LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AUTOKLONEN uitzending 15-01-2008

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Gesloten
moakt

AUTOKLONEN uitzending 15-01-2008

Bericht door moakt » 25-01-2008 11:31

Beste Lezer,

Graag zou ik in contact willen komen met mensen die ook slachtoffer zijn geworden van het fenomeen autoklonen. Ik ben hier namelijk ook slachtoffer van geworden. Ik heb exact het zelfde meegemaakt zoals er op dinsdag 15-01-2008 is uitgezonden bij Tros Opgelicht.

Ben u hier ook slachtoffer van geworden? Of kent u iemand die het zelfde heeft mee gemaakt? Dan hoor ik dit heel graag. Alle tips en adviezen zijn welkom.

Alvast bedankt voor u reactie.

S. Visscher

Re: AUTOKLONEN uitzending 15-01-2008

Bericht door S. Visscher » 31-01-2008 19:19

Lezer,
Helaas ben ik ook slachtoffer geworden van het autoklonen. Ik heb naar opgelicht gekeken en zag mijn eigen verhaal op tv. Ik ben ook op zoek naar tips en info omtrent eventuele profielschets van de dader(s) wellicht zijn het dezelfde. Die in het verhaal opgelicht voorkwamen zijn te jong. De dader waar ik het over heb is zo rond de 50/55 jaar kort grijs stekelhaar, klein van stuk. Veel tips en info heb ik nog niet de zaak is nog steeds in behandeling bij de politie en moet nu afwachten wat ze met de auto gaan doen.
Gr. SV

Moderator
Site Admin

Bericht door Moderator » 01-02-2008 11:00

Hallo,

Hebben jullie het dossier al bekeken? Daarin staan o.a. ook beschrijvingen van de oplichters. Hopelijk hebben jullie er wat aan:

http://tros.nl/index.php?id=2996

Met vriendelijke groet,

Moderator forum TROS Opgelicht?!

moakt

Bericht door moakt » 01-02-2008 12:26

Beste Moderator,

Ik heb dossier al bekeken op jullie site maar die komt niet over met mijn profielschets. Deze daders zijn te jong. Mijn beschrijving van de dader komt precies overeen met die van dhr./mevr. S. Visscher. Maar het verhaal en de manier van handelen is het zelfde.
Ik heb S. Visscher gisteren een persoonlijke bericht vestuurt. Ik hoop dat ik snel een reactie krijg van S. Visscher en andere slachtoffers.

S. Visscher

Bericht door S. Visscher » 01-02-2008 18:14

Hallo moderator,
Het profiel van de daders in het dossier komt niet overeen met de dader waar ik de auto van heb gekocht. Maar er zullen er ongetwijfeld meer zijn. Waarschijnlijk wel allemaal van 'e'en grote criminele bende. Ik ga contact opnemen met moakt, zal een mailtje sturen.
Ik hoop ook dat meer mensen melden.
Gr. SV

Simon83

Bericht door Simon83 » 23-02-2008 23:10

Hallo,

Op dit moment bied ik een Bmw aan op verschillende internetsites. Nu heb ik hier vorige week een reactie gehad van een ''klant'' die interesse had in mijn auto. Nu schreef deze persoon in de mail dat hij nog niet al het geld bijelkaar had en de rest via een lening van de bank moest krijgen. Hiervoor had deze persoon een kopie nodig van het kentekenbewijs.

Na wat navraag bij verschilende mensen heb ik besloten om van het kenteken bewijs en van het onderhoudsboekje een kopie te maken en naar hem toe te mailen. Daarna geen enkele reactie gehad.

Na enkele dagen krijg ik exact hetzelfde mailtje toegezonden waarbij een persoon interesse heeft in mijn auto maar een kopie van het kentekenbewijs nodig heeft. Dit keer alleen met iemand anders naam en mailadres.

Zouden deze gegevens nou ook gebruikt worden om een auto te klonen of kunnen ze er nog wat anders mee???

S. Visscher

Bericht door S. Visscher » 24-02-2008 20:31

Hallo,
Het zou zo maar kunnen, ze hebben van bepaalde auto's toch gegevens nodig. Ik denk dat ze er op deze manier proberen aan te komen.Als ik u waas zou ik het mail adres van de de betreffende personen doorgeven aan de politie je kan maar niet weten wat er achter zit.
Gr. SV

hummer

Bericht door hummer » 16-07-2009 22:39

Hoi,

Ook wij zijn slachtoffer geworden van het "fenomeen" auto kloon.

