LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat kan je doen tegen oplichters?

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
Redman524

wat kan je doen tegen oplichters?

Bericht door Redman524 »

Hallo,

Sinds kort heb ik advertenties op internet staan bij speurders en marktplaats, waarbij 2 personen mij heeft gemailt met een vergelijkbare inhoud(zie link naar topic)
en aangezien de hele inhoud voor geen meter klopt, ben ik gaan googlen.

https://forum.www.opgelicht.nl/viewtopi ... 26&t=10467

https://forum.www.opgelicht.nl/viewtopi ... =26&t=8136

Ik kwam uit op dit forum, en ik wist gewoon dat er iets niet pluis was.
Ik heb dus te maken met waarschijnlijk een nigeriaans figuur.

Het is zo, dat ik een bloedhekel heb aan oplichters, die mensen zo voor de gek houden, vind het echt de laagste van het laagste en gebruiken smoesjes om alles uit je te halen.

Dit moet echt naar voren komen, ik weet dat de politie hier niks aan doen, misschien de FBI of AIVD? de FBI is wel actief om oplichters over de wereld aan te pakken.

Zijn er meer mensen die het lef hebben om dit door te geven aan een overheidinstantie zoals de FBI of AIVD, dan hoor ik het graag.

Pennywise

Re: wat kan je doen tegen oplichters?

Bericht door Pennywise »

En hoe moeten de FBI of AIVD hier dan iets aan doen? :roll:

Voor de FBI moet er op zijn minst een link met de US zijn en ik heb zo het idee dat de AIVD zich ook met hele andere zaken bezig houdt.

Redman524

Bericht door Redman524 »

Pennywise schreef:En hoe moeten de FBI of AIVD hier dan iets aan doen? :roll:

Voor de FBI moet er op zijn minst een link met de US zijn en ik heb zo het idee dat de AIVD zich ook met hele andere zaken bezig houdt.

De FBI is toch wereldwijd bezig om scammers te pakken? van de AIVD kan ik dat niet zeggen.
Zolang kunnen de oplichters gewoon hun gang gaan?
Er zullen vast wel meer mensen zijn die in actie komen om oplichters te bestrijden

Pennywise

Bericht door Pennywise »

Redman524 schreef: De FBI is toch wereldwijd bezig om scammers te pakken?
Ja, maar dan moeten er dus wel Amerikanen bij betrokken zijn als daders of slachtoffers. Anders hebben ze geen enkele zeggenschap.

Gesloten