LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afrikaanse mediums - 5 november 2013

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Gesloten
Moderator
Site Admin

Afrikaanse mediums - 5 november 2013

Bericht door Moderator » 05-11-2013 22:19

Praat mee over de Afrikaanse mediums, die centraal stonden in de uitzending van 5 november.

jufrapenila

Re: Afrikaanse mediums - 5 november 2013

Bericht door jufrapenila » 06-11-2013 09:18

Heb gisteren de uitzending over de Afrikaanse mediums gezien.
Wat mij opviel was dat deze heerschappen volledig herkenbaar in beeld waren gebracht. Dit in tegenstelling tot de blanke, Nederlandse oplichters in de uitzendingen die (voor zover ik me herinner) nooit herkenbaar getoond worden.
Vanwaar dit onderscheid? Benieuwd!

Christenroel

Bericht door Christenroel » 06-11-2013 10:42

Regelmatig kijk ik naar het programma Opgelicht en waardevol is het aan het licht brengen van en waarschuwen voor oplichterij!

Over deze uitzending van 5 november 2013 wil ik enkele opmerkingen plaatsen.

Het programma zette diverse situaties in scene. Deze uitzending ontmaskert de praktijken van deze afrikaanse mediums. Gebleken is dat geldklopperij de (eerste) drijfveer is van deze mannen.
Toch is de toverij zelf wel echt en hebben bezweringen, het afgeven van bloed en het insmeren, een tovenaar in je huis toelaten woorden uit te spreken en middelen te verspreiden, wel een effect in de geestelijke wereld. Er is een verbinding gelegd tussen boze geesten en het leven van de "hulpvrager".
Bindingen met duistere machten werkt onheil uit (bijvoorbeeld depressie, ongeluk, ziekte, relatieproblemen enz). Dit moet verbroken worden, adviseer ik met klem.
Mochten mensen zich hebben ingesmeerd of drankjes geslikt, adviseer ik hen naar de huisarts te gaan en eventueel hun bloed te laten onderzoeken!
Tevens raad ik hen aan om tot Jezus te bidden om zich vrij te maken van deze duistere bindingen en toverij!

Verder wordt de cultureel antropoloog dhr Hoffer aan het woord gelaten. Op 4.27 minuut vertelt hij dat Jan Zijlstra precies hetzelfde doet als Jomanda en andere mediums. Uw programma neemt dit over zonder te toetsen. De heer Hoffer had, en zo ook de redaktie van OPGELICHT, eenvoudig bronnen-onderzoek kunnen doen en meteen het grote verschil kunnen zien tussen wat Jan Zijlstra doet en wat de mediums (ook Jomanda) doet....
Zijn de mediums steeds vaag over bronnen, organisatie, ingredienten, producten, Jan Zijlstra is daar uitermate helder over en controleerbaar en toetsbaar in. Hij nodigt zelf ook uit om wat hij doet en zegt te toetsen aan de bron ervan, namelijk aan de bijbel. Eenvoudig: in de bijbel geeft Jezus het voorbeeld om te vertellen van Gods liefde en zieken te genezen en boze geesten uit te drijven (toverij en vloeken en bezweringen te verbreken en mensen vrij te maken), en Jezus roept ons op datzelfde te doen vanuit de Geest van God en op grond van het Woord van God (de bijbel).
De heer Hoffer en ook de leden van de redaktie van Opgelicht kunnen wellicht niet op deze wijze in Jezus geloven, maar wel erkennen dat hier geen enkele wijze van oplichterij plaatsvindt. De heer Jan Zijlstra is, samen met zijn vrouw, geheel toegewijd aan dit levensdoel, en is daar volop eerlijk in bezig.
Het is daarom stuitend en kwetsend en onwaar om hem en zijn werk in één adem te noemen met Jomanda en andere mediums. Ik verzoek de heer Hoffer en ook de redaktie van Opgelicht een rectificatie te verzorgen ten opzichte van dit gegeven.
Met vriendelijke groet,
Christenroel

Rene Noorweg

Bericht door Rene Noorweg » 06-11-2013 16:05

@jufrapelina> racisme is onderscheid maken tussen rassen. U heeft dat zojuist gedaan.
Daarnaast heeft u het helemaal fout. Vrijwel iedereen verdacht van oplichting verschijnt volledig in beeld in dit programma. Misschien zelf wat minder zwart/wit denken?

@Christenroei> u weet toch wat de kerk van 'toverij' vindt? enkeltje brandstapel. Bovendien tover de kerken maar weer vol. Succes met beide.

liveline

Bericht door liveline » 10-11-2013 00:49

opgelicht speelt met vuur, en brengt de bewoners van dat huis, en ook de kijkers in gevaar (wij zien en luisteren wat hij doet en uitspreekt)

magie en geesten is geen grapje, of het nou uit india of afrika komt.

moge alle lezers van dit bericht bescherming krijgen van onze schepper

veel liefde en positieve kracht

Gesloten