Wij zijn er voor € 19.000,-- ingetuind.

Wij willen graag ervaringen en tips uitwisselen,

jullie kunnen contact met ons opnemen.

volkswagen

Bericht door volkswagen » 14-12-2009 20:26

hallo allemaal,

ik zie dat de reacties van enige tijd geleden zijn, maar ik zou graag weten hoe jullie zaken zijn afgelopen of wat de stand van zaken nu is (alles is welkom). dit omdat ik recentelijk zelf het slachtoffer ben geworden van een autokloon. heb ook wat pb's gestuurd.

ik hoor het graag. mvg yassine

mauriceb

Bericht door mauriceb » 05-02-2010 23:30

Hallo,

Ook wij zijn het slagtoffer van een autokloon nu al ruim 2 jaar later van de start van dit topic! Hier moet echt iets aan gedaan worden!

Wie kan ons helpen? Alles is welkom

Het gaat om een golf V gekocht voor 9000 euro op MP, dader is gevlogen, was een oudere man schat 50/55 kort rossig haar zwaar Rotterdams accent speelden vader van een zoon, had alleen telefonisch contact gehad met de zoon en pa is ons met de auto tegemoet komen rijden.

We zijn er meteen de dag erna achter gekomen door 2 vrienden van me die in de auto branche zitten, meteen aangifte gedaan auto is in beslag genomen en alles gaat nu naar de officier van justitie.

Ik wacht nog steeds op tel van de politie over hoe of wat.

Heeft iemand advies tips of wat dan ook of voorbeelden wat er bij jou is gebeurd en wat je heb gedaan, wat kan ik verwachten of al iets ondernemen?

Ik weet het ff niet meer.

Alvast bedankt allemaal.

Groeten maurice

Merry

Bericht door Merry » 02-02-2011 12:40

Het is al enige tijd geleden dat er iemand heeft gereageerd, maar misschien dat er iemand nog iets heeft aan mijn verhaal.

In april 2010 hebben wij via MP een VW Golf v gekocht uit 2006 voor een bedrag van Euro 9250 (na onderhandelen). Voor het kopen hebben we advies gevraagd bij de ANWB, tevens hebben we gekeken of de auto als gestolen bekend was en bij het RDW de gegevens opgevraagd. De beschrijving van de verkopende partij zoals het laatste bericht lijkt erg op de persoon die ons de auto heeft verkocht, hij had alleen een licht Amsterdams accent!

Uiteindelijk zijn wij zelf erachter gekomen dat er iets niet klopte, omdat wij vanaf juni geen wegenbelasting meer betaalden. Op dt RDW site bleek toen dat de auto eind juni was overgeschreven, terwijl wij de auto gewoon in ons bezit hadden! Wij zijn gelijk naar de politie gegaan en die heeft eigenlijk alleen de papieren nagekeken en alles was in orde. Het zou vast om een administratieve fout gaan bij het RDW. Dus wij het RDW gebeld en alles uitgelegd. Dit hebben we allemaal ook per brief gedaan samen met kopieen van alle papieren. Daarna zijn wij uitgenodigd door het RDW voor een pat onderzoek. Dit hebben wij een paar keer uitgesteld, maar uiteindelijk zijn wij begin december 2010 langsgeweest. Uit het onderzoek bleeek dat het inderdaad om een autokloon ging en is de auto in beslag genomen.

Daarna bijna dagelijks aan de telefoon met de politie om te vragen of ze al iets meer wisten. Na ongeveer 2 weken hebben we eindelijk een afspraak met de politie kunnen maken voor het doen van de aangifte en wij werden verhoord als verdachte. Tijdens het verhoor hebben wij direct aangegeven dat wij geen afstand doen van de auto en dat we direct in contact wilden komen met de verzekering (de "rechtmatige" eigenaar).

Hierdoor ging alles in een stroomversnelling en door het snelle optreden van de politie en de officier konden wij direct in gesprek met de verzekeraar. De officier heeft de auto aan de verzekeraar toegewezen. En hierna kregen wij vrij snel een mail van de verzekeraar dat zij van mening waren dat wij de auto ter goede trouw hebben gekocht en dat ze ons niet nog meer wilden duperen en dat wij de auto terug kregen! Natuurlijk was dit een enorme verrassing voor ons. Maar sinds 2 weken hebben wij de auto inderdaad weer terug en sinds ruim een week rijden wij weer in onze auto.

