LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3V cards

Praat hier mee over onderwerpen uit de uitzending
Gesloten
Moderator
Site Admin

3V cards

Bericht door Moderator » 20-10-2015 16:24

Een 3V card is een prepaid creditcard. Je koopt ze voor een tientje bij een postkantoor of boekhandel, daarna kun je ze online opladen. Deze kaarten blijken populair onder oplichters die hiermee anoniem kunnen bankieren.

Ben jij ooit opgelicht via een 3V card? Praat mee!

Nysl

Re: 3V cards

Bericht door Nysl » 20-10-2015 21:54

Gelukkig nooit mee opgelicht, maar volgens mij zou een groot gedeelte hiervan al opgelost zijn als geld dat van een onbekend rekeningnummer komt 24 uur wordt vastgehouden oid

eeftigchelaar

Bericht door eeftigchelaar » 21-10-2015 15:06

Ik ben dit afgelopen maart ook opgelicht met een zogenaamde 3v kaart. Op MP had ik een advertentie geplaatst voor het zoeken naar 2 tickets voor een concert van Beth Hart. Hier kreeg ik 15 minuten later meteen een telefoontje over. Een jonge man had 2 kaartjes over voor 70 euro. Ik was dolblij want het concert was officieel al uitverkocht. Door de snelle manier van reageren en anticiperen, want dat is denk ik mede hun slimheid, wordt je van de wijs gebracht. Hij wilde graag zijn id kaart via een wahtsapp laten zien; hetzelfde verhaal als de fam. Windt in de uitzending van 20 okt. j.l.
Ik had elf nog nooit gehord van een svcard; maar hij loodste mij , net zoals het echtpaar, via de whatsapp door de mail heen. Ik heb de 70 euro betaald en hij zou de volgende dag de kaarten op de post doen. Toen ik 2 dagen later nog niets had heb ik een berichtje gestuurd en kreeg een tegenbericht dat hij ze had gepost maar dat de post waarschijnlijk te laat was. Weer 1 dag later kreeg ik wel door dat ik gigantisch was opgelicht en er met open ogen in ben getrapt. Hij heeft nooit meer gereageerd. ik heb het aangegeven bij MP en de politie, ook de desbetreffende ABNA bank gebeld maar niemand kon wat voor me doen. Zelfs wordt op MP zijn naam niet eens genoemd ter waarschuwing want dit is privacy zegt MP... Wie wordt hier nu beschermd?? Het zal mij nooit weer gebeuren en ik hoop dat veel mensen deze uitzending hebben gezien.

ronaldd

Bericht door ronaldd » 22-10-2015 20:34

Zelf niet mee opgelicht, maar vind het wel een erg handige card om online aankopen mee te doen.

Gesloten