Marktplaats verificatie FAKE +31685467983

Hier kun je een oproep plaatsen als je in contact wilt komen met mensen die ervaring hebben met een bepaald persoon en/of een aan een specifiek persoon gerelateerde onderneming. Anderen kunnen via een persoonlijk bericht of per mail contact met je opnemen om details over de zaak uit te wisselen. Als je bent ingelogd, kun je met één druk op de knop aangeven dat je ook ervaring hebt met de betreffende persoon.

De titel van het bericht moet er zo uitzien: Gezocht: personen die ervaring hebben met ........ (uitsluitend naam) of ........ (uitsluitend naam)

De oproep moet er zo uitzien:

Ik ben op zoek naar personen die ervaring hebben met ........(uitsluitend naam). Je kunt contact met mij opnemen via een persoonlijk bericht.

Berichten die niet volgens dit format zijn geplaatst en berichten ouder dan 6 maanden worden verwijderd.

Op alle forumberichten zijn de gedragsregels van toepassing.
Plaats reactie
Marcelsmits

Marktplaats verificatie FAKE +31685467983

Bericht door Marcelsmits »

Zojuist door iemand via de whatsapp benaderd voor verkoop van een product dat ik op marktplaats te koop heb staan. Na de koop overeen gekomen te zijn, deelde ik een betaalverzoek. Deze werd afgewezen omdat de meneer of mevrouw slechte ervaringen had met het betalen van artikelen en daarna zogenaamd niks ontvangen. Zij vroeg of ik een marktplaats verificatie wilde doen. Regelmatig gebruik ik marktplaats maar ik had er nog nooit van gehoord waardoor ik argwaan kreeg. Ik heb hierop gereageerd dat ik graag het verzoek op marktplaats wilde ontvangen en niet op de whatsapp. Daarop kreeg ik een geïrriteerd antwoord waarom dit nodig was. Waarop ik gelukkig ben gaan googlen en al gauw erachter kwam dat dit een oplichter was.

Mensen let dus op dat de vraag om een marktplaats verificatie, een vorm van oplichting is. Wat er exact gebeurt dat weet ik niet omdat ik er niet op in ben gegaan. Het telefoonnummer dat mij benaderde was +31685467983.

Moderator
Site Admin

Re: Marktplaats verificatie FAKE +31685467983

Bericht door Moderator »

Opgelicht?! bracht hierover een alert:
https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/ar ... -phishing/

Plaats reactie