Opgelicht door Schoorstenen Service Nederland uit Helvoirt

Hier kun je een oproep plaatsen als je in contact wilt komen met mensen die ervaring hebben met een bepaald persoon en/of een aan een specifiek persoon gerelateerde onderneming. Anderen kunnen via een persoonlijk bericht of per mail contact met je opnemen om details over de zaak uit te wisselen. Als je bent ingelogd, kun je met één druk op de knop aangeven dat je ook ervaring hebt met de betreffende persoon.

De titel van het bericht moet er zo uitzien: Gezocht: personen die ervaring hebben met ........ (uitsluitend naam) of ........ (uitsluitend naam)

De oproep moet er zo uitzien:

Ik ben op zoek naar personen die ervaring hebben met ........(uitsluitend naam). Je kunt contact met mij opnemen via een persoonlijk bericht.

Berichten die niet volgens dit format zijn geplaatst en berichten ouder dan 6 maanden worden verwijderd.

Op alle forumberichten zijn de gedragsregels van toepassing.
astrid.de-scheemaker

Opgelicht door Schoorstenen Service Nederland uit Helvoirt

Bericht door astrid.de-scheemaker »

Op dinsdag 19 mei jl., zijn twee mensen van Schoorstenen Service Nederland uit Helvoirt met als geregistreerde eigenaar
Adrianus Blankert, bij ons huis gekomen om onze schoorsteen te vegen. Ze gingen al gauw op zoek zijn gegaan naar meerwerk. Eén van de mannen nam het initiatief om de schoorsteen te inspecteren en beweerde dat de betonnen afdekkap was gescheurd, hij schudde eraan en er vielen brokstukken af. Die moesten meteen verwijderd worden, volgens hem, want het zou bij de eerste de beste storm van het dak waaien. Dat wilden ze wel doen voor € 60. Vervolgens ontdekten ze dat er onder de betonnen afdekkap twee rookgas asbest kanalen uit de schoorsteen staken. Ze hebben mij toen voorgehouden dat de asbest kanalen meteen moesten worden verwijderd, omdat ze zichtbaar waren vanaf de openbare weg. Dat was verboden en wij zouden hoge boetes riskeren. Zij stelden voor de rookgas asbest kanalen voor € 1.500 te verwijderen en af te voeren, tegen contante betaling, zonder factuur. Ik ging op dat moment af op hun beweringen “als deskundigen” en voelde mij onder druk gezet en ben op hun voorstel ingegaan. Vervolgens hebben uw werknemers op het dak wat “gerommeld”. Het gevraagde bedrag heb ik betaald als volgt: € 1000 contant en € 540 via bankoverschrijving aan “Schoorstenen Service Nederland”.

De werkzaamheden aan de schoorsteen waren echter niet alleen volstrekt onnodig en overbodig, maar zijn ook nog eens heel slecht en ondeskundig uitgevoerd:
- Ik ben er inmiddels door raadpleging van een deskundige achter gekomen dat er geen enkele bouwkundige of wettelijke noodzaak was om de rookgas asbest kanalen te verwijderen; deze hadden probleemloos kunnen blijven zitten (evenals overigens waarschijnlijk de betonnen afdekkap);
-de asbest rookkanalen zijn onvolledig en onzorgvuldig verwijderd, want een deel van de rookgas asbest kanalen is achtergebleven in de schoorsteen en er hebben geen herstelwerkzaamheden plaatsgevonden aan het metselwerk van de schoorsteen; verder hebben de mensen van Schoorstenen Service Nederland geen afdekplaat aangebracht, maar een stuk puin in de schoorsteenopening achtergelaten, waardoor de schoorsteen nu feitelijk open staat en hebben zij als klap op de vuurpijl een aantal dakpannen gebroken tijdens hun “gerommel” op het dak en het puin van de afdekkap gedeponeerd op het dakje van onze dakkapel.

Ik ben dus € 1.500 armer door deze oplichters en moet ook kosten maken om mijn schoorsteen te herstellen en de puin te laten afvoeren.

Plaats reactie