LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervoerder Bos-Comp en thomas brendt

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
luckbenink

Vervoerder Bos-Comp en thomas brendt

Bericht door luckbenink »

Beste leden,

graag wil ik hieronder mijn verhaal kwijt en jullie waarschuwen tegen dit soort, vervoers-tussenoplossingen.

Vorige week vond ik via marktplaats.nl een motor, merk Harley Davidson voor het bedrag van 3900 euro. Nadat ik de foto's had bekeken besloot ik om contact te zoeken met de verkoper, een zekere Thomas Brendt, wonende volgens de papieren op ; 12 St. Peters Square, Leeds, UK, Zip Code: LS9 8AH met het emailadres [email protected].
Volgens zijn schrijven zat hij in England, had wel in Nederland gewoond, daar ook een motor met een nederlands kenteken maar ging zich daar nu vestigen en wilde de motor snel verkopen. Hij liet mij nog een aantal foto's zien op de site; http://www.myvehicle.byethost12.com/Dav ... ctraGlide/. Daarna stelde ik hem de vraag hoe we dit dan zouden kunnen doen en hij kwam met een engels vervoersbedrijf genaamd www.bos-comp.com, die een constructie hadden als volgt.
- hij zou de motor aanbieden bij bos-comp
- ik als koper zou van bos-comp een mail krijgen waarin stond ddat de motor in hun bezit was
- ik zou aan bos-comp het bedrag van 4000 euro betalen ( 3900 voor de motor en de helft van de vervoerskosten naar nederland=100 euro)
- de motor zou dan binnen 3 a 4 dagen bij mij voor de deur staan en mocht ik hem 5 dagen uitproberen,
- na 5 dagen zou ik dan bos-comp een seintje geven of ik de motor wel/ niet wilde. Wilde ik hem dan werd het geld van bos-comp betaald aan thomas brendt, zo niet dan kreeg ik het geld weer terug gestort.

Ik heb toen de site bekeken en ik moet eerlijk bekennen dat deze zeer professioneel eruit zag en ik hierin vertrouwen had. Dus op 26 okt. jl heb ik via de rabobank, 4000 euro laten overschrijven naar de volgende gegevens;
Bank holder and address: Barclays Bank PLC, 1 Churchill Place, E14 5HP London, UK
account holder: Bos-Comp
account number: 43782506
IBAN: GB25 BARC 2092 6343 7825 06
SWIFT/ BIC: BARCGB22

Kort nadat ik het geld had overgemaakt wilde ik eens de betrouwbaarheid van bos-comp onderzoeken door op internet te snuffelen en kwam toen tot mijn grootste schrik allerlei verhalen tegen van oplichtingspraktijken van deze Thomas Brendt, waarbij haast identieke verhaeln werden beschreven. Zij hadden het in de gaten maar helaas, ik niet.
Ik heb nog geprobeerd om contact met bos-comp te zoeken maar zowel telefoonnummer als adres klopten niet.

Meteen daarop heb ik mijn bank persoonlijk en via de telefoon op de hoogte gesteld van dit feit, maar vertelde mij dat ze weinig konden doen. Ook heb ik meteen een melding gemaakt op www.mijnpolitie.nl, over internet-oplichting en heb ik bij het Bossche bureau aangifte gedaan van oplichting. Tevens heb ik op een aantal site die over oplichting gaan, mijn verhaal verteld en heb ik een mail gestuurd naar het hoofdburerau van bARCLAYS bANK te London.

Ook heb ik zowel die Thomas Brendt als Bos-Comp geconfronteerd met mijn bedenkingen en sinds dien niets meer van hun gehoord.

Pas dus op met dit soort tussenhandelaren. Ze spelen onder 1 hoedje en zijn echt een criminele organisatie. Ik heb weinig hoop ooit nog eens iets terug te zien van mijn geld.

met vriendelijke groet

Luck Benink

Pinees
Contacteer:

Re: Vervoerder Bos-Comp en thomas brendt

Bericht door Pinees »

Beste Luck,

Heel erg vervelend dat dit u is overkomen. Zo aan uw verhaal te zien, komt dit erg overeen met de 419 fraude.

