LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PAYPAL- EBAY FRAUDE !!!

Mail ontvangen van iemand die u erfenisgeld wil bieden? Hebt u een of andere loterij gewonnen? Dit is waarschijnlijk Nigeriaanse fraude.
Gesloten
PayPal

PAYPAL- EBAY FRAUDE !!!

Bericht door PayPal »

Geachte lezer.

Graag wil ik jullie even waarschuwen voor Paypal.
Paypal lijkt op het eerste gezicht een veilige onderneming waar weinig mis mee kan gaan.
Het tegendeel is bewezen.,
Ik ben verkoper op Ebay ( 800 transacties !!) en verkoop een product aan een klant/ bieder in de UK.
Na ontvangst betaling via Paypal ben ik over gegaan tot verzending wat me niet meer dan normaal lijkt mij.

De Klant ontvangt het product en installeerd het ( Wij zijn een bedrijf en produceren motorfiets electronica)
Er ontstaat een Email wisseling waar in de klant aangeeft dat het toestel niet werkt.
Hier op reageren wij "stuur het toestel terug en wij zullen het controleren en als het nodig is vervangen".
De Klant legt DIRECT een claim bij paypal neer dus kans om te vervangen hadden wij niet.

Het toestel komt via de post binnen ( 4 weken na de verkoop) en na opening van de doos constateer ik dat de bedrading door gesneden / vernield is.

Hier op heb ik de klant aangesproken en deze bericht mij dat dit door de post komt ( dus na 4 weken weet ik pas dat er een fout is ontstaan bij de post wat dus de reden is dat het toestel niet werkt, fijn ls een klant je dat meld. )
Na onderzoek blijkt dat de klant het toestel op een andere manier heeft willen aansluiten dan waar het toestel voor bedoeld is en dat heeft dus niks met de post te maken.
Hij heeft zelf de bedrading door geknipt en dicht getaped met isolatieband.

Paypal heeft de claim toegewezen en mijn geld van mijn Paypal rekening "gestolen".
Kosten 60 euro.

Uiteraard ben ik direct tegen Paypal in gegaan en deze verwijzen mij door naar de politie om aangifte te gaan doen.

Na contact te hebben gehad met de politie vertelde deze mij dat dit tussen seviel en jurisch recht valt ( ?? ben geen advocaat) en dat deze mij niet konden helpen - einde discussie Paypal.

DWZ Paypal heeft de zaak zo opgelost , ik ben me geld kwijt de klant is gelukkig en ik zit met een defect apparaat en heb kosten gemaakt ( Paypal fee- Ebay advertenitie- defect toestel- postkosten + verpakkings kosten)

DUS WAARSCHUWING.
Pas op voor PAYPAL je bent als koper gedekt en als Verkoper de l*l zo simpel is het.
Dit is de manier om fraude te plegen als je iets stuk maakt of het bevalt je gewoon niet stuur je het terug en je legt een "claim"

WEES GEWAARSCHUWD met EBAY EN PAYPAL !!!!!!!!!!

Ebaytopper

Re: PAYPAL- EBAY FRAUDE !!!

Bericht door Ebaytopper »

Hallo,

Ik ben ook opgelicht via mijn creditcard, ze hebben een ID-diefstal gepleegd op internet en hebben tot mijn handtekening vervalst. Ik heb aangifte gedaan bij de politie, maar door bekenden van E-bay kwam ik erachter dat het de UK en USA al de normale misdaad is, om het gehele ID van je te kopieeren. De Postbank heeft dit in behandeling, en ze hebben me tot nu toe keurig behandeld. Paypal, ook betrokken bij deze betalingen zijn een stel schurken, die ondanks alle aanwijzingen van fraude, mij verbannen hebben en mijn handel en wandel op internet (postzegels kopen/verkopen) een te groot risico vinden, en mij daarom hun diensten weigeren! Dat is pas een dictatuur!!! In afwachting van nieuwe ontwikkelingen, hou ik jullie op de hoogte. De krant van wakker nederland heeft inderdaad belangstelling, maar ik wacht af. Fraudebedrag CA. 18.000,00 euro! :eek:

