LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ierse klusjesmannen

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Hans van Heteren

Re: Ierse klusjesmannen

Bericht door Hans van Heteren » 04-07-2013 12:11

Een kwartier geleden belde een Engels spreken de gevelreiniger aan. Ik heb hem gezegd dat er veel Engels sprekende "criminals" in zijn beroepsgroep werken en dat ik dus geen redenen heb om hem te vertrouwen.
Een jaar of twee geleden heb ik gezien dat de, in dat geval Ieren, veel mensen in mijn buurt had weten te strikken. Mijn weigering klant te worden resulteerde erin dat ik troep van de buren op mijn huis, tuinpad en auto kreeg.
De werkwijze van de heren moet wel leiden tot schade aan dakpannen e.d. Ook hun eigen veiligheid wordt bij het werk veronachtzaamd.
Afgezien van het feit dat veel van het werk niet gedaan hoeft te worden, overbodig is dus, adviseer ik om indien nodig een erkend bedrijf met controleerbare reputatie in te schakelen. Natuurlijk kan dat ook een buitenlands bedrijf zijn. Houdt dan wel rekening met de mogelijkheden tot het verhalen van schade of wanprestatie.

MarleenM

Bericht door MarleenM » 25-07-2013 15:12

Op dit moment is SteamCleaning aan ons huis bezig.
Schriftelijk overeengekomen 600 euro.
Wat kan ik er nu nog mee?
Na deze verhalen gelezen te hebben, heb ik er een slecht gevoel bij ...
Veel verhalen zijn kopieen van hoe het bij ons is (engelstalig, ergens in de buurt aan t werk en nu tussendoor bij ons aan de gang. Wel met 6 man aan het werk).
Iemand tips?

Astronaut11

Bericht door Astronaut11 » 06-08-2013 17:38

Vorige week ook actief in Almere. Ik heb ze aan de deur gehad.

gzw

Bericht door gzw » 04-09-2013 16:41

Ik heb in 2012 tot tweemaal toe de politie gebeld toen zij in Oisterwijk actief waren. Ze liepen gewoon onbeschaamd (achter)tuinen in en keken overal naar binnen of er mensen thuis waren. (of er iets te halen viel?)
De politie kon ze volgens hen alleen maar het dorp uitgooien met een boete van €150,00, zolang er nog niemand aangifte had gedaan van echte oplichting.
Het wordt hard tijd dat justitie zich met die groep gaat bemoeien en ze zonder meer keihard aanpakt en het land uitgooit. Nu komen ze er alleen met een boete vanaf.

eclipse

Bericht door eclipse » 10-09-2013 16:56

Irene je hebt toch nog niet betaald , als er wat gesloopt wordt of je ziet dat ze op het dak zitten te zuipen, maak je een foto die ook de datum aangeeft .. op de foto kunnen ze details zien waar die is genomen hoelaat welk toestel enz.... dan ken jij bewijzen dat ze er een zooitje van gemaakt hebben, maar is nog niet het geval begrijp ik.. m,aken ze schade laat je deze eerst repareren of vergoeden... veel geluk ermee of anders gezegt , ik hoop dat je goede jongens op het dak hebt..

Oosie

Bericht door Oosie » 18-09-2013 11:49

Wij zijn (via een belletje aan de voordeur) in zee gegaan met een Iers aannemersbedrijf. In eerste instantie om schoorstenen te voegen voor een acseptabel bedrag maar na een nadere inspectie ..... bleken de schoorsteenstenen alleen nog door het gewicht op elkaar te liggen. Wij zijn zelf geen deskundige maar zagen in dat de werkzaamheden noodzakelijk waren. Daarna bleken de dakpannen aan vervanging toe en bleek tenslotte ook dat het dakbeschot halfrot was. Tot op een 1 mm. doorgeroeste spijkers hielden de panlatten nog op hun plaats. De kosten zijn opgelopen tot 34.000 E incl. extra werk voor de zonnepanelen. Over het contact met de mensen van de aannemer hebben we echt geen klagen. Gewoon beleefd en meedenkend waar mogelijk. Waar het mis ging? Tussen de werkzaamheden door zat de grote vakantie in. Dak achter klaar, na de vakantie de voorkant van het dak. Dus niet! Netjes (!) een telefoontje gekregen dat men de klus niet kwam afmaken. Moeilijkheden met de werkvergunningen of zo iets. Nog een telefoontje met de mededeling dat de (Ierse) overheid het bedrijf had stilgelegd en de bankrekening had geblokkeerd. Wel alles betaald maar tot op vandaag geen 19.000 E terug gekregen! Tot nu toe hebben we geen schriftelijke reactie wie de zaak nu behartigd. Gezien de andere reacties in dit forum heb ik moeite om te geloven dat we mogelijk opgelicht zijn. Echter de firmanamen hebben wel enige overeenkomsten: Complete Bouw / Smart Bouw; Totaal Bouw; enz. Wij hebben wel enige contactgegevens in Ierland. Zijn er nog andere gedupeerden van CB/SB dan kunnen we wellicht een gezamelijke actie opzetten en middelen en krachten bundelen waardoor de financiële schade misschien beperkt kan worden?

NietZoHandig

Bericht door NietZoHandig » 15-01-2014 18:57

Tsja,

je weet dat je offertes moet aanvragen en een achtergrond check moet doen. Helaas kwamen er maar geen offertes van de aannemers die we kennen en toevallig kwam er een engels sprekende meneer langs die wel wat klusjes wilde doen.

Hij had wat formulieren bij zich, die zeer waarschijnlijk niet van 'zijn' bedrijf waren, dat bedrijf kende ik wel. Later bij het uitveoren van de weerkzaamheden was er een ander formulier. Zonder adres. Er ging wel een alarmbelltje rinkelen maar helaas net niet hard genoeg.

Om het verhaal kort te maken, hij had een voorschot nodig om het schuurdak te gaan repararen... Ze (3 man) zijn wel begonnen, maar of het ooit echt af komt?

Hij noemt zich patrick en het bedrijf "PRO Clean Contractors"

Ook oppassen in boskoop en dan maar wat langer wachten op offertes.

Michael dag

Bericht door Michael dag » 01-03-2014 19:47

Helaas nu actief op naam van First choice. Eerst schilder werk gedaan. Super netjes en achteraf pas betalen. Geen extra kosten, maar later terug met vraag voor werkzaamheden aan het dak. Door vertrouwen van eerste klus mee in zee gegaan. Helaas verzopen. Zodra ze het geld hadden vertrokken en alle nummers niet te bereiken...

Bart19

Bericht door Bart19 » 16-04-2014 10:43

Mijn moeder in Wijchen kreeg ook bezoek van de Ierse klusjesmannen. Gelukkig was ik net op bezoek en kon ze op tijd wegsturen. Ze zaten al zonder toestemming op het dak en braken dakpannen af en zaten de schoorsteen los te brikken. Hun frontman (een grote man met een rode kop) noemde zich Michael. De mannen die het vuile werk moeten opknappen leken me meer Balkantypes.

Het enige wat de politiek kan doen is een wet aannemen dat niet iedere idioot zich klusjesman mag noemen. Klusjesmannen moeten een erkend bewijs van vakmanschap en ethische code behalen. Zoals een rijbewijs. Dat moet iedere zogenaamde klusjesman als legitimatie kunnen tonen. Zo niet dan zijn ze strafbaar en kan de politie ook eindelijk ingrijpen.

Gesloten