Dit zijn vaak Nigerianen die alles uit te kast proberen te halen om geld van ons af te kunnen pakken.

Vaak gebruiken ze dit concept; het aanbieden van een niet bestaand product, het verkopen aan westerse landen, en het zogenaamd tussenpersoon of bureau inhuren voor de betaling en de transport.

Dit is gewoon dezelfde persoon, die opereerd in een klein internet cafe in Nigeria.

De website ziet er opzich goed uit, maar tegenwoordig kan iedereen zo'n website in de lucht hangen, dus dat is geen enkel referentie om te kunnen zien of een bedrijf betrouwbaar is.

Het is goed dat u aangifte heeft gedaan, maar ik ben bang dat dat geen enkel nut heeft.

Aangezien dat de politie korpsen te weinig man en middelen hebben om zulk soort fraude aan te pakken.

pansld

Bericht door pansld »

Beste Luck,

Hartstikke bedankt voor het melden dat Bos-Comp niet te vertrouwen is. Ik ben afgelopen week met exact een zelfde deal bezig geweest. Het ging hierbij om een Yamaha R1 voor 3700 euro en het verhaal gaat precies hetzelfde als de jouwe.

Voordat ik de deal wou bevestigen ben ik eerst naar Bos-comp op het internet gaan zoeken en kwam ik dus bij dit forum met jou artikel.

De naam van deze verkoper is Arnold Sven. De deal ga ik natuurlijk afblazen en ik zal nog een zeer vriendelijk mailtje naar deze Arnold sturen.

Groeten,

Peter Penning

koenvanamersfoort75

Bericht door koenvanamersfoort75 »

Hier hetzelfde verhaal met Arnold Sven en een BMW 1150 RT voor 3400 euro. Moet betalen via Bos-Comp. Had het vermoeden dat het om een oplichter ging maar nu weet ik het helemaal zeker. Koop nooit iets wat je nog nooit gezien hebt, maakt niet uit hoe weinig het kost.

kidler

Bericht door kidler »

Arnold heeft weer een advertentie geplaatst op mp en inmiddels ook al verwijderd een FENDT camper merk Fiat 1997
Het is de zefde contact persoon ARNOLD die dus mijn zijn camper voor 7000euro aan biedt en in Engeland gaat wonen.
En hem wil laten vervoeren met BOS-COMP
Ik ben dus ook verder gaan neuzen en kwam ook er achter dat het dus niet klopte dus bij deze vond ik het te mooi om waar te zijn.
en gaan zeker geen koop met hem aan.
Mvg

harmdeboer

Bericht door harmdeboer »

hij is weer actief op Marktplaats!

hij verkoopt nu echter een GL 1800 voor een stupide laag bedrag.

volgende mail is van hem!

Date: Thu, 20 Jan 2011 03:58:53 +0200
Subject: Honda GL1800 Goldwing bj.2001
From: [email protected]
To: [email protected]*****.com

Ik heb een paar foto's van de motor bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://www.myvehicle.byethost12.com/HondaGoldwingGL1800
Deze motor is in perfecte staat,altijd dealer onderhouden, onderhoudsboekjes ter inzage.
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de motor, dit is geen enkel probleem.
Ik kan de motor naar je toezenden, je hebt 5 dagen om de motor te testen, voordat ik m'n geld krijg.
De prijs van deze motor 4.000 euro, en de verzendkosten zijn 200 euro (ik betaal de helft van de verzendkosten)
De prijs incl verzendkosten zijn 4.100 euro.
Ik verkoop het voor een zeer lage prijs omdat ik naar het buitenland moet vertrekken voor mijn werk.
Als je enige vragen hebt stuur een e-mail.
PS: Please reply me in English, because I don't speak dutch. My wife is helping me to write you this e-mail. She can speak dutch and she will leave the country tomorrow. She will go in the USA
Best Regards,

ben gewaarschuwd!

