LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie kent www.msnfotopages.nl

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
HenkWigWam

Wie kent www.msnfotopages.nl

Bericht door HenkWigWam »

Een vriendin van mij heeft hier foto's geplaatst en geshared.
Deze site is niet van Microsoft, maar men moet wel inloggen.
Na het bestuderen van de disclaimer, stuit ik op hele merkwaardige voorwaarden.
Wie kent deze site en kan me er meer over vertellen ?

Terms of Use / Privacy Policy:

By filling out this form, you authorize XRF Management Limited to spread the word about this 100% real and upcomming Messenger Community Site. You will receive your share of the credit in helping us spread the word. This is a harmless Community site which is offering users a platform to meet each other for free.

We do not share your private information with any third parties. By using our service/website you hereby fully authorize XRF Management Limited to send messages of a commercial nature via Instant Messages and E-Mails on behalf of third parties via the information you provide us. This is not a "phishing" site that attempts to "trick" you into revealing personal information. Everything we do with your information is disclosed here. If you are under eighteen (18), you MUST obtain permission from a parent or guardian before using our website/service.

This page is not affiliated with or operated by Microsoft(tm) or MSN Network(tm).

ANY LIABILITY, INCLUDING WITHOUT LIMITATION ANY LIABILITY FOR DAMAGES CAUSED OR ALLEGEDLY CAUSED BY ANY FAILURE OF PERFORMANCE, ERROR, OMISSION, INTERRUPTION, DEFECT, DELAY IN OPERATION OR TRANSMISSION, COMMUNICATIONS LINE FAILURE, SHALL BE STRICTLY LIMITED TO THE AMOUNT PAID BY OR ON BEHALF OF THE SUBSCRIBER TO THIS SERVICE.

We may temporarily access your MSN account to do a combination of the following: 1. Send Instant Messages to your friends promoting this site. 2. Introduce new entertaining sites to your friends via Instant Messages.

This is a free service. You will not be asked to pay at any time. You will not be subscribed to anything asking for payment. This service is made possible by many hours of human effort.

XRF Management Limited reserves the right to change the terms of use / privacy policy at any time without notice. To view the latest version of this privacy policy, simply bookmark this page for future reference.

You understand that this agreement shall prevail if there is any conflict between this agreement and the terms of use you accepted when you signed up with MSN. You also understand that by temporarily accessing your msn account, XRF Management Limited is NOT agreeing to MSN's terms of use and therefore not bound by them.

This agreement shall be construed and governed by the law of Ecuador. You expressly consent to the exclusive venue and personal jurisdiction of the courts located in Hong Kong for any actions arising from or relating to this agreement.

If any provision of this agreement is held to be invalid, illegal or unenforceable for any reason, such invalidity, illegality or unenforceability shall not effect any other provisions of this agreement, and this agreement shall be construed as if such invalid, illegal or unenforceable provision had not been contained herein.

Copyright 2010 XRF Management Limited

Ilse1970

Re: Wie kent www.msnfotopages.nl

Bericht door Ilse1970 »

Ik heb helaas geen antwoord op je vraag maar ik heb een soortgelijke mail ontvangen!

Ik vond deze mail ook heel opmerkelijk en niet te vertrouwen.
Ik kreeg deze mail zogenaamd ook van een vriendin. Alleen heb ik al jaaaaaaaren geen contact meer met haar! En ik weet ook zeker dat zij die niet gestuurd heeft!

Dus iemand MOET vanuit mijn mailaccount haar emailadres hebben gevist, lijkt mij. En namens dat gestolen emailadres mij een mail gestuurd hebben met een dubieuze link namens msnprofiles.
Niemand uit mijn huidige omgeving kent haar namelijk. Dus niemand heeft haar emailadres en dat er een verband is tussen haar en mij. Behalve als je toegang hebt tot mijn emailaccount.

Ik heb helaas ook geen flauw idee wat dit is!

En zou er graag achter willen komen hoe dit mogelijk is!

HenkWigWam

Ik denk dat haar e-mail account is gebruikt.

Als ik op dit moment naar die site ga, krijg ik een melding dat het om een website vervalsing (phising) gaat.
Die vriendin van mij zegt nooit die e-mail gestuurd te hebben, waarschijnlijk zijn ze achter haar login gegevens gekomen, net als ze van mij proberen te ontfutselen.
Ik ga in ieder geval mijn wachtwoord straks wijzigen.

HenkWigWam

Ik heb via de whois informatie de host gevonden en gemaild.
Deze heeft de betreffende site afgesloten.
Dank aan Transip!

trcroes

Bericht door trcroes »

Let sowieso op met sites waarbij je moet inloggen met je gegevens. Als je dit doet, krijg je je foto's of geheime bericht of wat dan ook niet te zien. Wel krijgen de beheerders van zo'n site jouw gegevens in handen. Ze sturen dan vaak naar heel jouw adresboek een mail met een link die verwijst naar geheime foto's, berichten o.i.d. en dan moeten natuurlijk wel eerst de inloggegevens ingevoerd worden... Wellicht dat er iemand is die dat dan weer doet en zo krijgen zulke sites veel gegevens in handen. Let dus op met die sites!
Het beste kun je meteen je wachtwoord wijzigen als je je gegevens hebt ingevoerd!

HenkWigWam

Pas op voor :http://www1.privegesprek.com/

Hier wordt ook gevraagd in te loggen.

veldmuis

Bericht door veldmuis »

Let op kom je ook via andere website websites tegen . (ip adres 213.47.195.123)
zo kreeg ik een mail van een collaga met de volgende text:

"Hey Marcel
ik bekijk je snapshots deze morgen bij http://www.ziejepic.com/?shot=820133; ik vond hem goed gemaakt.

ltr Hans

btw ik kom daar net negen opmerkingen tegen "

waarschijnlijk is zijn mail gehackt .

in de voorwaarden staat oa dezelfde text :

'You understand that this agreement shall prevail if there is any conflict between this agreement and the terms of use you accepted when you signed up with MSN. You also understand that by temporarily accessing your msn account

Gesloten