Oplichting Marktplaats/Paypal door Nigeria

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
SPK

Re: Oplichting Marktplaats/Paypal door Nigeria

Bericht door SPK »

Even een berichtje om te laten weten dat het dus nog steeds gebeurt. Heb een spiegelreflex camera op Marktplaats staan die iemand zou willen kopen voor haar zoon in Nigeria. De vraagprijs werd geboden door iemand die slechts één dag actief was op Martkplaats. Na een mailtje kreeg ik de volgende reactie:

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik kom uit België, ik 45 jaar oud,
Ik wil weten of de huidige toestand van het object zoals beschreven zoals ben te kopen als een geschenk voor mijn zoon.Ik zal u betalen door middel van Bank tot Bank overdracht. Ik wil u direct betalen voor het item vandaag zodat het pakket zo snel mogelijk kan worden verzonden.
Ik wil dat je om te helpen me dit object via Post.nl verzenden, wil ik u te halen weerom voor mij met de totale kosten met inbegrip van de scheepvaart en de details van uw bankrekening.
Ik kan te kunnen verwerken met de betaling als ik moeten u van mijn International Bank account Citi Bank betalen zal, hopen van u te horen binnenkort..

hier is mijn Zoon zending adres

Name:Name: Dr. Musa Ibrahim
Adress: No.96 Ayetoro Street
City ; OSHOGBO
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

Mvg,Linda van de Laar..,

Rustig afgewacht tot er een betaling kwam. Zojuist kreeg ik:

Hallo , ik ben net terug van mijn bank ,en heb het geld overgemaakt.Net even mijn bank rekening gechecked en het geld is afgeschreven.Bij de bank hebben ze me laten weten dat u een mail krijgt dat ik het geld heb vergemaakt.De naam van mijn bank is Citi bank.Graag zou ik u willen vragen om het product op te sturen en het track en trace nr te sturen naar mijn bank.Zodra u dat heeft gedaan ontvangt u het geld direct,is mij verteld.Hoop snel ietsvan u te vernemen ,
mvg
Ps.Mocht u een probleem ondervinden laat u mij dat aub weten,als u de bevestigings e-mail niet ontvangen van mijn bank vriendelijk controleer je junk of spam folder zal er zijn.

Dit vertrouwde ik niet, dus even gegoogled. Toen vond ik deze en nog meerdere vergelijkbare sites. Let dus goed op en trap er alsjeblieft niet in!

hansyvonne01

Bericht door hansyvonne01 »

Ik had mijn Sony Alpha 350 op Markplaats gezet.
Micheal Sahap ([email protected]) bood mij 260 euro en 40 euro verzendkosten omdat zijn dochter op school ging naar Nigeria.
Om lang verhaal kort te maken.. vanmorgen kreeg ik dit emailtje van Paypal.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Van: [email protected] [mailto:[email protected]] Namens PayPal.Teams
Verzonden: zondag 20 juli 2014 0:18
Aan: xxxxxxxxxx
Onderwerp: Important Information on how to complete your recent transaction and to activate your account (Transaction ID: 75848272WC001670H)

Dear value customer,
[email protected]

You have received an Auction Payment of €300.00 EURO from Micheal Sahap ([email protected])

We've placed a temporary hold on the funds of this transaction

As mentioned in the receipt of Payment and as per New PayPal Merchant Payment policy, we have fully debited the total amount (above) from the buyer's account which included the Shipping Charges (Post Office). This transaction will help activate your account.

In order to complete this transaction and get the funds approved in your account. We advice you go to nearest TNT Postnl Office, and send the package to the address provided for you by the buyer and send us a Scanned Copy/Photograph of your TNT Post Office Receipt (in .JPG Format).

NOTE: This is important as a security measure to ensure safety of this transaction.

Please, find below the name and address where the package will be send to via TNT Postnl Office.

