Opgelicht door 'de leeuw' uit Almere (via Marktplaats)

JeroenDeRuiter

Opgelicht door 'de leeuw' uit Almere (via Marktplaats)

Bericht door JeroenDeRuiter » 12-06-2019 17:53

Ik ben opgelicht door iemand die zich voordoet als 'de leeuw' uit Almere, met een account dat al meer dan 13 en half jaar actief is op Marktplaats (wie had dat verwacht). Dit is de link naar zijn publieke profielpagina: https://www.marktplaats.nl/verkopers/1493948.html. Meneer is mij aan huis geweest en heeft een MacBook Pro van mij gekocht, maar de betaling die hij vanaf zijn ABN Amro app heeft gedaan naar mijn rekening is nooit doorgekomen. Ik had eerst bedacht dat hij via een Tikkie zou kunnen betalen, maar daar zitten limieten op (het ging hier om een bedrag boven de 750 euro). Meneer geeft niet geen thuis meer op berichten. Ik heb beeldmateriaal van meneer waarop hij duidelijk zichtbaar is, maar deel dat alleen als iemand zelf slechte ervaring heeft opgedaan met degene achter dit account.

Ik wil graag aangifte doen om te zorgen dat anderen niet ook slachtoffer worden, maar als ik dat online doe via de Politie website site dan wordt ik geacht het rekeningnummer van deze meneer te hebben, en die heb ik helaas niet. In feite is het diefstal. Iemand advies over hoe ik het best aangifte kan doen?

Plaats reactie