de graaf

Bericht door de graaf »

Net binengekregen, nadat ik gemailed had of hij niet een cijfer was vergeten in de vraagprijs. zodoende op deze site terechtgekomen...bedankt!!!!!
-------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.myvehicle.byethost12.com/BMWK1200Rbj2005
Deze motor is in perfecte staat,altijd dealer onderhouden, onderhoudsboekjes ter inzage.
Ik kan de motor naar je toezenden, je hebt 5 dagen om de motor te testen, voordat ik m'n geld krijg.
De prijs van deze motor 3.200 euro, en de verzendkosten zijn 200 euro (ik betaal de helft van de verzendkosten)
De prijs incl verzendkosten zijn 3.300 euro.
Ik verkoop het voor een zeer lage prijs omdat ik naar het buitenland moet vertrekken voor mijn werk.
PS: Please reply me in English, because I don't speak dutch. My wife is helping me to write you this e-mail. She can speak dutch and she will leave the country tomorrow. She will go in the USA
Best Regards,

(als iets te mooi is om waar te zijn, is het dat meestal ook!)

Ferryv

Bericht door Ferryv »

Beste mensen,

zoals hieronder eerder is vermeld over een oplichting door geld op te sturen naar bos-comp, is mij bijna het zelfde overkomen.

Ik ben alles eerst gaan uitzoeken voordat ik ook maar iets zou aanbetalen.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een motor (yamaha yzf r6).
Door een tijd flink rond te neuzen op marktplaats kwam ik bij een advertentie terecht van een yamaha uit 2004 voor 3350 euro.
deze prijs zit ongeveer een 2 a 3000 euro onder de prijs wat je voor zo een zelfde soort motor zou kunnen vragen. maw een erg aantrekkelijke advertentie.

De advertentie was afkomstig van ene marylin uit s'gravenhage, en stond sinds donderdag 27-01-2011 op marktplaats. een kort uurtje nadat hij erop stond zag k de advertentie staan en ben hierop gaan reageren met de opmerking dat ik zeer geinstresseerd was, alleen met de vraag waarom hij hem weg deed voor zo een goedkopen prijs.

Wachtende op een reactie ging er een dag voorbij, waarop ik nogmaals reageerde dat ik erg geintresseerd was en een afspraak wilde maken om langs te komen. Ik heb toen ook mijn telefoonnummer achtergelaten.

Vervolgens vloog het weekend voorbij en was het alweer maandag. gedurende de dag kreeg ik op mijn telefoon een email van [email protected].

betreft:

http://www.myvehicle.byethost12.com/Yamahar62004motor
De prijs van deze motor 3.350 euro, en de verzendkosten zijn 200 euro (ik betaal de helft van de verzendkosten)
De prijs incl verzendkosten zijn 3.450 euro.
Best Regards,

Op deze mail kreeg ik al behoorlijke argwaan, omdat de naam van de advertentie niet overeen kwam met de naam van zijn email adres.
En ben met de politie gaan bellen om het kenteken van de motor na te trekken.

Hierop kreeg ik het antwoord dat de motor van iemand afkomstig was uit Tilburg. Weer een punt wat niet klopte!

Ik heb geantwoord op zijn mail met de mededeling dat ik niks betaal voordat ik de motor gezien zou hebben, en een testrit zou hebben gemaakt.

Zo kreeg ik de dag van vandaag weer antwoord:

Dear Ferry,

My wife is now in USA and I must go too, but first I must sell the motor.
I will pay all the shipping taxes.
The shipping/payment will be made using Bos-Company . Please carefully read all the steps below.
Read all the informations from : http://www.bos-comp.com/Shop&Ship.html .
It's 100% safe for me and you.

