Facebook oplichting

Hier kun je een oproep plaatsen als je in contact wilt komen met mensen die ervaring hebben met een bepaald persoon en/of een aan een specifiek persoon gerelateerde onderneming. Anderen kunnen via een persoonlijk bericht of per mail contact met je opnemen om details over de zaak uit te wisselen. Als je bent ingelogd, kun je met één druk op de knop aangeven dat je ook ervaring hebt met de betreffende persoon.

De titel van het bericht moet er zo uitzien: Gezocht: personen die ervaring hebben met ........ (uitsluitend naam) of ........ (uitsluitend naam)

De oproep moet er zo uitzien:

Ik ben op zoek naar personen die ervaring hebben met ........(uitsluitend naam). Je kunt contact met mij opnemen via een persoonlijk bericht.

Berichten die niet volgens dit format zijn geplaatst en berichten ouder dan 6 maanden worden verwijderd.

Op alle forumberichten zijn de gedragsregels van toepassing.
Bertus1975

Facebook oplichting

Bericht door Bertus1975 »

Sinds enkele weken is een familielid van mij geheel in de ban van een internetoplichter, die zich op Facebook voordoet als ene Jordan Keeman, en hierbij foto's gebruikt die ( na enig speurwerk) in werkelijkheid blijken toe behoren aan een Amerikaans tv producent / schrijver met de naam Jay Arnold.

Een vriendschapsverzoek krijgen van een wildvreemd iemand, die zich pretendeert aan de andere kant van de wereld te wonen, en daarbij foto's gebruikt van een erg knap persoon ( in werkelijkheid is dit Jay Arnold), en zich de naam Jordan Keeman aanmeet op facebook,maar in werkelijkheid een oplichter blijkt te zijn.
Helaas is mijn familielid voor onverklaarbare reden volledig gevallen voor de inpalmende charmes van deze oplichter, waarbij dit persoon steeds en steeds meer om geld ging vragen, haar goede huwelijk en vriendschappen volledig ten gronde richtend, en erg veel geld overgemaakt hebbend naar dit persoon, ondanks vele waarschuwingen van familieleden en mensen om haar heen, nieuwsberichten waar deze vorm van oplichting benoemd wordt , dit volledig negerend.

Vorige week kwam ze met het verhaal dat " Jordan Keeman" een onderwaterlasser is en in Alaska woont, en een goede vriend had veel geld over, vertrouwde de Amerikaanse overheid niet, en zocht iemand aan wie hij dit kwijt kon.Mijn familielid , volledig naief en in de ban van deze Facebookoplichter ( waarbij iemand anders in haar omgeving kon constateren dat de werkelijke persoon achter "Jordan Keeman" zich in NIgeria bevindt) was " de gelukkige" om deze box met geld te ontvangen , en doordat " de marechaussee in Eindhoven airport deze " box met geld" niet kon openen, werd de " verantwoordelijke koerier" ( genoemd in het chatcontact met " Jordan Keeman" ) de keuze gesteld door " de marechaussee" om of 5000 euro te betalen, of de bak in.
Doordat mijn familielid compleet in de ban is van " Jordan Keeman" op Facebook, en met geen mogelijkheid wil geloven dat ze genept is, wilde ze op meerdere manieren 5000 e bij elkaar schrapen, waar niemand ingetrapt is, gelukkig.
Door dit alles is er veel kapot gemaakt, de Facebookoplichter droeg haar zelfs op om te scheiden van haar man met wie ze al 13 jaar getrouwd is, en bovendien wil ze naar Amerika gaan en met hem trouwen.

Meerdere mensen hebben geprobeerd Jordan Keeman te rapporteren bij Facebook als internetoplichter , maar Facebook vindt dat er niets aan de hand is, zijn nepprofiel ( met foto's van Jay Arnold) is niet in strijd met hun huisregels.Wat is hier aan te doen?

Plaats reactie