Groeten Ebaytopper

spacegremlin

Bericht door spacegremlin »

PayPal jij ook al,

je bent niet de enige

voor oplichters is paypal de oplossing.

geloof mij

Patrick Kroon

Bericht door Patrick Kroon »

De mails die ik kriijg van PayPal doe ik gelijk verwijderen.
Dus dat is altijd het beste wat je kunt doen.

rien

Bericht door rien »

Ook zo onder de indruk van de direktie van paypal in de laatste uitzending van Tros Opgelicht? Ook zitten knarsen met je tanden bij het horen van de aalgladde antwoorden van die mijnheer op vragen over internet oplichting? Ook ik maak dagelijks gebruik van Paypal. Ik verkoop via Ebay in Amerika, en verkopen via die site kan vrijwel niet zonder gebruikt te maken van Paypal ( gedwongen winkelnering) Op 9 jan van dit jaar kreeg ik een melding dat ruim 500 $ was bevroren van mijn rekening. Als reden werd gegeven dat een koper van mijn spullen op zijn beurt zou zijn opgelicht. Ik vroeg om uitleg, die kreeg ik dus niet. 14 dagen later kreeg ik wel bericht, nu zou koper de spullen niet hebben ontvangen. 2 verschillende redenen in 14 dagen om ruim 500 dollar van mijn rekening te halen.Ook nu vroeg ik om uitleg, en wederom geen enkel antwoord. Ik heb de spullen waar alles om draait aangetekend en per expres verstuurd via TNT. Ik heb dat bedrijf gevraagd om uit te zoeken waar mijn spullen zijn. Ik heb inmiddels bericht van TNT, ze hebben mijn spullen wel degelijk geleverd aan mijn klant. Ik heb dat gemeld aan Paypal, maar..... geen enkele reaktie. Dit is niet het enige voorbeeld: ik heb ook meegemaakt dat ik spullen verkocht in Amerika, betaald kreeg via Paypal, en ik dus verstuurde. Zodra de spullen in Amerika aan kwamen werden ze door de koper opnieuw te koop aangeboden op Ebay. Ik zag dus mijn eigen spullen te koop staan. Zodra hij de spullen weer verkocht had, en de betaling binnen ging hij naar paypal en claimde dat hij mijn spullen nooit ontvangen had. Paypal gaf het geld terug. Resultaat: Ik was mijn spullen kwijt, mijn geld kwijt en enige hulp van paypal/Ebay krijg je niet.Paypal werkt goed ( al is het ontzettend duur) zolang alles goed gaat. Heb je te maken met fraudeurs, dat ben je als gebruiker van Paypal vogelvrij, Op hulp van deze club hoef je niet te rekenen.

rekupnet

Bericht door rekupnet »

Tsja, PayPal...
Op zich een geweldige uitvinding. Zowel voor koper als verkoper.
Maar er zitten overal deugnietekes tussen, dus ook via PayPal.

Als alles goed gaat (in 99% van de transacties ongetwijfeld) is het een prima instrument.
Die paar keren dat het fout gaat, kan het inderdaad wel écht fout aflopen. Zelf al de boot ingegaan voor wat euros, maar het eindsaldo blijft toch wel positief.

Als ik terugdenk aan de beginperiode van het internet, toen we per post cash geld opstuurden...

Of die keer dat ik aan een doofstomme meneer banden ging leveren en er op rekende dat ie later wel zou overschrijven, maar nooit een cent zag...

willem8

Bericht door willem8 »

Welkom bij de Club
mij heeft het als verkoper 1300 euro gekost, en ben met dit betaalmiddel gestopt!

http://www.paypalsucks.com

bramvdb

Bericht door bramvdb »

Toen ik vorig weekend zag dat je nu paypal moest hebben om iets op ebay te verkopen heb ik eens gegoogled op paypal en op deze pagina terechtgekomen alhoewel ik niet van plan was om mij een paypal account te kopenen (veel te duur bij ontvangen van betalingen) heeft deze pagina toch de doorslag gegeven om echt geen paypal account te openen.