1 ik verzend de motor met Bos-Company => http://www.bos-comp.com/Shop&Ship.html
2 die inspecteren de motor en nemen contact met u op om de uitkomst van de inspectie mee te delen...maw de staat van de motor
3 u maakt het geld over naar Bos-Company tussenpersoon
4 u ontvangt de motor en inspecteert het zelf
5 u kunt 5 dagen rustig op uw gemak de motor uitproberen
6 indien alles naar wens is neemt u contact op met Bos-Company en die zorgt dat ik mijn geld pas dan krijg. Indien na die 5 dagen alsnog blijkt datde motor toch niet bevalt kunt u 100% van uw geld terugkrijgen.

ps Bos-Company zorgt voor alle papierwerk dus daar hebben we geen omkijken naar.
Indien u accoord bent ontvang ik graag uw NAW gegevens zodat de verscheping plaats kan vinden.

Best Regards,
Mark

Vervolgens ben ik op internet gaan zoeken naar bos-compagny via google. Ik had de site nog niet geopend of kwam al een link tegen van opgelicht.nl en was voor mij alles duidelijk.

Ik heb ook op markplaats aangegeven dat deze advertentie in strijd met de regels was. en deze is dus ook verwijdert.

maw, mensen let erg goed op met advertenties en betaal nooit van te voren een deel aan. Ik ben blij dat ik alles op me gemak heb uitgezocht voordat ik ook maar iets betaald heb!!!

Groeten,

Ferry

Mikers

Bericht door Mikers »

Ook ik zat in de procedure met een zekere Mark Robertsen. Deze "persoon" biedt een keurige caravan aan op Marktplaats tegen een mooie prijs. Verdere zaak is identiek aan alle zaken welke ik op dit forum heb gelezen. Zelfde teksten van emails, geld storten bij Bos-Comp etc.
Ben gelukkig ook eerst onderzoek gaan doen en kwam op dit forum.

Mensen pas op en doe geen zaken via Bos-Comp en uberhaubt niet via dubieuze tussenpersonen en/of - bureaus! Nooit iets ongezien kopen en/of laten transporteren!

darkangel-01

Bericht door darkangel-01 »

Via marktplaats bood een adverteerder genaamd: Mark robertsen een Audi A2 aan voor maar €4000 de auto zag er mooi uit en had een NLD kenteken.
ik wilde hem dus kopen, ik vroeg hoe we het dus gingen doen.
hij zei dat hij een bedrijf had gevonden genaamd Bos-comp. de site en al zag er goed uit dus ik had er vertrouwen in. hij stuurde mij een email dat hij de auto aan bos-comp gaf en dat ik dan het geld moest over maken naar bos comp en dat ik dan de auto ontving op mijn adres enz.. hij zei dat de auto binnen 2 a 3 dagen binnen zou zijn in nederland en dat ik het 5 dagen mocht testen enz. na dagen wachten nam ik contact op met de telefoon nummer van bos-comp en tot mijn schrik zie ik dat de telefoon nummer nep was en het adres enz. ik ben toen gelijk naar de politie geweest alleen die konden er weinig aan doen. 4000euro kwijt. echt heel jammer :cry: we hadden ook nog naar Barclays bank een mail gestuurd en die zei dat Mark het geld al uit zijn bank had gehaald..

Bij deze, heb geen vertrouwen in advertenties uit het buitenland als je ze nog niet hebt gezien !

darkangel-01

Bericht door darkangel-01 »

Beste Ferry
met mij is precies het zelfde gebeurt maar dan met een Audi A2
de oplichter heette ook: Mark robertsen. ik dacht dat bos company te vertrouwen was en heb dus 4000euro gegeven aan bos. jammer genoeg heb ik te laat Oplichters.nl de forums bekeken :| ik hoop voor je dat je je geld nog terug ziet

bale, Mark robertsen (OPLICHTER)
heb nooit vertrouwn in advertenties uit het buitenland als je het zelf nog niet hebt gezien.

Gesloten