LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarschijnlijk weer een geval van nigeriaanse fraude?

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
hogenboombryan

Waarschijnlijk weer een geval van nigeriaanse fraude?

Bericht door hogenboombryan »

Om een lang verhaal kort te maken: Ik ben via internet een "meisje" tegengekomen.
Na 1620€ overgemaakt te hebben zou ze naar hier komen. ( i know achteraf niet slim maar die 1620€ kan ik missen)
Ik vertrouw het voor geen meter, iemand ervaring hier mee?
Ik voeg de laatste mail bij.

Dear Sir,
I have been trying to reach you on the phone, The luggage was delayed again it was about to leave the the airport for Netherlands when the NDLEA ( National Drug Law Enforcement Agency ) scan it and they dictected that the luggage contain some cash. It was illegal according to the nigerian law and our company will be charge to the court of law as stated in the note sent to us by the agency today. If Miss Jennifer James can not produce the certificate of anti money laundering as requested by the NDLEA. please we have to do something urgently as the luggages is still in their custody as i'm talking to you now. I will call you later on the phone to discuss these with you. I will look toward your response asap,
Daniel Smith

Ze hebben de Ndlea gebruikt als dreigement.....
is zover als ik kan vinden een echt bureau of soort douane.
OP google is er in ieder geval veel over te vinden zelfs van echte nl sites.

D2Freak30

Re: Waarschijnlijk weer een geval van nigeriaanse fraude?

Bericht door D2Freak30 »

hogenboombryan schreef: Ze hebben de Ndlea gebruikt als dreigement.....
is zover als ik kan vinden een echt bureau of soort douane.
OP google is er in ieder geval veel over te vinden zelfs van echte nl sites.
Niet als dreigement, maar als excuus. Ze "zeggen" dat het probleem het witwassen van geld is en dat daar het probleem door is ontstaan. Even voor de duidelijkheid: Als je 1620 € over hebt gemaakt, was dit voor de reis naar Nederland? Want als het geld daarvoor gebruikt zou moeten worden, waarom heeft ze het geld dan in de tas gestopt.

Zoals ik dit lees vrees ik het ergste, maar de wonderen zijn de wereld ook nog niet uit. Het blijft een vaag verhaal.

baasandre

Re: Waarschijnlijk weer een geval van nigeriaanse fraude?

Bericht door baasandre »

Waarschijnlijk geld overgemaakt zodat ze een vliegticket kon kopen naar Ned ?
Mail verkeer van te voren en misschien telefonisch contact ? (uiteraard mobiel nr..)

Helaas, 99,9% dat u bent opgelicht. De laatste mail bevestigd dit al. Ze konden je niet telefonisch bereiken ? Andere keren wel ? Informatie zoals de Ndlea is zo te googlen.
Waarschijnlijk kun je binnenkort een mail verwachten met de vraag voor extra geld (boete, of beambte om te kopen).

Zelfde gebeurt in Rusland met de zogenaamde russische huwelijksburo's. Worden voornamelijk Amerikanen/ Canadezen en belgen opgelicht. Laatst reportage op nederland 1 over geweest (week of 2 geleden), in deze zwendel gaat veel geld om.

Als u toch contact wilt hebben.... stel voor om naar hun land te komen en daar af te spreken. Lijkt veilig.... kom je daar aan, droomvrouw ook verdwenen (familie lid ineens ernstig ziek)...... dus nog steeds niks en veel geld kwijt
Hotelkosten/ vlucht/ evt bodyguard

Allemaal voorbeelden uit de docu (door een belg gemaakt) op ned 1

Gesloten