Dus het kan ook goed aflopen!

hr1

Bericht door hr1 » 19-04-2012 14:25

Ik heb ook een gekloonde auto gekocht, die in beslag is genomen door de politie

Ik heb er een heel ander verhaal bij dan hier boven, heb totaal geen medewerking gehad van politie, verzekeringsmaatschappij of wie dan ook.
Ze komen met een verhaal van ter goede trouw gekocht, maar hier heb je weinig aan.

Het eerste wat je te horen krijgt van de technische recherche is dat je de auto nooit meer terug ziet.
De verzekeringsmaatschappij laat vaak dit soort zaken afhandelen door een bergingsbedrijf ,Deze staan ook zeer zeker niet aan jou zijde, die proberen er het maximale uit te halen voor de verzekering en krijgen hier provisiekosten van.

Ga ook altijd in onderhandeling met de verzekeringsmaatschappij en nooit met het bergingsbedrijf om de auto eventueel terug te kopen. Anders word je nog een keer opgelicht.
spreek uit eigen ervaring.

Als je denkt dat je een gekloonde auto hebt gekocht en de politie wil hem in beslag nemen, geef de auto dan nooit mee op dat zelfde moment,
en nooit geen afstand doen van de auto.

de enige optie die je hebt is de auto zoveel mogelijk te strippen voor dat ie in beslag word genomen ,bv andere wielen etc, zodat voor de verzekeringsmaatschappij deze minder opleverd.
dan heb je kans dat je de auto voor een schappelijke prijs terug kunt kopen.

biker

Bericht door biker » 19-04-2012 21:01

heb hetzelfde probleem,alleen hebben wij de orginele auto en rijd er een clone van onze auto rond, we kwamen er achter omdat we een deel vd wegenbelasting terug kregen en geen rekening vd wegenbelasting meer kregen, via rdw site kwamen we erachter dat onze kenteken was overgeschreven terwijl we auto nog op naam hebben,

ondertussen is deze door politie in beslag genomen voor verder onderzoek,

duurt allemaal erg lang voor je iets hoort over de resultaten van dit onderzoek

GC34

Bericht door GC34 » 03-05-2013 22:12

Hi,

Anno 2013 en nog altijd kunnen de criminelen hun ding doen, wie houdt ze tegen? NIEMAND!
En hoe zit het met de gedupeerde mensen, die hun spaar centen investeren in een “leuk” auto waar ze veel “plezier” aan hopen te hebben?

We worden niet in de cel gegooid omdat we ten goede trouw een auto hebben gekocht, BEDANKT!
Hoe zit het met de verzekering? We zijn “natuurlijk” niet verzekerd, omdat we een buitenwettelijke auto in ons bezit hebben. Je auto wordt van je afgepakt (NA ANDERHALF JAAR!) en hoe je de volgende dag bij klanten moet aankomen/werken (het is mijn werk auto/bus) moet je zelf uitzoeken! Omgekeerde wereld, werkelijk!
Wij die de slachtoffers zijn en ten goede trouw een auto kopen, worden in dit geval nog eens gestraft met de gevolgen die de Nederlandse overheid in hun wetboeken hanteren!

Alsof dit allemaal niet genoeg is, kan niemand je ook adviseren wat je moet doen!

Toen ik er achter was gekomen dat mijn auto een gekloonde versie was (per toeval bij de dealer kwam ik er achter dat er een tweede auto in Nelderland rond rijdt) ging ik advies inwinnen bij de politie. Meneer wist niet wat een autokloon was en adviseerde mij om advies in te winnen bij afdeling verkeer?
Slachtofferhulp belt je op en kan geen advies geven wat je moet doen, ga maar naar je verzekering, wellicht dat zij wat kunnen betekenen, yeah right!

Belachelijk dat een probleem wat in januari 2008 bekend is, nu nog altijd een raadsel is! En al helemaal dat je na anderhalf jaar je auto kwijt raakt! Goed geregeld Nederland!
Wat zijn mijn rechten? Waar kan ik terecht? Is er iemand die mij hierover kan informeren?
Hoe zit het met mijn onderhoudskosten, verzekeringskosten, belasting en aankoopbedrag?

Gesloten