Kevin oftewel K. uit Wijchen via Marktplaats

Hier kun je een oproep plaatsen als je in contact wilt komen met mensen die ervaring hebben met een bepaald persoon en/of een aan een specifiek persoon gerelateerde onderneming. Anderen kunnen via een persoonlijk bericht of per mail contact met je opnemen om details over de zaak uit te wisselen. Als je bent ingelogd, kun je met één druk op de knop aangeven dat je ook ervaring hebt met de betreffende persoon.

De titel van het bericht moet er zo uitzien: Gezocht: personen die ervaring hebben met ........ (uitsluitend naam) of ........ (uitsluitend naam)

De oproep moet er zo uitzien:

Ik ben op zoek naar personen die ervaring hebben met ........(uitsluitend naam). Je kunt contact met mij opnemen via een persoonlijk bericht.

Berichten die niet volgens dit format zijn geplaatst en berichten ouder dan 6 maanden worden verwijderd.

Op alle forumberichten zijn de gedragsregels van toepassing.
Justice4all

Kevin oftewel K. uit Wijchen via Marktplaats

Bericht door Justice4all » 22-05-2020 21:31

Deze Kevin uit Wijchen leek in het begin een zeer vriendelijke jongeman die via Marktplaats twee Star Trek ruimteschepen wilde aanschaffen bij mij, maar ondanks het aanbod om ze te verzenden wilde hij deze zelf ophalen. Prima. Maar COVID-19 had zijn intrede gedaan en hij wilde een eventuele lockdown afwachten. Of hij dan een aanbetaling moest doen. Dat vond ik onzin, want je moet vertrouwen hebben en ik schreef hem dat ik beide ruimteschepen wel zou vasthouden tot een nader moment. Daarna hoor je weken niets meer van die gast en ga je zelf maar eens informeren. Via de Marktplaats app kan je zien of iemand jouw bericht heeft gelezen. En dan duurt het weer dagen en dagen voordat je een (korte), nietszeggende reactie krijgt. Op een gegeven moment zou hij op een woensdag de handel komen ophalen, maar meneer is vaag over het tijdstip, komt met 'ergens rondom 13:00 uur ben ik klaar in Wijchen'. Ik stuur hem een bericht over hoe onder COVID-19 maatregelen uitwisselen van goederen en geld. Ook daar reageert hij niet op, ondanks de leesbevestiging. Uiteindelijk ben ik er klaar mee, want ik verwacht er verder niets van. De dag na die bewuste woensdag open ik mijn Marktplaats omgeving en zie ik een berichtje met de vraag waar ik woon? Ik vond het toch wel lullig, maar ik kijk niet elk uur of ik een bericht heb op Marktplaats, behalve als de koper snel reageert en dat is in alle gevallen steeds nog zo geweest. Ik antwoord hem dat ik goedkoop via DHL de ruimteschepen alsnog kan verzenden naar zijn adres, dat scheelt hem in ieder geval een autorit en is sowieso veilig in deze tijd. Daarop dagenlang geen reactie, dus heb ik een eerdere bieder aangeschreven of hij nog 1 van de ruimteschepen wil afnemen. Was prima, snel geregeld. Ik heb die advertentie op gereserveerd gezet en het andere bod van Kevin ingetrokken. Kort daarop een enorm lang bericht ontvangen van Kevin met allerlei verwijzingen van domheid en kortzichtigheid aan mijn adres. Wie ik wel dacht die ik was en hij was niet van plan om elk uur mij een berichtje te sturen??? Eigenlijk is het hilarisch geschreven, maar de subtiele verwijzingen naar waar ik de handel wel niet kan stoppen (een plek waar de zon niet bij kan) en als ik zijn bericht niet in 45 minuten kon lezen, dan had ik een verwijzing naar de dokter nodig etc... Ik vind niet dat ik onredelijk ben geweest, heb gewoon goed gevraagd naar dag en tijdstip ter uitwisseling en heb, ondanks biedingen tussendoor, de handel voor hem gereserveerd. Zijn bericht is gewoonweg een ordinaire, hooghartige belediging aan mijn adres. Hij vertrouwde niet dat ik de goederen zou verzenden, want dan zou hij niets ontvangen terwijl hij had betaald. Dat terwijl ik 5 sterren op MP heb en alle tevreden mailwisseling van MP klanten nog heb bewaard. Jammer dat dit soort idioten MP terroriseren, of nou ja, dat denken ze, maar die Kevin kan van mij de boom in. Ben er klaar mee.

Plaats reactie