LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huisjesverhuur

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Gesloten
Moderator
Site Admin

Huisjesverhuur

Bericht door Moderator » 26-01-2016 17:37

Op zoek naar een chalet voor de wintersport? Pas dan op voor oplichters die toeslaan via verhuursites zoals Airbnb.

Heb jij wel eens te maken gehad met oplichters die actief zijn op verhuursites? Vertel hier je verhaal.

FreekA

Re: Huisjesverhuur

Bericht door FreekA » 26-01-2016 22:19

Tip: Wacht met communiceren als het ineens buiten de website om loopt. AirBNB heeft een eigen inbox dus waarom zou je ineens via je outlook moeten communiceren? Direct contact buiten AirBNB doen ze niet aan, anders lopen ze inkomnsten mis. Of meteen een adres zchtbaar? Dat doet AirBNB ook niet.

Bij de Engels sprekende meneer dacht hij op www.airbnb.com te zitten, maar in werkelijkheid zat hij op "www.airbnb.com.roombooking.online". De URL was dus een stuk langer. Een URL moet je niet van links naar rechts lezen, maar van rechts naar links. Hij zat dus op de website "roombooking.online". De extra woorden aan de linker kant van "roombooking.online" heet een subdomain en kan gebruikt voor diverse doelen gebruikt worden. De menseer zat dus niet op een gehackte AirBNB site, maar op een kopy waar het inlog gedeelte heel goed in verwerkt was.

Zo moet je dus ook altijd heel goed opletten bij een iDEAL pagina. Ik kan een website maken die eruit ziet als de ABN en je een code voor je eReader laten intypen. De copy is dan niet voor de 5€ voor een kabeltje maar de code die ik op mijn scherm heb staan om 2.000€ over te maken op mijn bankrekening. Zodra je dan de code uit je eReader intypt, dan is dat voor mij de code om het bedrag over te maken. Kijk dus goed naar de URL: bv "rabobank.nl" en niet "rabobank.nl.iDealbetaling.info" of zo!! Tegenwoordig kan je op je telefoon/iPad vanuit de webpagina over gaan op de app van de ABN, doen, dan weet je zeker dat je de juiste transactie hebt!

Gesloten