Click Here Locate Nearest TNT Postnl Office Office

Shipping Address is below

Address:

Name:Emmanuel Chucks
Address; No 10 Jokondo Street Agbowo U.I
City: Ibadan
State: Oyo
Country: Nigeria
Zip Code : 23402

Your Account will be credited accordingly upon the receipt of details requested . Should either be sent in JPG format or send type details as:

Tracking Number:
Sender Name:

You may contact PayPal customer service and Quote the Above Transfer Number for quick recognition of this transaction by Click here or reply to this message directly using the reply button in your email to submit the required information .

Sincerely,

Bert79

Bericht door Bert79 »

Thank you for your quick response.
I'm from Belgium, I 45 years old,
I want to know whether the current state of the object described as'm buying as a gift for my zoon.Ik will pay through Bank to Bank transfer. I want to pay you directly for the item today, so the package can be sent ASAP.
I want you to help me send this item via Post.nl, I want to get you back to me with the total cost including shipping and the details of your bank account.
I may be able to process the payment if I have to pay my Citi International Bank Account Bank will, hope to hear from you soon ..

Ik heb even vertaald wat de eerste reactie was op deze pagina.
Ik kreeg dit ook in slecht Nederlands binnen.

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik kom uit België, ik 45 jaar oud,
Ik wil weten of de huidige toestand van het object zoals beschreven zoals ben te kopen als een geschenk voor mijn zoon.Ik zal u betalen door middel van Bank tot Bank overdracht. Ik wil u direct betalen voor het item vandaag zodat het pakket zo snel mogelijk kan worden verzonden.
Ik wil dat je om te helpen me dit object via Post.nl verzenden, wil ik u te halen weerom voor mij met de totale kosten met inbegrip van de scheepvaart en de details van uw bankrekening.
Ik kan te kunnen verwerken met de betaling als ik moeten u van mijn International Bank account Citi Bank betalen zal, hopen van u te horen binnenkort..

hier is mijn Zoon zending adres

Name:Odewale Sunday
Adress: No.45 dada Estate
City ; OSHOGBO
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

Mvg,Cynthia van Hoogvliet., :evil: :twisted:

dielsubliem

Bericht door dielsubliem »

Het gebeurt anno 2016 nog steeds. De naam onder deze mail is waarschijnlijk van internet gehaald.

Hai,

Ik kom uit Belgie.
Ik weet dat het raar klinkt hoor maar
Wilt u hem misschien voor mij opsturen naar mijn zoon in
Nigeria?

Ik zal u gewoon vooraf betalen, gewoon de vraagprijs + de verzendkosten.Ik wil de betaling via internationale bank tot bank overdracht.
Als u hem dan wel direct wil verzenden als het geld ontvangen is.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,Hillie Pentenga .,

kan je misschien reageren op ( [email protected] ) Ik krijg marktplaats emails soms pas heel laat.

guus.piepenbrock
Contacteer:

Bericht door guus.piepenbrock »

Ook in 2017 gebeurt het nog steeds. In mijn geval is de email van PayPal nagemaakt, met banners van PayPal. Op het eerste oog lijkt het echt en denk je dat het afgesproken bedrag is overgemaakt. Toch ben ik voor de zekerheid even gaan Googlen op PayPal Nigeria en toen kwamen er allerlei waarschuwingen naar boven. Toen ben ik specifieker gaan kijken naar de communicatie tussen mij en meneer Ramond Smiles. Waar ik de oplichting aan herkend heb, en wat ik wil meegeven als tips voor degene die dit leest:
Het emailadres is anders dan dat van PayPal (hoewel er wel PayPal als naam staat).
Ramond Smiles stuurde mij, iets te toevallig, net na "PayPal" een persoonlijke mail met dezelfde informatie.
Gebrekkig Engels. Een keer een foutje zou kunnen, maar wanneer dit niet meer op een hand te tellen is past dit niet bij zo'n grote organisatie als PayPal.
Check je account van PayPal. Hier staat nergens dat er ook maar sprake is van contact tussen hen en deze oplichter, laat staan dat er geld naar je rekening is overgemaakt. Dat wat de oplichter wel beweerd.

