LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boiler Room Fraude / Titan Invest - 5 februari 2013

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Gesloten
Moderator
Site Admin

Boiler Room Fraude / Titan Invest - 5 februari 2013

Bericht door Moderator » 05-02-2013 20:10

Discussieer mee over Boiler Room Fraude en Titan Invest.

Super Grover

Re: Boiler Room Fraude / Titan Invest - 5 februari 2013

Bericht door Super Grover » 05-02-2013 21:05

Heb net een stuk over deze scam gezien. Wat mij steeds meer gaat opvallen, bij bijna alle oplichters zaken, dat de "benadeelden" echte hebbers en daarbij ook niet bijster slim zijn.
Als je je in 2010 laat oplichten voor niet misselijke bedragen met als enige reden een hoger rendement dan bij mijn eigen bank, zoals een van de opgelichte zei, ben je niet goed snik. In de crisis tijd waarbij ieder weldenkend mens WEET dat je of niet in aandelen moet gaan of in elk geval niet meer moet geloven woeker winsten die worden voorgespiegeld . Daarbuiten denk ik ook dat als je meer dan een miljoen kan inleggen bij "vreemde" bedrijven, je nog wel een appeltje voor de dorst heb.
Ik vind het steeds meer opvallend dat de meeste "slachtoffers" vergeten te vertellen dat ze uit eigen winstbejag en hebberigheid handelen.
Ook deze mensen zullen vast wel eens hebben gehoord dat als het te mooi is om waar te zijn het dat ook is. Maar dan hebben de "slachtoffers" al dollar tekens in hun ogen en willen ze meer geld.
Nee, ik heb geen meelij met de meeste

paulat

Bericht door paulat » 05-02-2013 21:46

Merkwaardige ongepaste vraag van Antoinette Hertsenberg wat voor persoon de gedupeerde verwacht had aan de andere kant van de lijn waarop de man zei: "Gewoon een blanke van Geachte heer/mevrouw,

Erg suggestief. Ongelofelijk.

Andreas

Bericht door Andreas » 05-02-2013 22:25

Vanavond de uitzending gezien. Ik ben geschrokken van de manier waarop deze slachtoffers zich hebben laten beet nemen. Zelf doe ik ook veel in aandelen en ben daarnaast ook wel benaderd om ergens aan mee te doen maar dan voor veel kleinere bedragen. De fondsen die genoemd zijn waren onbekende fondsen op de beursen in Nederland. Daarom begrijp ik toch deze slachtoffers niet die lang gespaard hebben en dus erg zuinig zijn om hun geld te steken in onbekende beursfondsen die nooit genoemd zijn op Nederlandse sites zoals IEX.nl, Binck.nl, DFT.nl enz.

Ik heb ook wel (tijdelijk) geld verloren met handel in aandelen maar heb wel altijd het besef dat ik het kon verliezen. Kijk naar de aandelen van SNS Reaal, Imtech en KPN van de afgelopen week wat is daar mee gebeurt? Het is toch maar geld, leg het anders maar in je vrieskist.

Jan uit het Bos

Bericht door Jan uit het Bos » 06-02-2013 08:00

Het vervelende aan het verhaal is dat in de meeste gevallen de aandelen gewoon ook echt zijn aangekocht. Omdat het weinig volatiele aandelen zijn, schiet de koers direct omhoog bij één aankoop. Die eerste aankoop is van de Boilerroom zelf. Het is erg makkelijk om op dat moment te laten zien dat het aandeel zich in een opwaartse beweging bevindt. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat de beleggers denken een groeibriljant gevonden te hebben.

Wat mij blijft verbazen is de houding van zowel ABN Amro als de AFM, en dan met name de laatste. Wanneer men aangeeft dat aandelen colportage in Nederland niet mag, is het voor iedereen duidelijk en kan men zelf het risico inschatten. Op dit moment gaat men er maar gewoon van uit dat het goed is omdat de AFM niets positiefs en niets negatiefs te melden heeft. Het blijkt maar weer dat de taken die de AFM toebedeelt heeft gekregen veel te hoog gegrepen zijn voor deze ambtenaren.

Mbt de kritiek op Mw Hertsenberg, dat is niets nieuws. Deze is er al jaren. Overvalsjournalistiek, woorden in de mond leggen, suggestieve vraagstelling, eigen visie extra belichten. Het wordt zo ongeveer hetzelfde niveau als SBS6. Maar ja, misschien is dat wel de samenleving.

Alle gedupeerden wens ik veel sterkte. De impact die dit heeft, en dan met name het gevoel opgelicht te zijn en het vertrouwen dat men kwijt raakt in de medemens (en de beschermende functie die de overheid in de vorm van de AFM zou moeten bieden) is niet niks. Ik ben alleen bang dat het geld allang is weggesluisd en dat daar niets meer van terugkomt. Dat is allang verdampt of terecht gekomen in verre oorden waar het niet meer te traceren is.

Wat ik mij altijd afvraag is hoe deze boilerrooms aan hun bellijsten komen...

Gesloten