LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Datingsites met betaalde chat -16 september 2014

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Asjemenou?

Re: Datingsites met betaalde chat -16 september 2014

Bericht door Asjemenou? » 03-10-2014 20:33

japie1971 schreef:Note...: wij zouden 2 goede aanvullingen zijn om de redactie van opgelicht te versterken :P
Hahaha :D :D :D :D

forever

Bericht door forever » 05-10-2014 14:33

japie1971 schreef:Dat 'fictieve' gedeelte bedraagt dan wel minimaal 95%. :D
Ik denk 99,99% en de overige 0,01% is vermoedelijk verdwaald en in de war, en vertrekt weer binnen een dag.

Heb mezelf ooit uit nieuwsgierigheid ingeschreven bij een vergelijkbare 'gratis' datingswebsite, naam weet ik niet meer (enkele jaren geleden). Ontvang sindsdien spam van diverse domeinen, die via een filter direct naar de vernietigingsinstallatie gaat (af en toe ontsnapt er één naar spam box).

Als jullie dus verder op onderzoek willen, zou ik in ieder geval even een nieuw e-mail adres aanmaken.

japie1971

Bericht door japie1971 » 05-10-2014 18:19

forever schreef:
Als jullie dus verder op onderzoek willen, zou ik in ieder geval even een nieuw e-mail adres aanmaken.
Daar maak ik me niet zo druk om omdat ik voor dit soort fratsen een hotmailadres gebruik en dus niet mijn dagelijkse mailadres.

:mrgreen:

Asjemenou?

Bericht door Asjemenou? » 06-10-2014 01:54

Ik was niet van plan mij op welke datingsite dan ook te registreren hoor. Je schiet er behalve een hoop spam toch niets mee op. En om een beetje te graven is dat ook helemaal niet nodig, vaak is Google je grootste vriend.

Zoals ik eerder al aanhaalde is het effect van dit soort uitzendingen altijd relatief en vooral ook tijdelijk. Mensen vergeten het simpelweg gewoon. Of het bedrijf in kwestie gaat door met andere sites of onder een andere naam zodat het ook middels zoekmachines niet meer in verband kan worden gebracht met negatieve publiciteit. Zal mij werkelijk niet verbazen als dit bedrijf straks doorgaat onder een andere naam :wink:

Feit is gewoon dat mensen die zich met dit soort praktijken bezighouden altijd weer een manier vinden om door te gaan en geld te verdienen over de rug van anderen.

japie1971

Bericht door japie1971 » 07-10-2014 23:13

Heb na 2 weken mijn ow zo succesvolle account opgezegd :D Ging overigens zeer gemakkelijk op deze site. Tot op heden ook geen mailtjes meer ontvangen.
De opbrengst was meer dan 470 mails van allemaal verschillende vrouwen. Alle voorkeuren zijn voorbij gekomen. Van hele magere blanke meisjes tot hele dikke donkere vrouwen. En alle variaties hierop. Ook zijn mij trio's, kwartetten en diverse andere 'gratis diensten' aangeboden waarvan zelfs een ervaren prostituee de oortjes gaan klapperen gok ik.

Het zijn dus wel volhouders bij dit bedrijf :lol: Of er klopt iets niet met de administratie. Heb om precies te zijn 0.00 euro besteed aan hun diensten.

Concluderend blijf ik met de vraag zitten wie hier wel intrappen. Want dit kan een weldenkend mens toch niet geloven? De foto's die je krijgt liegen er niet om en ik kan mij echt niet voorstellen dat er vrouwen zijn (met vaak een zeer aangenaam uiterlijk) die zich op deze manier aanbieden aan wildvreemde mannen van boven de 40. Zonder enige info buiten leeftijd en woonplaats.

Asjemenou?

Bericht door Asjemenou? » 08-10-2014 18:00

japie1971 schreef:
Concluderend blijf ik met de vraag zitten wie hier wel intrappen.
Tja, jij was misschien gewaarschuwd en bent er dus niet ingetrapt. Maar gezien het feit dat er een hele bedrijfstak bestaat die zich met dit soort praktijken bezig houdt zijn er kennelijk heel veel mensen die er helaas wel intrappen. Er is dus een heleboel geld in te verdienen zo blijkt. Daarom ben ik van mening dat hier vanuit de overheid en justitie meer aandacht voor moet komen.

japie1971

Bericht door japie1971 » 09-10-2014 15:17

Can't agree more than that! :!:

Buiten dat ik uiteraard de verhalen over deze sites regelmatig gehoord had, heb ik ook enig gezond verstand (wellicht ook genoeg levenservaring) om niet te trappen in de voor mij zeer ongeloofwaardige mailtjes.
Gezien het feit dat je bij een simpele image search gemiddeld rond de 50 sites aantreft, moet je er wel van uitgaan dat ze de kosten ruimschoots dekken. Dus inclusief de mensen die ze inhuren om dan wel de software te schrijven dan wel handmatig mails te sturen. Met een gemiddeld bedrag van ruim € 1,- p.b. schiet de opbrengst uiteraard snel op. Er hoeft er maar eentje te zijn die helemaal warm gemaild wordt en ze hebben de kosten voor de hosting er al uit.

Maar zeker eens dat de overheid meer moet doen aan dit soort internetfraude. Want in principe vallen dit soort praktijken hier ook onder. Vergelijkbaar met de Nigerianen die rijke westerse vrouwen beduvelen.

Asjemenou?

Bericht door Asjemenou? » 09-10-2014 20:58

japie1971 schreef:Maar zeker eens dat de overheid meer moet doen aan dit soort internetfraude. Want in principe vallen dit soort praktijken hier ook onder. Vergelijkbaar met de Nigerianen die rijke westerse vrouwen beduvelen.
Helemaal mee eens!

Overigens zag ik vandaag ook dat NB Hosting nu een andere naam heeft, de site staat in ieder geval doorgelinkt naar www.bloempotentertainment.nl, o.v.v. het kvk-nummer van NB. Ik zei het nog van de week. Zou ik ze op het idee gebracht hebben?

japie1971

Bericht door japie1971 » 11-10-2014 13:13

Asjemenou? schreef:
Overigens zag ik vandaag ook dat NB Hosting nu een andere naam heeft, de site staat in ieder geval doorgelinkt naar http://www.bloempotentertainment.nl, o.v.v. het kvk-nummer van NB. Ik zei het nog van de week. Zou ik ze op het idee gebracht hebben?
Knap verzinsel die naam... "bloempotenentertainment'. Of hebben we hier te maken met branchevervaging? :lol:

Asjemenou?

Bericht door Asjemenou? » 13-10-2014 00:42

japie1971 schreef: Knap verzinsel die naam...

Hahaha, ja ik heb ook geen idee. Klinkt als snel verzonnen. Naar buiten kijkend, zoeken naar een nieuwe naam. En daar stond een bloempot :idea:

Gesloten