LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarschuwing voor mail van Intrum Justitia i.o Telecom BV

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
juliomariner

Waarschuwing voor mail van Intrum Justitia i.o Telecom BV

Bericht door juliomariner »

Kreeg vanmorgen een mail van Intrum Justia in opdracht van Telecom B.V. [email protected]
waarin ik een online aanmaning kan bekijken door het openen van het bijgesloten Zip bestand.
Open dit bestand niet want het bevat een Trojan virus. Mail en aanmaning zijn zo wie zo nep. Mail direct uit de mailbox .verwijderen
Inhoud mail:
Welkom bij Intrum Justitia
"" Dossierinformatie
Naam opdrachtgever: Telecom B.V.
Status dossier lopend
Behandelaar bij Intrum Justitia Afdeling schuldbewaking
Telefoonnummer behandelaar 070-7078994

Hier kunt u inloggen om uw aanmaning online te bekijken.
U ziet meteen de gegevens van uw aanmaning en u kunt direct via iDeal betalen. Daarnaast is het mogelijk om online te reageren of uw gegevens te wijzigen.
Het online reageren bevordert een vlotte behandeling van uw reactie. Ook vind u diverse
voorwaarden. Staan er geen inloggegevens op uw aanmaning?
Neem dan contact op via het telefoonnummer in de brief.
Originele hoofdsom:

Vestigingsadres:
Johan de wittlaan 3
8842 JR Den Haag ""

Op dit adres zit: Incassobureau en Deurwaarderskantoor Intrum Justitia echter postcode klopt niet want 8842JR is een niet bestaande postcode. Het telefoonnummer is waarschijnlijk ook fake.
Dus mail direct verwijderen en een virusscan uitvoeren!!!!

floortje12

Re: Waarschuwing voor mail van Intrum Justitia i.o Telecom BV

Bericht door floortje12 »

Hallo,

Wat te doen als je wel een dubbelklik hebt gedaan op het Zip bestand? Het wordt dan wel gedownload. Ik heb dit namelijk gedaan, maar heb vervolgens geen stappen ondernomen en het venster wat ik toen te zien kreeg (met 2 bestanden erin) weer weggeslikt. Ik heb dus geen word document geopend verder en er is mij dus niet gevraagd om macro's te installeren of in te schakelen.

Ik kan het zip bestand verder ook niet meer vinden op mijn laptop.

hoe kom ik erachter of mijn computer nu nog wel veilig is of niet? Ik heb een (gratis) anti virusscan gedownload (ClamXav) die momenteel een scan uitvoert (er is tot nu toe nog niks gedetecteerd).

Ik hoop dat iemand me raad kan geven.

mvg

Faqeer1

Re: Waarschuwing voor mail van Intrum Justitia i.o Telecom BV

Bericht door Faqeer1 »

U ziet meteen de gegevens van uw aanmaning en u kunt direct via iDeal betalen. Daarnaast is het mogelijk om online te reageren of uw gegevens te wijzigen.????

Ali

Gesloten