst de kamer te kunnen bekijken, voor men de sleutels krijgt?
En moet het betrouwbaar gevonden worden dat een modern-anti-kraak bedrijf graag contant geld wil ontvangen, wanneer het om een bedrag boven de 500 euro gaat?

Groet.

Gesloten