LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Babbeltruc

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Gesloten
Moderator
Site Admin

Babbeltruc

Bericht door Moderator » 23-09-2011 22:12

Het zal je maar gebeuren; je bent 70-plusser, de deurbel gaat en iemand vertelt je met een grote bos bloemen in de hand dat je een prijs hebt gewonnen. In je goedheid laat je de persoon binnen. Vervolgens kom je er achter dat je kostbare sieraden zijn gestolen...

Heeft u dit ook meegemaakt? Of heeft u tips om een babbeltruc te voorkomen? Discussieer mee!

Pennywise

Re: Babbeltruc

Bericht door Pennywise » 19-12-2011 11:56

Moderator schreef: Of heeft u tips om een babbeltruc te voorkomen?
Ja. Laat niemand binnen die je niet kent.Ook niet voor een glaasje water of omdat ze nodig naar de WC moeten.

sjondekker

Bericht door sjondekker » 08-02-2012 11:04

Misschien een open deur maar niks is compleet te voorkomen en een wereld waarin iedereen te vertrouwen is, lijkt me een utopie.

Zoals hiervoor gezegd kunt u ervoor kiezen niemand binnen te laten of misschien gewoon eerlijk zeggen dat u daar
slechte ervaringen mee heeft en daardoor uw vertrouwen is geschaad. Als de (mogelijke) dief in kwestie enig berouw kent, zou hij zich dan wellicht nog kunnen bezinnen. Een kritische vraag doet soms ook wonderen; 'waar heb ik dit aan verdiend?', of met een lachje: 'zomaar cadeautjes krijgen is toch wel vreemd'. Kortom de potentiële dader het idee geven dat u niet van gisteren bent! Mensen blijven mensen en hoe goed ze ook kunnen liegen, wellicht bemerkt u toch enig merkwaardig gedrag of een aparte gezichtsuitdrukking na zo'n gedachtewisseling. Als hij/zij niets te verbergen heeft, merk je dat vaak ook aan de reactie.

linnnn

Bericht door linnnn » 17-02-2012 12:35

wij hebben thuis iets raars mee gemaakt. Gisteravond werden wij gebeld met de mededeling dat wij waren geselecteerd met nog 25 andere om iets in ons huis schoon te laten maken.

ze wilden een afspraak maken. Omdat ik niet thuis was en mijn vriend had opgenomen bellen ze morgen terug.

we konden kiezen uit bijvoorbeeld de badkamer, of woonkamer, etc.
het was een nieuw schoonmaakbedrijf en wilde zo mond tot mond reclame. We moesten beiden wel thuis zijn zodat we daarna een tevredenheidsonderzoek konden invullen.

ik vind dit zo vaag!! ik weet dat we paar weken geleden hiervoor ook zijn gebeld hierover met paar vragen. Mijn vriend nam toen ook op. Daarvanuit waren wij geselcteerd.
Bij mij gingen meteen de alarmbellen rinkelen dat ik het niet vertrouw. Dus als ze vanavond wil gaat bellen zeg ik dat ik geen interesse heb.

Gesloten