Ik hoop dat ik hiermee iemand kan helpen, want oplichting hoort niet, en er in trappen gebeurt sneller dan je denkt.

maarten.rongen
Contacteer:

Bericht door maarten.rongen »

Hallo Allemaal,
Ik wilde even iedereen bedanken die zijn verhaal heeft gedeeld op deze website. Ook ik kreeg namelijk een paypal mailtje en alles zag er geloofwaardig uit. Toen zag ik als verzend adres Nigeria en dacht... tsja.. toch maar even googlen en jawel hoor op deze website las ik de verhalen. Jullie hebben mij een macbook bespaart. Super bedankt!!

remco.graafland
Contacteer:

Bericht door remco.graafland »

Ook bij mij hebben ze een poging gedaan. Maar toen ik de vraag kreeg of ik het wou opsturen naar Nigeria, gingen alle alarmbellen af, ging ik googelen en kwam ik hier terecht.

Ik heb screenshots van het contact heen en weer maar het is beter dat ik dat hier niet plaats. Maar ik was verbaasd dat ik ondanks mijn vriendelijke en duidelijke taal, toch een nette reactie terugkreeg.

Het ging om een "Marc" en dat profiel was 3 dagen terug aangemaakt. Hij kwam met het verhaal dat zijn kleinzoon jarig was en hij datgene wat ik verkocht aan zijn kleinzoon wou geven. Dat terwijl hij zelf in België zou wonen.

Mmarjolein

Bericht door Mmarjolein »

Let op ! ze zijn nog steeds bezig!

Vandaag kreeg ik een "bod" op mijn camera die ik te koop heb staan op marktplaats.
Het bod was hoger dan de vraagprijs wat eigenlijk al raar is.
Ik vertrouwde het niet en vervolgens ben ik op internet gaan zoeken en kwam ik allemaal soortgelijke verhalen tegen, daardoor wist ik dus meteen dat het oplichting was.. Maar ik kan me voorstellen dat er nog steeds mensen zijn die hier in trappen! Dus om mensen te waarschuwen!! ze zijn nog steeds bezig!!

Het volgende werd naar mij gestuurd:

Hai,
Ik kom uit Belgie.
Nigeria?
Ik zal u gewoon vooraf betalen, gewoon de vraagprijs + de verzendkosten.Ik wil de betaling via internationale bank tot bank overdracht.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Jamillia van Saverden.,
kan je misschien reageren op ( number54***@gmail.com Ik krijg marktplaats emails soms pas heel laat.

Trap hier dus niet in mensen!

Telefoonnummer aangepast door Moderator - Het is niet toegestaan telefoonnummers op dit forum te plaatsen

Stijng

Bericht door Stijng »

Ik heb vandaag ook precies hetzelfde bericht gekregen, ik heb mijn iPhone op marktplaats tekoop gezet. Ik kreeg daarop deze reactie (onder de accountnaam prim4434) , ik vond het een apart bericht en ben daarom op het internet gaan zoeken. Ik ben dus het een en ander tegengekomen over deze persoon en kwam uiteindelijk hier op deze site uit. Hieronder het bericht.

Hai,

Ik kom uit Belgie.
Nigeria?

Alvast bedankt!
Joella Van Wijnen

kan je misschien reageren op ( [email protected] Ik krijg marktplaats emails soms pas heel laat

Shelleymeijer

Bericht door Shelleymeijer »

Net bijna opgelicht op marktplaats!
Op mijn advertentie van mijn iphone.

Kreeg ik dit bericht

Hai,

Ik kom uit Belgie.
Nigeria?

Ik zal u gewoon vooraf betalen, gewoon de vraagprijs + de http://www.marktplaats.nl/gateway.html? ... dkosten.Ik wil de betaling via internationale bank tot bank overdracht.

Alvast bedankt!
Christiaan Koopman.,.

kan je misschien reageren op ( [email protected] Ik krijg marktplaats emails soms pas heel laat. :x

Gesloten