Bericht door Karma »

In het verleden wel eens nagedacht om PayPal te gebruiken. Maar gelukkig zijn er goede alternatieven.

niiri

Bericht door niiri »

@ Karma
Zou je misschien een paar alternatieven kunnen noemen?

Ik gebruik zelf Paypal nog niet zo lang, maar ben er als koper en als verkoper niet tevreden over.

Als verkoper: het enige dat een klant hoeft te zeggen is dat ze iets niet ontvangen of dat het defect is. Bij een normale transactie (dus envelop) heb je ook geen tracker die je kunt overleggen en mensen iedere keer vragen daar € 6,75 voor te betalen is ook moeilijk.

Als koper: heb ook wel eens iets teruggestuurd naar een verkoper en heb vervolgens toch mijn geld niet teruggekregen, omdat ik net 1 dag te laat doorhad dat ik ook nog moest opwaarderen als ik nog geen geld terughad.

Goswin72

Bericht door Goswin72 »

Het is ook té eenvoudig om mensen op te lichten via PAYPAL, zie hier: http://forum.www.opgelicht.nl/viewtopic.php?f=32&t=4113

Ook wij zijn opgelicht en paypal trekt zich nergens iets van aan. Ook al overleggen we afleverbewijzen en hebben we aangifte in Engeland gedaan.

Kunnen we geen claim bij PAYPAL neerleggen?

Wij gaan in ieder geval ook de geschreven media opzoeken. Tevens wil ik de discussie wel aan gaan met het incasso bureau welke het openstaande bedrag moet komen innen bij ons.

m.vr.gr.
Goswin de Rouw

ahmed

Bericht door ahmed »

Ik had mijn psp vita verkocht naar iemand in UK voor 170 euro opgestuurd nu zegt die gene dat hij het kapot heeft gekregen en ben ik - 170 euro en krijg emails van paypal dat ik het moet opsturen of ik krijg incasso en er gaat steeds 2x 90 euro van me paypal af door ebay en dat moet ik steeds terug vragen..?wat moet ik doen me acc is frozen me bankkaart zit er aan en ik ben maar 16!

cntesfaye

Bericht door cntesfaye »

-.

hnoor0077

Bericht door hnoor0077 »

Ook zo onder de indruk van de direktie van paypal in de laatste uitzending van Tros Opgelicht? Ook zitten knarsen met je tanden bij het horen van de aalgladde antwoorden van die mijnheer op vragen over internet oplichting????

paipal

Bericht door paipal »

Je hoefd niet eens wat te kopen om bestolen te worden.
Daar zorgt paypal zelf wel voor.
Ze veranderen eenzijdig de gebruikers voorwaarden. Als je niet binnen bepaalde tijd actie daarop neemt (account sluit) ga je akkoord.
Zo ben ik uit mijn eigen account uitgesloten omdat ik vanuit "een onbekende locatie" heb ingelogd.
Dat blijkt mijn eigen internet te zijn, na het overstappen van provider.
Kan dus niet meer aan mijn centen 70Euro.
Bellen heeft geen zin. Zelfs als je telefonisch alle gegevens correct opnoemd niet. Ze willen er nog meer.
In dit geval een lekker duidelijk kopie van een ID.
Heb na veel wrikken en wegen een kopie opgestuurd waarbij BSN en enkele serienummers onleesbaar zijn. Niet goed.
(Ik) Vertrouw ze niet, hun beveiliging nog minder!
Straks staan ook nog eens al mijn gegevens op internet te koop.
Naam, Adres, BSN, geboortedatum, foto, bank en creditcard gegevens. Allemaal onder 1 hack.
Ben nu helemaal klaar met die paypal/ebay.
Ebay is gelukt om op te heffen maar paypal niet.
Is er nog een andere manier om dit etterbedrijf tot actie te manen?
:evil: :evil: :evil: :evil:
Straks besluiten ze dat je moet betalen voor hun "service" en staat de deurwaarder voor je deur.
Ongeacht of je kunt inloggen of niet.

Gesloten