LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acquisitiefraude - verschillende uitzendingen

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Gesloten
bunnyhopper

Acquisitiefraude - verschillende uitzendingen

Bericht door bunnyhopper » 05-04-2010 12:14

Beste Forumleden van Tros opgelicht.

Er is een aantal keren een uitzending geweest over spookfakturen.
Ik heb ben onlangs een eigen administratie & advieskantoor begonnen.
Ik heb in de maand februari een faktuur ontvangen die ik niet kon plaatsen.
Betreft een nota van USN Uitgeverij Sport Nederland gevestigd in Heerhugowaard.
Betreft plaatsing online bedrijvengids.
Op het moment dat ik op google wou zoeken naar USN Uitgeverij Sport Nederland werd ik direct doorgesluisd naar Anko, een ondernemersvereniging van kappers.
Via deze site ben ik erachter gekomen dat USN Uitgeverij spookfakturen stuurt en onder de categorie "Oplichters" valt.
Ik heb deze nota niet betaald en ze hebben ook nog het lef om mij door te sturen naar een rechtskundig adviesburo.
Wie heeft hier eerder te maken mee gehad.Graag verneem ik jullie ervaring hiermee en hoe ermee om te gaan.

Met vriendelijke groeten,

Gerald Elzinga

mar42

Re: Acquisitiefraude - verschillende uitzendingen

Bericht door mar42 » 08-04-2010 07:20

Aanmelden bij SAF daar verzamelen ze al dit soort praktijken, en zij kunnen je ook helpen met verdere stappen te ondernemen. :wink:

http://www.fraudemeldpunt.nl/

vermelder

Bericht door vermelder » 19-12-2010 18:30

HALLO ER IS WEER EEN NIEUW BEDRIJF BEZIG DIMATEL

Dimatel en de zwerfkei en incassoburau de monden zijn een samen werkend spookacquisitie bedrijven stelsel.
Men gebruikt erkende bedrijfsnamen en instanties om advertenties teverkopen de genoemde instanties en bedrijven zijn echter geen partners of hebben ook geen enkele samen werkening met de boven genoemde bedrijven.
Alle boven genoemde bedrijven zijn gevestigd op hetzelfde adres en hebben de zelfde k.v.k nummers en bank rekeningen etc.
Weet met wat voor een bedrijf u in zee gaat dit is een van die bedrijven die gesprekken opneemt en u zogenaamd aan uw mondelinge overeen komst houd.
Bent u al benaderd als bedrijf wees gerust deze opnamen zijn nog steeds niet rechtsgeldig er kan nog teveel mee geknipt en geplakt worden.Wordt er een contract gestuurd teken deze NIET.Laat u niet indocterineren.

Geeske

Bericht door Geeske » 14-02-2012 20:18

Onlangs werden wij gebeld door Online Telefoongids. Gevraagd om eendat zou 900 euro moeten kosten, Ik wantrouwde dit en vroeg om een offerte om het te overleggen. Toen werd snel de hoorn erop gegooid

knis73

Bericht door knis73 » 10-04-2012 22:38

Zijn er meerder mensen (vooral medisch) die zijn benaderd door EyePnetworks onderdeel van Triple ppp uit Sliedricht. Zij sturen spookfacturen over online bedrijfspresentaties en/ of advertenties die uiteindelijk nooit geplaatst worden.

Uiteindelijk een factuur ontvangen voor iets wat nooit besteld is. Zou zogenaamd per email bevestigd zijn. Eerst het desbetreffende bedrijf proberen te bellen maar het nummer (088-5060951) is niet bereikbaar. Vervolgens heb ik per mail ([email protected]) laten weten dat we :

1. nooit iets besteld te hebben bij deze firma;
2. nooit een schriftelijk akkoord gegeven voor welk product / dienst dan ook;
3. nooit een handtekening heb gegeven of een overeenkomst heb getekend.

Natuurlijk nooit een reactie ontvangen, tot afgelopen vrijdag een brief van @Inventa Incasso bureau een brief stuurt met verzoek tot betaling binnen 5 dagen.

Door het plaatsen van dit bericht op dit forum hoop ik er achter te komen of er meerdere mensen zijn benaderd door dit bedrijf (Eyepnetworks)

Gesloten